B-tjes topic deel III; wie oh wie???
- Ilonka
Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???
Heb niet bijgelezen (esel wat is er veel geklept).
Brass is weer even de weg kwijt, ze rukte zich los op het pad, een carriere als vlakkebaan renner sluit ik niet uit. Daarna kon ik haar wel weer pakken (600 meter verderop) wat opzich heel positief is. Vroeger was ze dan zo overstuur dat dit niet lukte. Gisteren was ze in de wei aan de lange lijn ook heel erg gestressd, ze was weer 'helemaal weg' je 'ziet Brass dan niet meer'.
Heb contact gehad met de mensen waar ze in training is geweest 6 weken, ik ga er waarschijnlijk volgende week 2 dagen heen om met haar te trainen. Stukje nazorg. Heel fijn! Ondertussen moest ik maar niet met haar willen wandelen maar vooral proberen haar te rijden en aan de dubbel longe te werken.
We gaan het zien, heb wel weer moed, die was ik dit weekend even kwijt.
Sorry even heel egoistisch alleen over ons.
Brass is weer even de weg kwijt, ze rukte zich los op het pad, een carriere als vlakkebaan renner sluit ik niet uit. Daarna kon ik haar wel weer pakken (600 meter verderop) wat opzich heel positief is. Vroeger was ze dan zo overstuur dat dit niet lukte. Gisteren was ze in de wei aan de lange lijn ook heel erg gestressd, ze was weer 'helemaal weg' je 'ziet Brass dan niet meer'.
Heb contact gehad met de mensen waar ze in training is geweest 6 weken, ik ga er waarschijnlijk volgende week 2 dagen heen om met haar te trainen. Stukje nazorg. Heel fijn! Ondertussen moest ik maar niet met haar willen wandelen maar vooral proberen haar te rijden en aan de dubbel longe te werken.
We gaan het zien, heb wel weer moed, die was ik dit weekend even kwijt.
Sorry even heel egoistisch alleen over ons.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Geeft niet hoor Annelynn! Fijn dat je een stukje nazorg krijgt.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
hela
nog een kleine update langs mijn kant en wat dat ik vergeten zeggen was
dus eerst dat dat ik vergeten was:
Githa heeft zaterdag meegesprongen op stal met een springles, een ruitertje (16) die onlangs haar paard heeft verloren door een lange ziekte mag bij ons op stal ng helpen met de paarden van de stalbaas te rijden
. Nu heeft die nooit leren springen, en het zijn daar allemaal springpaarden. Dus kreeg ze zaterdag springles. Nu was Leslie juist in de piste beginnen rijden en kwamen de stalbaas, zijn dochter en dat meisje toe voor de springles. Githa, haarzelf zijnde, begon lastig te worden eens ze de hindernissen zag en wou ernaar toe. Dus even heeft Leslie dat kunnen negeren maar na constant doordrammen langs ponys kant (wat? een fjord koppig?
nee joh) heeft Leslie maar gevraad of hij wat kon meedoen. De stalbaas die vond dat wel leuk, dus kon hij zo meedoen.
en jaja, de dochter kwam het me de dag daarna zeggen, dat ze het super gedaan hadden
dat Githa goed kon springen, dat het juist nog een beetje techniek bijschaven is, maar dat dat op een aantal lessen wel in orde zal zijn.
de opmerkingen die ik leslie voordien gaf, zijn dus ook naar boven gehaald, en ik was er niet te vinden, dus ik moest wel de waarheid gesproken hebben wist Leslie me 's avonds te zeggen
en de update van vandaag:
Leslie heeft zijn zinnen gezet om een B-rijbewijs camionske te kopen
heb hem gezegd dat hij daar maar voor moet zien, allemaal goed en wel,maar bevraag je eerst wat dat kost om te verzekeren en zo ...
(het is dat ze van Oost-Vlaanderen elke maand een fjordenles geven in een nabije manege en hij wilt dat kunnen doen
en dan kan ik makkelijk met pony's naar een hengst geraken, ja dat waren zijn uitvluchten. En juist toen hij vertrok naar avondschool was het uitvlucht dan kunnen we dat ook nog verhuren
en zo mss beetje bij beetje uit de kosten raken en op den duur een super camionnetteke kopen)
Ik laat hem op zijn roze wolk leven voor het ogenblik
nog een kleine update langs mijn kant en wat dat ik vergeten zeggen was

dus eerst dat dat ik vergeten was:
Githa heeft zaterdag meegesprongen op stal met een springles, een ruitertje (16) die onlangs haar paard heeft verloren door een lange ziekte mag bij ons op stal ng helpen met de paarden van de stalbaas te rijden

en jaja, de dochter kwam het me de dag daarna zeggen, dat ze het super gedaan hadden

dat Githa goed kon springen, dat het juist nog een beetje techniek bijschaven is, maar dat dat op een aantal lessen wel in orde zal zijn.
de opmerkingen die ik leslie voordien gaf, zijn dus ook naar boven gehaald, en ik was er niet te vinden, dus ik moest wel de waarheid gesproken hebben wist Leslie me 's avonds te zeggen

en de update van vandaag:
Leslie heeft zijn zinnen gezet om een B-rijbewijs camionske te kopen

heb hem gezegd dat hij daar maar voor moet zien, allemaal goed en wel,maar bevraag je eerst wat dat kost om te verzekeren en zo ...
(het is dat ze van Oost-Vlaanderen elke maand een fjordenles geven in een nabije manege en hij wilt dat kunnen doen

Ik laat hem op zijn roze wolk leven voor het ogenblik

- kristelhans
Sofie, wat is een camionetteke? Haha, ik denk een vrachtwagentje?
Annalynn, wat vervelend dat jullie weer even een dipje hebben! Hopelijk gaat het volgende week met de nazorg-training wat beter. Gek peerd.
Ik heb vandaag paardendagje gehad.. eerst bij een andalusier van vriendin langs, ook nog even gereden maar dat was zoooo anders dan Beer..heb er ook niet lang op gezeten haha..kon niet echt wennen! Daarna naar een paardenwinkel, broodje in een cafe, nog een paardenwinkel, daar bit gekocht voor haar paard en toen naar Beer.
Paard van stalgenote had koliek..heel naar, wilde steeds liggen en heel gedoe..vreselijk om te zien..Beer had ook in de gaten dat er iets was want hij was (onder alle blubber) heel bezorgd leek het wel..zij veel gestapt met paard, dierenarts erbij en wat pijnstilling gehad en toen ging het wel weer..is een oud paard en heeft het een aantal jaren geleden ook al meermaals gehad..sneu. Nu stond ze rustig. Beer ook nog even gereden en eerst was er geen land met hem te bezeilen..IRRITANT dat ie was..die kant ken ik niet van hem! Even flink doorgepakt en toen bedaarde hij wel maar de ene kant was hij superstijf..morgen maar wat gymnastiek aan de hand doen.. Stelling naar binnen was vandaag vrijwel onmogelijk.. Nu hebben we afgelopen dagen met een zweepje geoefend om 'aan het been' te zijn dus hij is dan ook wat doller..maar hij begint wel steeds beter op kleine hulpen te reageren..mooi zo!
Nou, ik ga een warme douche nemen..veel nat geregend vandaag en dan lekker niksen vanavond!
Annalynn, wat vervelend dat jullie weer even een dipje hebben! Hopelijk gaat het volgende week met de nazorg-training wat beter. Gek peerd.
Ik heb vandaag paardendagje gehad.. eerst bij een andalusier van vriendin langs, ook nog even gereden maar dat was zoooo anders dan Beer..heb er ook niet lang op gezeten haha..kon niet echt wennen! Daarna naar een paardenwinkel, broodje in een cafe, nog een paardenwinkel, daar bit gekocht voor haar paard en toen naar Beer.
Paard van stalgenote had koliek..heel naar, wilde steeds liggen en heel gedoe..vreselijk om te zien..Beer had ook in de gaten dat er iets was want hij was (onder alle blubber) heel bezorgd leek het wel..zij veel gestapt met paard, dierenarts erbij en wat pijnstilling gehad en toen ging het wel weer..is een oud paard en heeft het een aantal jaren geleden ook al meermaals gehad..sneu. Nu stond ze rustig. Beer ook nog even gereden en eerst was er geen land met hem te bezeilen..IRRITANT dat ie was..die kant ken ik niet van hem! Even flink doorgepakt en toen bedaarde hij wel maar de ene kant was hij superstijf..morgen maar wat gymnastiek aan de hand doen.. Stelling naar binnen was vandaag vrijwel onmogelijk.. Nu hebben we afgelopen dagen met een zweepje geoefend om 'aan het been' te zijn dus hij is dan ook wat doller..maar hij begint wel steeds beter op kleine hulpen te reageren..mooi zo!
Nou, ik ga een warme douche nemen..veel nat geregend vandaag en dan lekker niksen vanavond!
Net een heerlijk knuffel moment gehad met Bjørn.
Ben even lekker tegen de muur gaan zitten en kreeg een nek massage van meneer, hihihihi. Kon geen kant meer uit. Daar zit je dan met je goede gedruk, op je hurken, rug tegen de muur en je hoofd tegen je knieen. Zijn onderkaak lag heerlijk op mijn achterhoofd
. Nadat ik eindelijk weer kon bewegen, besluit meneer dat ik niet schoon genoeg was en begint te likken. Hij had net staan gapen en smakken, glijdt er zo'n grote natte tong over je gezicht. BAH, nu zit ik dus onder de bulten (allergische reactie) op mijn gezicht. Maar is en blijft wel een onwijs lief knuffeldier. (Zaterdag zei de fysio op stal nog: "Een paard is braaf, niet lief. Als hij lief was geweest had hij wel naast je in bed gelegen."
Zat er wel aan te denken, lekker warm in bed.)
Ben even lekker tegen de muur gaan zitten en kreeg een nek massage van meneer, hihihihi. Kon geen kant meer uit. Daar zit je dan met je goede gedruk, op je hurken, rug tegen de muur en je hoofd tegen je knieen. Zijn onderkaak lag heerlijk op mijn achterhoofd

www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- kristelhans
Ah leuk Anous! Dit soort momenten moet je koesteren en aan terug denken als het wat minder gaat met werken! Beer knuffelt helemaaaaal niet graag..wel jammer..
Je mag hier wel een keer komen knuffelen! Het is echt een "knuffel beer".
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
@Keandra: ben benieuwd wat voor boomloos zadel het gaat worden!
@Kristel: wat naar om mee te maken... arme zieke paardjes... ik geloof best dat de andere paardjes dat ook merken, dat Beer daarom misschien zo tegendraads was. Hoe is het met het paardje dat koliek had?
@Anouska: heerlijk, die knuffelmomenten! Die heb ik met Bailey ook steeds meer. Eerst had hij echt het geduld niet om rustig te knuffelen, wilde steeds z'n hoofd voor zichzelf houden, maar inmiddels wordt hij ook een knuffelbeer hoor
Bailey lijkt helemaal los te komen nu de sneeuw en het ijs langzaam vertrekt. Hij is zo vol energie, racet door de bak, doet alles wat ik van hem vraag extra overdreven (ik geloof dat we eind deze week de spaanse pas helemaal onder de knie hebben als hij zo doorgaat) en is gewoon enorm vrolijk!
Als die opgekropte energie eruit is en de grond echt weer helemaal goed is ga ik er binnenkort ook weer een keer op....spannend! Ben zo benieuwd hoe hij het allemaal oppakt!
@Kristel: wat naar om mee te maken... arme zieke paardjes... ik geloof best dat de andere paardjes dat ook merken, dat Beer daarom misschien zo tegendraads was. Hoe is het met het paardje dat koliek had?
@Anouska: heerlijk, die knuffelmomenten! Die heb ik met Bailey ook steeds meer. Eerst had hij echt het geduld niet om rustig te knuffelen, wilde steeds z'n hoofd voor zichzelf houden, maar inmiddels wordt hij ook een knuffelbeer hoor

Bailey lijkt helemaal los te komen nu de sneeuw en het ijs langzaam vertrekt. Hij is zo vol energie, racet door de bak, doet alles wat ik van hem vraag extra overdreven (ik geloof dat we eind deze week de spaanse pas helemaal onder de knie hebben als hij zo doorgaat) en is gewoon enorm vrolijk!
Als die opgekropte energie eruit is en de grond echt weer helemaal goed is ga ik er binnenkort ook weer een keer op....spannend! Ben zo benieuwd hoe hij het allemaal oppakt!
- kristelhans
Ik ga straks naar stal maar de koliek merrie stond er gisteren toen ik weg ging wel rustig bij..had geen lig-neigingen meer.. Ja misschien dat Beer daarom zo dol was.. Nouja, vandaag ga ik hem longeren met mijn stalgenoot..die heeft longeerles gehad met haar paard op de Bernt Banderup manier..Beer was zo stijf gisteren dus vandaag maar even wat grondwerk en knuffelen..als hij wil knuffelen haha..kopstoten enzo, leeeuuuk!
Bailey doet het vast geweldig!
Bailey doet het vast geweldig!
Hoop niet dat Bailey te enthousiast wordt Sterre! Hihihi
Was Beer nog zo stijf of ging het al wat beter Kristel?
Was Beer nog zo stijf of ging het al wat beter Kristel?
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- kristelhans
Het ging al wat beter vandaag..heb toch niet gelongeerd maar ben er even op gegaan..veel gestapt en buiging en stelling gevraagd..ging eigenlijk heel lekker! Beter dan gisteren. EN: Beer heeft voor het eerst met mij op zijn rug gepiest! Haha, dat had ik nog nooit bij hem meegemaakt..hij moest wel heeeel nodig geloof ik. Later in de wei nog een keer..piespeerd. En hij ging 2 keer hoesten met draven..deed ie gisteren ook al..hmm morgen heeft ie vrij..hopen dat dat hoestje dan ook weg is.
Raar gevoel he, als je eigen paard onder je staat te plassen. Bjørn hoest ook wel eens tijdens longeren en rijden, vandaag ook met longeren. Meestal is heeft hij er last van als er een te korte tijd tussen het voeren en werken zit.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- kristelhans
Oh? Ja na die longontsteking, keelontsteking en droes gaan de alarmbellen wat eerder af dan normaal denk ik...haha. Hij is de afgelopen dagen ook wel vaak natgeregend dus misschien is 't daar ook wel van!
Logisch dat de alarmbellen eerder af gaan. Van de regen zou ook kunnen, even in de gaten houden, maar dat zul je wel doen. 

www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
dat is toch normaal, bink poept en piest zo vaak op de rit. Rai niet, maar bink van begin af aan, tig keer poepen en minstens 1 keer piesen.
Dus ga ik braaf voorover staan, geef hem al helemaal geen knuffel meer, want hij gaat op het eind van het piesen , snel een paar grasjes proberen te stelen, en zo ben ik er 1 keer bijna afgerold, toen gaf ik hem net een knuf dat ie zo lief is enzo, duikt ie ineens naar benee, ging er bijna achterna
Dus ga ik braaf voorover staan, geef hem al helemaal geen knuffel meer, want hij gaat op het eind van het piesen , snel een paar grasjes proberen te stelen, en zo ben ik er 1 keer bijna afgerold, toen gaf ik hem net een knuf dat ie zo lief is enzo, duikt ie ineens naar benee, ging er bijna achterna
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
- kristelhans
haha ik zie het al helemaal voor me! Nou ik heb Beer wel een klopje op zijn nek gegeven hoor.. Hij is nu ook aan het leren drinken met bit in hahah.. groot waterballet.. Wel zo handig als hij dat kan ivm onze endurance plannen! Vandaag heeft ie lekker vrij..ga vanmiddag even een appeltje brengen en aaien..verder niks. Morgenochtend les, zin in!
- !#niekie#!
- Contacteer:
nou hier ook nog een verhaal. Blossem en ik waren gister ook aan het buiten rijden lag er al bijna naast... en we waren nog 1 km? van de schaapskooi af, staat daar een lammetje helemaal alleen en de schaaps kudde is natuurlijk nergens te bekennen. Jose gebelt en die zij als het lukte dat ik het lammetje dan maar het beste kon meenemen. Dus hup van blos af en lammetje maar tillen en dan ook nog eens blos meenemen. Onderweg ook nog een keer even een kleine pauze ingelast want ik kreeg last van mijn rug. Blossem die ging er even aan snuffelen en pakt het schaapje zo in ze vacht en laat het zo weer vallen
Gelukkig kwam ik nog mensen tegen die konden blossem dan meenemen dan hoefde ik alleen maar het lammetje te tillen. Gelukkig waren er mensen bij de schaaps kooi en die hebben hem lekker in het warme stro neer gelegt
vandaag blijven we met zijn vieren in de pooterbewaarplaats slapen en de paardjes erbei ik weet alleen nog niet of ik blos er wel bij zet maar dat zie ik dan wel weer.

- kristelhans
Oh wat een avontuur! Wat is de pooterbewaarplaats? Ga je dan buiten slapen?? Das wel heeuul dapper!
Volgende keer proberen of je het lammetje voor je in het zadel kunt leggen...net een echt cowboy! 
Ik heb net mijn chocoladebruine hafpad over de post ontvangen!! YES!

Ik heb net mijn chocoladebruine hafpad over de post ontvangen!! YES!
- Bernadet_Bo
jeee, wat een gezellige boel weer hier! ;-)
Ik heb foto's van het huis, zal ze van de week plaatsen...
Jullie ook weer lekker bezig zo te horen.. Onze knappe B'tje!
Ik heb trouwens echt zin in de hengstenkeuring, ik ga ook mee pannekoeken eten, wie nog meer?
En dan kleding ophalen!
Ik heb foto's van het huis, zal ze van de week plaatsen...
Jullie ook weer lekker bezig zo te horen.. Onze knappe B'tje!
Ik heb trouwens echt zin in de hengstenkeuring, ik ga ook mee pannekoeken eten, wie nog meer?
En dan kleding ophalen!

Bo is geweldig! 
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !

En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
- kristelhans
Jaaa ik ga ook heen..ook pannenkoeken...staat een topic over bij FW meetings/smoelenboek! Ik ga met Marleen en Linda en nog iemand van FW..leuk!