Shettenpret en minipraat
Re: Shettenpret en minipraat
Aron is afgelopen winter ook de helft van zijn manen kwijtgeraakt doordat hij onder de draad door at.
Hij groef gewoon het zand van de bak weg om onder het gaas door te kunnen eten ,hele plukken hinen erin.
We hebben er toen een schriklintje voor gezet ( laag)
Hij groef gewoon het zand van de bak weg om onder het gaas door te kunnen eten ,hele plukken hinen erin.
We hebben er toen een schriklintje voor gezet ( laag)
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Kan best hor meestal komt het rond de 2e levensjaar en als ze achter stroom heeft gestaan waar ze niet kan schuren kan dat best.Cindy+Uniek schreef:@ kaar, dan waren haar manen denk ik niet niet sowieso zo lang....
of het zou nu voor het eerst op moeten komen
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Als ze echt eczeem hebben zie je dat vaak nog wel ook al staan ze achter stroomdraad, als je jeuk hebt is er wel een weg. Dan zou het nu echt de kop op moeten steken, kan natuurlijk, maar er zijn momenteel veel paarden met jeuk zonder eczeem, dus ik zou me nog niet te druk maken.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Cindy+Uniek
ja weet ik kaar 
maar idd wat esther zegt dan gaan ze soms zelfs op de grond zitten om te schuren
het kan natuurlijk op latere leeftijd ineens ontstaan, maar deze had zo'n mooie volle bos lange manen, dat ik me dat haast niet voor kan stellen....
kan ook nog jeuk zijn van voersveranderingen omdat ze natuurlijk verhuisd is (of dus van die stress)
of gewoon ergens in blijven hangen, of de fjord heeft eraan gebeten

maar idd wat esther zegt dan gaan ze soms zelfs op de grond zitten om te schuren
het kan natuurlijk op latere leeftijd ineens ontstaan, maar deze had zo'n mooie volle bos lange manen, dat ik me dat haast niet voor kan stellen....
kan ook nog jeuk zijn van voersveranderingen omdat ze natuurlijk verhuisd is (of dus van die stress)
of gewoon ergens in blijven hangen, of de fjord heeft eraan gebeten

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ze liep bij de vorige eigenaar 24/7 buiten met rondom stroomdraad. Ze zijn wel heel broos en denk dat overgewicht en stress van het verhuizen best een rol kunnen spelen. Natuurlijk schiet zomerexceem ook meteen door mijn hoofd maar net wat Esther ook zegt, er zijn zoveel paarden met wat jeuk zonder exceem.... Daarbij zie ik Geke en Dreams ook samen bij elkaar krabben en dat doen die broze manen ook niet veel goeds.
Dreams is trouwens soms ook best een krengetje, kan best lelijk doen tegen Geke en dat terwijl Geke echt zo'n schatje is en totaal geen kwade bedoelingen heeft of echt iets terug doet
Ik zal een dezer dagen eens een foto maken
Dreams is trouwens soms ook best een krengetje, kan best lelijk doen tegen Geke en dat terwijl Geke echt zo'n schatje is en totaal geen kwade bedoelingen heeft of echt iets terug doet
Ik zal een dezer dagen eens een foto maken
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Enzo!

(nog) hengst, 1 jaar jong.

(nog) hengst, 1 jaar jong.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Ziet er goed uit Ilona!
Wat een leukerd Ilona.
Hier gaat het goed met de kleintjes helaas gaan de veulens eg wel jammer maar het zijn hengsten, ook gaat er een merrie weg want ik heb er gewoon teveel.
Hier gaat het goed met de kleintjes helaas gaan de veulens eg wel jammer maar het zijn hengsten, ook gaat er een merrie weg want ik heb er gewoon teveel.
Dank jullie! Het valt nog niet mee hem een beetje fatsoenlijk op de foto te zetten. Is nu wel aardig gelukt. En eindelijk al zijn lange haren eraf (wintervacht).
Jammer hè Karin, dat je niet alles kunt houden...
Jammer hè Karin, dat je niet alles kunt houden...
Castor

Ja dat is echt jammer.
Hij ziet er goed uit Ilona en krijgt zowaar echt een nu wat oudere uitstraling!
Geluk is de vrucht van intens werk
Hij begint ook wat meer kaak en hals te krijgen zegmaar (voor zover een enter dit al krijgt). Zijn 'hengst-zijn' begint wat te ontwikkelen. Het is puur door tijdgebrek dat hij nog niet geruind is hoor. Misschien voor binnenkort toch eens wat gaan plannen.
Een vriendinnetje wilde evt haar shet nog laten dekken door Enzo (zoveel hengst is hij al wel!), maar denk niet dat dit er nog van gaat komen.
Enzo heeft op zich goede ouders, alleen heb ik hem niet op laten nemen in het shet stamboek met ouders. Kostte mij teveel terwijl ik toch al in de planning had om hem te laten ruinen (dat kost ook alweer genoeg!).
Een vriendinnetje wilde evt haar shet nog laten dekken door Enzo (zoveel hengst is hij al wel!), maar denk niet dat dit er nog van gaat komen.
Enzo heeft op zich goede ouders, alleen heb ik hem niet op laten nemen in het shet stamboek met ouders. Kostte mij teveel terwijl ik toch al in de planning had om hem te laten ruinen (dat kost ook alweer genoeg!).
Castor

Enzo is leuk, stoer koppie al!
Mijn meiden zijn ook gedekt, oh, het idee dat er volgend jaar nog twee van die ukkepukkies in de wei staan...
Mijn meiden zijn ook gedekt, oh, het idee dat er volgend jaar nog twee van die ukkepukkies in de wei staan...
Dat wordt een feestje bij jou in de wei volgend jaar! Lijkt mij ook een geweldig gezicht.
Castor

ow leuk! 2 van die kleine schattige veulentjes in de wei 

Wat is enzo een leukerd zeg.
Heb je je dames door een wildkleurtje laten dekken Marieke?
Vind ze altijd zo leuk die kleine mini veulens.
James was ook zo'n ukke puk.
Helaas heeft James zomeczeem ontwikkelt.
Vorig jaar had ie al heel veel van zijn staart en manen af geschuurd, en heb toen aan mijn dierenarts gevraagt of ie zomereczeem had, maar hij dacht van niet, ook omdat zijn manen kam niet hard was, en James is heel lang ziek geweest, een dubbele longontsteking en hij dacht dat het kwam door dat ie toen niet zo goed in zijn vel zat.
Maar nu schuurt ie weer, de boven kant van zijn staart heeft ie helemaal weggeschuurt en er zitten korstjes op, ook het gedeelte bij de schoft heeft ie flink geschuurt en zelfs open geschuurt, smeer er nu om de dag, levertraanzalf op, is net zo vet als vasseline alleen heeft een goede helende werking op wondjes, de manen kam is al weer goed zoepel en de staart word ook al ietsies beter. Ben nu ook begonnen met de manen en staart regelmatig wassen met teatree shampoo. Hij staat nu ook al een week niet meer in de wei, alleen nog in de bak of uitloop en daardoor schuurt ie nu minder, had het vorige week al een paar keer uit geprobeerd, twee dagen op de uitloop en de tweede dag schuurde hij bijna niet, alleen een beetje aan de staart, zet ik hem in de wei en 's avonds op de uitloop dan ging hij weer enorm aan het schuren.Vind het echt zielig, hij heeft dan zo'n jeuk.
Ik hoop dat ik het zo een beetje onder controlle kan houden.
Heb je je dames door een wildkleurtje laten dekken Marieke?
Vind ze altijd zo leuk die kleine mini veulens.
James was ook zo'n ukke puk.
Helaas heeft James zomeczeem ontwikkelt.
Vorig jaar had ie al heel veel van zijn staart en manen af geschuurd, en heb toen aan mijn dierenarts gevraagt of ie zomereczeem had, maar hij dacht van niet, ook omdat zijn manen kam niet hard was, en James is heel lang ziek geweest, een dubbele longontsteking en hij dacht dat het kwam door dat ie toen niet zo goed in zijn vel zat.
Maar nu schuurt ie weer, de boven kant van zijn staart heeft ie helemaal weggeschuurt en er zitten korstjes op, ook het gedeelte bij de schoft heeft ie flink geschuurt en zelfs open geschuurt, smeer er nu om de dag, levertraanzalf op, is net zo vet als vasseline alleen heeft een goede helende werking op wondjes, de manen kam is al weer goed zoepel en de staart word ook al ietsies beter. Ben nu ook begonnen met de manen en staart regelmatig wassen met teatree shampoo. Hij staat nu ook al een week niet meer in de wei, alleen nog in de bak of uitloop en daardoor schuurt ie nu minder, had het vorige week al een paar keer uit geprobeerd, twee dagen op de uitloop en de tweede dag schuurde hij bijna niet, alleen een beetje aan de staart, zet ik hem in de wei en 's avonds op de uitloop dan ging hij weer enorm aan het schuren.Vind het echt zielig, hij heeft dan zo'n jeuk.
Ik hoop dat ik het zo een beetje onder controlle kan houden.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
James en Fimke hebben trouwens een schriktraining gedaan.
Nou ja schriktraining een blauwe deken over fims kop getrokken, waar ze niet echt van onder de indruk was, en James?, Ja die vond het vooral heel interessant wat er onder dat blauwe ding zat haha.

Nou ja schriktraining een blauwe deken over fims kop getrokken, waar ze niet echt van onder de indruk was, en James?, Ja die vond het vooral heel interessant wat er onder dat blauwe ding zat haha.

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Balen Rowenna dat James ook schuurt. Dreams dus ook, alleen laat ze haar staart en voorpluk redelijk met rust. Het stuk manen dat ze afgeschuurd had groeit zelfs weer wat aan alleen heeft ze juist in haar hals en bij haar oren de huid kaal geschuurd. Vandaag met karato shampoo gewassen.
Hier zie je dat ze nog steeds pluk heeft

en staart heeft ze ook nog

Ik baal er enorm van, toen ik ging kijken was er echt niks aan de hand terwijl toen wel al het eczeem seizoen begonnen was. Er is nog wel twijfel bij mij hoor of het echt van eczeem komt of omdat de weide gewoon niet schoon is. er lopen 13 ganzen en echt overal ligt ganzenpoep, ik vraag me af wat dat doet met de voedingswaarde van het gras? Zaterdag verhuizen ze, nadeel is dat ze dan echt een paar dagen even te veel gras krijgen, maar het is wel allemaal nieuw en schoon gras dat alleen maar gehooid is.
Hier zie je dat ze nog steeds pluk heeft

en staart heeft ze ook nog

Ik baal er enorm van, toen ik ging kijken was er echt niks aan de hand terwijl toen wel al het eczeem seizoen begonnen was. Er is nog wel twijfel bij mij hoor of het echt van eczeem komt of omdat de weide gewoon niet schoon is. er lopen 13 ganzen en echt overal ligt ganzenpoep, ik vraag me af wat dat doet met de voedingswaarde van het gras? Zaterdag verhuizen ze, nadeel is dat ze dan echt een paar dagen even te veel gras krijgen, maar het is wel allemaal nieuw en schoon gras dat alleen maar gehooid is.
Altijd lastig dat jeuken.
Het kan heel makkelijk dat ze het op de ene plaats niet doen en je verhuist ze en ze gaan schuren.
Andere vliegjes/mugjes, ander voer enz enz enz.
Voor Nono komt zo Suzanne kijken (da), hij loopt echt mega slecht en dat in een kleine weer.
Zijn voetjes zijn een week of twee geleden nog bekapt en er was niets aan te zien. Hij loopt altijd in de bak met oud hooi en geen gras maar hij loopt of hij mega bevangen is.
Dus we gaan straks wat uitproberen met zijn voetjes.
Hij staat al een week op pijnstillers en dan is het wel te doen maar dit is zo sneu.
Ik hoop niet dat zijn hoefbeentjes zijn gekanteld.
Het kan heel makkelijk dat ze het op de ene plaats niet doen en je verhuist ze en ze gaan schuren.
Andere vliegjes/mugjes, ander voer enz enz enz.
Voor Nono komt zo Suzanne kijken (da), hij loopt echt mega slecht en dat in een kleine weer.
Zijn voetjes zijn een week of twee geleden nog bekapt en er was niets aan te zien. Hij loopt altijd in de bak met oud hooi en geen gras maar hij loopt of hij mega bevangen is.
Dus we gaan straks wat uitproberen met zijn voetjes.
Hij staat al een week op pijnstillers en dan is het wel te doen maar dit is zo sneu.
Ik hoop niet dat zijn hoefbeentjes zijn gekanteld.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ach arme Nono, het kan niet zijn dat zijn hoefjes net wat te kort bekapt zijn?
Udo heeft dat namelijk ook als zijn hoeven net bekapt zijn, dan loopt ie echt op eieren en zou je bijna denken dat ie bevangen en een week later is het weer over.
Hopelijk is het geen bevangenheid Claudia, want dan ben je verder van huis, hoorde wel dat er veel paarden bevangen zijn, zal wel door het groeizame gras komen.
Jammer is dat he Dennis, James heeft gelukkig nog wel flink wat manen, alleen het bovenste laagje is weg geschuurt en onder de manen heeft ie wondjes.
Maar zijn staartje is echt wanhopig.Hoop dat het nu weer wat aangroeit nu hij niet in de wei loopt.
Udo heeft dat namelijk ook als zijn hoeven net bekapt zijn, dan loopt ie echt op eieren en zou je bijna denken dat ie bevangen en een week later is het weer over.
Hopelijk is het geen bevangenheid Claudia, want dan ben je verder van huis, hoorde wel dat er veel paarden bevangen zijn, zal wel door het groeizame gras komen.
Jammer is dat he Dennis, James heeft gelukkig nog wel flink wat manen, alleen het bovenste laagje is weg geschuurt en onder de manen heeft ie wondjes.
Maar zijn staartje is echt wanhopig.Hoop dat het nu weer wat aangroeit nu hij niet in de wei loopt.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011