Time flies.. de F-jes richting 2 jaar in topic deel 5!
Re: Time flies.. de F-jes richting 2 jaar in topic deel 5!
Vanmorgen bij ons door het natuur gebied gelopen, we moeten dan ook over twee bruggetjes met water. Vorig jaar liep ze zo over beiden, maar vanmorgen wilde ze de tweede niet, duurde dus even maar heb het voor elkaar gekregen, haha.
Verder was ze weer braaf. Zaterdag naar zuid_beijerland
tass: je paarden zien er goed uit
anita: spannend met ferro of hij wat kan betekenen als hengst!
Verder was ze weer braaf. Zaterdag naar zuid_beijerland
tass: je paarden zien er goed uit
anita: spannend met ferro of hij wat kan betekenen als hengst!
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Leuk Anita, ja Ferro heeft echt een leuk koppie vindt de combinatie met Karant echt goed uit pakken ben benieuwd.
Ik had het even gehad met Fjellko het was zo'n draak dat hij even zeer kort is gehouden en eindelijk hij begint repect voor mij te krijgen heeft even geduurd maar hij weet nu wat hij aan mij heeft.
Fjello had totaal geen ontzag voor mij het liefst walsde hij gewoon over je heen dus heb ik even harde maatregelen getroffen en nu als ik de bak in loopt wijkt hij voor mij ipv over mij heen te gaan.
Ik ben erg blij met dit resultaat maar 2 weken geleden had ik er een hard hoofd in en heb ik gedreigd met Marktplaats nou dat heeft geholpen.
Fjellko is een heel lief en eerlijk paard maar hij moet zeer kort gehouden worden anders neemt hij een loopje met je gelukkig gaat het nu goed en daar ben ik erg blij mee.
Begin mei gaat hij lekker het land in en kan hij daar al zijn energie kwijt.
Ik had het even gehad met Fjellko het was zo'n draak dat hij even zeer kort is gehouden en eindelijk hij begint repect voor mij te krijgen heeft even geduurd maar hij weet nu wat hij aan mij heeft.
Fjello had totaal geen ontzag voor mij het liefst walsde hij gewoon over je heen dus heb ik even harde maatregelen getroffen en nu als ik de bak in loopt wijkt hij voor mij ipv over mij heen te gaan.
Ik ben erg blij met dit resultaat maar 2 weken geleden had ik er een hard hoofd in en heb ik gedreigd met Marktplaats nou dat heeft geholpen.
Fjellko is een heel lief en eerlijk paard maar hij moet zeer kort gehouden worden anders neemt hij een loopje met je gelukkig gaat het nu goed en daar ben ik erg blij mee.
Begin mei gaat hij lekker het land in en kan hij daar al zijn energie kwijt.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
even de verhoudingen duidelijk maken dus foss 
fijn dat dat heeft geholpen en vanaf nu gewoon volhouden. nee is nee, ja is ja
wij hebben vanavond onze eerste grondwerkles, ben erg benieuwd, zowel naar de instructrice als of er wat nieuws bij zit

fijn dat dat heeft geholpen en vanaf nu gewoon volhouden. nee is nee, ja is ja

wij hebben vanavond onze eerste grondwerkles, ben erg benieuwd, zowel naar de instructrice als of er wat nieuws bij zit

Wolkj: Dank je wel
.
Stoute Fjellko
..
Jaaa vanavond eerste les

Stoute Fjellko

Jaaa vanavond eerste les

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Hoe was de les? Ik ben benieuwd.
Oei, die Fjellko. Gelukkig luistert hij nu wel.
Oei, die Fjellko. Gelukkig luistert hij nu wel.
Odette&Fenna
Ik heb nu Fjellko eindelijk waar ik hem hebben wil als ik de bak in loop gaat hij voor mij aan de kant en zo hoort het in mijn ogen eindelijk is het kwartje gevallen dus nu gaan we van hem genieten.
ik vond de les helemaal niks..
ze vroeg ten eerste geen achtergrondinfo (leeftijd, tijd samen, wat we al doen en kunnen)
met wat voelen had Ko een lever vol giftstoffen zwakke pezen en moest ik uitkijken voor vocht in zn benen en hij had een zwakke achterhand.
uhm naja hij heeft een virus in zn lijf en vd rest groeit ie nog en trainen we niks nee
ik moest uitkijken want hij was heel erg schrikkerig... toen was ik nog sceptischer dan sceptisch. als ie iets niet is
ik mocht hem geen slobber geven want zn darmen waren van slag (tis 2 maanden geleden geloof ik voor het laatst geweest en dan nog 1x per week)
lijkt me als die darmen van slag zijn eerder dat lekkere voorjaarsgras
les zelf vond ik ook niks, wat ik al doe, maar dan net anders. en ik ga echt niet als een halve gare met mn knieën hoog lopen om hem mee in stap te kirijgen
een klakje met mn stem doet dat nl stukke beter en staat niet zo idioot
Ko beet me 1x als aandacht trekken, dus die kreeg een flinke pets met het touw van mij.. mocht niet.. was te heftig ingrijpen en ik had 2x eerst moeten waarschuwen.
ik zei hij beet mke... dacht het niet.. dat is pets.
ow ja nee als hij bijt mag dat wel ja

het was dus niks. het klikte ook gewoon niet met haar, vond ze erg dominant overkomen en onprettig lesgeven.
ach ja. ben er wel achter dat ko en ik al genoeg kunnen samen en dat grondwerken wel best is zo
ze vroeg ten eerste geen achtergrondinfo (leeftijd, tijd samen, wat we al doen en kunnen)
met wat voelen had Ko een lever vol giftstoffen zwakke pezen en moest ik uitkijken voor vocht in zn benen en hij had een zwakke achterhand.
uhm naja hij heeft een virus in zn lijf en vd rest groeit ie nog en trainen we niks nee

ik moest uitkijken want hij was heel erg schrikkerig... toen was ik nog sceptischer dan sceptisch. als ie iets niet is

ik mocht hem geen slobber geven want zn darmen waren van slag (tis 2 maanden geleden geloof ik voor het laatst geweest en dan nog 1x per week)
lijkt me als die darmen van slag zijn eerder dat lekkere voorjaarsgras

les zelf vond ik ook niks, wat ik al doe, maar dan net anders. en ik ga echt niet als een halve gare met mn knieën hoog lopen om hem mee in stap te kirijgen

een klakje met mn stem doet dat nl stukke beter en staat niet zo idioot

Ko beet me 1x als aandacht trekken, dus die kreeg een flinke pets met het touw van mij.. mocht niet.. was te heftig ingrijpen en ik had 2x eerst moeten waarschuwen.
ik zei hij beet mke... dacht het niet.. dat is pets.
ow ja nee als hij bijt mag dat wel ja

het was dus niks. het klikte ook gewoon niet met haar, vond ze erg dominant overkomen en onprettig lesgeven.
ach ja. ben er wel achter dat ko en ik al genoeg kunnen samen en dat grondwerken wel best is zo

Een beetje zweverig typje lijkt me Suzanne als ik je post zo lees. Zou ook niks voor mij zijn. Lekker zo doorgaan zoals je gewend was, Ko is een prima paardje toch?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Dit zou ook niets voor mij zijn hoor met zo'n mens.
Gister even bij Fugo geweest en tjeetje hij veranderd weer zijn voorpluk begint weer lekker te groeien
en zijn oortje is bijna over
, hij had wel meer ook voor zijn wortels dan voor mij
. Van de week moet hij weer even geknipt worden dus vraag ik Sandra of Nienke mee mij gaat het nog niet lukken in mijn eentje vanwege mijn nek
Ik had wel foto's gemaakt maar die zijn niet mooi geworden dus die worden overgedaan.
Gister even bij Fugo geweest en tjeetje hij veranderd weer zijn voorpluk begint weer lekker te groeien

Ik had wel foto's gemaakt maar die zijn niet mooi geworden dus die worden overgedaan.

ja best wel.
ze kwam ook erg dominant en pinnig over en met zulke mensen kan ik al niet zo goed omgaan
ik vond het zelf eigenlijk meer een bevestiging dat Ko en ik gewoon goed bezig zijn op onze eigen manier
ze kwam ook erg dominant en pinnig over en met zulke mensen kan ik al niet zo goed omgaan

ik vond het zelf eigenlijk meer een bevestiging dat Ko en ik gewoon goed bezig zijn op onze eigen manier

*eens met Suze*
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Hihi, wat een aparte Suzanne!!
Met zo een zou ik ook weinig op hebben geloof ik..
Fjella was gisteren lief Fjelgje..
Had al een poosje niet meer geparellied met haar, kwam e rniet aan toe, maar gisteravond weer les.
Ze was echt erg braaf!! Eerst de 4 spelletjes gedaan, ging heel goed, alleen achteruit wil nog slecht, dat vindt ze niets, dominantje, draait ze steeds de zijkant uit en dat mag niet, dus toen weer even stieren en verveelnd doen, Wendy heeft haar even goed gecorrigeerd!
Verder geoefend door het hekje, daar waren wat problemen mee. Eerst een soort hekje gemaakt van twee staanders, touw ertussen en daar doorheen en meteen erna draaien en toen ze dat snapte ging dat heel goed!! Niet dat ze vervelend was toen ze het niet snapte hoor!! Ik was zelf ook een beetje klunzig met die stick e.d.
Maar daarna ging het keurig!!
Daarna hekje naar het andere weiland gedaan, ook dat ging goed!!
Toch weer even genoten van hoe braaf ze toch ook weer kan zijn!!
Maar het is wel goed dat ik Wendy heb hoor!!
Met zo een zou ik ook weinig op hebben geloof ik..
Fjella was gisteren lief Fjelgje..
Had al een poosje niet meer geparellied met haar, kwam e rniet aan toe, maar gisteravond weer les.
Ze was echt erg braaf!! Eerst de 4 spelletjes gedaan, ging heel goed, alleen achteruit wil nog slecht, dat vindt ze niets, dominantje, draait ze steeds de zijkant uit en dat mag niet, dus toen weer even stieren en verveelnd doen, Wendy heeft haar even goed gecorrigeerd!
Verder geoefend door het hekje, daar waren wat problemen mee. Eerst een soort hekje gemaakt van twee staanders, touw ertussen en daar doorheen en meteen erna draaien en toen ze dat snapte ging dat heel goed!! Niet dat ze vervelend was toen ze het niet snapte hoor!! Ik was zelf ook een beetje klunzig met die stick e.d.
Maar daarna ging het keurig!!
Daarna hekje naar het andere weiland gedaan, ook dat ging goed!!
Toch weer even genoten van hoe braaf ze toch ook weer kan zijn!!
Maar het is wel goed dat ik Wendy heb hoor!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nadinefjorden
Ik mag me hier ook aanmelden
Fayah gekocht
Fayah gekocht

Welkom dan bij deze Nadine, gezellig 
Hier gister het Fje heel blij gemaakt...ze mochten op het stukje land naar de weg waar aanzienlijk meer gras stond dan het stukje wat ze nu steeds hadden, vonden ze alles behalve erg

Hier gister het Fje heel blij gemaakt...ze mochten op het stukje land naar de weg waar aanzienlijk meer gras stond dan het stukje wat ze nu steeds hadden, vonden ze alles behalve erg

Geluk is de vrucht van intens werk
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Volgens mij kun jij het ook prima zelf Suzanne! Lekker doorgaan zoals je het nu doet 
Fijn dat Fjella braaf was Esther!
Hee wat leuk Nadine! Veel plezier met je nieuwe aanwinst en welkom hier
Ik denk, volgens mij heb ik echt een héél dom paard. Finnea rolt normaal gesproken niet, maar uitgerekend vandaag, net nadat ik haar kont en staart heb gewassen (ze was groenbont toen ik op stal aankwam...) gaat ze al door haar knieën als ze net 5 seconden in de paddock is en ik haar halster nog niet eens af heb. Parallel aan het hek. Ze rolt een keer om, jawel je voelt hem al aan komen...ríchting het hek. Dus huppekee daar gingen haar achterbenen door het hek heen
Toen lag ze natuurlijk vast. Ik dacht eerst, die komt niet meer overeind, maar dat deed ze gelukkig wel. Ze moest even flink haar best doen maar toen stond ze weer. In eerste instantie trok ze wat met haar linkerachterbeen, dus ik schrok even. Na een uitgebreide inspectie bleek ze een flinke kras aan de binnenkant van het linkerachterbeen te hebben en een klein rond plekje op het rechterachterbeen. Het bloedde een beetje, maar het stelde gelukkig weinig voor. Ook heeft ze een winkelhaak op haar knie links. Ik was de paddock nog niet uit of Finnea begon aan een rondje rodeo. Conclusie: ze heeft geluk gehad.
Pfff dom paard

Fijn dat Fjella braaf was Esther!
Hee wat leuk Nadine! Veel plezier met je nieuwe aanwinst en welkom hier

Ik denk, volgens mij heb ik echt een héél dom paard. Finnea rolt normaal gesproken niet, maar uitgerekend vandaag, net nadat ik haar kont en staart heb gewassen (ze was groenbont toen ik op stal aankwam...) gaat ze al door haar knieën als ze net 5 seconden in de paddock is en ik haar halster nog niet eens af heb. Parallel aan het hek. Ze rolt een keer om, jawel je voelt hem al aan komen...ríchting het hek. Dus huppekee daar gingen haar achterbenen door het hek heen

Pfff dom paard

Welkom Nadine, leuk een 2 jarige kun je helemaal naar je hand zetten.
Fjellko gaat nog steeds goed hij gaat het wel leren.
Fjellko gaat nog steeds goed hij gaat het wel leren.
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Heb je nog recente foto's van Fjellko Karin? Ben erg benieuwd hoe hij er nu uit ziet 
Finnea vandaag, (bijna) 22 maanden oud:

Moet dat nou vrouwtje

Vind deze zo schattig

Ik baal enorm van haar hakken trouwens. Ze lijken alleen maar dikker te worden...snap niet waar het vandaan komt, van pa en ma iig. niet
Als ze straks de wei op gaat, dan maar even aankijken en met groene leem aan de slag. Niet dat ik denk dat het iets gaat helpen, maar je weet maar nooit.

Finnea vandaag, (bijna) 22 maanden oud:

Moet dat nou vrouwtje

Vind deze zo schattig

Ik baal enorm van haar hakken trouwens. Ze lijken alleen maar dikker te worden...snap niet waar het vandaan komt, van pa en ma iig. niet

He wat leuk Nadine!! Veel plezier met Fayah!! Wanneer komt ze of is ze er al??
Wat een sukkel die Finnea, hihi.. Handige actie!!
Gelukkig had ze niets ernstigs!!
Vandaag was Fjella alweer braaf, huh?? Ja echt!!
Ik wilde Tea even pamperen, maar de stroom was er bij ons af, dus geen stroom op het draad..
Toch maar even wachten met Tea, wil niet dat Fjella nu weer door de draad wil gaan als er geen stroom op staat. We gaan niet ons best doen om het te stimuleren!!
Dus eerst maar even parelli gedaan met Fjella, op 1 uitbarstinkje na ging dat heel goed. Het 'door het hek heen' was goed blijven hangen en dat deed ze keurig!! Ook de rest ging goed!!
Inmiddels was de stroom weer terug, ondervond ik helaas zelf aan het stroomdraad.. oeps..
Dus Tea eruit gehaald en Fjella gek doen, Gerdie deed natuurlijk lekker mee voor de lol.. Maar ze ging niet door het draad, ze heeft zich in het zweet gewerkt, staan brullen, maar ze ging er niet door!!
Mann, het is soms net of ik Fjella nog af moet spenen, die moet echt een tijdje bij Tea weg, plakt zo aan haar moeder!!
Ze werd wel onwijs mooi van dat gedonderjaag!!
Wat een sukkel die Finnea, hihi.. Handige actie!!
Gelukkig had ze niets ernstigs!!
Vandaag was Fjella alweer braaf, huh?? Ja echt!!
Ik wilde Tea even pamperen, maar de stroom was er bij ons af, dus geen stroom op het draad..
Toch maar even wachten met Tea, wil niet dat Fjella nu weer door de draad wil gaan als er geen stroom op staat. We gaan niet ons best doen om het te stimuleren!!
Dus eerst maar even parelli gedaan met Fjella, op 1 uitbarstinkje na ging dat heel goed. Het 'door het hek heen' was goed blijven hangen en dat deed ze keurig!! Ook de rest ging goed!!
Inmiddels was de stroom weer terug, ondervond ik helaas zelf aan het stroomdraad.. oeps..
Dus Tea eruit gehaald en Fjella gek doen, Gerdie deed natuurlijk lekker mee voor de lol.. Maar ze ging niet door het draad, ze heeft zich in het zweet gewerkt, staan brullen, maar ze ging er niet door!!
Mann, het is soms net of ik Fjella nog af moet spenen, die moet echt een tijdje bij Tea weg, plakt zo aan haar moeder!!
Ze werd wel onwijs mooi van dat gedonderjaag!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Finnea familie van paps
...die moet op een of andere manier ook áltijd net naast het hek gaan liggen en tja, dat gaat natuurlijk een keertje verkeerd (heb het geloof ik zelfs nog ergens op telefoonfilmpje dat je hoort dat ie in het hek beland
..sukkel..maar kwam zonder schade gelukkig overeind). Maar hoe verzinnen ze het?

Geluk is de vrucht van intens werk
- nadinefjorden
Fayah blijft tot eind aug bij sandrien op de wei spelen, daarna komt ze deze kant op, in de tussentijd rij ik zo nu en dan erheen.
En dan gaan we lekkere wandelingetjes maken in t park bij ons, zin innnnn
En dan gaan we lekkere wandelingetjes maken in t park bij ons, zin innnnn