Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bernadet_Bo

Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Bericht door Bernadet_Bo » di 21 jul 2009, 13:48

Hoi allemaal,

Zal me ook maar weer eens melden....
Met jullie fjordjes gaat ook alles lekker zo te lezen. Dat is mooi!:)

Bo en ik hebben een nieuwe hobby die we erg leuk vinden, lange lijnen... Hij doet dat echt geweldig, en vind dit ook erg leuk!

Heb sinds een week nu ook een Bareback pad, rijd echt geweldig!
Ik merk ook aan bo, dat hij bepaalde oefeningen makkelijker doet, met bareback dan met zadel. We voelen elkaar dan beter aan, en ik kan hem dan ook beter ondersteunen. Ik heb mezelf voorgenomen dat ik alleen nog maar zonder zadel naar buiten ga... Gisteren ook gedaan met een stalgenootje, en zelf gegalopeerd :D!

Jullie nog spannend dingen gedaan?

groetjes bernadet & Bo
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 21 jul 2009, 21:27

Oooh een bareback pad..die wil ik ook! Maar Beer heeft daar nog niet genoeg spier voor op zijn rug.. Volgend jaar ga ik er wel een aanschaffen want het is het allerfijnste om zo dichtbij je paardje te zijn!

Ik ben dekentoestanden aan het uitvogelen voor Beer voor de winter (lees bij 'stel je vraag')..Verder heb ik een zalige bosrit gemaakt op een andere fjord vanmorgen en morgen of overmorgen ga ik weer op Beer..gisteren voor het eerst helemaal alleen gereden..echt helemaal alleen..was ook niemand op stal..wel mijn telefoon mee voor de zekerheid hihi..je weet maar nooit!
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » wo 22 jul 2009, 13:17

Gaat goed met Beer.. *o/*
Ga zo even je topic lezen, van plan om beer onder een deken te zetten?

Wat heb ik toch een raar paard.
Basco en een aantal andere pony's staan momenteel op een vrij kaal land (en daarnaast zit nog een ander landje), nu komen ze dagelijks gem. 2 uur in het andere landje te staan, daar staat wat meer gras, en telkens als ik op stal kom krijg ik te horen dat Basco zich echt niet laat vangen in het andere landje.
Ikzelf kan me dat haast niet voorstellen aangezien Basco zich altijd wel laat pakken, nooit geen problemen mee..
Dus ik vanmorgen mee geweest naar achteren, ik moest basco ophalen voor les, en eerst 2 andere pony's gepakt en in het andere land gezet, toen moest ik basco pakken, hmmm.. wat zou hij doen? Zou hij zich nu ook niet laten pakken? Ik ben benieuwd.
Maar nee hoor, niks aan de hand, hij keek een keer, ging weer eten, keek nog eens.. en kon hem zo meenemen.. 8)7

En toen, hadden we nog les ook.. }>
Hij had er echt geen zin in, maar eenmaal bezig kwam hij toch aardig los, zelfs gegaloppeerd en dat ging nog goed ook.. allebei de kanten zowieso anderhalve ronde en daarnaast nog een paar volte's.. :D

Volgende week keuring, echt zin in.. en daarna ook nog een week weg met Basco.. :D

Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 23 jul 2009, 15:03

Wat een knap paard wordt het zeg! Wat is zijn afstamming ook alweer? Vind hem iets van Beer hebben..de oogopslag een beetje..

Met Beer gaat het ook super..maandag hebben we onze tweede les en morgen of overmorgen ga ik in een heeeeel groot stuk land rijden ipv de bak om eens wat anders te doen..ik ben de bak zat en hij ook een beetje geloof ik..wil heeeeuul graag het bos in met hem maar de vliegen zijn te erg en alleen lijkt me voor de eerst keer niet verstandig..moet iemand hebben die mee wil..of te paard of ernaast wandelen..Maarja, vind maar eens iemand die kan!

Hij gaat idd onder een deken deze winter want ik wil echt zijn conditie gaan opbouwen..wil in het voorjaar starten in endurance en dan lijkt me zon wolbaal alleen maar hinderlijk..

Naar welke keuring ga je met Basco?
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » do 23 jul 2009, 15:13

Hih.. dankje!
Zijn afstammeling is Drange Rolv x Rimska, denk niet dat het familie van Beer is?

Okee leuk! Ik kan nu een hele tijd niet lessen in verband met de vakantie's..
Leuk Leuk, wel even verslag uit brengen hoor, denk dat Beer dat ook wel erg leuk gaat vinden, een heel avontuur.. :P

Ooh, op die manier.. leuk hoor endurance, dat lijkt mij ook heel leuk om te doen, maarja ik vind zoveel dingen leuk .. :P
Ja, dat lijkt mij ook niet echt fijn/handig.

Wij gaan naar Oldeberkoop!
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 23 jul 2009, 18:16

Haha nee dat is dan inderdaad geen familie..in de verste verte niet..toch grappig hoe sommige fjorden een beetje op elkaar kunnen lijken.. Ik heb laatst Cadiz van Viv ontmoet en die heeft ook een hoofd dat zoveel op Beers hoofd lijkt! Vond Viv ook..zo gek!

Succes op de keuring!!
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 24 jul 2009, 12:47

Ja is echt geweldig zn pad :)...

Heb je topic net gelezen over de dekens, en moet je anders eens op www.goedkopepaardendekens.nl kijken. De merken staan er niet bij maar zijn o.a. dekens van pfiff, heb er ook een voor bo besteld (185 cm, regendeken 200 gr) en die zit geweldig ook bij de borst. Scheelt behoorlijk wat geld.

groetjes
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 24 jul 2009, 12:49

mmm zie dat er nu niet zoveel dekens opstaan voor een leuke prijs, bij piafferuitersport.nl nog wel....

succes
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 24 jul 2009, 14:27

Dank voor de tip..ik hou al van alles in de gaten en ik heb ook wel wat leuks bij de Welkoop gezien..hebben ze af en toe leuke dingen..ik hoorde dat ze soms restpartijen verkopen van allerlei merken dus dat hou ik ook goed in de smiezen!
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » vr 24 jul 2009, 19:04

Ojaa, kristel..
Alleen het bos in.. nee niet echt verstandig, maar je kan ook eerst een paar keer met hem aan de hand het bos in gaan of stukjes wandelen en dat uitbreiden.
Ik weet verder niet hoe braaf hij is, als ik jou foto's zie en verhalen lees dan lijkt het een heel braaf paard maar goed dat is misschien ook niet altijd zo? O:)

Toen ik Basco kocht, ben ik gelijk de dag daarna met hem het bos in geweest, ondanks het feit dat ik nog maar één keer op hem had gereden (proefrijden) :o ging het hartstikke goed, wel was mijn vader mee die hem aan het touw vasthad.

Maar ik zou eerst gewoon een paar keer met hem aan de hand het bos in gaan, en als dat allemaal goed gaat, het onder het zadel proberen samen met iemand op een paard dat hartstikke braaf is en een paard dat Beer vertrouwt, waar hij goed mee op kan schieten.. ;)
Elvina

Bericht door Elvina » za 25 jul 2009, 07:58

Hoihoi :D

ik heb net weer even bijgelezen ;)
Leuk hoor Bernadet, aan de lange lijnen! Heb het 2x geprobeerd, de eerste keer ging goed en 2e keer zaten we helemaal in de knoop := dus nu liggen ze weer in de kast ;) Fijn dat het ook goed gaat met een barebackpad :)
Super dat Beer zo braaf is met alles! Ben wel jaloers, wil ook wel bosritje maken ;)
En Basco ook druk aan het lessen dus :) Ben trouwens verhuisd omdat het zoveel dichter bij huis was (op de hoek van de straak eigenlijk) En heb het prima naar m'n zin :D

Beauty wordt dik :o Niet normaal die buik! :p Ze staan nu ook veel vaker in de wei dus denk dat het daardoor komt.. En met rijden is ze sloom ook niet leuk meer :( Volgende week heeft ze lekker een week vrij omdat ik dan op vakantie ben. Daarna gaan we lessen :D Denk dat ik in de vakantie voor nieuw zadel ga kijken. Voordat ik echt begin met lessen wil ik toch een goed passend zadel hebben..
We zijn trouwens ook begonnen met clickertraining :D Voor eten doet ze alles he ;) Haha! Ze kan al op commando de bal aanraken en m'n hand :))
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » za 25 jul 2009, 08:55

hahaha in de knoop schiet niet op. Gaan het vanmiddag weer proberen... :)
Leuk zeg voor een nieuw zadel kijken, weet je al wat voor zadel je wil hebben?

@kristelhans: er staan nu ook mooie dekens van Amigo op marktplaats voor bodemprijs. Ook een aanrader...
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » za 25 jul 2009, 16:10

@kristelhans:
Ik weet niet of je nog een deken zoekt voor beer, maar ik heb er een te koop staan een 200 grams ( zie topic)..

Heb vandaag weer lange lijnen gedaan, en niet in de knoop gezeten :D .

Gelukkig schijnt de zon weer!!!!!!!!!!!!
Elvina

Bericht door Elvina » zo 26 jul 2009, 18:36

Ja Beauty draait nog wel eens om met longeren :P maar probleem is gedeeltelijk opgelost door gewoon zonder lijn te longeren :D Luk nl toch niet met eigenwijze fjord en rechthoekige bak.. :P
Leuk dat het bij jou wel lukt :D

Jaa mooi weer want ik ga morgen op vakantie :D
Keandra

Bericht door Keandra » zo 26 jul 2009, 19:18

veel plezier op vakantie

Githa heeft deze namiddag weer les gehad, onze instructrice rijdt haar nu 2 keer in de week ongeveer 1u (vaak ietsje langer) als voorbereiding op haar zadelproef in september, onze instructrice wil er een eer vn maken om te proberen eerste te worden en ze gaat voor een AA, terwijl ik al lang in de hemel zal zitten met een A O:)

vorige dinsdag had Githa het voor het eerst door dat met nageven het rijden veel beter verloopt, dit is dan vandaag bevestigd, het zit erin na 5 dagen rust gekregen te hebben *o/* , ze geeft nog altijd perfect na, eens een beetje druk neemt ze mooi de ideale hoofdpositie aan zonder veel druk uiteindelijk in de handen te hebben *o/* , vandaag is het gelukt om van stap in een mooie vlot gesprongen galop over te gaan, daravoor ging dit vaak met enkele passen draf, redelijk gejaagd, maar vandaag op enkele momenten dat Githa in protest kwam na, ging het weer super, veel beter terug dan verwacht

dus woensdag heeft ze weer training, en zo gaan we zeker nog een maandje verder, eens we terug naar stal gaan deze winter gaan ze Githa niet meer herkennen en gaan ze een dressuurfjord zien aankomen :~

dus ik ga nu een doucheke nemen en verder op men roze wolk leven, tot laters
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 27 jul 2009, 06:48

@ Bernadet_Bo: Ja ik moet er nog wel een maar ik ga eerst even wat maten vergelijken want omdat iedereen zegt dat 175 wel erg kort is ga ik natuurlijk weer twijfelen haha!

@ Miss_Vosj: Ik wandel al door het bos, op de hei, langs de weg sinds ik Beer ken..hij is zo god als 100% verkeersmak als ik er naast loop. Als ik er op zit is Beer superbraaf maar buiten wel iets onzekerder..ik wil eerst er op met iemand er naast voor de zekerheid en dan met Ojsti, de andere fjord hier..zij is echt een doorgewinterde bosfjord dus dat is fijn!

Vandaag hebben we onze tweede les! Zin in!
Keandra

Bericht door Keandra » zo 02 aug 2009, 10:26

hey het is hier weer stilletjes

jullie hebben het mss al gelezen maar Githa is weer niet drachtig en we gaan de pogingen staken want anders moet het veulentje nog heel kleintjes naar de winter, dus we gaan volgend jaar in april al zeker beginnen (wordt weer een hele heisa met scannen en doen |o , want bij Githa is het er niet aan te zien dat ze hengstig staat ze)

we zijn gister weer om gerief voor madam gereden, naar Decathlon deze keer, om hoeven vet en olie, want ze staan poederdroog en dat heb ik niet graag, dus vetten geblazen, want tegen eind deze maand wil ik dat de hoeven toch al wat beter staan dan nu want dan moeten er ijzers onder voor de keuring

we hebben ook deze week onze poortjes op de weide moeten verstevigen want Jalenka loopt er gewoon door, alle, ze kan de poortjes open krijgen en dan onder het extra draadje lopen, nu hebben we er nog een draadje voor gehangen en binden we de poortjes vast met een touw, probeer ze nu maar eens te komen ophalen :+

gister gingen we ze vasthangen om de hoeven dan te kunnen vetten, wou Githa haar niet laten pakken, leslie erachter, ging ze mooi naar het plaatsje waar haar touw hangt, blijft ze staan, van allee baasje, niet kwaad zijn ik ben er al _-:( , ik lag strijk van het lachen, moet een mooi zich geweest zijn 8)7

Morgen heeft Githa weer training, 2 keer in de week een uurtje afzien voor instructrice en pony := , en de instructrice begint steeds maar meer voor ponydier te vallen, ze is echt aangedaan van hoe goed Githa haar best doet voor haar, ze gaat er beter mee vooruit dan met haar eigen 6jarige BWP merrie := , maar ja is goed voor ons dat ze er graag mee rijdt want dan kan ze Githa beter voorstellen met de zadelproef :D

groetjes
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » zo 02 aug 2009, 19:00

vanaf hier ook nog even een update, net lekker op vakantie geweest die dag erna kon ik er gelijkt weer even op. *o/* wat ik niet verwacht had na het acevietje van de winter := Vandaag was er een opruiming bij stal madam mocht even in de grote wei weer wennen aan het gras. Komt er een witte pony aangerent en ja hoor blossem rent natuurlijk vrolijk mee _-:( dwars door/ over het draad heen -:(- Ik was allang blij dat ze niet over het hek sprong wat ze van het winter wel een keer heeft gedaan vanuit de bak 8)7 volgens mij droomt ze een beetje teveel als een carierre als springpaard ofzo O:) Vandaag nog even gelongeerd en dat ging super! Binnekort maar weer even een paar leuke plaatjes schieten *-:)

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 02 aug 2009, 20:57

Het is hier inderdaad vrij stil..
Heb momenteel weinig te melden, ga morgen weer op vakantie, maar het enige wat ik wel even wil melden:

Basco is woensdag Ruinenkampioen geworden!! *o/*
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » ma 03 aug 2009, 10:22

gefeliciteerd ! :D
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Gesloten