Wel fijn dat het met Gino beter gaat.
Fenna vindt het nog steeds erg interessant als ik poep ga scheppen in de wei. Ze blijft maar naast de kruiwagen lopen.
Ze heeft nu een prachtig kapsel

Fugo is ook onder algehele narcose gegaan en hij heeft een soort ontstekingsremmer in een zakje gekregen die ik over twee dagen moest verdelen en hij heeft de zaadstreng ook afgebonen. Misschien zoals je zegt hebben ze hier minder last vanfoss schreef:Wat ik wel merk bij castraties van paarden die blijven staan is dat er vaker bijwerkingen komen van ontstekingen.
Ik laat mijn paarden onder volledige narcose castreren wel een stuk duurder maar het paard ligt op zijn rug met zijn benen wijd en daardoor kan de DA het beter ontsmetten ook wordt de zaadstreng afgebonden.
De DA komt altijd 2 dagen later nog een spuit AB geven en na de castratie krijgt hij het ook.
Fjellko is ook op deze manier gegaan en het was eigenlijk te warm maar het is super gegaan, in de wond wordt ook een soort blauw spray gespoten.
Ja zo doet elke DA het anders en zijn er ook verschillende meningen maar met staand castreren heb ik veel problemen gehad.