In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!
Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen
Dat staat goed bij Fjella! Nu worden de F-jes echt groot.
Balen zeg, een natte stal.
Nog even over de verdoving bij de tandarts:
Die krijgen ze hier alleen als het nodig is. Als ze alleen moeten vijlen, doet hij het zonder.
Balen zeg, een natte stal.
Nog even over de verdoving bij de tandarts:
Die krijgen ze hier alleen als het nodig is. Als ze alleen moeten vijlen, doet hij het zonder.
Odette&Fenna
hoefsmid is vanmiddag geweest. Hij vond dat fatoush wel stijver in de knie was dan vorige keer, hij had meer moeite met buigen. Maar hij doet niks dan donderjagen en spelen met Apollo, dus of hij echt pijn heeft? Nog even aankijken en dan maar even naar de kliniek.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Otto komt dus nog wel? Ik zou donderdag naar hem toe maar hij wil geen vreemde paarden meer op het terrein. Maar ik weet niet of ik wel hoefsmid wil nu. Wie weet waar ie geweest is?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Onze 2 Fjes , Furora jr en Freya :
Ik zal er morgen de meetlat eens langst halen want Freya steekt al boven Celine uit, die ook niet bepaald een kleintje is ...

Furora jr en Freya

Furora jr.

Feya

Even de beentjes strekken.

Tja van welke hengst zou deze nou zijn
Ik zal er morgen de meetlat eens langst halen want Freya steekt al boven Celine uit, die ook niet bepaald een kleintje is ...

Furora jr en Freya

Furora jr.

Feya

Even de beentjes strekken.

Tja van welke hengst zou deze nou zijn

Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Gokje Hermansen?
Fugo was weer reuze braaf langs de weg maar het is toch een gek paard hoor op de heenweg flink doorlopen en op de terugweg moest ik hem bijna slepen
Bij Tasja gaat op de terugweg nog sneller lopen
Hij is zo leergierig, maar hij moet geduld hebben hoor eerst maar weer eens de lucht in
Fugo was weer reuze braaf langs de weg maar het is toch een gek paard hoor op de heenweg flink doorlopen en op de terugweg moest ik hem bijna slepen

Hij is zo leergierig, maar hij moet geduld hebben hoor eerst maar weer eens de lucht in

Groter dan Celine al!! In mijn herinnering is dat inderdaad geen kleintje!!
Ze zien er goed uit zeg!!
Nou wij hebben de rommel weer opgeruimd en maatregelen genomen.
Natte stro uit de boxen en nu een plank boven de kraan bevestigd, als ze er nu nog bij kan...
Meteen de liksteenhouder in de stal bevestigd, die er al twee jaar klaar voor ligt en een metalen voerbak vastgemaakt aan de muur, hopelijk is de stal nu Fjella-streek-proof.
Ze zien er goed uit zeg!!
Nou wij hebben de rommel weer opgeruimd en maatregelen genomen.
Natte stro uit de boxen en nu een plank boven de kraan bevestigd, als ze er nu nog bij kan...

Meteen de liksteenhouder in de stal bevestigd, die er al twee jaar klaar voor ligt en een metalen voerbak vastgemaakt aan de muur, hopelijk is de stal nu Fjella-streek-proof.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Was het Freya die als veulen zo ziek is geweest? Zijn 2 knappe, grote dames geworden ja!
Ik lees hier tegenwoordig een beetje mee. Louis heeft 3 F'jes staan (eigenlijk K'tjes
) waarvan eentje de dochter is van Ines' vaste merrie, dus denk dat wij deze zomer ook weer opnieuw gaan beginnen met op z'n minst eentje, leuk!
Ik lees hier tegenwoordig een beetje mee. Louis heeft 3 F'jes staan (eigenlijk K'tjes

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Klopt helmaal Jilly, Freya is echt doodziek geweest. Clostridium en E coli besmetting ...Het is in idd geval niet ten koste van de groei gegaan, maar wat die aan hoeveelheden voer naar binnen geschoven heeft
.

Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Wat leuk eigenlijk twee nieuwe F-jes aanmeldingen en nog een meelezer.
@aurora wat een stoere F-jes zeg!
@aurora wat een stoere F-jes zeg!

Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Furora en Freya zijn idd. erg knap!! Leuk om te zien hoe ze zich ontwikkeld hebben 
Ik heb Finnea gister weer even een opvoedingslesje gegeven
Ik bracht haar als laatste naar de wei, wat niet erg op prijs werd gesteld door mevrouw... Dus ze was een beetje enthousiast
Was ik ook nog zo gemeen om haar in de wei niet direct los te laten, maar haar aan de hand mee te nemen naar de rest. Ik had m'n handen vol, maar was wel even goed om dit op te zoeken. Hebben we beide van geleerd. Plus dat het weer een hoop remsporen scheelt in de wei hihi. Zo droog is het nog niet helaas... Maar wel fijn dat ze even de wei op kunnen, al heb ik het voorste stuk afgezet omdat dit echt nog te nat was. Nu hopen dat er vandaag niet al te veel regen bij komt. Sowieso verhuizen Karlien en Gwynna binnenkort naar de andere wei, dus kan Fin daar evt. ook een paar keer wat dagen heen.

Ik heb Finnea gister weer even een opvoedingslesje gegeven

Ja, dan kun je je handen vol hebben, gemeen van je hoor Reinou, hihi..
Fjella kan een enorme druktemaker zijn op zulke momenten maar blijft eigenlijk wel bij je, net als haar vader af en toe.
Fjella kan een enorme druktemaker zijn op zulke momenten maar blijft eigenlijk wel bij je, net als haar vader af en toe.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Dat doet Finnea op zich ook wel, maar heb toch liever dat ze wat relaxter blijft.
Ach vind het al heel wat vergeleken met Yli...die begint zo hard te rennen dat je beter direct los kunt laten, omdat je anders de brandblaren op je handen hebt staan
Ach vind het al heel wat vergeleken met Yli...die begint zo hard te rennen dat je beter direct los kunt laten, omdat je anders de brandblaren op je handen hebt staan

Leuk, weer twee F-jes erbij.
Fenna staat bij een groot wit paard in de wei en volgens mij denkt die dat Fenna haar baby is. Ze gaat rennen en hinniken als ik Fenna uit de wei haal. Ik vind het maar lastig, want Fenna wordt er heel onrustig van. Die kan nog amper normaal haar emmer leeg eten
. Ze staat maar te draaien om te kijken wat er achter haar gebeurt.
Fenna staat bij een groot wit paard in de wei en volgens mij denkt die dat Fenna haar baby is. Ze gaat rennen en hinniken als ik Fenna uit de wei haal. Ik vind het maar lastig, want Fenna wordt er heel onrustig van. Die kan nog amper normaal haar emmer leeg eten

Odette&Fenna
Als ze door krijgen dat je wel los laat als ze maar hard genoeg gaan rennen heb je de strijd wel verloren.. Dat hoop ik met Fjel wel te voorkomen!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vandaag ben ik uit m'n werk snel even langs Fenna gegaan om te poetsen. Vandaag was ze weer een relaxte pony gelukkig.
Ze laat d'r manen en staart nog steeds heel. Eerst begon ze gelijk te schuren zodra ik haar vast zette om te gaan poetsen. Dat doet ze ook al een hele poos niet meer. Wie weet heeft ze toch baat bij de biergist.
Volgende week wordt het warmer, dus binnenkort moet ze haar eczeemdeken maar op.
Ze laat d'r manen en staart nog steeds heel. Eerst begon ze gelijk te schuren zodra ik haar vast zette om te gaan poetsen. Dat doet ze ook al een hele poos niet meer. Wie weet heeft ze toch baat bij de biergist.
Volgende week wordt het warmer, dus binnenkort moet ze haar eczeemdeken maar op.
Odette&Fenna
Spannend zeg voor Fenna! Hopelijk wordt het schuren toch nog wat minder, of groeit ze erover..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Idd. duimen voor Fenna! Hopelijk valt het mee dit jaar.
Finnea zit ook heerlijk in het haar, maar niet heus...er missen overal hapjes uit, denk door haar enthousiaste gekroel met Karlien en Gwynna. Dat gaat er af en toe heftig aan toe.
Ik heb Finnea weer 'aan het werk' gezet trouwens! Laatst een keer in de bak wat opgejaagd, was niet zo'n succes. Ik al bang dat ik weer met een lui paard opgescheept zou zitten. Ivonne, Grietje en Evelien kunnen denk ik wel bevestigen hoeveel moeite het kost om beweging te krijgen in die bolle van mij... Maar ik heb de gouden oplossing gevonden
Vanochtend bij de EJ een nieuwe longeerzweep gehaald. De zwepen die we nog hadden liggen waren oud, zwaar en niet meer in topconditie. De nieuwe zweep is licht en heeft een mooie lange slag. Een paar keer flink zwiepen en Finnea had het opeens door. Stappen was er niet meer bij hihi. Scheelde denk ik wel dat ik de bak dit keer half afgezet had, terwijl ik de vorige keer de hele bak gebruikte. Maar ben er blij mee, dat belooft nog wat voor als ze echt aan het werk gaat
Daarna nog een stukje gewandeld, ging super. Scheelt altijd als ze moe is hihi.
Finnea zit ook heerlijk in het haar, maar niet heus...er missen overal hapjes uit, denk door haar enthousiaste gekroel met Karlien en Gwynna. Dat gaat er af en toe heftig aan toe.
Ik heb Finnea weer 'aan het werk' gezet trouwens! Laatst een keer in de bak wat opgejaagd, was niet zo'n succes. Ik al bang dat ik weer met een lui paard opgescheept zou zitten. Ivonne, Grietje en Evelien kunnen denk ik wel bevestigen hoeveel moeite het kost om beweging te krijgen in die bolle van mij... Maar ik heb de gouden oplossing gevonden

Leuk om zo met Finnea aan het werk te zijn!
Fenna is ook aan het 'werk' geweest vandaag. We hebben lekker gewandeld. Sandra ging mee onder het zadel en Fenna aan de hand. Wat een tempo heeft ze! Ik moet flink doorlopen om haar bij te houden
. Wel een verschil met Odet, want die doet het altijd rustig aan.
Fenna is ook aan het 'werk' geweest vandaag. We hebben lekker gewandeld. Sandra ging mee onder het zadel en Fenna aan de hand. Wat een tempo heeft ze! Ik moet flink doorlopen om haar bij te houden

Odette&Fenna
haha Reinou, klopt, ze was hier niet gauw heet of koud
Fatoush haart nog steeds niet uit, maar hij zit ook niet echt dik in het haar. Hij heeft vandaag weer heerlijk met oude Ap gespeeld, maar ik vind zijn knie wel dik hoor, alhoewel hij er totaal geen hinder van schijnt te hebben.

Fatoush haart nog steeds niet uit, maar hij zit ook niet echt dik in het haar. Hij heeft vandaag weer heerlijk met oude Ap gespeeld, maar ik vind zijn knie wel dik hoor, alhoewel hij er totaal geen hinder van schijnt te hebben.
Baranna 13-5-2006
Fjella haart ook nog niet zo, komt vanzelf. Maar ik had het wel verwacht, Tea is al een hele poos aan het verharen..
Misschien gaan ze het net zo doen als Zizoran, geloof dat die dit jaar een poging gaat doen om alles in één week kwijt te zijn, wat komt daar een haar vanaf zeg!! Niet normaal! Hij ziet er op het moment ook niet uit, hihi!! Zo mottig! Maar een flinke poetsbeurt wordt zeker door hem gewaardeerd.
Door Fjella ook wel hoor, maar het helpt niet echt, er komt nog nauwelijks haar vanaf en na de poetsbeurt gaat ze meteen op de zwarte grond liggen..zucht..
Misschien gaan ze het net zo doen als Zizoran, geloof dat die dit jaar een poging gaat doen om alles in één week kwijt te zijn, wat komt daar een haar vanaf zeg!! Niet normaal! Hij ziet er op het moment ook niet uit, hihi!! Zo mottig! Maar een flinke poetsbeurt wordt zeker door hem gewaardeerd.
Door Fjella ook wel hoor, maar het helpt niet echt, er komt nog nauwelijks haar vanaf en na de poetsbeurt gaat ze meteen op de zwarte grond liggen..zucht..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'