Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volop ..

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nathalie

Re: Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volo

Bericht door Nathalie » wo 05 okt 2011, 09:51

yaaaay...Cos is nu ook 'herten-mak' :')

Er lag (blijkbaar) een hert in het struikgewas en ze besloot dat HET ultieme moment om het op een rennen te zetten, was op het moment dat Cos en ik erlangs reden (als ze gewoon was blijven liggen, zou ik haar niet eens gezien hebben). Cos alle 4 de hoeven schrap in de grond, klein huppeltje..en dat was het :) Brave man :D :D

Op de terugweg nog langs een tractor met van die enorme spuitarmen en ook dat was 'no problemo'. Brave poownen-mannen dus. :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
dees1980

Bericht door dees1980 » wo 05 okt 2011, 10:54

Super gedaan van Cos , heerlijk is dat als ze zo lekker relaxt zijn en als ze dan toch schikken een klein huppeltje maken en dan is het klaar :D
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
Wendy1708
Contacteer:

Bericht door Wendy1708 » wo 05 okt 2011, 11:06

Aaaaaahhhh, het is niet eerlijk,zoveel hooi! 8)7 Wij hebben hier het gras proberen omhoog te kijken de afgelopen maanden maar dat is niet erg gelukt. Inmiddels betalen we 100 euro voor een grote baal! Dat was vorig jaar nog de helft!

Wat heerlijk Nathalie, naar het Roggebotzand! Dat is weer eens heel wat anders rijden dan langs de polderwegen! Fijn dat de verhuizing goed is gegaan en lekker dat ze nu buiten staan! *o/* Alhoewel het natuurlijk de afgelopen week ook wel gruwelijk lekker weer daarvoor was!

Ik heb de afgelopen tijd ook wel weer veel gereden, Casper doet het lekker. We zijn de afgelopen week maar liefst 4 keer met de trailer naar het Kuinderbos geweest, een schitterend gebied in de Noordoostpolder! Maar ook daar rijden we veel overgangen want Casper en Sydney (Remko's paard) willen allebei wel graag voorop en dan ook nog eens in snel tempo. Vooral Casper gaat dan het liefst op 2 benen door een bocht en dan bij voorkeur ook nog eens met stelling verkeerd om 8)7 .
Casper, aka Sven (Fjordenman)
Sydney (KWPN'er)
Cody (C-pony)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 05 okt 2011, 11:16

Vanmorgen eindelijk na ruim een jaar weer eens achter mijn lieve Celoon gezeten. En wat voelde het vertrouwd. hij is zo ontzettend braaf. Alleen na een stukje middendraf wilde meneer er even vandoor gaan en moest ik even alle zeilen bijzetten om hem weer terug te krijgen. boefje. Maar verder, ik zweef hoog in de wolken.

Cos ook hartstikke braaf dus en hertenproof. En Casper die er ook veel zin in heeft.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » wo 05 okt 2011, 11:22

Oh wat zijn jullie lekker bezig geweest met jullie C'tjes! Klinkt goehoed!
Ach Anita, zo'n actie van Celoon is ook een goed leermoment voor jou om het vertrouwen in hem te houden. Dus eigenlijk helemaal niet verkeerd. Je kreeg hem immers zelf ook weer terug :)

Al die hooi praat... Het is bij ons ook niet allemaal gegaan zoals t moest hoor. Een schuur staat nu vol met bijna hooi wat nog net te vochtig was en ingepakt moest worden (is dit dan voordroog?). Dit moest dus eigenlijk ook gewoon hooi zijn voor de koeien vd winter.
De koeien gaan dit vast ook wel lusten.
En nu dan spontaan die 300 kleine pakjes hooi voor de paarden! Dat was wel op het laatste nippertje nog ff mooi!
Doordat de laatste jaren door de sneeuw steeds een hooi te kort was voor de koeien is er dit jaar extra ingekocht. Vandaar dus die overvolle schuur nu :#
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
dees1980

Bericht door dees1980 » wo 05 okt 2011, 11:59

Anita fijn dat het zo goed ging met Celoon , kan me voorstellen dat je helemaal in de wolken bent :D

Ja het hooi en stro is niet normaal meer die prijzen , de stalling is tot nu toe nog hetzelfde er is wel gevraagt allemaal er normaal mee te doen maar word het te gek zullen we meer stalling moeten gaan betalen ben ik bang.
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » wo 05 okt 2011, 12:11

+:)+ Anita & Celony! *o/*
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 05 okt 2011, 15:49

Super Anita,

Gister ook voor het eerst met Celony gemend ( := was niet van de planning op de hoogte en wist alleen dat Bart er niet was, dus zat al te wachten met Celony in de aanslag). Maar eigenlijk zo met hem weggereden. Hij was eerst een beetje stijf, maar na een beetje losstappen en vragen links en rechtsom buigen (wat hij vooral linksom nog wel wat lastig vond, kruipt hij het liefst in elkaar of gaat stil staan, dan mooi achterbeen onder de massa en draaien) kwam hij al fijner los en wilde beter opzoek naar mijn hand (daarvoor kroop hij er nog graag wat achter).
Moet zeggen, vorige week had je eigenlijk ook met een gerust hart achter Celony kunnen kruipen hoor Anita! Menn wat een onwijs brave borst is hij, ook al vind ie iets een beetje spannend, een geruststellende stem en hij is er zo weer bij. Hij wil zo allemachtig graag wat voor je doen en pikt snel de dingen op. Heb niet zo heel erg lang gemend, maar was genoeg om hem toch al even in de hijg te hebben en lekker los, dus hartstikke mooi!! :D

Maar je hebt het dus even zo lekker kunnen voortzetten vandaag? Top :D Jij blij én Celony blij haha
Geluk is de vrucht van intens werk
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 09 okt 2011, 09:18

Gister met Cindy begonnen aan de beginselen van het grondwerk.
Mevrouw was heerlijk geconcentreerd met me bezig tot er ineens een auto stopte.
Op dat moment had ik een soort van stuiterballetje aan het touwtje hangen :=
Toen ze eenmaal zag wat het was,liep ze weer als een mak lammetje keurig achter me aan.
Op een gegeven moment komt er een vent binnen fietsen met een kind achterop.
En weer was het een Cindy-momentje :x dit keer hing ze al steigerend aan m'n touwtje >;)
Daarna nog even wat gedaan voor de rust,maar ze luisterde al iets minder dan daarvoor.
Dus maar gestopt.
In het land nog wat foto's gemaakt;
Afbeelding
Afbeelding
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
dees1980

Bericht door dees1980 » zo 09 okt 2011, 20:07

Leuke foto's van Cindy :) , ze was lekker op dreef dus vandaag hahah
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 10 okt 2011, 11:01

Ach ja....we zijn wel wat gewend van d'r :=
We zouden eerder opkijken als ze niks zou doen :+

Vandaag dan eindelijk bij m'n eigen fysio weer geweest.
En wat ik al dacht....;bekkeninstabiliteit.....en idd erger dan tijdens de zwangerschap :\
Voorlopig kan ik het paardrijden dus wel vergeten ;(

Ze heeft m'n hele rug losgehaald.....autsj :x
Oefeningen gedaan en huiswerk meegekregen.

Kon wel gewoon gaan werken >;) (mocht ik werk hebben gevonden)
naja....we zullen het zien......momenteel lukt hier het huishouden nog niet eens.
Even een doekje over de wc heenhalen en ik lig de middag alweer plat ;(

Ga dus nu met Cindy Vrijheidsdressuur doen,
zo kan ik toch lekker bezig zijn met haar.
Ook gaan we beginnen haar voor de kar te beleren,zodat ik toch kan blijven 'rijden'.
Eerst de stoeltjes erop zetten,zodat ik wel voldoende steun heb.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
dees1980

Bericht door dees1980 » ma 10 okt 2011, 12:30

PN wat vervelend meid dat het toch bekkeninstabiliteit is en je voorloppig niet kan rijden :-(.

Gelukkig kan je inderdaad genoeg andere dingen met haar doen wat ook heel leuk is , heel veel beterschap en hoop dat je snel hersteld !!
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » di 11 okt 2011, 08:19

Pffff ik ben hier al lang niet meer geweest en dat zal ook niet echt meer gaan lukken vrees ik :s Ben heen en weer tussen thuis en school en heb nog nauwlijks tijd voor de pc. Zelf mijn fjordsel moet het ontgelden op het moment.
Ik ga nog proberen mee lezen en soms iets posten. Meer zit er niet in voor het moment. Jammer genoeg.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Amber_

Bericht door Amber_ » di 11 okt 2011, 16:39

Ik ken het haar ! Hier doen ze ook vrij weinig momenteel :=

Die Cindy .. lekker puberaal :P

Toot heeft nieuw hoofdstel :D
Afbeelding
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
dees1980

Bericht door dees1980 » di 11 okt 2011, 16:51

Wouw super gaaf hoofdstel :D
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » wo 12 okt 2011, 20:22

Mag ik ff ego berichtje?
Vanmorgen heeft Castor voor het eerst sinds zijn bootcamp (april) weer voor de kar gelopen. En hij deed het goehoed!!!!! :#
Rete braaf alsof hij het gisteren nog gedaan had.
Heb samen met een vriendin een klein rondje gedaan. MEN! Wat was het heerlijk!
Castor was helemaal dood toen hij afgetuigd en wel weer bij stal stond. Gebeurd duidelijk nog wel wat ik dat koppie van hem :)
Het was echt niet veel en ver, maar voor hem lang genoeg.
Hij begon wel weer iets scheef voor de kar maar we waren nog niet halverwege of hij liep gewoon recht! Duidelijk overbelast geweest en nu een stuk beter!
Yes yes! Ik blij! Smaakt naar meer!
Viv

Bericht door Viv » do 13 okt 2011, 04:19

Kdiesel is kilometers aan het maken in het bos met manlief. Sinds hij het "dressuren" heeft ontdekt en dat het toch wel enigszins helpt om het voor kdies beetje duidelijk te maken allemaal is het hek van de dam :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Wendy1708
Contacteer:

Bericht door Wendy1708 » vr 14 okt 2011, 09:49

Pjotr_nientje, waardeloos, lijkt me pijnlijk! Wel leuk als wat kan grondwerken alhoewel het klinkt alsof Cindy met jou aan het grondwerken was 8)7 .

Amber, weer een stoer hoofdstel! Ziet er weer heel racy uit! :D

Viv, lekker dat jullie met z´n tweeen Cdies rijden! Ik weet dat je het niet altijd leuk O:) vind maar voor de Fjordenman is al die beweging toch wel heerlijk!

Ik kwam gisteren naar stal gefietst, hadden Casper en Cody zichzelf getrakteerd op wat extra gras. Aan de andere kant van het draadje was het natuurlijk veeeeeeeel lekkerder! Dat vond Sydney, bij de pijl, ook maar die sukkel durfde niet over het draadje, terwijl het op de grond lag! 8)7 Hij stond blijkbaar al een tijdje flink te zenuwen, hij was bezweet en er stonden flinke sporen in het land. Hij was blij me te zien, want nu "zou het probleem wel weer worden opgelost". _/-o_

Afbeelding
Casper, aka Sven (Fjordenman)
Sydney (KWPN'er)
Cody (C-pony)
Viv

Bericht door Viv » za 15 okt 2011, 04:30

Hij wil nu zelfs serieus lessen Wen dus das al heel wat. Hij merkt toch dat wat technisch onderleg heel handig kan zijn.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » za 15 okt 2011, 07:54

Oh Wen wat een sufferd die Sydney! Bij ons heeft ook een tijd een paard gestaan die echt niet over een draadje op de grond durfde. Eigenlijk wel makkelijk afrastering plaatsen :P

Amber, succes en plezier op de CK met Toot vandaag! En voor ieder ander die daarheen gaat uiteraard!

Vanmiddag komt een meid op Castor rijden.. Ik rijd op t moment zo weinig en zit al een tijdje ermee in mijn hoofd om haar eens te vragen. Ze was enthousiast!
Dus vanmiddag even een proefrondje draaien en kijken of het evt wat kan worden.
Castor heeft het prima in z'n weitje, maar hij vindt t ook echt leuk om eens mee op pad te gaan. Hoeft niet vaak, maar zo nu en dan een tripje is wel lekker.
Ben benieuwd.
Plaats reactie