Het F-jes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Suzanne

Re: Het F-jes topic deel 2!

Bericht door Suzanne » do 06 mei 2010, 10:21

Ik vind het zo moeilijk soms.
Kootje luistert bij mij zo netjes, maar bij mn vriendin maakt hij er zo'n potje van..

haalt zij dr welshje uit het land en dan stiert ie gewoon mee..
ik zei al draad tegen hem aan, geef hem maar een opdonder en terugzetten! maar dan zijn er allemaal mensen bij en vind ze dat denk ik eng om streng te doen. dus ook op de poetsplaats gezet.. dus krijgt hij zijn zin.. heeft ie zich 2 keer losgetrokken.. wat ie echt nog nooit heeft gedaan bij mij :=
hij weet precies wat ie kan maken..

wat kan je daar nou aan doen.. ik zei al echt wees gewoon streng, geef hem een opduvel.. maarja..

*zucht*
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 06 mei 2010, 14:32

Het was allemaal nog even rennen en vliegen (bij wijze van) maar zo kwam het allemaal even wat beter uit. Inderdaad gister nog snel richting Mantinge gereden Flam afzetten en de jongens ophalen. Vond het mooi gezicht die twee donkere dames samen, want tja dat is het enige dat ze beetje overeen hebben...(ok naast dat ze groot zijn en volgens mij beide wel weten hoe ze hun benen moeten verzetten) maar van type zijn ze nog heel verschillend. hihi en Flam nog zo'n half geplukte kip en Fendora al lekker strak in dr velletje.

Zijn ze nog rustig de nacht doorgekomen Anita?

Finn en Freyr hebben zich hier wel even flink laten zien. Vanacht in de bak bij o.a. grote broer Bavo die ze gelijk in het gareel wilde hebben. (helaas voor hem mislukte dat steeds) Finn en Freyr vonden het allemaal wel best en stonden al vrij snel met elkaar te spelen onder chagerijnig toezicht op afstand van Bavo. Vrijdag is het zover...massaal ballenfestijn :P
Geluk is de vrucht van intens werk
Wanja

Bericht door Wanja » do 06 mei 2010, 18:32

wolkj schreef:Faira heeft ook een tijdje podo grow gehad van pavo.. maar het lijkt er op dat ze het minder lekker vind dan de gewone paardenbrok van pavo..
iemand enig verstand hiervan?;)
Feline krijgt het ook, ze vindt het erg lekker (maar ze krijgt ook niets anders qua krachtvoer/extra dingen)

Zijn jullie F'jes ook in de peuterpubertijd? Pfff, Feline is steeds aan het uitdagen, bijten etc. Ik zit haar flink achter de vodden afgelopen weken := . En ze weet het dondersgoed he, maar toch doorgaan }-) . Vandaag ook: ik wil haar uit de wei halen en doe het halstertouw vast, meteen weer die tanden in m'n onderarm en dan meteen wegduiken met het hoofd omdat ze weet dat het niet mag 8)7
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 06 mei 2010, 19:52

Ik vind Finnea wel wat veranderen, uitdagender worden. Ze is me aan het uittesten, hoever ze kan gaan (niet ver dus := ) Maar ze blijft wel lief hoor. Fatoush pubert nog niet
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 06 mei 2010, 20:20

claudia schreef:
Anita45 schreef:Ja, de F-mannen zijn nu bijna allemaal vertrokken. Alleen Ferro zal hier nog een aantal dagen blijven en dan ook naar Wanneperveen vertrekken. Wacht even tot na de castreersessie, hahaha.
In plaats van de mannen hebben we Flamingo nu hier. Zij gaat Fendora gezelschap houden. Twee prachtige donkere dames naast elkaar. Zal proberen snel wat foto's te maken.

Hey Anita dat zal wel een stuk rustiger zijn.

Nog even en dan komt Fayah hier lekker op de wei.
Nou, wat je maar rustiger noemt. Ferro heeft, nu zijn vriendjes vertrokken zijn, echt ontdekt dat hij hengst is. Hij staat de hele tijd te flirten met de beide meiden met zijn leuter in actiestand eruit, hahaha. Hij maakt alle geluiden die een volwassen hengst ook maakt als hij een hengstige merrie in het verzier heeft. Het klinkt gek maar ik zal blij zijn als ook hij richting Wanneperveen is vertrokken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
grietsje

Bericht door grietsje » do 06 mei 2010, 20:55

Dus de heren moeten er ook aan geloven haha!
Ferro zal ze wel missen of niet Anita?
Wel snel even foto's plaatsen van de beide donkere F-jes hoor, ben ik wel benieuwd naar!

Hier vandaag weer een overwinning met Fresia! Ik mocht even met haar kriebelen! Mag alleen nog niet aan haar hoofd komen.. Ach het komt vanzelf!
Maar wat een verschil dan tussen de F-jes he.. De één zo aan het puberen en de ander nog lang niet
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 06 mei 2010, 21:27

Ferro stond vanmorgen eerst heel zielig voor bij het draad te treuren om zijn vriendjes terwijl Celony en Djambo, waar hij nu mee samen staat, in het land aan het grazen waren. Fendora en Flam liepen op het veulenweitje. Die 2 zijn aan het begin van de avond nu op een deel van het grote land gekomen en kwamen daardoor dichter bij de 3 mannen te staan. En toen werd de hengst in Ferro echt wakker, sjonge, ik heb m'n ogen uitgekeken dat dit zo ineens zo rap ging.

Als het weer een beetje meezit zal ik van het weekend proberen om foto's te maken van de donkere dames.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 06 mei 2010, 21:30

Bella schreef:Het was allemaal nog even rennen en vliegen (bij wijze van) maar zo kwam het allemaal even wat beter uit. Inderdaad gister nog snel richting Mantinge gereden Flam afzetten en de jongens ophalen. Vond het mooi gezicht die twee donkere dames samen, want tja dat is het enige dat ze beetje overeen hebben...(ok naast dat ze groot zijn en volgens mij beide wel weten hoe ze hun benen moeten verzetten) maar van type zijn ze nog heel verschillend. hihi en Flam nog zo'n half geplukte kip en Fendora al lekker strak in dr velletje.

Zijn ze nog rustig de nacht doorgekomen Anita?

Finn en Freyr hebben zich hier wel even flink laten zien. Vanacht in de bak bij o.a. grote broer Bavo die ze gelijk in het gareel wilde hebben. (helaas voor hem mislukte dat steeds) Finn en Freyr vonden het allemaal wel best en stonden al vrij snel met elkaar te spelen onder chagerijnig toezicht op afstand van Bavo. Vrijdag is het zover...massaal ballenfestijn :P
De beide dames hebben idd een rustige nacht gehad al liep Fendora wel geregeld te roepen naar Djambo en Celony die ze ineens moest missen. Zij en Flam kunnen het al goed met elkaar vinden.

Wat heeft Jeroen toch met paarden, ook Flam is al niet meer bij hem weg te slaan. Ze wil ook constant met hem knuffelen, zo mooi om te zien.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » vr 07 mei 2010, 00:32

Ja het zal wel een overgang zijn voor Ferro zo zonder vriendjes nog even geduld dan kan hij nieuwe vriendjes maken.

Met Fugo gaat het super hoor, heb net weer een foto en filmpjes op pp gezet, hij krijg zo nu en dan wat bix als ik langs ga en zodra hij mij ziet komt meneer al naar het hek.

Ik ga binnenkort toch weer het halster af doen hoor hij vindt het niet prettig en ik denk dat hij nu niet meer in de sloot gaat vallen hij staat er nu bijna een week. :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 07 mei 2010, 06:23

Ben benieuwd naar foto's Anita :j
En Ferro zn vriendjes kwijt :(:)

Kobalt heeft af en toe beetje puberteit .. en verkent graag de wereld :+ .. en vooral mn vriendinnetje is ie nu aan het uitproberen.
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 07 mei 2010, 06:36

Anita45 schreef:Wat heeft Jeroen toch met paarden, ook Flam is al niet meer bij hem weg te slaan. Ze wil ook constant met hem knuffelen, zo mooi om te zien.
haha super en die Flam heeft maar wat rap door bij wie ze moet zijn, maar gelukkig dat ze jullie niet veel werk heeft bezorgd. En Ferro kan ik me indenken ja, zo begonnen Finn en Freyr hier eergister ook, maar die zijn gister van een koude kermis thuisgekomen....uiteindelijk hadden we volgens mij 18 hengstjes gisteravond bij huis, 1 én 2 jarigen, maar wat was dat een lopend, springend, piepend en klierend feest zeg :=, maar toen waren er ook ineens een stel jaarlingen die zich maar wat rap weer gewoon als een klein jochie gedroegen. Valt me alles mee dat ik nog zo'n goede nacht heb gemaakt nu. Was wel ontzettend mooi om alles te kunnen vergelijken :j

En geloof dat we hier gister vooral geen 'trailer-laad-cursus-meneerofmevrouwtje' hadden moeten hebben....die had een hartverlamming gekregen :P we hadden geen uren nodig ;)
Geluk is de vrucht van intens werk
Lindy

Bericht door Lindy » vr 07 mei 2010, 06:40

Bella schreef:En geloof dat we hier gister vooral geen 'trailer-laad-cursus-meneerofmevrouwtje' hadden moeten hebben....die had een hartverlamming gekregen :P we hadden geen uren nodig ;)
:= Volgens mij zou ik juist bij jullie / Bart op cursus gaan de volgende keer :P
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 07 mei 2010, 07:53

jeutje.. 18 van die pubertjes bij elkaar.. := :D

krijg net smsje dat de boer bij de ingangen van de weides toch maar extra draadjes heeft gespannen +:)+ :D
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » vr 07 mei 2010, 11:16

18 hengstjes bij huis, dat zal een gezellige boel zijn.

Leuk dat Flam en Fendora het goed met elkaar kunnen vinden.

Fenna heeft af en toe ook last van kleuter-puberteit. Dan loopt ze te klieren als ze vast staat, maar na een poosje geeft ze het wel op.
Odette&Fenna
wolkj

Bericht door wolkj » vr 07 mei 2010, 16:34

Vandaag met Faira naar het strand gelopen, is 4 km heen en 4 km terug.. dus we waren zelf gelijk helemaal moe.. maar Faira had genoeg energie!
Ze reageerde heel erg goed op mijn stem en vond het allemaal wel goed.. behalve toen er opeens mensen gezien werden op het strand met een hond, even stijgeren en even gek maar dit liep gelukkig goed af.
Ze wilde nog niet de zee in, maar hoorde gisteren van de fokker dat ze vroeger in het water is gevallen dus dit zullen we langzaam oppakken, ze stond al wel met haa rneus bij het water te ruiken. .
Zal binnenkort de paar foto's die ik heb plaatsen..
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Anna

Bericht door Anna » vr 07 mei 2010, 17:03

Hoe is het met de Fjes afgelopen die hun mannelijkheid hebben moeten afstaan :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 07 mei 2010, 17:13

De ballenbak zat goed vol, hihi..
Was een hele klus voor de DA, maar ze zijn allemaal gecastreerd..

Zoals Annabel schrijft was het wel goed vergelijken zo..
Wat zit er dan een verschil tussen de ene jaarling en de andere..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 07 mei 2010, 18:23

hihi het was wel een bloederige bende (krijg je lugubere foto's van) en 1tje heeft nog geluk gehad, die mag nog door voor de volgende keer. Eens kijken of die volgend jaar nog steeds zo leuk is.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 07 mei 2010, 20:17

wie was dat dan Janna (beetje nieuwsgierig :D )

Jee, wou dat ik dat durfde, zo'n eind met Fatoush wandelen. Daar is hij me toch wel iets te sterk voor hoor. Ga het binnekort wel weer proberen, klein eindje
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
wolkj

Bericht door wolkj » za 08 mei 2010, 07:29

Lovemischa schreef:wie was dat dan Janna (beetje nieuwsgierig :D )

Jee, wou dat ik dat durfde, zo'n eind met Fatoush wandelen. Daar is hij me toch wel iets te sterk voor hoor. Ga het binnekort wel weer proberen, klein eindje
We zijn vanaf november al vollop aan het lopen, gemiddeld twee keer per week. Ze is er in het begin twee keer vandoor gegaan, maar heeft dit gelukkig afgeleerd ze rende toen snel richting het hek van ons terrein en ik kon haar meteen weer pakken.
Gisteren heeft ze twee keer gestijgerd; ivm honden die ze niet leuk vind en mensen die onverwachts langskomen met de fiets.
Het was weer een leuke ervaring! ;)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Gesloten