A'tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Charret

Bericht door Charret » di 27 nov 2007, 11:53

Alies gaat momenteel ook precies voor de draaden stil staan. We hebben een vrij kleine binnenbak, maar een ideale bak om Alies aan te rijden. Maar in een hoek zitten dus de draaden om hem mee dicht te doen en daar gaat ze dan precies op de rem.

Ik heb haar na de laatste keer die bok niet gepakt. Periode van de maand en dan rij ik liever niet :P Dus ik hoop haar donderdag nog eventjes te kunnen 'rijden'.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 27 nov 2007, 18:22

@Charret:
Ehh, oplossing, pil doorslikken :D Nooit meer last van die periodes, dus lekker doorrijden en geen stemmingswisselingen :+

Ach ik heb ook al meer dan een week niet kunnen rijden hoor, onze buitenbak is net een zwembad en de binnenbak is een drama om met Aike in te rijden, daar is ie altijd zo aan het klieren, hij vind het gewoon niet leuk daar volgens mij en ik heb echt geen zin in dat gefrustreerde gedoe van beide kanten, word daar niet echt blij van. Buitenbak gaat prima en is dus wel zo leuk rijden.
Ik durf nog net niet zomaar meteen met hem een buitenritje te maken, daar is ie nog net niet klaar voor, eerst even een beetje moe maken in de bak en daarna naar buiten is geen probleem.
Dus ik wandel, longeer, laat hem vrij springen en al die andere dingen op het moment. Ach Aike klaagt niet :=

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 27 nov 2007, 18:26

ooooeeeeee....akes liep vandaag zo goed voor de wagen.
Hij werd zelfs een beetje nageeflijk,en dat voor de 2de keer!
Ben zo trots op m'n kerel.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Charret

Bericht door Charret » di 27 nov 2007, 19:14

Thessa Keizer schreef:@Charret:
Ehh, oplossing, pil doorslikken :D Nooit meer last van die periodes, dus lekker doorrijden en geen stemmingswisselingen :+
Had ik al gedaan, dus ik moest wel weer een keer ;)
He wanneer spreken we eens af?! Zet ik gelijk je mannetjes op de foto!

Goed werk van Akes! Alies en Jouke waren vandaag niet vooruit te branden. Bad day denk ik ;)
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 30 nov 2007, 09:09

Bijna zandgehapt gister :o . Hehe. We waren nog maar net begonnen met de les en mijn instructrice wil de bakdeur (schuifdeur) dicht doen. Anka reageert met een schrikje. Ik had zoiets van miep niet zo en reed dus direct daar langs. Wat voor spook ze zag weet ik niet, maar ze gaf onverwacht een bokje en ging onderwijl in de achteruit. Nou, visueel ingestelde mensen kunnen zich vast voorstellen waar je dan landt, net voor het zadel dus _-:( . Daarvan had ze zoiets van da's niet leuk en wilde vervolgens de manege doorlopen (bokken deed ze trouwens niet meer hoor). Ik dacht eerst na een haakse bocht dit gaat mis, maar ik kreeg haar op de rem en wipte me met een hele snelle beweging terug in het zadel, tadaaaa 8-) . Ze liep verder onwijs lekker en doet goed haar best :L .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 30 nov 2007, 09:15

Totaal offtopic...maareh ik heb een keer een half jaar de pil doorgeslikt maar dat ging op een gegeven moment niet goed meer...had de striemen op mijn buik staan :o
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Esther

Bericht door Esther » vr 30 nov 2007, 09:52

Off topic: waarvan dan??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 30 nov 2007, 10:04

Op de een of andere manier is er iets in mijn buik gaan gebeuren door het te lang doorslikken van die pil (volgens huisarts). Ik was 18 ofzo dus heel helder heb ik het ook niet meer op mijn netvlies staan. Alleen dat de huisarts zei dat het door het doorslikken van de pil kwam en dat je dat eigenlijk max een maand kan doen...

Maargoed daar ben ik vanaf hihi mag geen pil meer!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » vr 30 nov 2007, 12:11

@annemarie ;Leuk he zo'n schuifdeur,die vond akes juist mega interessant.
Vooral als die open ging en er kwam iemand door,dan bleef hij die kant uitkijken net zolang tot we er langskwamen zodat hij even kon snuffelen wie er nou door de deur kwam.

Hij had vandaag niet zoveel zin,volgens mij heeft hij even een dipje.
Het galopperen aan de longe ging wel heel goed.
Morgen gaan we de 3 A-tjes bij elkaar doen,ben benieuwd hoe dat zal gaan.
GerritAfbeeldingCindy

;(
rosalie

Bericht door rosalie » vr 30 nov 2007, 21:54

klinkt echt leuk hoe jullie al lekker met je A-tjes bezig zijn!

arin heeft nieuwe streken heel vervelend haha,
de merrie's zijn weer hengstig en arin heeft nog niet door dat hij het één en ander mist tussen zijn benen.

dus hij wordt soms helemaal gek als ik met hem ga wandelen buiten, staart in de lucht, snuiven, op de plek draven etc. etc. hij ging zelf een keer de lucht in..
:( ik denk dat het komt omdat die merries gaan hinniken als hij weggaat.

voelt hij zich de man 8)7
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 01 dec 2007, 13:53

@Marijke:

Heb ik ook een keer gehad, maar toen slikte ik nog een zwaardere pil, nu heb ik een hele lichte en die slik ik echt maanden door, maakt volgens de dokter met deze pil ook niet uit, heb er ook helemaal geen last van, verder is dit inderdaad errug oftopic hahaha.

even ontopic dan maar:
Gisteren wezen wandelen met Aike, die dacht daar anders over, hij wilde voornamelijk met mij wandelen }-) Toen maar even het touwtje over zijn neus gedaan waardoor meneer weer wat kalmer werd gelukkig. Heb nog steeds niet gereden, de bak is helaas nog steeds een groot zwembad :( We zijn dus nog steeds erg creatief bezig om meneer te vermaken!

Ennnnnn, Joost!!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » za 01 dec 2007, 16:27

Vandaag samen met mijn vriend akes even weer voor de kar gehad.
Hij keek zijn ogen uit,wat kan dat beest lopen zeg! En dat hij het al zo goed deed voor de tweede keer,maakte hem al helemaal sprakeloos.
We hebben linksom en rechtsom 1 rondje gedraafd. En jongens wat kan dat beest mooi lopen :o
Helaas kon de broek niet aan de kar worden bevestigd dus voordat we gingen rijden eerst met broek gelongeerd.
Hij liep zijn rondje en viel bijna in slaap,daar keek hij dus niet echt van op.

Daarna hebben we de A tjes (zie PP) bij elkaar gezet.
Gebeurde ook al niet veel bijzonders,akes ging gelijk eten en de andere 2 verkende de paddock even en dat was het.
Toch wou Akaya even een tikje uitdelen om even aan de 2 jongens te laten zien dat zij toch wel de leider was.
GerritAfbeeldingCindy

;(
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 01 dec 2007, 17:13

Ik heb Annelisa vandaag Woudientje d'r hoofdstel om gehad, en hij stond GAAF!!! Heb nu alleen maar meer reden om voor Woudina een andere te kopen..ook omdat hij haar niet zo lekker zit met die énorme wintervacht.

*edit* Fotootje erbij:
Afbeelding
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
rosalie

Bericht door rosalie » za 01 dec 2007, 19:07

wow yoline zeker een heel mooi hoofdstel staat erg stoer!!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 01 dec 2007, 23:23

Wow, dat hoofdstel staat zeker gaaf zeg :))

Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » za 01 dec 2007, 23:32

@Marijke, de dokter zei mij ook dat ik hem eigenlijk maar om de maand door zou slikken kunnen slikken. Dit want het kon inderdaad zo zijn dat je lichaam er heftig op zou kunnen reageren. Maar dat is dus bij de een wel en de ander niet en welke pil je hebt.

Zo Anneliesa ziet er mooi uit! :~ Wat zien ze er dan totaal anders uit he??

Ik hoop morgen Alies weer even te kunnen pakken. Ben benieuwd hoe ze zal zijn..
Wordt vervolgd.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 02 dec 2007, 08:52

O, wat een luizenleven heeft Anca nu als ik dit allemaal lees. Het is voor ons gevoel eeuwen geleden dat ze is ingespannen geweest. Dit is voor de grote vakantie het laatste geweest. Dit ivm het feit dat ze niet zo makkelijk dragend werd. We hebben het wel gemerkt, want ze is wat minder geworden doordat ze spiermassa is kwijt geraakt. Door mijn zwangerschap kan ik niet veel met haar gaan doen, want het lopen ed gaat niet zo makkelijk meer. En Leo heeft doordat we die andere stal gaan huren, weinig tijd om iets met haar te doen. Hij wil voor 1 jan. de stal zover af hebben dat Ronan en Anca daar naar toe kunnen gaan. Ons goede voornemen zal dan dus ook worden, om de paarden meer te gaan pakken!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 02 dec 2007, 09:27

leoensuzanne schreef:O, wat een luizenleven heeft Anca nu als ik dit allemaal lees. Het is voor ons gevoel eeuwen geleden dat ze is ingespannen geweest. Dit is voor de grote vakantie het laatste geweest. Dit ivm het feit dat ze niet zo makkelijk dragend werd. We hebben het wel gemerkt, want ze is wat minder geworden doordat ze spiermassa is kwijt geraakt. Door mijn zwangerschap kan ik niet veel met haar gaan doen, want het lopen ed gaat niet zo makkelijk meer. En Leo heeft doordat we die andere stal gaan huren, weinig tijd om iets met haar te doen. Hij wil voor 1 jan. de stal zover af hebben dat Ronan en Anca daar naar toe kunnen gaan. Ons goede voornemen zal dan dus ook worden, om de paarden meer te gaan pakken!
Ach, je hoort ze vast niet klagen toch? :D
Enne mooi voornemen ook :+

Ennnnnn, Joost!!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 02 dec 2007, 11:59

ik heb vrijddag weer les gehad met mijn a-tje, en ik kan zeggen, we zitten ff in een DIP! grotendeels mijn eigen schuld, omdat ik te lief ben, en Karev me nu volop aan het uitproberen is, en echt aan het puberen is..
Ze hangt ongelovelijk aan mijn handen, als ik maar iets van haar vraag steekt ze haar neus in de lucht, en gaat er vandoor(niet gemeen, maar sneller, en dribbelen),en waar het eerst zo goed ging qua aan het ben zijn, is ze nu heel vliegerig als ik er maar ff aankom. Dus na 5 min. les vroeg willemien(instr) of ik het al warm had, en of ik al zere armen had. Zij in ieder geval wel, van het kijken naar ons... Ik ben afgestapt en heb de cap op haar hoofd geplant, en zei: leef je maar even uit, want ik krijg het niet voor elkaar. Willemien had het dus ook aardig warm na 2 rondjes, en het was echt ff bikkelen, maar Karev heeft uiteindelijk opgegeven. Het was echt even een uitprobeer fase, en ik ben niet kundig genoeg om haar daar door te zetten, en dus neemt ze me in de maling. En ja, zo lang dat goed gaat in haar voordeel blijft het spel leuk.
Maar nadat willemien er op gereden heeft was het weer goed, en weet ik ook weer waar ik aan toe ben, ik moet gewoon strenger zijn, maar soms vind ik dat zo zielig.... maar ja nu neemt ze ook een loopje met me, en dat kan natuurlijk ook iet.

Hebben jullie die puber/uitprobeer fase al(gehad)
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » zo 02 dec 2007, 12:03

Tamara schreef:Hebben jullie die puber/uitprobeer fase al(gehad)
euhhhhh :? ...nee...tenminste niet echt tijdens het rijden maar meer in de omgang
GerritAfbeeldingCindy

;(
Gesloten