Het E-tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: Het E-tjes topic

Bericht door roos » ma 22 jun 2009, 08:23

Ach is soms toch best leuk Daphne. Maar idd ik heb het ook hoor..dan zie je ze zo rennen en gek doen en dan denk je echt...hmm over 2 jaar moet ik erop haha ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 22 jun 2009, 09:04

Dames, jullie moeten op de keuring in de rubriek '1 en 2-jarige ruinen' lopen. Ook volgend jaar lopen jullie nog in deze klasse en als ze 3 jaar zijn gaan ze over naar de rubriek '3 jaar en oudere ruinen'.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
roos

Bericht door roos » ma 22 jun 2009, 09:30

Owh ik dacht dat we tussen alle leeftijden moesten lopen...dat valt dan wel weer mee! Hebben we nog enigzins kans haha ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 22 jun 2009, 12:50

Kan nog hoor in alle leeftijden. Als er weinig ruinen zijn doen ze het ook wel eens in één keer..

Ik ben in Rolde geweest om te kijken en heb Ekdal daar ook zeker wel gezien.
Die koppies van Ekdal en Eachann lijken nog best wel op elkaar op die hoofdfoto's..

Ik zit ook al te dromen over mijn kleine dame. Voor een wagentje, fokken, ben nu al naar hengstjes aan het kijken, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » ma 22 jun 2009, 13:55

Ach beter te vroeg dan te laat toch Esther :D

Vanavond weer een poging wagen tot het aanbrengen van de ABzalf..Ekdal wordt er gek van maarja voor zijn eigen bestwil..gelukkig is om te kopen met eten haha ;)

Heeft jullie E'tje ook zo'n buik als ze veel gras hebben gegeten...
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 22 jun 2009, 17:27

roos schreef: Wat willen jullie later met jullie E'tje gaan doen? Onder de vrouw, aangespannen, western..of wat anders.
Ik wil Ekdal graag ohz en lekker buitenrijden...Hopen dat ie wat leuker is met rijden als Danc...
Hoe bedoel je precies, hopen dat ie wat leuker is met rijden als danc?

Ik hoop dat Evian straks met 4 jaar rijp is om te beleren onder het zadel.
Ik wil supergraag het rijden weer op pakken en weer wedstrijden gaan rijden. Minouk begint toch alweer ouder te worden en tegen die tijd waarschijnlijk te oud om nog verdere dressuurambities te hebben ;)
Dan zou hij een fijne opvolger kunnen zijn :)
En aangespannen etc. is ook altijd leuk :)
nina1993

Bericht door nina1993 » ma 22 jun 2009, 17:29

Mijn ambities met mijn Etje houden op na de abop. Daarna gaat ze sowieso de verkoop in.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
roos

Bericht door roos » ma 22 jun 2009, 18:24

Danc is niet zo leuk met buitenrijden. Dit gaat gewoon op de rem..niks helpt, alles al geprobeerd...heeft ie ooit geflikt bij een vorige eigenaar en nooit afgeleerd. Verkeersmak is die wel!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 22 jun 2009, 21:08

Ik wil Evita straks ook gaan inrijden en hopelijk door rijden. Ik vind buitenrijden erg leuk, maar wil ook een dressuurproefje rijden. Recreatief denk ik. En wie weet ga ik wel eens een fjordsportproefje doen. Als ze zo blijft lopen, wil ik wel eens bestgaand proberen, maar dan denk ik dat ik er minder klaar voor zal zijn, dan Evita.
Het is in ieder geval de bedoeling dat we Evita laten betuigen en we hopen dat ze nog met moeder in het tweespan zou kunnen.
Ach we zullen zien, eerst maar eens lekker laten groeien.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » ma 22 jun 2009, 21:20

Nou Evita en Anca moet toch nog bij elkaar in het span kunnen!!

Flower zal uiteraard alleen voor het wagentje komen, hihi.. Daar ga je niet op zitten natuurlijk..
Maar ik kan nog even sparen voor een klein tuigje en een klein karretje voor het zo ver is gelukkig!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » di 23 jun 2009, 08:56

Dit weekend Jack zn manen dan eindelijk bijgewerkt :o Vond het resultaat nog niet zoals het moest zijn, maar hij blijft gewoon niet stilstaan, dus ja dan verwacht ik ook geen reechte boog natuurlijk :)
Op 8 augustus ga ik wel naar een oefendag voor het toilleteren van fjordjes, hoop daar wel veel bij te leren!

We hebben hem ook voor het eerst vastgezet met zn touw op de poetsplaats. Dat ging echt prima. Hij blijft echt netjes staan als ik hem wil borstelen. Voordien liet ik altijd iemand hem vasthouden, omdat ik schrik dat hij zou panikeren als hij 'vasthing'.

Ivm die keuringen : wat ik me afvraag : mag je met een ruintje eigenlijk naar keuringen toe? Hier in BE wordt namelijk enkel een HK georganiseerd, en tja daar kunnen we nu natuurlijk niet meer naartoe := . Achteraf gezien was het ook geen fijne ervaring: Jack was heel braaf ( behalve dat hij op het einde ,met het 'resultaat', echt de hele tijd wilde gaan rollen in het zand en ik hem amper kon rechthouden...) maar het was gewoon te vroeg voor hem...
Mag je met een fjord die in BE is ingeschreven bv ook zo'n keuring in NL meedoen?
Misschien dat ik ooit, als er zoiets voor ruinen bestaat, met Jack nog wel ns n keertje wil meedoen...

Iedereen heeft hier toch ook al wel een doel met zn fjordje in gedachten...ik ook hoor :)) Ik wil heel graag met Jack dressuurmatig gaan rijden en dan ook echt wedstrijdgericht. Als ik naar die lange stelten van hem kijk, en dat ruime drafje van hem, denk ik ( hoop ik) dat hij dat goed gaat doen! Dit doe ik nu ook met mijn ruin, en Jack is eigenlijk zijn opvolger al hoop ik met hem nog net iets verder te raken...
Jilly

Bericht door Jilly » di 23 jun 2009, 08:59

Hebben ze die toilleteerdag nu toch op 8 augustus gezet? ;( dan kan ik niet....

Hier mag je aan de gewone premiekeuring ook met een ruin mee doen hoor! Al is dat er hier op keuring altijd maar 1 (of geen)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
roos

Bericht door roos » di 23 jun 2009, 09:48

Ik leer Ekdal stilstaan als ik aan het poetsen ben zonder dat ie vaststaat dat gaat super! Ik oefenen het vaststaan wel hoor...wel handig :D

Gister was hij heel braaf metde AB spuit..gelukkig!
Ekdal en Danc kunnen heel schattig uit 1 emmer eten, zonder ruzie. En Danc is gek op de brokken van Ekdal ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » wo 24 jun 2009, 18:05

Daphne bedankt voor je post :D Jammer dat Ekdal van verstoppen houdt..haha
HIj heeft wel goede papieren dus dat moet haast wel goedkomen op de keuring. Zouden ze kijken naar het litteken/de wond(ookal duurt het nog 2 maanden...)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 24 jun 2009, 18:33

@Roos. Ze kijken wel, maar ze zullen hoogstens vragen wat er is gebeurd.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 24 jun 2009, 18:39

Daphne bedankt voor je post
Graag gedaan, inderdaad jammer, hij staat er precies achter!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » wo 24 jun 2009, 18:45

Echt zo van KIEKEBOEEEEE haha ;)

Nou de wond ziet er op zich redelijk uit met wat het eerst was. Alleen jammer dat het zo warm is niet echt lekker al die vliegen. Gelukkig groeit het haar al aan...valt het niet meer zo op en als het niet mooi wordt is het jammer hoor...als het maar gewoon over gaat...kaal plekje maakt mij dan ook niet zoveel uit
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » do 25 jun 2009, 15:44

Mijn E'tje moet lekker buiten kunnen hobbelen en voor de wagen.En wie weet kunnen Emy en Elvis wel in 2 span.Maar eerst maar is afwachten wat voor type's het gaan worden!

Leuk Esther straks een karretje en lekker gaan mennen.Ben ook benieuwd bij welke toekomstige man je blijft steken voor haar!

Ekdal treft het idd niet met die warmte en de bijkomende vliegen..Maar zal vast al aardig dichtzitten nu denk ik.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » do 25 jun 2009, 20:21

Nou het zit nog niet dicht..was ook niet de bedoeling hoor want ik moet steeds zalf erin spuiten dus het gat moet nog even opblijven. Anders krijgen we hetzelfde probleem als met de casteratiewond..van buiten dicht en van binnen nog niet over
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 26 jun 2009, 07:58

Roos is het niet een idee om een vliegenmasker om te doen bij hem of vind hij dat niks. Emy heeft wel al eens een vliegenfrontriem omgehad en daar keek ze niet van op of om. Misschien een idee een masker houdt die rotvliegen op afstand...

Emy is gister alleen even gepakt om te eten. Dat is nog steeds een tijdrovende klus naast die twee veelvraten bij ons op stal hihi.
Morgen gaan we de paddock opknappen voor aankomende winter ben benieuwd wat ze van de shoffel vinden hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Gesloten