Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Bericht door Jilly » za 11 dec 2010, 16:11

Gefeliciteerd Amber, da's een mooi resultaat voor zo lang niet gereden te hebben! En waar blijven die foto's van Gio??? :D

Goed, hier vandaag dus gelukkig bezoek gehad van meneer de zadelpasser, de vader van diegene die het zadel eerst was komen passen. Bleek die maar liefst 5 maten te klein aangemeten te hebben 8)7
Heb wel een hele nette service gekregen, krijg een nieuw zadel, andere mag ik houden tot het nieuwe er is (niet dat ik er veel mee ben, maar het idee telt he :+ )
Normaal gezien is het zadel binnen de paar dagen in de winkel, laat ons hopen! Heb nog een potje wonderzalf gekregen ook als attentie, dat kon op alle wondjes en jeukjes bij mezelf en bij de paarden. Ben benieuwd hihi

Na de middag lekker gaan boscrossen met Hay, voor het eerst alleen in het grote bos. Hij vond het erg spannend, maar dan is hij tenminste lekker vooruit hihi. ERg leuk!

En daarna nog heerlijk onverantwoord voor het eerst op Tempo gezeten. Lieve grote teddybeer is het, zo'n schatje had ik er eerlijk gezegd niet achter gezocht. Maar wat een bakbeest, net 3,5 en al 1.51 :=
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 11 dec 2010, 17:23

Keurig van Tootje. En willen fotos van Gio.

Lekker dat je kon boscrossen Jil. Hier nog steeds niks gedaan, behalve de bak gestooid en flink met de trekker erdoor geragd. Nu hopen dat die opdroogd en minder bevriest dan de afgelopen dagen
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
wendys

Bericht door wendys » zo 12 dec 2010, 21:33

*o/* Ik heb vandaag voor het eerst thuis gemend met Heino!! Ben toch zo trots! Hij was super braaf! Ik vond het enorm spannend maar stiekum toch ook wel leuk. Hopelijk valt de vorst wel mee de komende tijd en kunnen we wat vaker in de bak mennen. Beetje vertrouwen in elkaar op doen. Maar het zal wel rijden in de binnenbak worden denk ik, als ik het weerbericht moet geloven _-:(

@Amber: Die Toot, het blijft een geweldige kerel!! Wel een braverd hoor, na een tijdje niks doen zo even een heel parcours springen! Petje af!!
@Jilly: Dat is ook lekker dan, 5 maten te klein :\ Dan vraag je je toch ook af, hoeveel verstand ze er van hebben? Fijn dat zijn vader het wel geregeld heeft voor je en dat je een nieuw zadel krijgt. Hopelijk ligt die wel goed!

@Anna: Ik geef je weinig kans, aangezien het hier nu alweer vriest. Bah!!
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Jilly

Bericht door Jilly » ma 13 dec 2010, 09:40

Dat moet een goed gevoel zijn Wendy! :))

Gisteren was het eigenlijk mooi weer om nog een rondje bos te doen, maar Hay mocht voor het eerst in weken nog eens met de grote groep op de wei (vorige weken was het altijd in z'n eentje buiten of met een paar los in het binnenbakje), dat wilde ik 'm toch niet ontnemen dus Hay maar lekker buiten geknikkerd en een lange wandeling met de hond en vriend gaan doen, ook leuk :D

Met dat zadel had ik ook wel even een 'wtf'-moment. Hij heeft uitgelegd hoe het zou kunnen dat hij zich vergist heeft. Echt een héle stomme fout waarbij je zou denken dat hij nooit opleiding heeft gehad daar in? 8)7
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » ma 13 dec 2010, 12:04

Gelukkig is de service er wel goed dan Jilly, anders sta je daar ook maar. Ik had mijn zadel een maand ofzo en hildar had al drukplekken, ik ging ook even over de rooie thuis, omdat het breedste was dat er was voor dat zadel. Bleek hildar juist vermagerd :p heb ik dus gewoon een nieuwe boom gekregen.

en wat voor zadel krijg je dan?

Wat leuk Wendy! heerlijk gevoel he dat mennen!
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » ma 13 dec 2010, 12:10

Een Massimo dressuur II :)
Viv

Bericht door Viv » ma 13 dec 2010, 15:34

Jemig Jil wat een verhaal, blijkbaar toch best lastig aanmeten zo'n massimo. Die van mij te groot, die van jou te klein :D
Hopelijk komt het nu wel goed.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » ma 13 dec 2010, 20:40

Oo dat zijn leuke zadels! wel prijzig maar dat is nogal relatief. Hebben hier ook iemand met een. Heerlijk zadel, past ook op brede paarden (tis wel een veelzeidigheids of hoe noem je dat ook). maar ik pas er niet zo in, anders had ik ws ook zo iets.
Kun je er meer mee dan alleen dressuur?
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » di 14 dec 2010, 07:24

Ik heb er nog niet mee gesprongen, maar de hoogte die ik spring lukt daar vast ook wel mee :D
Heb er wel al mee buiten gereden en daar hou ik het goed mee uit (snel last van de rug), maar Hay vond alles zo spannend dat hij zich oppompt en mega begint op te gooien met als resultaat dat ik als een beginneling zit te botsen op z'n rug hihi
Ilona

Bericht door Ilona » di 14 dec 2010, 14:00

Wat goed Wendy!

Klinkt lekker met je zadel Jilly. Hopelijk doen ze het nu wel in één keer goed..

Het lijkt erop dat Castor wat kilootjes kwijt aan het raken is. En dat is niet van de zware arbeid! Hij staat al 3 mnd beetje in de wei dus dat is het niet. Het gras raakt aardig op. Nu al! En de winter is nog niet eens begonnen. Ze krijgen nu al wel om de dag hooi bijgevoerd en heb net nog een stukje wei open gezet waar nog behoorlijk wat gras staat.
Even aanzien hoe dat gaat deze winter. Voer normaal niet zoveel bij (wel dagelijks hooi in de winter), maar dat zou nu wel eens anders kunnen gaan.
Enne die kilo's eraf is geen probleem hoor.. schat dat hij er zo'n 150 te veel mee draagt :P (het moet alleen niet te hard gaan).
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » di 14 dec 2010, 14:07

NU al zegt ze dan :=
Bij ons al sinds begin oktober... Vorig jaar konden wij tot en met December ! Ik baal goed.
Geef anders wat Kilo'tjes aan Tootje :))
Dit moet een dikkere kont krijgen !
Afbeelding

En die Heino, lekker voor de kar ! :+:
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ilona

Bericht door Ilona » di 14 dec 2010, 14:26

Kont heeft Castor nog wel wat van over (en anders krijgt Toot wel wat van mij. Ik heb ook wel wat over := :P ).
Wat een nek krijgt Toot he! Hij wordt steeds stoerder en steeds meer hengst.

Het gras is dit jaar duidelijk minder overal. Aan de ene kant voor Castor wel goed, want hij werd echt een beetje te zwaar. Straks moet ik ze nog brokken bij gaan voeren dit jaar! Zal voor het eerst zijn (in zijn 'volwassenlijf-tijd')! Nog wel genoeg om op terug te vallen indien nodig dus :D

Kan iedereen nog wel goed aan zijn/haar hooi komen dit jaar?
Amber_

Bericht door Amber_ » di 14 dec 2010, 14:45

Hij begint nu pas echt 'hengst' te worden qua uiterlijk idd ! Komt grote nek op, zijn boeg is ook breder !
Nu zijn kont idd nog haha O:) !

Haha jij had het gewoon luxe blijkbaar :P !! Brokken voer ik altijd idd, Fjordy krijgt nu ook gewoon voor het net dat beetje extra. Gio lust het nog niet :+ !

Ik had 100 balen besteld, denk nu nog 3/4 over :=. Ik betaal 2.75 per baal, dus heb echt geluk ! En ik heb 2 balen kuil gehad voor 36 euro per stuk. Die zijn bijna op. Fjordy krijgt hooi en Toot kuil.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ilona

Bericht door Ilona » di 14 dec 2010, 16:07

Ik voer 's winters ook wel wat brokken of winterpeen ofzo. Maar niet omdat ze dat zo hard nodig hadden, maar meer voor dat beetje extra. Na de arbeid krijgen ze meestal wel wat brok. Jij hebt sportpaarden, dat is toch weer wat anders ;
Met Gio komt t wel goed. Straks verbaas je je er nog eens over dat er een tijd was dat hij geen brokken lustte :D
Jilly

Bericht door Jilly » di 14 dec 2010, 17:19

Ik ben toch wel blij dat ik zelf geen hooi moet regelen! Bij ons staan een flink aantal pakken gestapeld gelukkig. Ook bij Louis zeker geen te kort (die heeft nog de luxe van zelf wat weilanden te kunnen hooien)

Af en toe haal(de) ik een baal hooi bij de Aveve (boerenbond) omdat dat toch makkelijker te vervoeren is als we weg gaan. Van de zomer betaalde ik 4 euro voor een mega zware, grote en mooie baal. Ging ik een paar weken geleden nog eens en was het opeens 4,70 voor een baal die maar 2/3 was van die ik daarvoor had en heel droog, lelijk hooi. Hay woelt het gewoon onder z'n stro om op te pitten. En Hay is normaal nóóit kieskeurig in z'n voer, hooi, kuil, vet, droog, maakt allemaal niet... Maar deze blieft meneer niet :n heb 'm dan maar op de mesthoop gesmeten...

Ik ga zo mister tamzak maar eens aan het werk zitten aan de longe!
claudia

Bericht door claudia » di 14 dec 2010, 18:21

Ik voer grote ronde balen en die halen we per 4 met de vrachtwagen (meer kan ik er thuis gewoon niet kwijt)
Ik kan daar ong 2 maanden mee doen. Wij betalen € 30.00 per baal.
is mooi voordroog en gaan echt tot de laatste kruimel op.

Brok voer ik wel altijd bij.

Coen is ook de makkelijkste om op gewicht te houden. Alco schommelt meer met zijn gewicht.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Viv

Bericht door Viv » wo 15 dec 2010, 06:56

Aria_zz schreef:Kun je er meer mee dan alleen dressuur?
Ja hoor, recreatief springen en endurance lukt ook prima :D Prijs valt wel mee hoor in vergelijking met andere merken.

Spekkie hier blijft momenteel prima op gewicht, begint zelfs mooie ronde billen te krijgen (viel me vandeweek ineens op).

Kan hier nog steeds prima aan hooi komen, haal om de 2 mnd 30 balen van supermooie kwaliteit voor 4 eurootjes. Kom daar al 10 jaar voor mn hooi en de kwaliteit is altijd constant geweest.

Wat een nek krijgt Toot idd zeg, WOW!!

Als het goed is straks weer les, als ik zo naar buiten kijk lijkt het flink gedooid te hebben.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » wo 15 dec 2010, 17:34

Succes met je les.
vandaag ook weer even erop geklauterd,en merk dat ik toch weer strenger mag zijn. ~~}>
Dat het niet zo best ging, sinds hij op zijn nieuwe plek huist,dat lag dus ook aan mij,stukje onzekerheid. :=
natuurlijk alles even wennen,maar ik spring er nu weer wat vaker op.
van mij mag die sneeuw wegblijven >;)
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » wo 15 dec 2010, 19:02

Onze Peer is echt ontzettend aan het puberen! }-)
Gelukkig kunnen we er erg om lachten, maar die bokken zijn niet mis! :D
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Jilly

Bericht door Jilly » wo 15 dec 2010, 19:17

Zou het de periode zijn? De mijne kan er ook wat van tegenwoordig!

Gelukkig kan ik er ook wel om lachen, hij is gewoon zo komisch als hij die bokken er uit slaat (die serieuze kop er dan ook bij hihi)

Gisteren na het longeren wel nog lekker zitten kroelen. Heb nu zo'n ritsel jas aan en dat geluidje vindt hij blijkbaar zo leuk, hij zit de hele tijd met z'n lip er overheen :D en het zou Hay natuurlijk niet zijn als we onze sessie eindigden met een haarband van m'n hoofd trekken en lekker door m'n haar woelen.

Morgen dagje verlof, samen met de vriend, maar die moet onverwachts toch nog werken in de voormiddag. Dus ga ik maar wat langer op stal freubelen.
Plaats reactie