Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!
Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!
Laat ik het zo zeggen .......Ekdal zal qua stokmaat niet opvallen tussen 3 jarige op de keuring.....
- nancy imka
Emy gister gemeten en die is gewoon 2cm gegroeit sinds dat ze op het gras staat! Ik ben helemaal happy! En Ellie die is gewoon 1,40!!! Grote vent!
Als Daf een topic heeft geopend Dan zullen jullie wel schrikken hoe groot Ekdal is
Ik ga hem zo typen,,, maar oooooooooooo wat is hij GR
t die Ekdal!!!

Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Hij kan zo met paps of mams in het span... Qua schofthoogte kan het makkelijk
Ekdal is ..... 1.46,5 oeps!
-
Nou...en ik hier maar fier posten dat Jack 1.36 is en dus gelijk opgaat met andere E-tjes...lees je zoiets
wat n REUS!! 

Nou Ekdal is geen voorbeeld qua stokhoogte hoor, paps Timor is 1.48....
En vandaag was Ekdal ook geen voorbeeld qua gedrag bij de smid.....ik schaamde me echt, maar volgens de smid is dit dit de peuterpubertijd...ko
t vanzelf goed.....( hij wilde ze hoef niet meer optillen, Ekdal werd boos, gek doen, op de tenen vd smid staan...mijn smid slaat nooit paarden, maar nu heeft Ekdal een flinke klap gehad....net goed! En nee ik Ben niet voor slaan, maar soms is het nodig....)
En met halen uit het land was ie ook al dol...komt goed zeggen ze...pffff
En vandaag was Ekdal ook geen voorbeeld qua gedrag bij de smid.....ik schaamde me echt, maar volgens de smid is dit dit de peuterpubertijd...ko
t vanzelf goed.....( hij wilde ze hoef niet meer optillen, Ekdal werd boos, gek doen, op de tenen vd smid staan...mijn smid slaat nooit paarden, maar nu heeft Ekdal een flinke klap gehad....net goed! En nee ik Ben niet voor slaan, maar soms is het nodig....)
En met halen uit het land was ie ook al dol...komt goed zeggen ze...pffff
- nancy imka
Ik heb Emy vandaag eens flink mishandeld. Eerst toen ik kwam heb ik haar lekker in het weiland gezet en om een uurtje of vier na vier uur grazen dacht ik goed Emy het is nu tijd voor jou hihihi.... Ik wilde haar pakken en toen dacht ze eerst nog mazzelllll Maar ik liet niet los was vast besloten die kleine deugniet mee te nemen. Op stal aangekomen vast gemaakt en geprobeerd haar te kortwieken maar nee het ging niks meer worden met haar manen kam dus nu staat ze er weer helemaal kort bij hihihi. Volgens mij vond ze het wel lekker hoor! Lekker schuren ermee jeukt denk ik. En Elvis vond het ook wel fijn om met zn lippen overheen te schuren hihi.
Morgen is Imka aan de beurt alleen die gaat niet kaal!
Morgen is Imka aan de beurt alleen die gaat niet kaal!
Zo hebben ze allemaal hun kuren die donders van ons...
Dus Emy heeft een kort zomerkapsel....
Dus Emy heeft een kort zomerkapsel....

-
Die Ekdal, moet je dadelijk nog opletten dat hij niet te groot wordt 
Evian was gisteravond was suffig.. en nu bleek waarom. Vandaag is een stuk tja vlees geknapt
Na de castratie is een kant dichtgegroeid (ik weet het niet zo precies) en hij heeft er een trap tegen gehad. En het was gisteren alweer wat dikker.. en vandaag is het dus opengeknapt. Een snee van 6 centimeter
Mijn moeder gelijk met de DA gebeld en die was blij dat het opengebarsten was, anders had hij het moeten open snijden, maar echt lekker is het niet. Hij mag dus nog even door op de antibiotica de zielepiet.
Al was hij toch niet zo zielig vandaag, want hij leek zich kiplekker te voelen, crossen, rennen, spelen en veel actiever dan gisteren.

Evian was gisteravond was suffig.. en nu bleek waarom. Vandaag is een stuk tja vlees geknapt

Al was hij toch niet zo zielig vandaag, want hij leek zich kiplekker te voelen, crossen, rennen, spelen en veel actiever dan gisteren.
Ja hoop ook niet dat Ekdal nog 10 cm groeit maarja wat doe je er aan. Ik ben allang blij dat ie gezond is 
Evian... Ahhhh Ekdal heeft ook vorig jaar een flink dikke koker gehadende Da schrok er zelfs van.... Gingen we weet met de AB. Zou ie daarom zo groot zijn....?!

Evian... Ahhhh Ekdal heeft ook vorig jaar een flink dikke koker gehadende Da schrok er zelfs van.... Gingen we weet met de AB. Zou ie daarom zo groot zijn....?!
-
Gezond zijn is het belangrijkst! Zijn hoogte verklaart dan waarschijnlijk ook waarom hij zo'n slungel was met weinig spekjes, die energie heeft hij hard nodig gehad voor zijn botten en spieren mee te laten groeien.
Heb nog niet eerder gehoord dat ze van AB hard groeien
AB is eigenlijk helemaal niet zo goed, omdat het ook gezonde bacterieen dood en de algemene weerstand dus verslechterd. Ben er niet zo'n fan van, maar als het moet dan moet het..
Heb nog niet eerder gehoord dat ze van AB hard groeien

AB is eigenlijk helemaal niet zo goed, omdat het ook gezonde bacterieen dood en de algemene weerstand dus verslechterd. Ben er niet zo'n fan van, maar als het moet dan moet het..
Ja idd denk ik ook Yvette!
Ekdal staat nu overdag op het land en straks dag en nacht, moet goedkomen!
Ik ben helemaal geen fan van AB hoor, Ekdal heeft er al teveel van gehad in zijn korte leventje. Nu trekt zijn lichaam pas goed bij, terwijl andere hem misschien te rank vinden.
Ekdal staat nu overdag op het land en straks dag en nacht, moet goedkomen!
Ik ben helemaal geen fan van AB hoor, Ekdal heeft er al teveel van gehad in zijn korte leventje. Nu trekt zijn lichaam pas goed bij, terwijl andere hem misschien te rank vinden.
- nancy imka
Nu jullie paardjes weer in het land staan hoeveel podo geven jullie nu nog? Mij is het advies gegeven om haar gewoon op een kilo te houden. Daar staat ze nu ook nog steeds op maar als ze toch te zwaar gaat worden dan krijgt ze minder... Maar vroeg het me gewoon af...
Eros stond op een kilo, heb hem nu op een halve staan. Meer dan genoeg.
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

roos schreef:Ekdal is ..... 1.46,5 oeps!

Eros is nog steeds *zucht* 1.39m. Hij staat stil...

Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Ekdal krijgt een halve kilo per dag, ze gaan over 4 weken dag en nacht dus wil niet te veel voeren.
Hierna krijg Ekdal iets waar weinig inzit voor zijn energie dat heeft ie genoeg.....
Hierna krijg Ekdal iets waar weinig inzit voor zijn energie dat heeft ie genoeg.....
Ze krijgen bij mij een kilo podo per dag, maar staan hele dagen in de verse wij, en krijgen savonds op stal hooi. Eachann vind ik te spekkig, maar ik durf eigenlijk ook niet te minderen met podo. Ewald is goed, moeilijk moeilijk....
eachann is 136.5 en Ewald 1.44.5
eachann is 136.5 en Ewald 1.44.5
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Flower krijgt op het moment niets bij.. Die heeft grasjes..
Maar goed die hoeft er in de hoogte ook niet van te groeien, hihi..
Maar goed die hoeft er in de hoogte ook niet van te groeien, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'