Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!
- Ilonka
Re: Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!
IJslander zadel zijn over het algemeen vrij lang, dit omdat de paardjes kort zijn en de ruiters ver achterin het zadel zitten. Daarnaast hebben veel van die zadels geen kussens maar stegen die dus plat naar achteren lopen en onder de lepel uitsteken. Ik vraag me af of je daar een geschikt zadel voor Bailey kan vinden. Daarnaast worden veel IJslanders met veel te smalle zadels gereden.
Succes met je zoektocht!
Succes met je zoektocht!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
ik zal straks eens foto's maken van Exel met westernzadel
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

- kristelhans
Annalynn, dat wist ik niet! Ik dacht altijd dat die zadels juist lekker kort waren omdat ijslanders ook vaak wel mini zijn..hihi zo zie je maar weer wat een misvattingen er zijn!
Ik heb net weer heerlijk gereden..geen kuchjes en de oefeningen van gisteren uit de les gedaan..ging eigenlijk heel goed..schouder draaien en ik kreeg meteen de reactie die ik gisteren ook kreeg..fijn! Gaan we van de week ook mee verder.
Nu even douchen en dan lekker in de tuin met een boek!
Ik heb net weer heerlijk gereden..geen kuchjes en de oefeningen van gisteren uit de les gedaan..ging eigenlijk heel goed..schouder draaien en ik kreeg meteen de reactie die ik gisteren ook kreeg..fijn! Gaan we van de week ook mee verder.
Nu even douchen en dan lekker in de tuin met een boek!
ik heb even snel het zadel bij Exel erop gegooid, zonder pad

het is net het meest charmanste zadel, maar ok ik gebruik 'm eigenlijk ook niet zo heel erg veel meer

het is net het meest charmanste zadel, maar ok ik gebruik 'm eigenlijk ook niet zo heel erg veel meer

- kristelhans
Ik vind het een mooi kleurtje! Wat ik me altijd afvraag bij western zadels..tot hoever is er druk op de rug zegmaar..is dat tot waar de 'zitting' stopt? Is die flap (weet niet hoe dat heet, skirt toch?) voor de sier? Ben echt een western zadel -leek haha..
ik heb mij laten vertellen dat de druk eindigt bij de zitting, ben ook niet zo'n westernrijder hoor, dit zadel was eigenlijk even een tijdelijk zadel toen Cathy bij mij kwam rijden.
Ik rij zelf liever met mijn wintec
Ik rij zelf liever met mijn wintec

Heb net weer héérlijk gereden
! Bjørn was wat heter als gister, maar het was ook niet zo warm en een windje erbij. Toen hij lekker begon te lopen heb ik Wilfred naar binnen gestuurd om de digi te pakken (batterijen weer vol). Hij heeft 2,5 minuut gefilmt en dat net 2x kritisch bekeken! Natuurlijk zie je weer verbeter punten, maar ben er zeker niet ontevreden over, fouten van afgelopen zomer zijn een stuk minder (rechter op, rechterhand stiller)! Alleen mijn benen ben ik nog niet helemaal happy mee
, trek mijn benen nog steeds op en moet ze ook stiller houden. Heb hem net wat extra's in de voerbak gedaan, zal hij wel lekker vinden
.

Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
zadel staat Exel goed hoor! ik vind het stoer, maar je moet ook lekker zitten zelf natuurlijk.
Ik dacht trouwens ook dat ijslanderzadels vrij kort en breed waren, zelfde misvatting als Kristel dus duidelijk, da's ook apart!
Maar.... ik heb blijkbaar hard genoeg gehoopt, want het zadel dat ik vanmorgen ging passen paste gewoon!!
Ik ben zo blij, want het is een prachtg dingetje. Western dus, heel kort en roundskirt, en helemaal niet te lang! En het staat hem stoer man!
Joepie!!
Ik dacht trouwens ook dat ijslanderzadels vrij kort en breed waren, zelfde misvatting als Kristel dus duidelijk, da's ook apart!
Maar.... ik heb blijkbaar hard genoeg gehoopt, want het zadel dat ik vanmorgen ging passen paste gewoon!!

Ik ben zo blij, want het is een prachtg dingetje. Western dus, heel kort en roundskirt, en helemaal niet te lang! En het staat hem stoer man!
Joepie!!
dat vraagt om foto's 

Super Sterre, gefeliciteerd!
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- kristelhans
Jeetje Anouska wat goed dat je weer zo lekker hebt gereden! Gewoon rustig aan en niet teveel in eens willen..take your time! En vooral genieten!
Sterre, wat goed dat het zadel goed past! Foto!
Sterre, wat goed dat het zadel goed past! Foto!
- kristelhans
Ohja, en zo trof ik Beer gisteren aan...zooo zoet! Ik hoor altijd van de stalbaas dat hij heel vaak ligt, ook altijd in de stal, maar ik zie dat nooit..gisteren lag hij gewoon te pitten in de paddock..ik smolt als een echte Penny!

Anouska, wat goed dat je weer zo lekker gereden hebt! Superfijn om jezelf terug te kunnen zien op film. Komt goed zo te horen!
Oh, lief zeg hoe Beer zo ligt te slapen! Dat kinnetje op de grond, hihi
Ik zal morgen meteen foto's maken van de westernBailey, was er vandaag niet van gekomen.
Oh, lief zeg hoe Beer zo ligt te slapen! Dat kinnetje op de grond, hihi
Ik zal morgen meteen foto's maken van de westernBailey, was er vandaag niet van gekomen.
fijn dat je zo lekker gereden hebt Anouska
En Beer is too sweet
En Beer is too sweet

Aaahhh die Beer! Zo treffen we ze hier in de paddock regelmatig aan.
Morgen maar beetje grondwerken met Bjørn. Hier gaan ze morgen voor het eerst de wei op, beginnen met 1,5 uur. Daarna de paddock weer in. Als het lukt zal ik daar morgen foto's van maken.
Morgen maar beetje grondwerken met Bjørn. Hier gaan ze morgen voor het eerst de wei op, beginnen met 1,5 uur. Daarna de paddock weer in. Als het lukt zal ik daar morgen foto's van maken.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- kristelhans
Oh lekker de wei op! Bij ons is alles nog steeds kaal..wel ingezaaid en ze staan wel hele dagen op de 'wei' maar das dus alleen maar zand..andere wei met gras is voor de merries.
Ik heb een dik ook..lelijk man! En ik ben bezig om een beurs aan te vragen om volgend jaar een studie naast mijn werk te gaan doen..leuk! Ben benieuwd of ik 'm krijg!
Ik heb een dik ook..lelijk man! En ik ben bezig om een beurs aan te vragen om volgend jaar een studie naast mijn werk te gaan doen..leuk! Ben benieuwd of ik 'm krijg!
Een dik wat Kristel?
Vanmorgen de wei op was weer lachen. Liep met Bjørn naar de paddock, deed de draad los en daar gallopperde meneer in 1 ruk naar de achterkant. Zag op het laatste nippertje dat de draden daar nog dicht waren. Hij zou een goed western paard zijn, maakte een hele mooie sliding stop, whahahahaha. Toen alles buiten stond hebben stalgenoot en ik van onze groep de draden achter gemaakt. Mooi gezicht, 4 paarden in volle gallop land op om na 25 meter vol in de ankers te gaan en te gaan eten
. De andere groep deed niks anders dan rennen en met 4 benen tegelijk in de lucht springen. Helaas fototoestel in huis laten liggen.
Verder vandaag en slechte dag, alles en iedereen is tegen me, kan niks goed doen
.
Vanmorgen de wei op was weer lachen. Liep met Bjørn naar de paddock, deed de draad los en daar gallopperde meneer in 1 ruk naar de achterkant. Zag op het laatste nippertje dat de draden daar nog dicht waren. Hij zou een goed western paard zijn, maakte een hele mooie sliding stop, whahahahaha. Toen alles buiten stond hebben stalgenoot en ik van onze groep de draden achter gemaakt. Mooi gezicht, 4 paarden in volle gallop land op om na 25 meter vol in de ankers te gaan en te gaan eten

Verder vandaag en slechte dag, alles en iedereen is tegen me, kan niks goed doen

Laatst gewijzigd door Anouska op ma 19 apr 2010, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- kristelhans
Oeps, een dik oog haha..lelijk dus! 
Wat lekker dat die paarden zo dol waren maar wel minder dat je een slechte dag hebt..probeer van de kleine dingen te genieten..mooi weer, blij paard, je hebt een fijn ritje gehad gisteren en het blijft droog deze week..babysteps, Anous!

Wat lekker dat die paarden zo dol waren maar wel minder dat je een slechte dag hebt..probeer van de kleine dingen te genieten..mooi weer, blij paard, je hebt een fijn ritje gehad gisteren en het blijft droog deze week..babysteps, Anous!

hoe kom je nu aan een dik oog Kristel?
Balen dat je een slechte dag hebt Anouska. Probeer zoals Kristel al zegt van de kleine dingen te genieten die WEL goedgaan, niet alles komt tegelijk en dat geeft ook niet. Rustig aan he!
Hier dan de beloofde foto's van Bailey's zadel.
Mijn foto-maak-volgorde was een beetje verkeerd; ik had al gereden, Bailey gezweet en gerold toen ik me bedacht dat ik nog foto's zou maken. Zadel dus weer even opgelegd op het erf, zonder de singel vast te maken, kan ik 't toch laten zien
Bailey heeft er heerlijk mee gelopen vandaag, heel mooi relaxed en laag gedraafd en aanspringen in galop gaat ook steeds makkelijker. Wie weet helpt het zadel ook een handje, want het ging zo goed dat hij vandaag een compleet rondje door de bak gegaloppeerd heeft zonder terug te vallen, voor het eerst! Knap paardje is het toch, ben trots op 'm!

Het pad dat er nu onder ligt is duidelijk een beetje groot. Hij heeft er geen last van, het zadel is tenslotte wel kort en de pad zacht, buigbaar en kwalitatief een heel goed ding. Voor nu gebruiken we het gewoon, en binnenkort (als de geldboom weer wat blaadjes heeft) gaan we eens kijken voor een korter roundskirt pad.
Balen dat je een slechte dag hebt Anouska. Probeer zoals Kristel al zegt van de kleine dingen te genieten die WEL goedgaan, niet alles komt tegelijk en dat geeft ook niet. Rustig aan he!
Hier dan de beloofde foto's van Bailey's zadel.
Mijn foto-maak-volgorde was een beetje verkeerd; ik had al gereden, Bailey gezweet en gerold toen ik me bedacht dat ik nog foto's zou maken. Zadel dus weer even opgelegd op het erf, zonder de singel vast te maken, kan ik 't toch laten zien

Bailey heeft er heerlijk mee gelopen vandaag, heel mooi relaxed en laag gedraafd en aanspringen in galop gaat ook steeds makkelijker. Wie weet helpt het zadel ook een handje, want het ging zo goed dat hij vandaag een compleet rondje door de bak gegaloppeerd heeft zonder terug te vallen, voor het eerst! Knap paardje is het toch, ben trots op 'm!

Het pad dat er nu onder ligt is duidelijk een beetje groot. Hij heeft er geen last van, het zadel is tenslotte wel kort en de pad zacht, buigbaar en kwalitatief een heel goed ding. Voor nu gebruiken we het gewoon, en binnenkort (als de geldboom weer wat blaadjes heeft) gaan we eens kijken voor een korter roundskirt pad.
wat een mooi zadel joh