Hoe de B-tjes ons zo gek kregen om verder te schrijven in 9!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: Hoe de B-tjes ons zo gek kregen om verder te schrijven i

Bericht door Bailey » vr 25 mei 2012, 21:29

Leuk Sofie!

En wat goed Anouska!

Ik heb een artikel voor de nieuwste Bit geillustreerd (en daarbij ook Bailey getekend ;))
Afbeelding
Heb een topic gemaakt met meer foto's bij 'zeg je zegje'!
Keandra

Bericht door Keandra » za 26 mei 2012, 17:15

wah, die bit moet ik hebben :D

die les centered riding was super weer
Leslie gaat oefenen om Githa terug om te scholen van scherp stangebit naar een dubbelgebroken bitje *o/*
hij heeft eindelijk de klik gelegd
geregeld gaat hij oefenen, maar nu niet (TE warm)

maandag komt er een nieuwe lesgeefster een eerste les geven, hoop dat het klikt en dat ze het ziet zitten om aan mij en Jalenka les te geven 8-)
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 01 jun 2012, 06:38

Hoe ging de les Sofie?

Erg leuk gedaan Sterre. Bailey wordt nog een bekendheid zo.

Hier zijn Bink en ik nog steeds rustig bezig. Gaat heel goed. Ben nog altijd zo gek op dat paard. Met Rai tuffel ik heerlijk ontspannen door het bos, hopelijk komt dat met Bink ook weer. We waren zo op de goede weg. Die weg zijn we even kwijt. Ben zoekende naar de routebeschrijving
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Keandra

Bericht door Keandra » vr 01 jun 2012, 09:14

wel die les ging heel goed eigenlijk

Ik heb alles helemaal zelf gedaan (anders helpt leslie met opzadelen en zo) van halen op de weide tot madam opzadelen.
Jalenka was heel braaf, ze begint eindelijk door te hebben dat dat bit zo slecht nog niet is en dat ze niet van een beetje druk moet weglopen.
We hebben een uur gestapt (jep enkel dat, voor sommigen mss raar) en gewerkt op bochten en stelling.

De les was wel weer anders uitgelegd dan met centered riding, juist bij centered riding zat ik volledig in de knoop en liep het telkens mis door mij. NU met deze manier van bochten rijden, halve ophouding op binnenteugel en hand naar binnen doen, ging het voor mij goed maar vooral ook voor Jalenka.
We hebben tegen het einde hele mooie dubbele gebroken lijnen kunnen rijden met een mooie stellingverwisseling. Dus ik was heel tevreden.

Nu zaterdag komt Isabelle terug om les te geven. Heb er zin in.

Ik wou in het begin enkel stappen zodat ze vanaf stap sterk kan worden en alles gewoon kan worden. Ik ga haar niet overzetten en overvragen want ik weet al dat dat niet goed komt.
Ik hoop dat het zaterdag goed genoeg gaat om al een paar keer de draf er ook uit te halen.
Keandra

Bericht door Keandra » za 16 jun 2012, 17:18

leslie heeft een rally meegereden, eigenlijk een beetje een zoektocht te paard met nog een paar spelletjes onder de baan (weet je meteen of je juist zit)
Githa heeft zich heel flink gedragen en was na 20km nog vol leven en kon nog heel goed nog een eindje verder
Dit is voor herhaling vatbaar.

Morgen weer centered rinding les voor ons, mij en Leslie, elk met paard :))
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » zo 17 jun 2012, 08:00

Hoi meiden,

Ik wil me afmelden in dit topic... Bo en ik zijn sinds gisteren geen team meer, en hij heeft een lief ander baasje gevonden... *zucht*
Veel plezier allemaal met jullie kanjer!
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Keandra

Bericht door Keandra » zo 17 jun 2012, 10:57

oh meisje, je kan toch nog altijd gezellig meelezen

veel sterkte met je verlies
(waarom was het eigenlijk, kan weer niet goed volgen _-:( )
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 19 jun 2012, 21:42

och hoe dat zo Bernadette....Dat klinkt niet of je het een fijne keus vindt..
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Keandra

Bericht door Keandra » wo 04 jul 2012, 07:58

Githa was dus vorige week woensdag te kort gezet door de smid
Gisteren toen ik ging controleren (en zien of ze nog wat gras bij konden krijgen) stond er een Githa hevig en 'ambetant'.
Leuk om zien, niet om tussen te lopen want dan hitst ze de andere 2 mee op.
Gelukkig hebben ze alle3 wel respect voor me en zullen ze me niet omver lopen. *D

Gisteren stalgenoten geholpen met hun hooi. De boer had vorige vrijdag hooi afgereden, moest het gisteren allemaal opgehoopt worden op grote stapels want het zou kunnen regenen. Ik hoop natuurlijk voor hen van niet, maar anders duurt het nog een tijd langer tegen dat het binnen is. Het weer voorspelt niet veel goeds voor de rest van de week.
Ik ben al blij dat er bij ons niets afgereden is. We zijn er wel over aan het nadenken om toch 2 stukjes (+/- 2000m²) te laten hooien, hetgeen we hebben kunnen ze ons niet meer afpakken.
Eerst even afwachten hoelang ze nog op hun stuk staan, anders is het binnen 2 a 3 weken bij ons dat er gehooid wordt.

ik ga nu even naar de winkel met de kids, leuk (not)
Lisa

Bericht door Lisa » do 12 jul 2012, 18:32

Na 3 maanden Britt weer opgepakt in de training ivm stage. Ik deed alleen in het weekend nog wat actiefs met haar en ze is dus ook nogal behoorlijk in omvang toegenomen en helaas is het niveau ook nogal terug gevallen...
Soms denk ik wel eens dat ze in een verkeerd lijf zit en is ze meer een volbloed als een fjord. Super lief, maar soms zo overprikkeld, terwijl ze het zo goed ook ontspannen kan. Heeeeel Veel geduld en rust heb je bij Britt nodig en nu rustig aan weer terug naar ons niveau. Nouja niveau haha is dat er dan. Ik bedoel meer hoe het ging kwa gedrag en ontspannenheid tijdens het rijden zowel in de bak als op buitenrit dat is ons voornaamste doel. Muts!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Keandra

Bericht door Keandra » do 12 jul 2012, 19:56

hier gaat er normaal op zondag ons hooi geleverd worden.
heb een betere prijs bekomen dan vorig jaar (is ook direct meer botjes hooi, maar kom), nu 2.5€ per botje en vorig jaar 3€.
er komen direct 200 baaltjes, genoeg hooi voor heel de winter. :D

ik heb deze week een week de late shift, dus leslie kan enkel naar de paarden om te controleren, Dylan is nog te klein om braaf op het gras gewoon te zitten spelen zonder veel supervisie. Dus Githa heeft een luxe weekje vrij. Kan ze samen met het duo penoti verder het gras opvreten (het beetje dat ze bij krijgen om de paar dagen).
Plaats reactie