! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: ! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Bericht door Ziggy » za 09 apr 2011, 19:55

Tessa leuk dat je met een touwhalstertje rond hebt kunnen hobbelen

Sterre leuke foto's van Bailey en wat een gaaf dekje heb je

Sofie goed dat Leslie die smid even op z'n nummer heeft gezet +:)+

Vera kan je dat na vandaag nog zeggen dat Exel zo fijn loopt? 8)7

Ja updeetje van deze kant is dat Exel waarschijnlijk weer eens in een puberale fase zit -:(- Meneer besloot vandaag met buitenrijden dat hij wel met z'n neus in de lucht kon gaan lopen, zodat de ruiter niks meer te vertellen heeft en dan vooral alleen maar heel hard te gaan. Toen we vertrokken zat Vera op Exel en ik op Vera, nou hadden we al besloten dat we halverwege zouden ruilen en dat was maar goed ook. Exel besloot na een stukje lekker galopperen dat hij vanaf dat moment alleen maar hard kon en maakte het leven van Vera behoorlijk zuur. Nadat we geruild hadden dacht meneer bij mij ook nog even verder te gaan, echt geen land met te bezeilen -:(- Dus ik heb 'm even heel goed aangepakt, wat dus zorgde dat meneer ook bedacht dat hij best wel omhoog kon komen van voor......................grrrrrrrrrrrrr toen werd ik echt boos. We gingen een stukje draven en hij gooide z'n hoofd omhoog en ging toen dus met een kolere gang langs Vera en Vera. Dit was voor mij de druppel, dus ik ben gaan doorzitten (wat hij nog moeilijk vindt) en zo kwam er een afstand tussen de Vera's en ons. Zo heb ik 'm weer redelijk rustig gekregen en daarna ben ik heel langzaam gaan lichtrijden, op die manier kreeg ik weer enigzins de rust terug in de tent. Naderhand begon hij ook wat nageeflijk te worden en begon te ontspannen. Ik zou mijn thiedeman aan iemand uitlenen, maar heb haar laten weten dat ze die even niet krijgt, ga dat ding er bij Exel maar weer even aanhangen, want als ik iets haat is het wel een paard wat z'n kop in de lucht gooit en je niks meer te vertellen hebt :(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
vera*

Bericht door vera* » za 09 apr 2011, 20:49

tralalala wat een heerlijke dag heb ik gehad. Heb op een crossfjord, een chillefjord
en een springfjord gereden.

Zoals jullie hierboven kunnen lezen wat exel super ondeugend. Het stukje ren
galop was heerlijk. Alleen daarna was hij zo ondeugend. Echt hij bleef maar zijn
nek en hoofd in de strijd gooien. Daarna ben ik op veer gestapt. En die was
heerlijk rustig. Dus hup op de veerveer naar wei. en exel had ondertussen ruzie
met claudia. want ja exel moest eens goed naar mama claudia luisteren.

Daarna richting viv waar ik 10cm ben uitgeschuurd. jeetje wat is cadiz breed.
maar hij is wel echt super lief en springt leuk. Ben weer een ervaring rijker
en fotos van mij op cadiz volgen nog. En ja die :D gaat voorlopig niet meer van mij
gezicht af.
Keandra

Bericht door Keandra » za 09 apr 2011, 21:24

hehe stoute exel

hier net nog snel de paarden gaan eten geven,
lag Jalenka helemaal plat, wij paniek, snel eten gepakt en Leslie al naar de paarden
ze sliep :=
wij dachten dat is niet goed een paard dat helemaal plat ligt, nee madam slaapt
denk dat ze zich goed voelt *o/* 8)7

morgen (en vandaag) is het 2de handsbeurs in een ruiterzaak (redelijk poepchique zaak waar je ons anders dus nooit zult zien)
we gaan eens gaan zien wat er te vinden is, ook staan de rijbroeken (ook de dure) aan 2 voor de prijs van 1, dus denk van 2 broeken voor me te kopen
Keandra

Bericht door Keandra » zo 10 apr 2011, 14:21

ben naar de 2dehands beurs geweest
heb een zadel meegebracht :=

een barefoot Londen maat 2, 95euro
met gewone standaard pommel en flexibele
konden het niet laten liggen gewoon

ik heb een zadel voor weinig geld gevonden
leef op een wolk

Leslie heeft deze ochtend met Jalenka gereden
:o
ging super goed voor eerste keer, opstappen zoals een getraind paard, stil staan
en dan ook nog mooi 2 keer rond de piste kunnen draven :o
die zal eerder zadelmak zijn dan we denken

enkel hangt ze nogal aan me vast, telkens als Leslie iets vroeg keek zeeerst naar mij of het goed was om het te doen :))
lief he
ben er verzot op :D

ga verder op men wolk zitten (moet nog een onderlegger kopen en passende dressuursingel ervoor, gaan straks meten welke lengte we nodig hebben :L) )
Bram

Bericht door Bram » ma 11 apr 2011, 20:16

Hebben wij met het IJsje van mijn zusje ook gehad Sofie lag afgelopen winter ook heerlijk gestrekt in zijn stalletje ons hart zat in de keel BOEFJE :=
Lekker zeg zo een mooi scoren!!!! suk6 ermee.

Sterre; Chique Bailey gaaf dekje +:)+

Bram heeft zijn uittestfase weer eens ontdekt het ging te mooi afgelopen periode.
Staken beetje stoer doen zal ik gaan bokken of steigeren? Nee eigenlijk durf ik ook niet zoveel Na-Ja stelde niet zoveel dus bereid me maar voor op meer...... :=
Bram

Bericht door Bram » ma 11 apr 2011, 20:20

ZADEL bedoel ik dus he Sofie :o Lekker nog ff wegdromen op die wolk heeeerlijk!!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 14 apr 2011, 08:06

leuk Claudia. peerd met zulkse kuren, daar heeft bink ook een handje van. Ik ben beetje aan het rondkijken hoe dat te voorkomen. Maar ben er nog niet zo in thuis. Zal zelf aan martingaal te denken. Als perd braaf loopt, heeft ie ook nergens lanst van. of misschien een pelham bitje ofzo. Dat je op sommige momenten net ff wat meer te zeggen hebt. Maar dat het op brave momenten niks doet.
Ongeleide projectielen is nie tgappig.

wat een aankoop sofie, een barefoot voor 95 €. Had ik ook wel tegen aan willen lopen.

Ik heb nog steeds nie tweer gereden Ineke rijd Bink nu ong 1 keer per week voor mij. En dat gaat super de puper. Na hun eerste kennismaking waarbij Bink zoiets had van Daaaaaag, naar jou luister ik niet.....

Doet hij het nu super. Ineke hoeft nu nog een kleine correctie te geven en hij doet al wat Ineke wil. Loopt mooi nagefelijk. Mooi peerd. Ik hoop er binnenkort toch echt zelf weer op te stappen, al zal ik dan toch wel erg zenuwachtig zijn. Maar toen ik vanmorgen even over bink heen hing, voelde dat toch weer heerlijk. Even mn neus in zn vacht, lekker snuiven en bink vindt het wel gezellig.
Nog steeds zo blij met mn Bink
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 14 apr 2011, 11:34

Hier ook weer even een teken van leven! Probeer alles mee te lezen maar vaak geen puf om overal op te reageren.. zit wel wat in het endurance-topic dus wilde hier ook even hoi zeggen. Met Beer gaat het super! Zaterdag wedstrijd in Kootwijk, 31 km. Met mij gaat het ook goed. Druk op het werk en veel geregel met het huis..meeennnn, wat komt er veel kijken bij een huis verkopen en dingen financieel regelen..bah! Maar goed, vanmiddag naar de hypotheekman en dan zitten we in de afrondende fase..hopen dat de boel snel verkoopt.

Sterre, ik heb in je fototopic (oud) ook gereageerd..ben benieuwd naar je lange-termijn ervaringen met je zadel.. ben wat aan het oriënteren en heb een aantal boomzadels geprobeerd maar heb het idee dat ik zelf veeeel lekkerder zit op een ander soort zadel..dus..vertel!
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 14 apr 2011, 19:47

Yvonne wat goed dat je weer lekker over Bink hebt gehangen, binnenkort zit je er weer lekker op meis

En wat betreft de kuren van Exel......... Thiedemann bood geen soelaas, want meneer pakt gewoon het bit beet. Dus heb 'm vanavond met het westernbitje gereden, liet hem gewoon lang, maar zodra hij te hard wilde pakte ik de teugels iets op en dan was hij weer rustig
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Keandra

Bericht door Keandra » do 14 apr 2011, 20:28

heb net een pad besteld voor onder men BF en een korte dressuursingel
ook direct het geld overgeschreven
kon niet anders dan in NL bestellen aangezien er hier in de omgeving praktisch niks te vinden is voor mensen die boomloos rijden
hoop dat ik het snel binnen heb (zal wel binnen 2 weken zijn maar ja ...)
heb het alle2 nodig anders kan ik toch niet mee rijden

gelukkig nog genoeg andere dingen te doen en moet ik vaak werken
vera*

Bericht door vera* » za 16 apr 2011, 10:59

Zo claudia en ik hebben er weer een lekker ritje opzitten. Omdat exel nog wat
stout is Claudia op exel en Vera op Vera :+ Heb Claudia weer eff voor schut gezet.
Bij het park is namelijk een soort ding over de weg. Voor de auto dat te
grote is er niet onderdoor kunnen. Nou claudia zegt ja dat doet vera niet hoor.
Dus ik zo ja wel was wel eff dribbel dribbel maar vera en ik zijn vandaag 2x
onder dat poortje gegaan :P Ook nog een galop meegepak. Ging alleen
niet helemaal zoals geplant. Claudia reed voorop en zegt ja we gaan stoppen.
Dus ik ga draven met vera. Schreeuwt claudia de rem doet het niet (of iets
in die richting) Denderde exel er vandoor. Echt 8)7 dus die is even tegen een
boom gepakeerd. Zodra we hebben gegalopeerd dan is hij zo druk. Daarna
weer rustig naar stal gegaan. En toen was het bij beiden zucht zo wij hebben
hard gewerkt :P Nou ritje voor vandaag was snel maar wel heerlijk :D
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 16 apr 2011, 11:16

ja meneer heeft echt het voorjaar in z'n kop zeg, ik dacht die stopt zo wel, want het was mul zand en hij heeft nog niet zo'n goede conditie. Helaas had ik me daar dus op verkeken, heb 'm toen idd maar even richting een boom gestuurd :(

Elvina

Bericht door Elvina » zo 17 apr 2011, 16:52

Hihi stoute Exel!

Fijn dat het goed gaat Kristel, zag ook wat foto's bij PP, leuk!

Met Beauty gaat het ook super! Had van de week een paar keer een ander bit gebruikt omdat ze zo sterk werd en met dat bit was ze heel fijn in de hand. En nu ook weer met m'n gewone bitje. Ze loopt fijn dus ik ben trots op d'r!
Bailey

Bericht door Bailey » ma 18 apr 2011, 20:23

Zo Sofie, dát is nog eens een mooie koop! Heb je je singel enzo al binnen?

Exel, Bink en Bram hebben zo te horen het voorjaar in de bol... foei, stoute poownies. Het is ook wat met al die bloemetjes en zon, daar word je ook een beetje jolig van. Maar ongeleide projectielen mogen ze niet worden natuurlijk.

Fijn Yvonne dat het met Ineke en Bink nu zo goed gaat, en wat fijn dat jij er al weer heerlijk overheen gehangen hebt!

Lekker Tessa, dat het met Beauty zo goed gaat.

Kristel, wat doe je het toch super met Beer. Knap van jullie hoor, echt stoer!

Hier gaat alles prima. Druk druk met vanalles voor het bedrijf, maar gelukkig mooi weer dus mogelijkheden genoeg m'n hoofd lekker leeg te maken en op pad te gaan met de gele ontdekkingsreiziger!

plaatje van vorige week :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bailey op di 19 apr 2011, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 19 apr 2011, 08:13

heerlijk Sterre! Gaat het goed met je werk? Lijkt me heerlijk om zo je eigen dagen te kunnen indelen.

Deze week huis op Funda..gek.. Afgelopen zaterdag wedstrijd gehad, ging super! Volgend weekend weer..35 km, zin in!
Anouska

Bericht door Anouska » di 19 apr 2011, 17:57

Hallo allemaal, kennen jullie me nog? :P

Yvonne heeft Rai terug en een knappe Luna in huis.
Sofie koopt voor een prikkie een barefoot
Sterre maakt haar hoofd leeg op Bailey
Beauty gedraagd zich weer goed.
Clau heeft geen rem op Exel.
Kris heeft al 2 endurance wedstrijden gereden.

Hier nog een ongeleid projectiel zonder rem en stuur werkt ook niet zoals het moet. Morgen weer les, moet wel enige verandering in komen anders wordt het helemaal niks op de onderlinge.
Verder heel druk hier met van alles en nog wat, over max 5 weken weet ik meer en kan ik het ook met jullie delen.
Bjorn zijn nieuwe hoofdstel is aangepast op dat moeilijke koppie (mix van full, extra full en cob). En nog ben ik €40,- goedkoper uit als dat ik dit zelfde hoofdstel in nederland had moeten kopen.
Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden en te blijven volgen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 19 apr 2011, 18:17

Tessa is helemaal happy met Beauty

Sterre leuke foto en fijn dat het goed gaat met het bedrijf

Kristel spannend dat je huis nu op Funda gaat en super hoe je die endurance opgepakt hebt

Anouska heeft net zo'n klier als ik en wordt er blijkbaar ook moedeloos van

truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 19 apr 2011, 18:25

en kwam ik ook even aanwaaien....
Lees wel, maar schrijven komt er niet altijd van.

Balen anouska dat Bjorn zich zo kan misdragen. Is een duveltje die Bjorn.
Hopelijk is je huis snel verkocht Kristel, dan kan je dit hoofdstuk afsluiten.
Ik las net dat vera echt wel vera is, dus dat is wel weer fijn.
Toch goed Sterre dat je bedrijf goed gaat. er zijn zoveel die kapot gaan tegenwoordig

Vandaag heb ik weer een klein iniminiritje gemaakt op Bink, Ineke is meegeweest op mn nieuwbakken paard. Wat voelde dat lekker om er weer op te zitten. Maar wat een hoofdpijn smiddags, niet te zuinig. Ik schuif dat maar af op het gedoe over Raika. was niet goed voor mijn hoofd. Maar de vrede in het weiland is weer zo helemaal terug. mn zoontje loopt weer mooi naast me in het weiland, terwijl ik hem vorige week nie tin de buurt van de draden hebben wou met dat andere paard er nog bij. Ik kijk natuurlijk wel uit en let wel op, het zijn paarden, maar deze zijn niet gemeen, en die andere wel.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Keandra

Bericht door Keandra » di 19 apr 2011, 19:17

ik ging net schrijven dat men onderlegger en singel nog niet waren aangekomen
belt de gebuur aan met mijn pakketje, is bij de geburen achter gelaten omdat we niet thuis waren

dus morgen ga ik met mijn eigen barefootje rijden, en ik ga Leslie foto's laten trekken

vanaf volgende maand hebben ze een groter stuk weide, normaal gingen ze 2 stukken hebben maar een stalgenoot wilt voor haar tinker (alleen) evenveel als voor onze 2 fjorden (tinker eet zogezegd volgens haar meer dan de 2 fjorden tesamen _-:( goed zot, ja hij is te dik maar dat heeft ze er zelf van gemaakt)
dus ipv van 2 'grote' stukken hebben ze volgende maand een groot en klein stuk met een schuilstal (wat ze nu niet hebben)
wat toch al beter is
ook ga ik vrijdag om meststof voor op paardenweides, dus het grootste stuk zal wel grasjes krijgen *o/*
Anouska

Bericht door Anouska » di 19 apr 2011, 19:18

Inderdaad Clau, ik wordt ook best moedeloos. Ik zit anders te denken of ik de staleigenaar eens vraag om erop te klimmen zal morgen eens overleggen met mijn instructrice/ stal eigenaresse. Zou hem best eens op Bjorn willen zien rijden, sta nu al kwijlend te kijken als hij zijn eigen paarden rijdt. Het grappige is dat zijn 1e paard ook een fjord was, hihihi.

Super dat de rust in het land weer terug gekeerd is Yvonne.

Sofie helemaal blij dat de onderlegger en singel aangekomen zijn.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie