Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Peertje

Re: Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Bericht door Peertje » do 10 mar 2011, 13:50

Jeutje, jullie gaan inderdaad gigasnel! Hou het echt niet meer bij :=
Van het weekend ga ik uitgebreid bijlezen en reageren! O:)

Mijn nieuwtje... Heb al drie dagen achter elkaar op Peertje gereden. :clap:
Dat is bijna meer dan ik in het afgelopen jaar in totaal heb gedaan! :o
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Jilly

Bericht door Jilly » do 10 mar 2011, 13:59

ML is goed bezig :)) gaat het 'fjord rijden' je intussen al wat beter af?

Ik ga vanavond voor 't eerst in 2 weken weer op Hay, enkel stappen. Dat wordt nog erg leuk met die wind :+
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 10 mar 2011, 14:33

Jullie voorstellen aan mijn adres klinken me allemaal erg aanlokelijk en gezellig in de oren maar er komen ook gelijk een hoop mitsen en maren bij me op. Hoe is het met m'n gezondheid tegen die tijd? Mag ik dan autorijden en kan ik dat volhouden zo'n lange rit? Zoals het nu is gaat dat gewoon niet lukken. Hoe is de slaapgelegenheid? Ik heb wat dat betreft ahum nogal veel noten op m'n zang en niet omdat ik het zo hoog in m'n bol heb maar omdat ik ivm m'n reuma gewoon niet overal in en op kan slapen. Bijv. luchtbed of een heel laag bed is niet te doen, kom ik niet in en uit. En zo schieten er nog wel meer dingen door mijn hoofd. Maar als het realiseerbaar is ga ik er serieus over nadenken om dat maar gewoon eens te doen. Kan het zo goed gebruiken een beetje gezelligheid en vrolijkheid.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 10 mar 2011, 14:42

Ik steek lekker mijn tong naar jou uit.
Afbeelding

Afbeelding
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 10 mar 2011, 19:09

ML is lekker aan het kachelen met Peer...goed zeg! :)

Die tongfoto's zijn echt geweldig hierboven :')

Ik heb vandaag Cos en P.C. met het gekartelde zweetmes bewerkt...Cos begint er al mooi doorheen te komen nu (zit hoe dan ook nog genoeg op) maar bij P.C. begint de ijsberenvacht nog maar net los te laten. Heb P.C. z'n manen naar 2 kanten geborsteld en er aan 2 kanten vlechten in gemaakt, ik hoop dat het zo misschien naar 2 kanten blijft vallen??!!?? Zijn manen zijn zo vreselijk dik, dat is echt niet normaal. Ze zijn nu natuurlijk nog niet zo lang als ze waren voor hij verkocht was, maar het groeit toch heel snel en 's zomers is het dan altijd zo broeierig, al vraag ik me af of ik het nu niet aan 2 kanten broeierig maak :').....nou ja...dan maar weer blijven vlechten van de zomer..

Lekker gestapt Jilly? :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » vr 11 mar 2011, 07:17

Bijt hij nou de hele tijd op z'n eigen tong? := slimmerd

Nee, Nathalie ik had me een dag vergist haha, mag er pas vandaag weer op. Heb de kleine broer meegenomen en die heeft mooi de stal voor me uitgemest :+
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 11 mar 2011, 10:37

Wel handig Jilly, zo'n stal uitmestertje, doe mij ook maar zo een :P en veel plezier met stappen vandaag!

Anita, wat een gek beest heb jij := mare, mooie tong hoor :))

nathalie, vlechten idd, hier moet dat ook, maar dan naar 1kant, ik ben zo blij om toch 1kant van Hildars nek te kunnen zien tijdens het rijden :+
en als hij het te warm heeft kan hij er ook nog lekker mee swischen, dat brengt ook verkoeling ;)
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 11 mar 2011, 11:54

Er is een manier Aaricia om beide kanten van de hals te kunnen zien, een heel eenvoudige, namelijk KNIPPEN van de manen, hahaha. Heb je altijd en overal vol uitzicht, hihi.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 11 mar 2011, 17:41

Anita45 schreef:Er is een manier Aaricia om beide kanten van de hals te kunnen zien, een heel eenvoudige, namelijk KNIPPEN van de manen, hahaha. Heb je altijd en overal vol uitzicht, hihi.

~~}>

Ik ben m'n nieuwe gele vriendje alweer kwijt boehoe!! Gelukkig wel voor het goede doel hoor, hij staat nu een weekje bij m'n instructrice op stal. Ik ben zelf gewoon niet handig genoeg om Gidar nog een beetje deftig te krijgen op zo'n korte termijn dus we hebben dankbaar gebruik gemaakt van haar voorstel! Hij staat sinds vanmorgen bij haar op stal en toen ze net m'n zadel kwam halen hadden ze hun eerste ruzie al achter de rug haha. Gidar heeft de afgelopen 6 jaar maar 1 baas gehad en die is zo imposant dat je het niet in je hoofd haalt om iets verkeerd te doen :P hij was dus zo not amused dat hij een vrouw boven zich had hihi
Zondag ga ik naar daar, ben benieuwd!

Net lekker weer op m'n eigen beestje gezeten. Wat een verschil zeg, ik zat net op zo'n iele arab! Wat een vreselijk lange en smalle nek heeft Hay _O- heel wat anders dan die 2 meter dikke hengstennek.
Maar hij was zooooo braaf, lekker ding! We hebben een half uur alleen maar gestapt, lekker de ontspanning er in. Ofwel had hij gewoon een hele goeie dag ofwel heeft de behandeling zijn nut gehad. Hij boog lekker in, lekker koppie laag ipv onderhals er op etc.
Was voor mij ook wel eens heerlijk, normaal wil ik op zoveel dingen tegelijk oefenen dat er nooit echt iets serieus van komt. Nu enkel tempo en ontspanning, dat bracht voor mij ook ontspanning in m'n hoofd :j

En nu heb ik een lekker frietje verdiend vind ik zo O:)
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 11 mar 2011, 18:40

O:) maar hij is zo mooi met lange manen, als ze aan een kant willen blijven liggen :+

jilly, een hengstennek van 2m? waw, stoere man zeg!
en wat fijn dat je zo met je fjara hebt kunnen rijden, dan heeft de behandeling toch zeker al iets gedaan :))
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 12 mar 2011, 08:14

Lekker relaxed dus Jilly....Ik heb er nu op stal 3 keer opgezeten en alleen maar relaxed wat tuffen. Cos snapt het nog niet helemaal met de hoefslag (ook geen bak-ervaring verder bij mij) en helemaal niet omdat de bak daar het zwaarst is. De bak is ook nog niet helemaal af en het zand is behoorlijk zwaar.
Heb wel de laatste keer in m'n up een hele ronde in galop gedaan (hij springt ook zo braaf aan), voor jullie stelt dat waarschijnlijk niets voor :'), maar ik vond het weer een overwinning op mezelf. Merk wel echt dat ik hem in de weg zit met mijn onduidelijke hulpen, juist omdat ik ook veel met mezelf bezig ben...dus ik verheug me enorm op de lessen en denk dat ons dat veel goed zal doen. De wil is er ook echt bij Cos, maar nu moeten we nog op de goede manier leren communiceren :)

Gidar is dus verwikkeld in een "battle of the sexes"?

20 jaar niet echt meer rijden werkt toch wat tegen ons :P

Aria - absoluut niet knippen hoor...1 kant nek is meer dan genoeg ;)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » za 12 mar 2011, 18:33

Om even aan te tonen waarom ik niet knip en dat zijn manen wel aan een kant kunnen :D
Afbeelding
net de vlechtjes er uitgehaald

Afbeelding
geen super kwaliteit, en hij kan mooier naar beneden lopen hoor, was een beetje aan het moeilijk doen :Y)
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 13 mar 2011, 16:29

Vandaag weer is NIET gereden vanwege weer die ellendige hoofdpijn :(
maar Corner,s heethoofdige gedrag consequent even aangepakt,meneer gaat nl de laatste tijd gelijk in draf als ik opgestapt ben,en wil er dan roekeloos van doorgaan.
Dus vanaf de grond de basis maar weer gevonden,en hem duidelijk uitgelegd dat je beter eerst kan gaan stappen , en is gelukt,maar moet er wel mee door trainen.
Daarna nog cursusje balk springen in vrijheid,en dit ging super,hij vond het echt leuk en gooide zijn hele gewicht de lucht in.volgende keer foto,s,
de hoogte was zeker een halve meter of iets meer.
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 13 mar 2011, 18:21

Laat die schaar maar lekker thuis hoor Aria. Hildar kan die lange manen prima hebben :D

Vervelend die hoofdpijn Inge. Heb je daar veel last van?

@Nathalie, wel leuk om eens wat te gaan lessen en wat in een bak rond te gaan hobbelen. Ik ben ook een op- en top buitenhobbelaar. Maar vorig jaar heb ik ook wat lessen gehad en hier hebben zowel Castor als ik wel heel wat van opgestoken.

Oh mensen, mensen.. Ik heb gisteren redelijk onverwachts toch weer een ritje gedaan :D :D
Rug was weer een stukje beter en het was zulk lekker weer. Toch de gok maar weer genomen.
Echt, wat een heerlijk dier heb ik toch!
Af en toe beetje kleine streekjes, maar wel zo klein dat ik er vooral om moet lachen. Verder was hij weer super braaf.
Toen langs de waterkant een groep zwanen opvloog en Castor daardoor in een brok spanning en een briesende Fjarabier veranderde kneep ik m wel even. Maar het bleef gelukkig bij een bonk spanning en vier harde briesen. Geen kletterende galop of rare bokkensprongen, pfieuwww ;)

Was echt weer ff genieten en gelukkig valt de after-pijn in mijn nek en rug ook wel mee vandaag +:)+
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 13 mar 2011, 19:09

Meestal in het weekend ilona.
Maar het is gelukkig weer over.

nathalie succes met je eerste les deze week,marloes is +:)+
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » zo 13 mar 2011, 20:00

inge, wat jammer van de hoofdpijn, maar dat vrijspringen zal het wel een beetje goed gemaakt hebben toch?!

ilona, wat fijn dat je zo bent kunnen gaan rijden! En dat je fjarabier toch rekening met jou hield, super paardjes toch :))

nathalie, ik weet precies wat je bedoeld hoor, als ik nu zo'n mooi rondje en hoeken kan uitrijden in galop zit ik altijd op een roze wolkje. Is ook gewoon moeilijk, maar dat komt wel +:)+
en zeker als je gaat lessen, super toch!
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 13 mar 2011, 20:13

OEH.. die manen zijn wel mooi !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
wendys

Bericht door wendys » zo 13 mar 2011, 22:53

@Aria: Wat heeft Hildar mooie manen!! Zeker niet knippen!!
@Ilona: Heerlijk dat je een ritje hebt kunnen maken, en die Castor als fjarabier :D Mafkees!
@Inge: Vervelend dat je door je hoofdpijn niet hebt kunnen rijden, ik heb dat ook best vaak, heel vervelend!

Hier vandaag een heerlijk buitenritje gemaakt. Hein was echt superbraaf! We zijn bijna 1,5 uur weg geweest. Toen we langs een wei kwamen waar een merrie met veulen instond die keihard aan het rennen waren, kneep ik hem wel even. Maar waar hij normaal zou zijn ontploft, bleef het nu bij een beetje dribbelen! Zou hij het dan eindelijk leren zich te gedragen, wanneer andere paarden ontploffen?? Ik heb hoop :D
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
ing-1970

Bericht door ing-1970 » ma 14 mar 2011, 07:25

Iedereen is weer fanatiek bezig geweest,en wat heerlijk dat de temperaturen eindelijk stijgen :)ddd
Zaterdag heb ik wel even gereden hoor,maar momenteel zit Corner in een corrigeer fase,
het is net een hond die je terug met trekken aan de lijn.
Daarom zondag gebruikt om daarop te oefenen.
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 14 mar 2011, 07:40

Wat een heerlijk weer ook gisteren weer, al loop ik wel met een geweldig charmante snotneus rond (dat vind ik toch het allervreselijkst aan verkouden zijn...het hoesten, niezen en noem maar op....daar kan ik wel mee leven maar die snotneus...blegh blehg blegh)

Nu ik de foto's zie, ben ik nog meer overtuigd Aria...absoluut niet knippen!

Ilona, die onverwachte ritjes zijn toch eigenlijk altijd het beste en fijn dat hij weinig reactie gaf op de opvliegende zwanen. Cos is voor de wagen eens echt geschrokken van opvliegende eenden en dat bleef gelukkig ook beperkt tot een paar te harde galopsprongen maar de eerste paar keren daarna merkte ik alweer dat ik toch met wat spanning langs de slootkant ga. Vooral fijn dat je de dag erna ook niet extra pijn had, dan kun je er mooi nog even langer van doorgenieten :)

@Aria- ehm...hoeken doorrijden is er nog niet bij hoor :P...het was heel letterlijk een rondje..hehehehe

Ik hoop echt maar dat Cos de les volhoudt, het is toch een uur en voor hem vreemd werk in een relatief zware bak...nu ja, we zullen zien.
Als het goed is komt morgen ook mijn nieuwe hoofdstel, we gaan het FRA Meroth hoofdstel uitproberen. De Barefoot beviel al super, maar ik wilde graag iets met nog minder druk/materiaal :)
Plaats reactie