Shettenpret en minipraat
Re: Shettenpret en minipraat
Ik wacht het af hoe het zich ontwikkeld op de nieuwe plek en anders volgend jaar maar een dekentje erop
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Bij James gaat er volgend jaar ook een deken[tje] op denk ik.[tenminste als ze zo'n klein maatje hebben]
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Née, Helaas is het niet te kort gekapt.
We hebben hem nu op een soort van schuimblokjes gezet en dan loopt hij al wat makkelijker.
Ik heb net gebeld en hij belt mij zo spoedig mogelijk terug, ik wil even aan huis foto's laten maken om te kijken hoe zijn hoefbeen ervoor staat. Hoe hij bevangen kan zijn geraakt is onbegrijpelijk, hij staat al een jaar in de rijkbak(Echt alleen zand) en krijgt oud hooi, geen gras of brok.
Echt zo sneu. Na de foto's weten we meer en dan kunnen we pas echt beslissen wat we nog kunnen doen.
Nu blokjes en pijnstillers.
We hebben hem nu op een soort van schuimblokjes gezet en dan loopt hij al wat makkelijker.
Ik heb net gebeld en hij belt mij zo spoedig mogelijk terug, ik wil even aan huis foto's laten maken om te kijken hoe zijn hoefbeen ervoor staat. Hoe hij bevangen kan zijn geraakt is onbegrijpelijk, hij staat al een jaar in de rijkbak(Echt alleen zand) en krijgt oud hooi, geen gras of brok.
Echt zo sneu. Na de foto's weten we meer en dan kunnen we pas echt beslissen wat we nog kunnen doen.
Nu blokjes en pijnstillers.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Cindy+Uniek
vervelend clau!!!
maar bevangen hoeft toch niet alleen door eiwit/vers gras/e.d. te komen?
kan ook doordat ze in iets scherps hebben gestaan en dat soort dingen?!
Rowenna, ik kan ze bij pfiff op maat laten maken/bestellen
dus mocht je tzt wat nodig hebben roep je maar!
maar bevangen hoeft toch niet alleen door eiwit/vers gras/e.d. te komen?
kan ook doordat ze in iets scherps hebben gestaan en dat soort dingen?!
Rowenna, ik kan ze bij pfiff op maat laten maken/bestellen
dus mocht je tzt wat nodig hebben roep je maar!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Wel balen Claudia!
Cindy, wat moet je aan maten weten om een deken op maat te laten maken en wat zijn de kosten ervan? Dan kan ik daar evt voor volgend jaar rekening mee houden.
Cindy, wat moet je aan maten weten om een deken op maat te laten maken en wat zijn de kosten ervan? Dan kan ik daar evt voor volgend jaar rekening mee houden.
- Cindy+Uniek
229.95 is de advies verkoop prijs van Pfiff (ongeacht groot of klein)
dit gaat dan wel om de seacell active deken
maar daar kan ik nog wel wat aan doen voor jullie FW'ers hoor
(denk aan heel wat
maar dat graag per pb)
De eczeemdeken SeaCell® active heeft dankzij de algen- en zilvervezels huidverzorgende, antibacteriële en geurreducerende eigenschappen. De eveneens in de SeaCell®active vezels geïntegreerde zeealgen zorgen bovendien voor een actieve zuurstofuitwisseling tussen de eczeemdeken en de huid. De toegevoegde vitamines, mineralen en vitale stoffen zorgen voor een langdurige verzorging van vacht en huid. De in de SeaCell® active-vezels verwerkte zilverionen reduceren resp. voorkomen ongewenste microbengroei. Het dragen van deze deken verbetert de huid van paarden met eczeem en voorkomt bij continu gebruik huidirritaties. Wasbaar tot 30°. Materiaal: 69% polyamide, 21% polyester, 10% (SeaCell®active)
Deze dekens zijn in samenwerking met dierenartsen getest en schijnen echt beter te werken dan 'gewone' eczeemdekens
nadeeltje: doordat het kwetsbaar materiaal is gaan ze soms maar één seizoen mee
maar dat is dan maar net wat je er voor over hebt
dit zijn de maten die ervoor nodig zijn

de maatwerk deken staat overigens (nog) niet op mijn site
dit gaat dan wel om de seacell active deken
maar daar kan ik nog wel wat aan doen voor jullie FW'ers hoor

(denk aan heel wat

De eczeemdeken SeaCell® active heeft dankzij de algen- en zilvervezels huidverzorgende, antibacteriële en geurreducerende eigenschappen. De eveneens in de SeaCell®active vezels geïntegreerde zeealgen zorgen bovendien voor een actieve zuurstofuitwisseling tussen de eczeemdeken en de huid. De toegevoegde vitamines, mineralen en vitale stoffen zorgen voor een langdurige verzorging van vacht en huid. De in de SeaCell® active-vezels verwerkte zilverionen reduceren resp. voorkomen ongewenste microbengroei. Het dragen van deze deken verbetert de huid van paarden met eczeem en voorkomt bij continu gebruik huidirritaties. Wasbaar tot 30°. Materiaal: 69% polyamide, 21% polyester, 10% (SeaCell®active)
Deze dekens zijn in samenwerking met dierenartsen getest en schijnen echt beter te werken dan 'gewone' eczeemdekens
nadeeltje: doordat het kwetsbaar materiaal is gaan ze soms maar één seizoen mee
maar dat is dan maar net wat je er voor over hebt
dit zijn de maten die ervoor nodig zijn

de maatwerk deken staat overigens (nog) niet op mijn site
Wel zielig voor Nono.
Die schuimblokjes ken ik wel ja, schijnen inderdaad wel wat te verzachten, moet ie nu niet op nat zand staan? Moest vroeger mijn verzorg fjord wel. Heeft toen twee weken op stal gestaan op nat zand.
Daarna nooit meer last van gehad.
Wel raar dat ie hoefbevangen is inderdaad, omdat ie alleen op zand staat. Hopelijk kom je meer te weten met de foto's.
Die schuimblokjes ken ik wel ja, schijnen inderdaad wel wat te verzachten, moet ie nu niet op nat zand staan? Moest vroeger mijn verzorg fjord wel. Heeft toen twee weken op stal gestaan op nat zand.
Daarna nooit meer last van gehad.
Wel raar dat ie hoefbevangen is inderdaad, omdat ie alleen op zand staat. Hopelijk kom je meer te weten met de foto's.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Arme Nono... Er zal toch geen verkeerd plantje of schimmel in zijn hooi gezeten hebben? Zo gek dat hij hoefbevangen is geraakt.. Sneu hoor.
En jeuk is ook al niet leuk. Hopen voor Dreams dat het door de wei komt waar ze nu staat en dat het straks weer over gaat.
James is waarschijnlijk wel echt de klos Rowenna? Als het allemaal maar een beetje te beperken is dan gaat het nog. Niks aan!
Castor jeukt overigens ook nog steeds. Meestal alleen wat in het voorjaar, maar nu nog steeds. Heeft duidelijk met het gras te maken. Zal wel voedzamer zijn door al die regen ipv een hete droge zomer (en voorjaar).
En jeuk is ook al niet leuk. Hopen voor Dreams dat het door de wei komt waar ze nu staat en dat het straks weer over gaat.
James is waarschijnlijk wel echt de klos Rowenna? Als het allemaal maar een beetje te beperken is dan gaat het nog. Niks aan!
Castor jeukt overigens ook nog steeds. Meestal alleen wat in het voorjaar, maar nu nog steeds. Heeft duidelijk met het gras te maken. Zal wel voedzamer zijn door al die regen ipv een hete droge zomer (en voorjaar).
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Ja james is echt de klos, maar gaat nu wel aardig nu hij al een tijdje niet meer in de wei loopt.Weet alleen nog niet wat ik nu zal doen, helemaal niet meer de wei of minder, maar ik vind het zo zielig dan, nu staan ze alle drie in de bak, maar straks gaan Uud en Fim de wei weer in en dan zou ik James alleen in de bak moeten laten.
En inderdaad zou het gras nu zeker een grote boosdoener zijn, veel te energie rijk.
Udo schuurt nu ook wat en heeft ie vorig jaar zo goed als niet gedaan, alleen Fim schuurt niet, alleen een beetje als ze net de wei uit komt, maar is zo weer over.
En inderdaad zou het gras nu zeker een grote boosdoener zijn, veel te energie rijk.
Udo schuurt nu ook wat en heeft ie vorig jaar zo goed als niet gedaan, alleen Fim schuurt niet, alleen een beetje als ze net de wei uit komt, maar is zo weer over.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Dreams op haar nieuwe plekje
Ik hoop dat het schuren minder gaat worden. Ze heeft gisteren wel even tegen de waterbak geschuurd, maar goed dat doet Geke ook wel eens eventjes. Ondanks de verhuizing zag ik gisteren bij Dreams meer rust dan dat ik tot nu toe gezien heb. Ze stond heerlijk op 3 benen de omgeving te bekijken en ze liet zich zelfs heel makkelijk pakken en aaien.

Ik hoop dat het schuren minder gaat worden. Ze heeft gisteren wel even tegen de waterbak geschuurd, maar goed dat doet Geke ook wel eens eventjes. Ondanks de verhuizing zag ik gisteren bij Dreams meer rust dan dat ik tot nu toe gezien heb. Ze stond heerlijk op 3 benen de omgeving te bekijken en ze liet zich zelfs heel makkelijk pakken en aaien.
Even een update van Nono.
Het gaat echt heel slecht
Hij loopt nu op 4 benen echt heel slecht en de pijnstiller helpen hem een beetje maar naar mijn idee niet afdoende.
Maandag ga ik overleggen wat te doen, dit is geen doen voor Nootje
Hij staat nu in het natte zand maar dat helpt hem ook niet.
Hij staat dus al meer dan een jaar op zand en alleen droog oud hooi. In het hooi zit niets verkeerds in (is echt alleen gras).
Iedereen staat hier voor een raadsel.
Woensdag komen ze eigenlijk foto's maken maar ik ben heel bang dat dat niet eens meer nodig is, zo slecht loopt hij.
Dit voelt zo slecht.
Het gaat echt heel slecht

Hij loopt nu op 4 benen echt heel slecht en de pijnstiller helpen hem een beetje maar naar mijn idee niet afdoende.
Maandag ga ik overleggen wat te doen, dit is geen doen voor Nootje

Hij staat nu in het natte zand maar dat helpt hem ook niet.
Hij staat dus al meer dan een jaar op zand en alleen droog oud hooi. In het hooi zit niets verkeerds in (is echt alleen gras).
Iedereen staat hier voor een raadsel.
Woensdag komen ze eigenlijk foto's maken maar ik ben heel bang dat dat niet eens meer nodig is, zo slecht loopt hij.
Dit voelt zo slecht.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jeetje Claudia, wat heftig zo! Is geen pretje om te zien als ze er zo slecht aan toe zijn.
Aach Claudia.... Arme Nono, arme jij... 
Ziet er niet best uit dus. Sterkte!

Ziet er niet best uit dus. Sterkte!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet

- Cindy+Uniek
jeetje clau.... wat moeilijk/sneu.....
sterkte
Dennis, ziet er mooi uit! horen die 2 paarden er ook bij? (bij jouw stukje?)
sterkte
Dennis, ziet er mooi uit! horen die 2 paarden er ook bij? (bij jouw stukje?)
-
Och arme Nono. Niet fijn om hem zo te zien... Wat moeilijk. Veel sterkte.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Sneu voor Nono zeg...last van goedbedoelde (voorbijgaande) voerders of kan niemand bij hem?
En goed te lezen dat Dreams zich goed in de verhuizing kan vinden!
Hier een vrolijk bekkie die iedere ochtend ons begroet (met gehinnik van moeders er naast). Het is bijna niet te filmen hoe toverbal hij momenteel is..deze foto is van twee weken geleden. Nieuwe foto's zal ik zo even uploaden, maar hij verandert per dag. Zo was hij de afgelopen dagen haast bijna richting zwart/heel donker bruin aan het gaan, maar gister spotte ik ineens bruine stipjes in de kleur die Flower heeft.
...we kijken rustig met zijn allen verder waar het heen gaat...grappige is wel dat ook de minder paardenliefhebbers even benieuwd zijn 

Wordt nog wel even diep ademhalen en moed verzamelen om hem straks te koop te zetten, want toch wel erg benieuwd hoe hij uitgroeid....(iemand hier nog op zoek??).
En goed te lezen dat Dreams zich goed in de verhuizing kan vinden!
Hier een vrolijk bekkie die iedere ochtend ons begroet (met gehinnik van moeders er naast). Het is bijna niet te filmen hoe toverbal hij momenteel is..deze foto is van twee weken geleden. Nieuwe foto's zal ik zo even uploaden, maar hij verandert per dag. Zo was hij de afgelopen dagen haast bijna richting zwart/heel donker bruin aan het gaan, maar gister spotte ik ineens bruine stipjes in de kleur die Flower heeft.

Wordt nog wel even diep ademhalen en moed verzamelen om hem straks te koop te zetten, want toch wel erg benieuwd hoe hij uitgroeid....(iemand hier nog op zoek??).
Geluk is de vrucht van intens werk
Cindy, die paarden staan op het perceel ernaast.
We zijn er echt verbaast over, Dreams lijkt wel 180 graden omgeslagen te zijn. Gisterochtend moest ik een fuik maken omdat ze zichzelf niet liet pakken op de oude plek en nu staat ze steeds overal met haar neus vooraan erbij, kun je haar aaien en pakken
maffe pony haha
We zijn er echt verbaast over, Dreams lijkt wel 180 graden omgeslagen te zijn. Gisterochtend moest ik een fuik maken omdat ze zichzelf niet liet pakken op de oude plek en nu staat ze steeds overal met haar neus vooraan erbij, kun je haar aaien en pakken

- Cindy+Uniek
goeie keus dus 
okee zo dicht naast elkaar!! hoeveel ruimte heb jij nu voor jezelf?

okee zo dicht naast elkaar!! hoeveel ruimte heb jij nu voor jezelf?
Ach arme Nono, vind het echt een raadsel hoor dat ie hoefbevangen is.
Heel veel sterkte Claudia.
Ja dennis een ander plekje kan wonderen doen.
Hoop voor je dat ze ook minder gaat schuren nu.
Heb James nu sinds een paar weken weer een keer in de wei gezet, ben ban dat ie vanavond weer gaat schuren, maar vind het zo zielig om hem alleen in de bak te zetten terwijl Uud en Fim lekker in de wei lopen.
Heel veel sterkte Claudia.
Ja dennis een ander plekje kan wonderen doen.
Hoop voor je dat ze ook minder gaat schuren nu.
Heb James nu sinds een paar weken weer een keer in de wei gezet, ben ban dat ie vanavond weer gaat schuren, maar vind het zo zielig om hem alleen in de bak te zetten terwijl Uud en Fim lekker in de wei lopen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Het is ook echt een raadsel.
Niemand kan hem voeren of ze moeten echt bij ons de dijk naar beneden en dat heeft echt nog nooit iemand gedaan.
Ik baal hier zo goed van.
Maandag maar weer overleggen.
Niemand kan hem voeren of ze moeten echt bij ons de dijk naar beneden en dat heeft echt nog nooit iemand gedaan.
Ik baal hier zo goed van.
Maandag maar weer overleggen.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.