Het E-tjes topic
Re: Het E-tjes topic
Het is goed als je van jezelf weet dat je geen megaheld bent. Dat hoeft natuurlijk ook niet, als je maar wel uitstraalt dat je een megaheld bent. Maak jezelf groot, en ga geen stap voor hem aan de kant!! Fjella zat mij gisteren uit te dagen en dan draaide ze haar kont naar me toe, maar daar vloog wel mooi een voerschep naar toe.. Dat soort fratsen hoeft van mij niet, oprotten!! Dan ga je maar weg. Ik heb eigenlijk wel vaak iets bij me om te gooien.. Al is het een halster een schep een emmer.. Dan hoef je zelf niet niet te dichtbij te komen, i.v.m. rondvliegende hoeven, maar je kunt wel laten merken dat je er niet van gedient bent..
Maar zorg dat ze zelf imposant bent, zet je borst op, je hoofd omhoog, sta rechtop en doe nooit een stap terug voor hem, alleen als het echt bijna raak is natuurlijk..
Ach ze zijn jong, maar ze leren het wel!!
Maar zorg dat ze zelf imposant bent, zet je borst op, je hoofd omhoog, sta rechtop en doe nooit een stap terug voor hem, alleen als het echt bijna raak is natuurlijk..
Ach ze zijn jong, maar ze leren het wel!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ja tuurlijk, je "moet" zelfs meepraten! Zo kun je je kinders goed volgen, en blijf je op de hoogte!"Esther schreef. Mag ik hier straks toch weer meepraten, hihi.. Al is het geen officiele E..
Haha, dat had ik ook niet verwacht van hem, zo zie je maar hoe ze kunnen veranderen, het zijn allemaal fases."Elvis schreef. Nee juist een stukje drukker.Ik ken hem natuurlijk alleen van de verhalen maar hij is toch echt wel een druk mannetje hoor.
Wat leuk joh! Dat zou ik ook zo met Ewald durven. Grappig dat jullie dezelfde setting als ons hebben Emy met de hermansen-opa, zoals ik Ewald heb, en jullie met Elvis, en wij met Eachann, de Timor donderstenen."Nancy Imka schreef. Ik ben zo trots op mn twee meiden! Gister weer eens gaan wandelen, Imka voor de wagen geknoopt en de bedoeling was om te kijken wat Emy zou doen als we die naast Imka zouden zetten. Nou helemaal niks, ze liep erbij als of het de normaalste zaak van de wereld was! Ook de kar was helemaal niet eng! We zijn denk ik in totaal 20 min weg geweest waarvan ze 10 min naast Imka gelopen heeft.
Wat jullie nu over hun karakters beschrijven, zo zie ik die van mij ook.
Helemaal niet stom! Ik doe zelfs al een cap op tijdens het hoeven krabben bij Eachann, en ik denk dat ik dat ook ga doen als hij naar de stal gaat. Ik voel me dan een stuk veiliger omdat hij zo bovenop je rug zit, als hij schrikt oid. Ik ben al geen held, en heb ook een zoon, dus ben soms bang dat me wat overkomt oid. En een volwassen-beleerd paard, als die schrikt, is het vaak even een sprong opzij, maar zo´n jong ding, gaat meteen rennen, en geeft nog wat trappen en bokken na, inderdaad."Roos schreef. Gister ging ik Ekdal halen uit het land en Danc blijf wel buiten. Dus Ekdal liep eerst als een lammetje en ik dacht nog wat is ie braaf ! Maar toen begonnen de paarden achterhem in het land te rennen en toen nam Ekdal een sprint..touw door mijn houden, mijn vinger helemaal open, hij bokken en slaan, Was ie rustig begon ie weer, maar dacht toch niet dat k ging loslaten ofzo....Misschien heel stom maar ik doe de volgende keer echt een cap op mijn hoofd en handschoenen aan. Misschien wel musterig maar beter te voorzichtig..dan dat er zometeen wat gebeurd....Hij sprong echt alle kanten op.
Ekdal schrikt ook van de stomste dingen....
Hihi, jij hebt de Hermansen kleindochter he, zoals Ewald, die is ook nog nooit geschrokken, of er vandoor gegaan, heeft nog nooit getrapt of gebokt (kan natuurlijk nog).`Nancy Imka schreef. Gelukkig heeft Emy nog niet van zulke fratsen gemaakt! Denk ook niet dat ik dat erg zou trekken. Gelukkig heb ik een rustig en braaf paardje getroffen!
Ik weet nu bijna echt zeker dat het puur de bloedlijn is, na alle verhalen. Ook erg leuk dat veel hier in dit topic of Hermansen of Timor hebben, je kunt goed de overeenkomsten zien!
En ik ben ook erg blij te lezen dat er meerder Timor E´s pittig zijn. Ik begon al aan mezelf te twijfelen omdat hij in vergelijking met Ewald zo ontdeugend is. Maar Eachann is wel eerlijk, en weet ook wat wel en niet mag. Hij heeft gewoon meer temperament. En vaak de kolder in de kop. Hij is ook veel aktiever dan Ewald, hij draaft veel en is altijd ergens mee bezig. Maar waar ik aankom bij de wei, komt Eachann ook als eeste aanrennen, om een knuffel te halen, daar is hij gek op. Waar Ewald me nog geen eens gezien heeft, hihi.
Ik denk dat we in de toekomst inderdaad nog veel tips en ervaringen kunnen uitwisselen, leuk!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Dus met zweep ofzo lopen is nog niet zo'n gek idee dus?
Ja, daar heb je gelijk in Esther, toon je groot en niet bang.
(al was ik afgelopen dinsdag wel een beetje bang, toen ik met hem naar stal liep, en hij naast me liep te trippen
)
Roos, een zweepje is zo'n gek idee nog niet. Als we buiten het erf gaan wandelen, doen we dat met een halster, en de hengstenketiing onderlangs, en een longeerlijn, voor als ze er toch vandoorschieten, heb je nog 5 meter extra, de vorige keer hield ik Eachann dus niet, net voor de stal.
We nemen dan de korte shetten zweepjes mee, al vraag ik me soms af of het al werkt, want ze kennen de negative nog niet van de zweep, maar als er iets is, kan het wel als verlengstuk van je arm fungeren.
Esther, het keuringshoofdstel van Bente, past Eachann prima, ik vind het erg leuk dat hij hem in augustus om mag.
En ik heb Nico over weten te halen in het wit te gaan met de keuring, voor Eachann. Hij draafd zo ruim, denk dat Nico het met die lange benen het best bijhoud. (tenzij er die dag natuurlijk iemand zich aanbied met ervaring, wie weet)
(al was ik afgelopen dinsdag wel een beetje bang, toen ik met hem naar stal liep, en hij naast me liep te trippen

Roos, een zweepje is zo'n gek idee nog niet. Als we buiten het erf gaan wandelen, doen we dat met een halster, en de hengstenketiing onderlangs, en een longeerlijn, voor als ze er toch vandoorschieten, heb je nog 5 meter extra, de vorige keer hield ik Eachann dus niet, net voor de stal.
We nemen dan de korte shetten zweepjes mee, al vraag ik me soms af of het al werkt, want ze kennen de negative nog niet van de zweep, maar als er iets is, kan het wel als verlengstuk van je arm fungeren.
Esther, het keuringshoofdstel van Bente, past Eachann prima, ik vind het erg leuk dat hij hem in augustus om mag.
En ik heb Nico over weten te halen in het wit te gaan met de keuring, voor Eachann. Hij draafd zo ruim, denk dat Nico het met die lange benen het best bijhoud. (tenzij er die dag natuurlijk iemand zich aanbied met ervaring, wie weet)
Als er niet iemand is die ons wil helpen op de keuring als Vivian niet kan/wil. 
Ik vind temperament niet erg, zolang het niet gevaarlijk wordt. Ben ook blij om te lezen dat ik niet de enige ben die niet zo'n held is. Ekdal schrikt of doet net als of en gaat dan bokken en rennen en kijkt echt niet zo goed meer waar hij loopt...
Dus gewoon zweep en een hengstenketting met een longeerlijn. Gaan ze dan niet in de lijn staan als ze schrikken?

Ik vind temperament niet erg, zolang het niet gevaarlijk wordt. Ben ook blij om te lezen dat ik niet de enige ben die niet zo'n held is. Ekdal schrikt of doet net als of en gaat dan bokken en rennen en kijkt echt niet zo goed meer waar hij loopt...
Dus gewoon zweep en een hengstenketting met een longeerlijn. Gaan ze dan niet in de lijn staan als ze schrikken?
Jij gaat toch ook voor het eerst naar een keuring? Gelukkig zitten we in dezelfde groep qua leeftijd. Een andere FW-er had gezegd dat je gewoon in het wit moet komen, en dat er zat mensen zijn die dag met ervaring die je kunt vragen, of ze jouw fjord voor willen brengen. Nico is mijn vriend, heeft niet echt ervaring met paarden, ja de 7 jaar dat hij het van mij afziet, maar hij is 2 meter, en sterk, hij houd Eachann wel. Ewald ben ik niet bang voor,dat gaat wel lukken.
En uiteraard is Esther er ook, de fokster van Eachann, met zijn alle helpen we elkaar wel dan gaat het vast lukken! Ook het trailer laden moet ik nog even oefenen, Eachann liep er met de koop zo in, maar Ewald dacht dar anders over, die verzette geen stap meer. Even oefenen dus, anders komen we er niet in Lisse, of we komen niet terug, ook erg handig.
Ik denk het niet, ik hou de longeerlijn losjes vast,in lussen, met het uiteinde goed vast, als hij weg mocht schieten, dan staat de lijn denk ik toch wel strak. Het is wel veel lijn in je hand, maar ik vind het een prettiger gevoel dat mocht hij echt aan de haal gaan, je hem in ieder geval nog bij je hebt.
En uiteraard is Esther er ook, de fokster van Eachann, met zijn alle helpen we elkaar wel dan gaat het vast lukken! Ook het trailer laden moet ik nog even oefenen, Eachann liep er met de koop zo in, maar Ewald dacht dar anders over, die verzette geen stap meer. Even oefenen dus, anders komen we er niet in Lisse, of we komen niet terug, ook erg handig.
Nee, ik ben ook echt geen held, ben ook erg geschrokken die keer dat hij met me aan de haal ging, daarna ben ik toch wat voorzichtiger geworden. Eerst had ik zoiets van pppfff kleine fjordenopdonders, maar precies wat je schrijft, doet Eachann nu dus ook, gaat rennen, en mept in het rond, ik weet zeker dat hij met niet wil raken met opzet ofzo (is ook nog nooit gebeurd hoor) maar het zijn nog maar peuters, dus je weet maar nooit.Ik vind temperament niet erg, zolang het niet gevaarlijk wordt. Ben ook blij om te lezen dat ik niet de enige ben die niet zo'n held is. Ekdal schrikt of doet net als of en gaat dan bokken en rennen en kijkt echt niet zo goed meer waar hij loopt...
Ik denk het niet, ik hou de longeerlijn losjes vast,in lussen, met het uiteinde goed vast, als hij weg mocht schieten, dan staat de lijn denk ik toch wel strak. Het is wel veel lijn in je hand, maar ik vind het een prettiger gevoel dat mocht hij echt aan de haal gaan, je hem in ieder geval nog bij je hebt.
Ik ben met Danc wel eens naar de keuring geweest, toen was het nog in Heemstede.
Ekdal is met trailerladen en in de trailer wel erg braaf...ook het enige nee grapje, maar dat is iets wat bij Jose en bij zijn fokker goed geoefendis.
Eachann en Ekdal zullen echt een perfect team zijn volgens mij. Grote donderstenen!
Niet dat ik Ekdal niet kan of wil voorbrengen, maar soms zijn ze best sterk en zoveel ervaring heb ik niet met temperament volle paardjes...*Danc heeft echt nog nooit gehoord van temperament hoor haha *
Ik zie het al voor me dat je daar in Lisse bent en dan wil Ewald niet meer....Het klinkt grappig maar idd even goed oefenen.
Ekdal is met trailerladen en in de trailer wel erg braaf...ook het enige nee grapje, maar dat is iets wat bij Jose en bij zijn fokker goed geoefendis.
Eachann en Ekdal zullen echt een perfect team zijn volgens mij. Grote donderstenen!
Niet dat ik Ekdal niet kan of wil voorbrengen, maar soms zijn ze best sterk en zoveel ervaring heb ik niet met temperament volle paardjes...*Danc heeft echt nog nooit gehoord van temperament hoor haha *
Ik zie het al voor me dat je daar in Lisse bent en dan wil Ewald niet meer....Het klinkt grappig maar idd even goed oefenen.
Ok, maar met een volwassene is het denk ik wel ander als met zo'n jong ding he
Fijn dat hij het trailerladen goed gewend is. Eachann ook totaal geen problemen, maar Esther, zijn fokker, heeft hem een aantal keer vervoerd, naar een ander land ofzo, dus dat is wel fijn, hij kent het al.
Ewald is alleen als veulen met zijn moeder naar de keuring geweest, daarna volgens mij niet meer. Hij was met kopen niet wild ofzo, hij verzetten gewoon geen stap meer. Maar het op de trailer staan, deed hij wel heel braaf! Volgende week maar eens gaan beginnen met oefenen. Ja, haha, zie je me al staan, met 1 in de trailer en 1 die liever in Lisse blijft overnachten??
Haha, ja denk dat we er nog veel mee zullen meemaken, maar ik denk wel (hoop ik) dat als we alles hebben overwonnen en ze volwassen en ingereden zijn, je er super leuke werkpaardjes aan hebt. Als ik Ewald zo zie (ik vind het heerlijk hoor!) wordt dat meer zo'n slome alles-mee-doen fjord, die je amper in galop krijgt, hahaha.
Ja inderdaad, ik wil het ook wel, maar kan er maar 1 doen, mijn vriendin kan er dan ook 1 doen, maar ik denk dat dat met Eachann niet gaat lukken, dan wordt het een blamage denk ik, hij rend sneller, hoofd scheef weetje wel, omdat we het niet bijhouden, mmmm nee, ik ga voor Nico, en anders voor een "vreemd" iemand, maar zorg jij dan eerst maar voor iemand op die keuring, ik heb mijn vriend Nico nog...
Ook moet er 1 met het zweepje erachter aan gaan he.
Ik ga met mijn vriendin eerst naar Oldebekoop, gewoon kijken, hoe zo iets in zijn werking gaat. Ik vraag me dus af hoe of wat. Want je moet dus eest allemaal per paard aan de jury tonen en dan een driehoek wegstappen en draven. Maar volgens mij zie je ze dan ook nog in de groep lopen, en dan gaan ze op punten, met de hoogste voorop. Wat ik me afvraag is dat dan alleen de E's (jaarlingen). Na ja eerst maar naar Oldeberkoop, dan wordt het me vast een stuk duidelijker, en pppfff Esther gaat met ons mee, die loodst ons de dag wel door
.
Ook ben ik heel erg benieuwd of we maar met zijn 3en zijn (Ekdal-Eachann-Ewald) want vorig jaar ben ik even gaan kijken, toen er ook hippomania was, en toen waren er geen veulens, dus de E's. Zou wel leuk zijn om meer E's te zien. Ik ben ook heel erg nieuwsgierig naar Ekdal.
Fijn dat hij het trailerladen goed gewend is. Eachann ook totaal geen problemen, maar Esther, zijn fokker, heeft hem een aantal keer vervoerd, naar een ander land ofzo, dus dat is wel fijn, hij kent het al.
Ewald is alleen als veulen met zijn moeder naar de keuring geweest, daarna volgens mij niet meer. Hij was met kopen niet wild ofzo, hij verzetten gewoon geen stap meer. Maar het op de trailer staan, deed hij wel heel braaf! Volgende week maar eens gaan beginnen met oefenen. Ja, haha, zie je me al staan, met 1 in de trailer en 1 die liever in Lisse blijft overnachten??

Haha, ja denk dat we er nog veel mee zullen meemaken, maar ik denk wel (hoop ik) dat als we alles hebben overwonnen en ze volwassen en ingereden zijn, je er super leuke werkpaardjes aan hebt. Als ik Ewald zo zie (ik vind het heerlijk hoor!) wordt dat meer zo'n slome alles-mee-doen fjord, die je amper in galop krijgt, hahaha.
Ja inderdaad, ik wil het ook wel, maar kan er maar 1 doen, mijn vriendin kan er dan ook 1 doen, maar ik denk dat dat met Eachann niet gaat lukken, dan wordt het een blamage denk ik, hij rend sneller, hoofd scheef weetje wel, omdat we het niet bijhouden, mmmm nee, ik ga voor Nico, en anders voor een "vreemd" iemand, maar zorg jij dan eerst maar voor iemand op die keuring, ik heb mijn vriend Nico nog...
Ook moet er 1 met het zweepje erachter aan gaan he.
Ik ga met mijn vriendin eerst naar Oldebekoop, gewoon kijken, hoe zo iets in zijn werking gaat. Ik vraag me dus af hoe of wat. Want je moet dus eest allemaal per paard aan de jury tonen en dan een driehoek wegstappen en draven. Maar volgens mij zie je ze dan ook nog in de groep lopen, en dan gaan ze op punten, met de hoogste voorop. Wat ik me afvraag is dat dan alleen de E's (jaarlingen). Na ja eerst maar naar Oldeberkoop, dan wordt het me vast een stuk duidelijker, en pppfff Esther gaat met ons mee, die loodst ons de dag wel door

Ook ben ik heel erg benieuwd of we maar met zijn 3en zijn (Ekdal-Eachann-Ewald) want vorig jaar ben ik even gaan kijken, toen er ook hippomania was, en toen waren er geen veulens, dus de E's. Zou wel leuk zijn om meer E's te zien. Ik ben ook heel erg nieuwsgierig naar Ekdal.
Ekdal komt helemaal uit Balloo bij Assen..Vorig jaar is Ekdal naar Rolde geweest, daar was zijn mams (Zoraike)kampioen bij de merries en zijn oom kampioen bij de ruinen, ze staan met een foto in het afgelopen boekje (ekdal staat er helaas niet op )
Je loopt met je jaarling gewoon tussen de oudere ruinen zonder predikaat dacht ik..alleen 1 jarige merries hebben een aparte rubriek.
Je moet idd een rondje lopen, opstellen, staf, draf(dat is bij Ekdal meer zoef zoef)en dan weer lopen en opstellen. En dan mag je weer gaan staan en de volgende..Alleen dat stilstaan gaat nog enige oefening vergen
Je loopt met je jaarling gewoon tussen de oudere ruinen zonder predikaat dacht ik..alleen 1 jarige merries hebben een aparte rubriek.
Je moet idd een rondje lopen, opstellen, staf, draf(dat is bij Ekdal meer zoef zoef)en dan weer lopen en opstellen. En dan mag je weer gaan staan en de volgende..Alleen dat stilstaan gaat nog enige oefening vergen

Keuring Rolde 2009
Ekdal heeft nog steeds een plof plof voorpluk :

Zoef daar ga ik dan(en dat kan ie nog steeds...)

Zijn moeder is Zoraike en zijn oom is Waldar (die loopt erachter)
Ekdal heeft btw op deze keuring een voorlopige A premie gekregen
Ekdal heeft nog steeds een plof plof voorpluk :

Zoef daar ga ik dan(en dat kan ie nog steeds...)

Zijn moeder is Zoraike en zijn oom is Waldar (die loopt erachter)
Ekdal heeft btw op deze keuring een voorlopige A premie gekregen
Laatst gewijzigd door roos op zo 21 jun 2009, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Oei, dus we moeten gewoon tussen de oudere ruinen, spannend hoor! Ok, dus wel gezamelijk in de ring, en telkens 1 eruit dus om het rondje en opstellen te doen, ja dan lijkt me dat wachtten ook wel pittig voor ze.
Ok wat leuk, ik ga even in het boekje kijken naar zijn mams. Wat had hij voor premie als veulen?
Eachann zijn moeder is dagkamipoen geworden op de keuring in Epe 2008, het is Tea van Esther. Ewald zijn moeder is Zadrika, ze is ook dagkampioen geworden, maar dan in 2007 volgens mij. Ik heb maar 1 foto van zijn moeder, ze is voordat ik Ewald kende, verkocht naar zuid-frankrijk.
Eachann komt dicht bij Ekdal vandaan, uit paasloo, in overijssel, op de grens van friesland en drenthe.
Ewald komt uit, Udenhout, nabij de Efteling.
Ok wat leuk, ik ga even in het boekje kijken naar zijn mams. Wat had hij voor premie als veulen?
Eachann zijn moeder is dagkamipoen geworden op de keuring in Epe 2008, het is Tea van Esther. Ewald zijn moeder is Zadrika, ze is ook dagkampioen geworden, maar dan in 2007 volgens mij. Ik heb maar 1 foto van zijn moeder, ze is voordat ik Ewald kende, verkocht naar zuid-frankrijk.
Eachann komt dicht bij Ekdal vandaan, uit paasloo, in overijssel, op de grens van friesland en drenthe.
Ewald komt uit, Udenhout, nabij de Efteling.
Ik heb het boekje van vorig niet van na de keuring..dus als jij die hebt zou je dan de blz van zijn mams uit willen scheuren en op willen sturen, thanks!
Zoraike en Waldar zijn van mnr Zeewuster uit Sleen. Ben benieuwd of Zoraike dit jaar weer een veulen heeft?!
Zoraike en Waldar zijn van mnr Zeewuster uit Sleen. Ben benieuwd of Zoraike dit jaar weer een veulen heeft?!
Ja, is goed, ik stuur je de blz op! Kun je je adres pb-en en welke is het precies, heb het nog niet gevonden, is het het laatste boekje? Ff zoeken hoor, ik vind het vast!
Wat een prachtig veulen is Ekdal zeg!!! Hij heeft ook van die streepjse boven zijn ogen, dat heeft Eachann ook! E en E hebben ook een voorlopige A-premie

Dit is de mama van Eachann, Tea van Esther.

De foto van de verkoopadvertentie waarop ik hem ben gaan bekijken, en meteen besloten heb, hem te kopen.

Eachann op de keuring, hihi.

Moeder Ewald, Zadrika. De enige foto die ik van haar heb.
Ik heb geen foto's van Ewald, alleen voor de dag dat ik hem kocht, zelf gemaakt
Wat een prachtig veulen is Ekdal zeg!!! Hij heeft ook van die streepjse boven zijn ogen, dat heeft Eachann ook! E en E hebben ook een voorlopige A-premie

Dit is de mama van Eachann, Tea van Esther.

De foto van de verkoopadvertentie waarop ik hem ben gaan bekijken, en meteen besloten heb, hem te kopen.

Eachann op de keuring, hihi.

Moeder Ewald, Zadrika. De enige foto die ik van haar heb.
Ik heb geen foto's van Ewald, alleen voor de dag dat ik hem kocht, zelf gemaakt

Volgens mij is Eachann net zo'n grappenmaker alsdat Ekdal is...Die laatste foto van de keuring..doet ie dat soort grappen nog wel eens...
Nou eigenlijk niet meer, behalve 2 weken geleden bij het manen knippen, toen waren de buren aan het rommelen met de tractor en hij vond de plantenspuit waarmee ik de manen nat maak ineens eng. Toen stond hij ook ineens recht op, goh wat issie groot dan
(terwijl ik hem vergeleken bij Ewald, m'n kleintje vind) Hebben even goed duidleijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was. Engerd, daarna hebben we gewoon de manen kunnen knippen.

Ekdal is voor de gekke dingen bang zoals ik al zei...Manen knippen en trailer laden gaat toppie maar stel er zit een eend in de sloot...of een stilstaande traktor op 200 meter afstand is echt supereng...Of gewoon de doorzichtige kabouter bij de sloot. En als Danc er bij is dan is niks eng en gaat ie lopen patsen...
Wat willen jullie later met jullie E'tje gaan doen? Onder de vrouw, aangespannen, western..of wat anders.
Ik wil Ekdal graag ohz en lekker buitenrijden...Hopen dat ie wat leuker is met rijden als Danc...
Wat willen jullie later met jullie E'tje gaan doen? Onder de vrouw, aangespannen, western..of wat anders.
Ik wil Ekdal graag ohz en lekker buitenrijden...Hopen dat ie wat leuker is met rijden als Danc...
- nancy imka
Hey Roos, ik wil later met Emy lekker gaan rijden voor de wagen en onder het zadel. In princiepe gewoon lekker buiten maar je weet natuurlijk nooit wat de toekomst brengt met Imka heb ik het ook een hele tijd heerlijk gevonden om lekker in de bak dressuur te rijden en af en toe een heel laag sprongetje te maken 

Ik wil niet alleen meepraten over mijn ex mannetjes hoor, alhoewel ik het heerlijk vindt om hun belevenissen te lezen!!
Ik heb dus zelf een jaarling.. Het is dan wel geen fjord en dus geen E'tje, maar ze is echt maar 1 jaar.. Zie pics plaza, mijn nieuwe aanwinst..
Ik vind de verhalen van Eachann altijd superleuk!! Zo herkenbaar!!
Moet verder wel vermelden dat zowel Janna als ik een trap van Eachann hebben gehad op de keuring.. Het was ook een lange dag voor het jong.. Hij heeft wat in de ring gelopen.
Eerst zelf voor de veulens uiteraard, daarna als laatste Rubriek met mama voor de stermerries, meteen gevolgd door best getoiletteerd, gevolgd door veulenkampioenschap, gevolgd door kampioenen predicaatmerries, gevolgs door kampioenskeuring, en ererondes. Hij heeft een hele wandel gehad die dag!!
Die foto van Eachanns hoofd is ook de verkoop foto natuurlijk, wat een heerlijk bekkie en dan dat dooie broertje erachter, hihi..
Ik heb dus zelf een jaarling.. Het is dan wel geen fjord en dus geen E'tje, maar ze is echt maar 1 jaar.. Zie pics plaza, mijn nieuwe aanwinst..
Ik vind de verhalen van Eachann altijd superleuk!! Zo herkenbaar!!
Moet verder wel vermelden dat zowel Janna als ik een trap van Eachann hebben gehad op de keuring.. Het was ook een lange dag voor het jong.. Hij heeft wat in de ring gelopen.
Eerst zelf voor de veulens uiteraard, daarna als laatste Rubriek met mama voor de stermerries, meteen gevolgd door best getoiletteerd, gevolgd door veulenkampioenschap, gevolgd door kampioenen predicaatmerries, gevolgs door kampioenskeuring, en ererondes. Hij heeft een hele wandel gehad die dag!!
Die foto van Eachanns hoofd is ook de verkoop foto natuurlijk, wat een heerlijk bekkie en dan dat dooie broertje erachter, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gefeli met je nieuwe aanwinst Esther..een plaatje!
Naar welke keuring zijn jullie geweest Esther...Rolde? Dan moet je Ekdal ook gezien hebben!
Naar welke keuring zijn jullie geweest Esther...Rolde? Dan moet je Ekdal ook gezien hebben!
Hihi Esther, nu hoor je er helemaal bij!!!! Ik heb net je topic gelezen en gereageerd, ik vind het geweldig voor je!!
Uhm wat ik met de E's wil gaan doen. Ik wil ze goed onder het zadel hebben, dan wil ik ze proberen model te krijgen. Ook lijkt me het leuk om eens met een fjordsportproef mee te doen, maar hoger als L ligt denk ik mijn ambitie niet, maar je weet maar nooit?? Puur dressuur, springen doe ik niet. (al zal dat wel moeten voor het modelschap)
Ik wil heel veel buitenritten en dagtochten maken, met z'n tweeen, en veel met de trailer weg naar verschillende bossen, en op vakantie. Wat we nu ook al doen met Justin en Juweeltje.
Ook wil ik, pppfff dat is wel erg ver vooruit denken, een marathonwagen kopen, om ze in het enkel en dubbel span te hebben.
Oei, als ik ze dan zo zie klooien in het land als puppies, is dat nog erg ver gedacht... Eerst maar eens de keuring als jaarling veilig zien door te komen, we moeten wel het puntje bij het paaltje houden. Al is lekker wegdromen in de toekomst soms wel leuk!
Uhm wat ik met de E's wil gaan doen. Ik wil ze goed onder het zadel hebben, dan wil ik ze proberen model te krijgen. Ook lijkt me het leuk om eens met een fjordsportproef mee te doen, maar hoger als L ligt denk ik mijn ambitie niet, maar je weet maar nooit?? Puur dressuur, springen doe ik niet. (al zal dat wel moeten voor het modelschap)
Ik wil heel veel buitenritten en dagtochten maken, met z'n tweeen, en veel met de trailer weg naar verschillende bossen, en op vakantie. Wat we nu ook al doen met Justin en Juweeltje.
Ook wil ik, pppfff dat is wel erg ver vooruit denken, een marathonwagen kopen, om ze in het enkel en dubbel span te hebben.
Oei, als ik ze dan zo zie klooien in het land als puppies, is dat nog erg ver gedacht... Eerst maar eens de keuring als jaarling veilig zien door te komen, we moeten wel het puntje bij het paaltje houden. Al is lekker wegdromen in de toekomst soms wel leuk!