Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ootje

Re: Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Bericht door Ootje » za 19 nov 2011, 16:33

Wat vervelend allemaal, Anita. Hopelijk kan ze nog iets doen voor Celony.
Wel fijn dat het met Gino beter gaat.

Fenna vindt het nog steeds erg interessant als ik poep ga scheppen in de wei. Ze blijft maar naast de kruiwagen lopen.
Ze heeft nu een prachtig kapsel :o , haar manen liggen helemaal plat. Hoe krijg ik dat nu weer rechtop?
Odette&Fenna
Suzanne

Bericht door Suzanne » za 19 nov 2011, 16:50

anita wat een brokkenpilootjes bij jou momenteel :(:)

ow ow finnea toch.. I like big buttsss and I cannot lie hihihi :D :D

en wat wordt vjell zn naamgenoot een knappe kerel zeg wouw~! echt wel donkerder dan kootje he fos? :j

ik had vandaag een stap bosritje wat supergoed ging! +:)+
kootje heeft ook weer even zadeltje opgehad stoere vent!

knappe vent :L
Afbeelding

toen lette ik even niet op en had meneer een lege voerzak uit de prullenbak gevist :+
even checken of ie wel écht leeg is :)*
Afbeelding

vriendje Ed helpt even mee :j
Afbeelding

samen en sgieuwnierige ed op de achtergrond _O-
Afbeelding

en mooie foto van achterstuk van het land
Afbeelding

en ik heb vandaag zonder dat het totaal de bedoeling was voor het eerst op Kootje gezeten.. hij was stikbraaf en ik had tranen in de ogen... en nu wachten we weer verder af tot volgend jaar :+
Afbeelding
foss

Bericht door foss » za 19 nov 2011, 16:55

Als ik Kootje zie moet ik ook altijd aan Fjellko denken ze lijken best op elkaar.

Anita misschien moet je hem na de behandeling wat meer tijd geven te herstellen, als bij ons de osteo komt gaan de paarden een maand op rust.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Suzanne

Bericht door Suzanne » za 19 nov 2011, 16:57

op die laatste foto dat lipje wat hij trekt lijkt ie echt op Ko :)) :D
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » za 19 nov 2011, 17:14

ow Ko als koiboipeerd 8-)
Afbeelding
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » za 19 nov 2011, 17:30

Wat stoer, dat zadel bij Ko!
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 19 nov 2011, 18:01

Ik vind Kootje toch zo'n geweldig lief bekkie hebben :L

Ik ga morgen met Fatoush wandelen, hopen dat hij braaf is en geen misbruik maakt van mijn tennisarm
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
foss

Bericht door foss » za 19 nov 2011, 18:19

Ik vind Kootje echt geweldig maar die kleur staat veeeeeeeeeeeeeeeeel beter bij mij :D
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Anna

Bericht door Anna » zo 20 nov 2011, 07:53

foss schreef:Wat ik wel merk bij castraties van paarden die blijven staan is dat er vaker bijwerkingen komen van ontstekingen.
Ik laat mijn paarden onder volledige narcose castreren wel een stuk duurder maar het paard ligt op zijn rug met zijn benen wijd en daardoor kan de DA het beter ontsmetten ook wordt de zaadstreng afgebonden.
De DA komt altijd 2 dagen later nog een spuit AB geven en na de castratie krijgt hij het ook.
Fjellko is ook op deze manier gegaan en het was eigenlijk te warm maar het is super gegaan, in de wond wordt ook een soort blauw spray gespoten.

Ja zo doet elke DA het anders en zijn er ook verschillende meningen maar met staand castreren heb ik veel problemen gehad.
Fugo is ook onder algehele narcose gegaan en hij heeft een soort ontstekingsremmer in een zakje gekregen die ik over twee dagen moest verdelen en hij heeft de zaadstreng ook afgebonen. Misschien zoals je zegt hebben ze hier minder last van :o

Gelukkig gaat het al weer wat beter met Ferro
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » zo 20 nov 2011, 07:57

Hopelijk gaat het met Celony ook weer de goede kant op hoor Anita dat mag ook wel een keer ha
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » zo 20 nov 2011, 08:14

hihi hoe bedoel je foss? :D

staat stoer he ootje? :L
Afbeelding
foss

Bericht door foss » zo 20 nov 2011, 08:17

Mijn DA doet het niet staand en alleen in het weiland anders kan er stof in de wond komen, het paard wordt eerst helemaal ontsmet het jodium.
Hij krijgt een gelijk AB en na 2 dagen nog een keer en het wordt wel wat dikker maar geen ontstekking.
Uzziel is staand gecastreerd en hetzelfde verhaal een fikse ontsteking en zelfs de wond moest opnieuw worden open gemaakt en er kwam ruim een lier etter uit.
Toen heeft het mij heel veel geld en tijd gekost eer het weer goed was, castreren blijft gewoon altijd een risico en ik zie daar ook altijd tegenop heb er weleens over nagedacht om het in een kliniek te laten doen maarja daar kunnen ze ook weer andere dingen oplopen.
foss

Bericht door foss » zo 20 nov 2011, 08:19

Ja de kleur he die past veel beter bij mij het, bij jou valt hij op bij mij niet.
Ja ik ben al ruim 25 jaar Gra gek, Foss was een van de eerste in Nederland als ik op de keuring kwam stonden er altijd heel veel mensen omheen nu is het vrij normaal.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 20 nov 2011, 09:33

Komt vast nog wel goed met Fatoush z'n billen :D

Het is wat met je zorgenkindjes Anita! Hopelijk knappen ze allemaal snel weer op :)

Wat een prachtige plaatjes van Kootje Suze!! Het is echt een lekker ding, met zo'n superlieve uitstraling :L Zadel staat 'm goed, zo lijkt ie helemaal volwassen!! En zat het lekker..? :D
Moet er bij Finnea echt nog niet aan denken om erop te stappen, vind haar nog echt zo'n kleuter :=

Ik ben trouwens zo TROTS op Finnea!!! *o/* Gister heb ik haar helemaal in m'n eentje van huis naar de andere wei gebracht. Vond het best wel spannend omdat het de vorige twee keer natuurlijk niet helemaal soepel liep. Maar nu was ze zo enorm relaxt, ze heeft geen stap verkeerd gezet! Zelfs niet toen we het best wel smalle zijpad in liepen en er in de wei daar direct naast een kudde jonge koeien werd los gelaten. Met het nodige gekke gedrag...natuurlijk vlogen ze massaal op Finnea af. Nou mijn hart zat echt in mijn keel, heb niet al te goede ervaringen met fjorden en koeien... Maar ik heb even diep adem gehaald en gewoon door gegaan.

Finnea vond het ook best spannend, die werd 10 cm groter en keek haar ogen uit. Ze bleef aan de grond genageld staan, prachtig gezicht _O- We zijn er heel voorzichtig, stapje voor stapje, langs gekomen. Op het laatst had ik zelfs het idee dat ze de koeien juist erg gezellig vond en liever niet alleen verder ging. Gek beest :')

Ben met Yli later toch maar de andere kant om gelopen...zag het met haar en de koeien niet zitten, als die gaat houd ik haar echt niet :=
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
foss

Bericht door foss » zo 20 nov 2011, 09:38

Die koeien is wat bij jullie he Reinou, Annelisa is er gelukkig niet meer bang voor.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 20 nov 2011, 09:49

Gelukkig maar :D Karlien was nog veel erger := maar dat heb ik nu goed onder controle, zolang we maar niet door smalle paadjes o.i.d. moeten... Als ze ze maar goed kan zien en ze niet te dichtbij zijn, gaat het prima gelukkig.

Ben erg blij dat Finnea daar heel anders in is :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Suzanne

Bericht door Suzanne » zo 20 nov 2011, 15:25

goed gedaan reinou :j Ko jaagt de koeien achterna zelfs hier :')
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 20 nov 2011, 15:28

Het gaat beter met de temperatuur en zwelling van Ferro. Zijn temp. was een uurtje geleden 38.1 en het lijtk wel of er in de ballon die er onderhangt nu compartimentjes komen. Niet meer 1 grote dik opgeblazen ballon maar meer eentje die een beetje lek gaat worden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 20 nov 2011, 15:28

Finnea kent de Eexterzandvoortse koeien nog wel joh :))

Vanmorgen een eindje met Fatoush door het veld gewandeld. Voor het eerst alleen met hem zo'n "eind" bij huis weg. Hij was zo superbraaf +:)+ Heel af en toe kwam het drukke van Marga bij hem boven, maar dat verdween weer na een seconde of 5. Hij heeft en heel ander temperament als zijn moeder, veel relaxter

Fijn Anita, dat het met Ferro wat beter lijkt te gaan
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Suzanne

Bericht door Suzanne » zo 20 nov 2011, 15:30

goed nieuws anita +:)+

lekker gewandeld ivon! vaker doen nu? vind dat al zo genieten altijd :j
Afbeelding
Gesloten