Gevlucht voor reclame
-
Re: Gevlucht voor reclame
Wat een gedoe Marjolein! Hebben ejoyrider wel te pakken gekregen? En dan verder, verzekeringskwestie?
Ik bein mijn paardjes serieus te missen. Nog even... En dan aan we ze weer halen. Zondag staan ze weer waar ze horen, naast mijn huis! Ik klaag niet met constant zon en temperaturen rond de 30 graden.... Nu ook, ,kindjes in het zwembad en ik ernaast met de ipad.
Ik bein mijn paardjes serieus te missen. Nog even... En dan aan we ze weer halen. Zondag staan ze weer waar ze horen, naast mijn huis! Ik klaag niet met constant zon en temperaturen rond de 30 graden.... Nu ook, ,kindjes in het zwembad en ik ernaast met de ipad.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
- Rosantjuh(L)banjer
Hier niet zulk goed nieuws..
Zonet zou ik een lekker buitenritje gaan maken met banjer.
Ik op zadelen opstappen en wegrijden.
Met wegrijden voelde ik al ze loopt wel erg raar te zwalken met haar achterbenen en stijf te doen.
Eerst even door stappen maar ze werd ook niet echt allert.
Stukje draven daar gingen we over het fietspad geen rechte lijn viel er te draven/stappen met haar.
Ik een stukje berm gepakt daar in draf geprobeert ook geen verbetering.
Normaal als ze gras onder haar hoefjes voelt wil banjer altijd gelijk weg in de galop.
En dan gaat ze ook loeihard als ik haar haar zin laat gaan.
Ik eens aan springen maar nee hoor dit wilde ze ook niet dus gaan stappen en omgedraait.
Ze bleef maar raar doen met haar achterbenen net alsof ze er door heen zakte.
Ook het rechte lopen wilde echt niet.
Ben na een paar meter stappen er naast gaan lopen.
Hier thuis goed alles bekeken terwijl mijn moeder met haar aan de hand draafde.
Ze loopt echt heel erg raar ze zwalken met haar achterbenen.
Net of haar kont er niet meer bij hoort
Gelijk toen banjer weer op het land stond de dierenarts gebelt die komt dinsdag ochtend.
Ben benieuwd wat het is het kan ataxie zijn of atrose in haar bekken.
We zullen zien wat hij er van zegt.
Ik ga me er goed op voorbereiden dat ik haar moet laten gaan.
Als dit beter is als ze altijd pijn heeft dan mag ze naar de groene weides.
Maar als ze gewoon met pensioen geen pijn heeft dan blijft ze lekker als maatje voor bella.
Zonet zou ik een lekker buitenritje gaan maken met banjer.
Ik op zadelen opstappen en wegrijden.
Met wegrijden voelde ik al ze loopt wel erg raar te zwalken met haar achterbenen en stijf te doen.
Eerst even door stappen maar ze werd ook niet echt allert.
Stukje draven daar gingen we over het fietspad geen rechte lijn viel er te draven/stappen met haar.
Ik een stukje berm gepakt daar in draf geprobeert ook geen verbetering.
Normaal als ze gras onder haar hoefjes voelt wil banjer altijd gelijk weg in de galop.
En dan gaat ze ook loeihard als ik haar haar zin laat gaan.
Ik eens aan springen maar nee hoor dit wilde ze ook niet dus gaan stappen en omgedraait.
Ze bleef maar raar doen met haar achterbenen net alsof ze er door heen zakte.
Ook het rechte lopen wilde echt niet.
Ben na een paar meter stappen er naast gaan lopen.
Hier thuis goed alles bekeken terwijl mijn moeder met haar aan de hand draafde.
Ze loopt echt heel erg raar ze zwalken met haar achterbenen.
Net of haar kont er niet meer bij hoort

Gelijk toen banjer weer op het land stond de dierenarts gebelt die komt dinsdag ochtend.
Ben benieuwd wat het is het kan ataxie zijn of atrose in haar bekken.
We zullen zien wat hij er van zegt.
Ik ga me er goed op voorbereiden dat ik haar moet laten gaan.
Als dit beter is als ze altijd pijn heeft dan mag ze naar de groene weides.
Maar als ze gewoon met pensioen geen pijn heeft dan blijft ze lekker als maatje voor bella.
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
-
Ohh wat verdrietig nieuws! Hoop dat ze nog in ieder geval de rest van de zomer lekker op de wei van haar pensioen kan genieten.
Ik mag zorgen voor
Ik hoop toch ook gewoon op een welverdiend pensioen voor Banjer. Had het al gelezen op fb, maar heb wat pc-problemen gehad, dus durfde niet reageren.
Mss is het gewoon weer die artrose die opspeelt en dan kan ze met gewoon rust en weide volgens mij nog lang probleemloos genieten.
Zie je enige verandering nu? Of hetzelfde?
@Bloemetje: maak de mensen die niet op vakantie gaan maar jaloers. Mijn 2 weken verlof zijn begonnen met, idd, uitgeregend worden terwijl ik de weide herstel....
Mss is het gewoon weer die artrose die opspeelt en dan kan ze met gewoon rust en weide volgens mij nog lang probleemloos genieten.
Zie je enige verandering nu? Of hetzelfde?
@Bloemetje: maak de mensen die niet op vakantie gaan maar jaloers. Mijn 2 weken verlof zijn begonnen met, idd, uitgeregend worden terwijl ik de weide herstel....
-
Ik heb medelijde met je Marjolein, maar het schijnt eenbeetje te gaan beteren...
Nog 2 uur en dan zie ik mijn dikkie weer. Ben benieuwd hoe ongelooflijk vet ze geworden is... Vrees dat e goed doorgegeten hebben.
Nog 2 uur en dan zie ik mijn dikkie weer. Ben benieuwd hoe ongelooflijk vet ze geworden is... Vrees dat e goed doorgegeten hebben.
Ik mag zorgen voor
- Yfke-lover
Wat een rot bericht zeg over Banjer hoop ook dat het mee valt en ze lekker met pensioen kan gaan en als weidemaatje kan blijven voor Bella wens je veel succes als je toch een beslissing moet maken sta wel achter de mening dat je een paardje dan niet langer moet laten lijden hoe moeilijk het ook is.
Hier gaat het allemaal zijn gangetje ben een midweek op vakantie geweest en morgen moet ik Anouk met Sven naar ponykamp brengen voor de eerste keer dus wel spannend allemaal.
Op 28 juli wordt ze gehuldigd als kringkampioen en op 4 augustus de geldersekampioenschappen.
Volgend weekend ga ik met mijn oudste dochter Sanne lekker twee dagjes naar Scheveningen lekker uitwaaien op het strand en een dagje winkelen in Den haag ik heb dus nog een paar leuke dagen tegoed
Hier gaat het allemaal zijn gangetje ben een midweek op vakantie geweest en morgen moet ik Anouk met Sven naar ponykamp brengen voor de eerste keer dus wel spannend allemaal.
Op 28 juli wordt ze gehuldigd als kringkampioen en op 4 augustus de geldersekampioenschappen.
Volgend weekend ga ik met mijn oudste dochter Sanne lekker twee dagjes naar Scheveningen lekker uitwaaien op het strand en een dagje winkelen in Den haag ik heb dus nog een paar leuke dagen tegoed
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
- Yfke-lover
Anouk en Sven weggebracht naar ponykamp hopelijk wordt het weer van de week een beetje beter. Sven heeft een mooi stalletje en Anouk ligt hij haar twee vriendinnen op de kamer wat wil je nog meer
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
-
Goed zeg! Hoop dat ze veel plezier hebben.
Wij hadden vandaag moeten beginnen met oefenen voor het proefje zaterdag. Lajke heeft 3 weken gras gevroten en wat gesjokt met meisje van 8 (denk aan 2 a 3 min per keer zonder hoofdstel of zadel) dus daar zit geen fijne puntjes meer op en lekker wel een grasbuik aan (hoewel met niet meer constant gras is het opgeblazene van gisterenochtend er al af). Maarja het giet hier en anderes regent het... wei is zwembad dus daar is niet in te rijden (want was net weer groen na het nieuw inzaaien). Mijn man is weer aan het werk dus ergens anders is lastig met nog 2 kleine kereltjes die niet luisteren en alsmaar oppas vind ik ook zo;n gedoe (moet voor veel andere dingen al oppas).
Morgen hoe dan ook weer rijden, desnoods in de wei en anders zet ik de kindjes voor de tv thuis en rij zelf in het grasland tegenover ons huis.
Wij hadden vandaag moeten beginnen met oefenen voor het proefje zaterdag. Lajke heeft 3 weken gras gevroten en wat gesjokt met meisje van 8 (denk aan 2 a 3 min per keer zonder hoofdstel of zadel) dus daar zit geen fijne puntjes meer op en lekker wel een grasbuik aan (hoewel met niet meer constant gras is het opgeblazene van gisterenochtend er al af). Maarja het giet hier en anderes regent het... wei is zwembad dus daar is niet in te rijden (want was net weer groen na het nieuw inzaaien). Mijn man is weer aan het werk dus ergens anders is lastig met nog 2 kleine kereltjes die niet luisteren en alsmaar oppas vind ik ook zo;n gedoe (moet voor veel andere dingen al oppas).
Morgen hoe dan ook weer rijden, desnoods in de wei en anders zet ik de kindjes voor de tv thuis en rij zelf in het grasland tegenover ons huis.
Ik mag zorgen voor
- Rosantjuh(L)banjer
Hier is de dierenarts geweest vanmorgen.
Banjer haar atrose is erger geworden.
Alleen vanmorgen liep ze een stuk beter dan afgelopen donderdag.
Ze blijft dus lekker bij ons.
Ik mag haar beweging geven als banjer aangeeft dat ze wil.
Wanneer ik zo iets heb van nee dit is een slechte dag dan doen we lekker niks.
En als het goed gaat met haar en ze wil dan mogen we nog rustige ritjes maken.
Dus eigenlijk best wel goed nieuws vandaag.
Ben blij dat ze nog niet ons hoeft te verlaten.
Banjer haar atrose is erger geworden.
Alleen vanmorgen liep ze een stuk beter dan afgelopen donderdag.
Ze blijft dus lekker bij ons.
Ik mag haar beweging geven als banjer aangeeft dat ze wil.
Wanneer ik zo iets heb van nee dit is een slechte dag dan doen we lekker niks.
En als het goed gaat met haar en ze wil dan mogen we nog rustige ritjes maken.
Dus eigenlijk best wel goed nieuws vandaag.
Ben blij dat ze nog niet ons hoeft te verlaten.

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
- Yfke-lover
goed nieuws dus voor jou en Banjer gelukkig geniet lekker van haar als ze een goede dag heeft
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
- Rosantjuh(L)banjer
afgelopen vrijdag is mijn opa overleden dus allemaal drukte..
Zaterdag heerlijk buitenritje gemaakt met bella.
En vandaag heerlijk gedressuurd ze pakte het zo weer op waar we vorige week in de les gebleven waren.
Top paardje..
Misschien dan toch die kaart maar aanvragen wat zeggen jullie?
Zaterdag heerlijk buitenritje gemaakt met bella.
En vandaag heerlijk gedressuurd ze pakte het zo weer op waar we vorige week in de les gebleven waren.
Top paardje..
Misschien dan toch die kaart maar aanvragen wat zeggen jullie?

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
-
Waarom niet? Proberen kan toch alrijd?
Ik mag zorgen voor
- Rosantjuh(L)banjer
Ik denk vanavond lekker cultiveren met bella
Helemaal zin om van mijn zwembak weer een rijbak te maken

Helemaal zin om van mijn zwembak weer een rijbak te maken

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
-
Hier is de wei veranderd in een ideaal veld om rijst te planten. Ik word gallisch van de regen en de kinderen die alsmaar binnen hangen met veel herrie....
Ik mag zorgen voor
Hop Rosanne: kaart aanvragen, 't kan altijd maar opbrengen ;-) En anders moet je maar zeggen dat het nog om te oefenen is hé. Maar komt prima in orde met Bella.
Hier vrij weinig op't net gezeten en als het dan ff ging viel het na paar minuten toch weer uit... Nu verbinding via m'n vriend gemaakt en niet via thuisnetwerk.
Net 2 weken vakantie gehad. Morgen terug aan het werk. Hebben 2 dagen naar de Ardennen geweest en 2 dagen naar zee (alle, late namiddag toekomen, dagje daar en dag erna familiebezoek in de omgeving gedaan). En de rest gewoon rustig thuis gezeten.
Ik heb wel, eindelijk een verzorger gevonden die Dagmar 2x/week longeert aan pessoa en da's wel fijn. Daarnaast met de DA besproken en haar terug op merriebrok gezet ivm nodige eiwitten en een vitamine E supplement. Ik hoop dat het snel wat gaat uitmaken voor haar. De andere stonde er diergeneeskundig gezien héél mooi op gewicht bij, dus ikke trots. (nu weer wat dikker, want veel grasjes, maar goed).
En verder is er gewoon ook veel te doen en veel werk, dus weinig internettijd. Maar ik lees wel altijd mee.
Hier vrij weinig op't net gezeten en als het dan ff ging viel het na paar minuten toch weer uit... Nu verbinding via m'n vriend gemaakt en niet via thuisnetwerk.
Net 2 weken vakantie gehad. Morgen terug aan het werk. Hebben 2 dagen naar de Ardennen geweest en 2 dagen naar zee (alle, late namiddag toekomen, dagje daar en dag erna familiebezoek in de omgeving gedaan). En de rest gewoon rustig thuis gezeten.
Ik heb wel, eindelijk een verzorger gevonden die Dagmar 2x/week longeert aan pessoa en da's wel fijn. Daarnaast met de DA besproken en haar terug op merriebrok gezet ivm nodige eiwitten en een vitamine E supplement. Ik hoop dat het snel wat gaat uitmaken voor haar. De andere stonde er diergeneeskundig gezien héél mooi op gewicht bij, dus ikke trots. (nu weer wat dikker, want veel grasjes, maar goed).
En verder is er gewoon ook veel te doen en veel werk, dus weinig internettijd. Maar ik lees wel altijd mee.
-
Fijn weer berichtje van jou Marjolein!
Hier alles weer goed, oudste is vorige week vrijdagavond laat van Lajke gevlogen en kwam huilend uit de wei gelopen met een niet werkende arm. Dus om 20.45 vertrok mijn man per direct met haar naar de spoed. Diagnose, spierscheuring in haar onderarm. Morgen op controle en morgen eind van de middag gewoon weer op paardrijles. Op zaterdag zouden we met Lajke meegaan doen aan de wedstrijden bij Fjovrili, dochtertje een A proefje en wij beiden behendigheid. Weinig geoefend en veel te dikke pony... maarja dat ging dus niet door want ik ga niet Lajke voor 1 behendigheidsproefje meenemen en dochterlief zat dus met haar arm in drukverband en een sling. We zijn wel gaan kijken, was fijn!
Nu wordt het bedtijd, morgen dus controle bij ziekenhuis (jammer dat het niet gewoon bij de huisarts mocht) en dan eind van de middag rijles en dan gaat dochter naar oma. Dinsdag hebben ze dagje samen en gaan ze met de trein naar een museum. Man van mijn moeder blijft thuis en ik zit met de jongens.
Hier alles weer goed, oudste is vorige week vrijdagavond laat van Lajke gevlogen en kwam huilend uit de wei gelopen met een niet werkende arm. Dus om 20.45 vertrok mijn man per direct met haar naar de spoed. Diagnose, spierscheuring in haar onderarm. Morgen op controle en morgen eind van de middag gewoon weer op paardrijles. Op zaterdag zouden we met Lajke meegaan doen aan de wedstrijden bij Fjovrili, dochtertje een A proefje en wij beiden behendigheid. Weinig geoefend en veel te dikke pony... maarja dat ging dus niet door want ik ga niet Lajke voor 1 behendigheidsproefje meenemen en dochterlief zat dus met haar arm in drukverband en een sling. We zijn wel gaan kijken, was fijn!
Nu wordt het bedtijd, morgen dus controle bij ziekenhuis (jammer dat het niet gewoon bij de huisarts mocht) en dan eind van de middag rijles en dan gaat dochter naar oma. Dinsdag hebben ze dagje samen en gaan ze met de trein naar een museum. Man van mijn moeder blijft thuis en ik zit met de jongens.
Ik mag zorgen voor
Minder, zo'n val. Fijn dat ze geen schrik heeft gepakt, maar toch wel ff schrikken denk ik zo.
Hier wat minder, persoon waar Nuts naartoe zou mogen gaan heeft laten weten dat het een grapje was van hem...
Dus gaat niet door. Bijgevolg, geen plekje voor Nuts voor de komende jaren en dus toch gedwongen om hem te verkopen. En dat wil ik nu eigenlijk liever niet, had hem héél graag zien opgroeien en een kans gegeven. Stevig frustri.
En daarnaast redelijk emotionele periode met zwangerschap, dus niet echt dikke pret hier.
Hier wat minder, persoon waar Nuts naartoe zou mogen gaan heeft laten weten dat het een grapje was van hem...
Dus gaat niet door. Bijgevolg, geen plekje voor Nuts voor de komende jaren en dus toch gedwongen om hem te verkopen. En dat wil ik nu eigenlijk liever niet, had hem héél graag zien opgroeien en een kans gegeven. Stevig frustri.
En daarnaast redelijk emotionele periode met zwangerschap, dus niet echt dikke pret hier.
-
En nuts ergens in de opfok? Maarja dat is ook niet gratis.....
Hoop dat je zwangerschap wel goed loopt en je gewoon emo bent door alle hormonen etc.
Dochterlief had het heerlijk bij oma maar pfff ze is moe, middelste was met de speelpleinwerking naar een doe-mee-boerderij in Pulle. Hij kwam helemaal gelukkig en ook moe, thuis. Had een hele fijne dag gehad, dat is het belangrijkste!
Hoop dat je zwangerschap wel goed loopt en je gewoon emo bent door alle hormonen etc.
Dochterlief had het heerlijk bij oma maar pfff ze is moe, middelste was met de speelpleinwerking naar een doe-mee-boerderij in Pulle. Hij kwam helemaal gelukkig en ook moe, thuis. Had een hele fijne dag gehad, dat is het belangrijkste!
Ik mag zorgen voor
- Rosantjuh(L)banjer
Lekker rustig zulke vermoeide kindjes bloemetje.
en marjolein dat is echt balen dat het maar een grap was.
Hopen dat er een oplossing voor komt.
Hoe gaat het nu met je zwangerschap hoe lang moet je nog?
Hier vanmorgen heerlijk les gereden.
Helemaal trots op mijn blonde topper ze begint een elastiekje te worden
en marjolein dat is echt balen dat het maar een grap was.
Hopen dat er een oplossing voor komt.
Hoe gaat het nu met je zwangerschap hoe lang moet je nog?
Hier vanmorgen heerlijk les gereden.
Helemaal trots op mijn blonde topper ze begint een elastiekje te worden

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
-
Wat fijn dat Bella zo heerlijk te rijden is!
Ik zou meer willen rijden, maar ben savonds vaak moe en overdag zit ik met 3 kinderen die altijd iets moeten als ik net opgezadeld heb ofzo. Aangezien mijn vader nog steeds in een revalidatiekliniek zit en niet duidelijk is hoe verder, kost dat ook veel energie. Zijn huis moet hoe dan ook opgeruimd want dat heeft hij de afgelopen jaren niet zo gedaan dus ook die tijd gaat van eventueel rijden af.
Wel heerlijk geknuffeld met Lajke en Mette deze week savonds laat, ik wilde foto;s maken maar ze aten meer mij en het toestel op....
Ik zou meer willen rijden, maar ben savonds vaak moe en overdag zit ik met 3 kinderen die altijd iets moeten als ik net opgezadeld heb ofzo. Aangezien mijn vader nog steeds in een revalidatiekliniek zit en niet duidelijk is hoe verder, kost dat ook veel energie. Zijn huis moet hoe dan ook opgeruimd want dat heeft hij de afgelopen jaren niet zo gedaan dus ook die tijd gaat van eventueel rijden af.
Wel heerlijk geknuffeld met Lajke en Mette deze week savonds laat, ik wilde foto;s maken maar ze aten meer mij en het toestel op....
Ik mag zorgen voor