Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Bericht door Keandra » za 11 jul 2009, 10:47

Githa en Jalenka zijn weer op zen best geweest vandenacht

er is op de wei een afsplitsing, met draad goed afgezet en dan met een poortje, poortje gaat toe met 1 of 2 sloten, maar wij doen enkel het boveste slotje toe, maar omdat het poortje al behoorlijk toegetakeld is hebben ze nu al enkele keren het poortje open gekregen, een beetje drammen en poortje gaat open

dan hebben ze geen schrik ze |o , maar als wij het poortje dicht of open doen komen ze er wel niet in de buurt

een paar weken geleden hadden we ons oude zadeltje (amper 1 jaar oud hoor) in een ruiterzaak gelaten om als 2e hands te verkopen, komen we er vandaag om extra gerief voor jalenka, nu dat die definitief van men pa is, zijn we 5 minuten in de winkel en al druk aan het kiezen+/zoeken, komt de eigenaar met een bon af omdat het zadeltje verkocht is, 300 euro om in ruitergerief terug te spenderen, hebben we maar directeen zadelwagentje gekocht, zo een van Harry's Horse, is keigemakkelijk op stal en zo, zet je al je gerief op en op naar je paard :D
Elvina

Bericht door Elvina » za 11 jul 2009, 17:44

Ik meld me ook maar eens met mijn B-tje ;) Heb net ook een fototopic geplaatst :) Met Beauty gaat alles goed, sta sinds een maand op een andere stal en ze is toch wel soort tot rust gekomen! Ze staat elke dag in de wei met andere paarden (al komt ze er niet bij in de buurt) en als ze op stal staat kan ze ook nog andere paarden zien en ruiken enzo :) Dat is wel fijn voor d'r want ze is gek op gezelschap!
Rijden gaat ook beter! Doen nog lekker rustig aan met de basis maar heb nu 2x in de groepsles meegereden (wat ik eerst niet kon..) en dat ging super :D ben dus helemaal verliefd op mijn knappe meissie!
Keandra

Bericht door Keandra » za 11 jul 2009, 18:17

hehe super dat het goed gaat met Beauty, is altijd fijn als ze in groepslessen kunnen meelopen

dat hebben wij nog niet geprobeerd, githa is 2 keer naar een amicale geweest en toen was het geen probleem om in te rijden en te springen met 20 totaal vreemde paarden rondom haar, als ze te dicht kwamen voelden ze het wel, dan kon je achterbenen de lucht in zien gaan en liet ze zien wat ze waard was, dus zijn is niet echt het paardje om in manege lessen te lopen of het moet zijn dt iedereen goed 3 m afstand kan houden :=
maar als iedereen dooreen rijdt maakt ze er totaal geen problemen van, zij alleen in galop, of anderen naast haar die 1m springen, no problem, ze blijft waar je haar hebben wilt
Elvina

Bericht door Elvina » zo 12 jul 2009, 15:07

Het was ook maar een kleine groepsles van 3 of 4 :) Met meer paarden zal het wel lastiger worden ;) Toen ik haar net had kon ik niet met andere paarden in de bak rijden, ze ging overal op af :P Vandaag heerlijk een buitenrit gemaakt. Vriendje op de fiets mee en had touwtje eraan maar heb heerlijk kunnen rijden, zelf een stuk in galop :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 12 jul 2009, 18:44

Dapper vriendje! Die van mij komt niet in de buurt ;) Hier heeft het de heeele dag geregend..nonstop en loodrecht uit de lucht...tis nu net droog en er piept een waterig zonnetje door..bleeh
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 12 jul 2009, 19:03

@ Elvina, heej, jij ook hier.. gezellig.. :wave: (Linda van Basco van het 'fjorden uit 2005' topic)
Mooi dat het zo goed gaat met Beauty, waarom ben je naar een andere stal gegaan dan?

Basco is best lastig te rijden als je met meerdere mensen in één bak rijdt.. maar uiteindelijk gaat wel goed, zolang ik maar niet bezig ben met de omgeving, dan gaat het prima :)ddd

@ Kristelhans, ook hier de hele middag en ochtend regen gehad.. gelukkig niet zo erg, maar goed, het regende wel..

Ben helemaal in mijn nopjes.. *o/*
Heb weer een keertje in het bos gereden, en aangezien de laatste 2 keer (alleen) niet al te best gingen, had ik vandaag geen al te hoge verwachtingen ondanks het feit dat er dit keer iemand anders mee zou gaan (te paard).
Heeft Basco mij tòch weer even weten te verbazen, hij heeft helemaal niks gedaan, was zééér actief en wou dus ook graag voorop lopen 8) , tot grote ergernis van het andere paard.. :P
Maar al met al ging het hartstikke goed! +:)+
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 12 jul 2009, 19:13

jeehjj! fijn dat het zo goed ging! Kun je een beetje mooi rijden daar? Ik ken de omgeving wel een beetje maar niet zo goed..
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 12 jul 2009, 19:18

Ja, opzich wel, bos ligt naast de deur!
Je kan aardige route's rijden, ik vind het zelf wel mooi om te rijden.

Woon je in overijssel dan?
Nee toch? :P
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 12 jul 2009, 19:56

Zeker wel! Ik ben in Dedemsvaart opgegroeid ...vlakbij zuidwolde, Meppel, die kant op (grens Drenthe - Overijssel - Duitsland)..daarna jaren in Zwolle gewoond en nu in de omgeving van Dalfsen..werk nog wel in Zwolle..
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 12 jul 2009, 20:03

Ooh.. haha, dat wist ik niet.. :P
Moet je maar een keertje langskomen hè.. basco meeten.. :)

Ik meende dat je hier een aardig eind uit de buurt woonde..
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 12 jul 2009, 20:43

Achja..wat heet ver... Dalfsen - Steenwijk..half uurtje met de auto denk ik? Lijkt me best leuk! Jij gaat ook naar de BBQ op 1 augustus toch?
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 12 jul 2009, 21:10

Ik zou het niet weten, ken dalfsen niet.. :=
Maar je bent welkom.. ;)

Nee, ik ga niet naar de BBQ..
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 13 jul 2009, 16:22

Ja tis niet ver..wie weet..je bent hier ook welkom! Ik heb me net pas opgegeven voor de BBQ..staat ergens in zo'n FW meeting-topic..dus als je zin hebt..gewoon gaan! Gezellie!
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 15 jul 2009, 16:53

ik heb zo mijn eerste les met Beer...spannennddd!!
Keandra

Bericht door Keandra » wo 15 jul 2009, 20:25

Githa is vandaag voor de laatste keer geïnsemineerd voor dit jaar in de hoop haar vol te krijgen

we zijn vandaag vroeger kunnen vertrekke naar de pony's
heb een heel uur mest aan het ruimen geweest, meer dan 5 kruiwagens vol weer, ben al blijdat dat toch weg is. heb al van dit weekend elke dag de verste mest kunnen wegruimen en elke dag nog een extra kruiwagen, men vriend helpt me hier niet mee, hij rijdt githa dan en zal ik wel ruimen, |o heb al enkele keren gevraagd aan hem om te helpen, maar hij wilt me niet helpen als hij geen schop bij zich heeft maar hij vergeet die altijd thuis, ik ga gewoon verder doen met wat ik bezig was morgen, mest ruimen, dat het toch uiteindelijk eens weg geraakt

vant weekend hebben we al afgesproken dat als leslie met men pa de hekjes aan het maken zijn, dta ik dan verder ga doen met mest ruimen, ben al blij dat er al een hele hoop weg is
Keandra

Bericht door Keandra » vr 17 jul 2009, 17:45

Githa heeft vandaag na haar mank periode weer de lessen herbegonnen met als doelstelling om in september haar zadelproef af te leggen. Er is gewoon bitloos gereden en met de barebackpad en het ging heel goed. De lesgeefster is er dan ook nog opgekropen 8)7 en heeft nog een 20 minuutjes gereden. Rechts is haar slechte kant, heel stijf, maar vandaag kwam er toch stelling, voordien bijna nooit. Ze heeft ook laten zien hoe goed Githa kan verruimen en verkorten in draf.
De volgende les zal voor dinsdag zijn.

groetjes
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 17 jul 2009, 21:38

Fijn dat het zo goed ging! Ik wil ook een barebackpad maar Beer heeft nog niet genoeg spieren daarvoor vind ik..echt een babyruggetje nog haha.. Bij ons gaat het rijden ook super! Vandaag weer sturen geoefend en hij snapt het steeds beter!

Wie van de B-tjes gaat er naar de FW BBQ op 1 augustus?
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » za 18 jul 2009, 08:06

Mooi dat het weer helemaal goed gaat met Githa, heb je nou zonder zadel gereden dan?
En wanneer wordt Githa gescand? Ben wel benieuwd of ze drachtig is of toch niet..

En ook met Beer gaat alles goed.. wat heb je toch een leuk en braaf paard.. :))

Ik zou deze week op vakantie gaan, maar de voorspellingen zijn niet echt goed... en dan vandaag nog werken van 1 tot eind.. :)ddd

Ik ga niet naar BBQ, had opzich wel gewild, maar dan ben ik een weekje weg met Basco :D
Keandra

Bericht door Keandra » za 18 jul 2009, 12:02

wij gaan n iet naar de BBQ, ietsje te ver vanuit België

Githa wordt op 31 juli gescand, hoop dat het nu zover is, ze is geïnsemineerd en ze heeft iets ingespoten gekregen opdat de follikel zeker zou lossen, voorlopig ziet alles er goed uit, gister had ze niks vuil aan haar poep hangen, normaal komt de vet dat checken, maar de vorige keer was er ook geen probleem

ze wordt dan met barebackpad gereden, dat is laat me het simpel zeggen een zadeldekje met singel aan, dan heb je meer 'grip' en ziet je broek zo vuil niet :))
Githa is heel gespierd, heeft bijna niets vet hangen, ge moet die poep eens goed bezien, de vet heeft het gezegd dat ze super in de spieren staat nog voor een tijd mank gestaan te hebben
nu is de opdracht om haar terug wat meer conditie tegen he
Keandra

Bericht door Keandra » di 21 jul 2009, 08:28

oei het is hier weer stilletjes

vandaag heeft Githa weer les, die die les geeft gaat haar zadelproef in september rijden en ze wilt wat oefenen vooral op de galop en overgangen en op nageeflijk lopen

zondag hebben we bij Jalenka, Githa's weidegenoot alle manen afgedaan, terug gelijk met de nek gezet, tis geen zicht, lol |o
maar ja, we zijn niet echt voor een fjord met afhangende manen, dus alles afgehaald en nu zullen we binnen een maand nog eens zien hoe het er al voor komt
we waren ook aangenaam verrast door Jalenka, een week terug wou die haar niet deftig laten vastnemen om de poetsen o zo, en nu is dat al helemaan geen probleem meer, ook het knippen was geen enkel probleem, we stonden met 2 te knippen en ze bleef beter staan dan Githa |o die het al jaren gewoon is ondertussen, maar ja , we zijn al heel gelukkig dat het super ging, dus beetje bij beetje krijgt ze vertrouwen in ons en zal het geen enkel probleem zijn om mee naar stal te gaan voor de winter
Gesloten