Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvis

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Bericht door Elvis » ma 03 mei 2010, 21:09

Tja de fjorden moeten nog steeds hun plek verdienen hoor,ook al draaien ze al erg goed mee op elk niveau!

Gister bij de fokkers van Emy geweest.Wat een mooie paarden en gastvrije mensen zijn dat toch.Daar zou ik net als in Ruinen wel iedere week willen vertoeven!
Alle familie leden van Emy weer eens gezien,oma's,tante's,moeder.Leuk dat ze heel zo'n clubje nog bijelkaar hebben.(sorry nanc dat ik je al voor was met mijn verhaaltje) ;)

Verder is het hier nat en koud brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :n niks aan...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » di 04 mei 2010, 13:18

Hier valt t weer me ook zwaar tegen ;(
Zondag had ik wedstrijd en losrijterrein en wedstrijdpiste waren buiten. Het regende op gegeven moment echt pijpestelen...Dat is niet voor herhaling vatbaar!

Verder gaat t met Jack best goed: hij komt redelijk aan.
En wat is hij vies := Hij vind t echt heerlijk om buiten te rollen en als hij dan binnekomt is hij eerder n kaki fjord.
Donderdag komt de DA. Eens kijken hoe t met de voetjes is, zijn Rhino enting geven en eens kijken hoe t gewoon over t algemeen met hem gaat.
Zaterdag was ik mijn andere paard aant klaarmaken voor concours. Af en toe loop ik dan ns naar buiten om te controleren of Jack niet weer of de draad gesprongen is of zo, en hij lag neer in de wei en was zo grasjes aan t eten. Was zo schattig!! :+:

Ik heb eens rondgekeken om evtl een alternatief te vinden voor die safe en sound van D&H. En ik kwam de Cool Mix ( muesli zonder haver) van Havens tegen. Iemand enige ervaring hiermee? Wordt op de site ook aangeraden voor paarden op rust en die gevoelig zijn voor bevangenheid.

leuk span Nancy! +:)+
Keandra

Bericht door Keandra » di 04 mei 2010, 14:47

heb geen ervaring met dat voer
we hebben ons niet veel zorgen te maken rond het voer, want dat zit in de prijs van ons stalgeld, en hetgeen ze krijgen doet ze wel goed, heb geen klachten

gaat dat voer makkelijker te vinden zijn in jouw omgeving?
is er geen pavo mogelijkheid of zo? (bedoel maardat er veel meer winkels pavo verkopen dan Havens in België en je dan zeker makkelijk aan je eten zou kunnen aangeraken)
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » di 04 mei 2010, 15:11

Ik voer mijn paarden zelf. En dat kan in samenspraak met onze staleigenaar, vind ik wel fijn zo :)
Het voer dat inbegrepen is in ons stalgeld, vind ik persoonlijk niet voldoende voor Nisje. Het is echt standaardbrok. Hij is ondertussen 18 en wordt quasi dagelijks getraind.
Ik voer inderdaad Pavo en meng verschillende dingen door elkaar + supplementen. Voer is samengesteld in samenspraak met DA.

Maar Pavo heeft geen gepast voer voor Jack. Ik heb hem nature's best gegeven, echter daar zit te hoog eiwit/suiker gehalte in. De Podo grow is ook al helemaal af te raden.
Verder vind ik Pavo supervoer hoor, Nisje doet het er al jaren heel erg goed op!

Hier in de buurt is een tuin/hobby center die wel een vrij uitgebreid gamma paardenvoer hebben: pavo, havens, mijten, cavalor,... maar geen dodson & horrel. Da's hier echt niet te verkrijgen!
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 04 mei 2010, 16:00

Ik heb eens rondgekeken om evtl een alternatief te vinden voor die safe en sound van D&H. En ik kwam de Cool Mix ( muesli zonder haver) van Havens tegen. Iemand enige ervaring hiermee? Wordt op de site ook aangeraden voor paarden op rust en die gevoelig zijn voor bevangenheid.
Marstall Vitohttp://www.marstall.nl/pdf/vito7.pdf/ Bellen met Marstall te bestellen.
Spillers Happy Hoof http://www.spillers-feeds.com/ Equigard http://www.hippolytshop.com/Hauptfutter/Equigard.htm
Agrobs PreAlpin (Aspero) http://www.agrobs.de/de/produkte/pferde.htm

Bokt gebruiker "Mehlika" kan dit evtl leveren Deze voeders zijn oa verkrijgbaar bij:Voederspeciaalzaak René Wielens te Haaksbergen (ophalen of bestellen viaInternet. Levering tot 30 kg is 3,50 euro door heel Nederland)http://www.rwdh.nl/

Het is van belang om paarden met een hoefbevangenheidshistorie voer tegeven met minder dan 15% suiker EN zetmeel. ALLE andere nederlandsebedrijven zullen je vertellen dat ze voer hebben speciaal voorhoefbevangen paarden, maar die moet je echt niet voeren.

Ik heb dit bericht gekregen van een kennis van mij die echt alles uit zoekt en veel weet van paarden. Zij komt uit Amerika en daar zijn ze al veel verder met voer en hoefbevangenheid en onderzoeken.

Ik ben ook steeds bezig ermee... En alternatieven zoeken naar voeren enz. Nou had ze me dus ook al gezegt geef geen appels en wortels enz als lekkernij want zelfs daarvan kan Imka dr stofwisseling op hol slaan maar geef een gedroogde pruim. Het zijn maar van die weetjes. Ik heb het overigens nog niet gegeven. Imka krijgt alles gewoon minimaal :D

Hoop dat je er iets aan hebt voor Jack
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » di 04 mei 2010, 16:05

chunkymonkey schreef:Ik voer mijn paarden zelf. En dat kan in samenspraak met onze staleigenaar, vind ik wel fijn zo :)
Het voer dat inbegrepen is in ons stalgeld, vind ik persoonlijk niet voldoende voor Nisje. Het is echt standaardbrok. Hij is ondertussen 18 en wordt quasi dagelijks getraind.
Ik voer inderdaad Pavo en meng verschillende dingen door elkaar + supplementen. Voer is samengesteld in samenspraak met DA.

Maar Pavo heeft geen gepast voer voor Jack. Ik heb hem nature's best gegeven, echter daar zit te hoog eiwit/suiker gehalte in. De Podo grow is ook al helemaal af te raden.
Verder vind ik Pavo supervoer hoor, Nisje doet het er al jaren heel erg goed op!

Hier in de buurt is een tuin/hobby center die wel een vrij uitgebreid gamma paardenvoer hebben: pavo, havens, mijten, cavalor,... maar geen dodson & horrel. Da's hier echt niet te verkrijgen!
ja dan denk dat je het zo mss kunt doen, dacht daar alleen aan
bij ons moet je het doen met cavalor, pavo en aveve verdelers, dermee, ...
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 04 mei 2010, 16:16

Keandra schreef:
chunkymonkey schreef:Ik voer mijn paarden zelf. En dat kan in samenspraak met onze staleigenaar, vind ik wel fijn zo :)

ja dan denk dat je het zo mss kunt doen, dacht daar alleen aan
bij ons moet je het doen met cavalor, pavo en aveve verdelers, dermee, ...
Bij veel stallen hoor! Maar ik sta op me zelf met mn paardjes en kan dus wel voeren wat ik wil Emy krijgt dus ook alleen maar Pavo. Alleen voor Imka zit daar dus wel weer te veel aan suiker in. Zelfs al hebben ze een laag eiwit gehalte. Het dodsen en horrel is voor mij dus ideaal spul. Moet alleen wel zeggen dat ze een handje per dag krijgt ervan het is voor mij dan ook echt om kruiden er door heen te doen en dat ze iets lekkers krijgt met voedingsstoffen :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » wo 05 mei 2010, 06:21

bij ons op stal krijgen ze een gewone mengeling (standaarmengeling) van een lokale paardenvoederleverancier, hebben ze iets meer nodig krijgen ze een beetje meer of een beetje sportbrok ertussen

de merries krijgen merriebrok van aveve en de veulens tot jaarlingen krijgen veulenbrok

het zal er vandaag nog plezant zijn, er worden op 2 dagen 10 hengsten gecastreerd
stal staat boemvol, kan geen paardje meer bij
roos

Bericht door roos » wo 05 mei 2010, 10:57

ZOooo ben ik ook weer..
Sorry, ben inmiddels getrouwd(jaja, erg druk met van alles daarom heen)en druk op het werk ;)

GIsteren is mijn vogeltje zo dood van zijn stokje afgevallen zo zielig. Ik was op stal en Michel(mijn man haha)dat hij dood in zijn kooi lag. Hij hoorde plof en ging kijken...Vogeltje was al oud hoor, maar dat maakt het verdriet niet minder

Inmiddels is Ekdal alweer een jaar in mijn bezit. Gaat snel hoor, van een pluizige bol met knallende koppijn(nouja daar ga ik vanuit)tot een langpootmug. Hij is de laatste tijd aan het draken. Mijn ervaring is dat het meestal periodes zijn, dus hopelijk deze keer ook weer.

Ik geef Ekdal nu wat meer hooi, en zijn buikje zeg maar wordt wat beter qua conditie. Als er gehooid is dan gaan ze dag en nacht en dan komt het wel goed. IK voer hem liever niet te vet, want het gaat er ook weer lastig af. Daarnaast vind ik hem wel prima zo

Momenteel geef ik Ekdal nog Pavo Grow 3, wat ik hierna ga voeren weet ik nog niet.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 07 mei 2010, 07:26

Proficiat Roos met je huwelijk!! +:)+
Gaan jullie ook nog op huwelijksreis?

Gisteren is de DA langsgeweest voor check up van Jack:
Hij kreeg zijn Rhino herhalingsenting.
En natuurlijk ook de peesjes controleren: dat was zeer positief :D . De zwelling was/is volledig weg. Op 1 been ( linker geloof ik) mag ze echt al duwen erop en hij laat dit volledig toe. Daarvoor ging hij uit pijn op zijn poep zitten of sloeg hij met zn benen. Het andere been is wel nog n stuk gevoeliger.
Ook het stappen ging vlot.

Ik mag hem nu 1kg/ dag van de Havens cool mix gaan voeren. We hebben de samenstelling even overlopen en dat is goed voer voor hem nu op dit moment. Hij is al flink aangekomen, maar ze zei wel dat dit zeer geleidelijk aan zou gaan, en je hem niet op 1 week meteen mooi vol zou zien staan.

Ook het koelen mogen we afbouwen: tot 1x dag 's avonds.

De weidegang blijft voorlopig zoals het is: ze wil geen risico's nemen. We hebben het nu al zo rustig aan gedaan, en hij gaat door deze behandeling met gigantische sprongen vooruit. Dus wil ze het voorlopig zo houden.

Een paar minder positieve dingen :
- Door de lijnzaadvlokken is Jack heel mooi uit zn wintervacht aan t komen. Maar nu zag ik in de loop van vorige week op zijn hals grijze vlekken. Dit blijkt dus schimmel te zijn. Maar wel in zeer beperkte mate. Ik mag het behandelen met iso betadine shampoo en enkel de besmette gebieden.
Dit komt volgens de DA wanneer paarden met heel dikke vacht naar dunnere vacht gaan en ze dan in de regen staan soms, ze dit wel eens kunnen krijgen. Vorig jaar heeft hij dit ook gehad. en toen is hij op kliniek hiervoor behandeld. ( ten tijde van castratie)

- Ze verwacht dat hij ong 5cm nog zal groeien. Dat wil dus zeggen dat hij zéér klein blijft. Ik ben zelf 1m60 en ook niet van de dikste, maar dan nog vrees ik niet dat ik er ooit mee zal kunnen rijden. Ik kan mee lopen dan :=
De reden is : dat we door zijn eten af te pakken, om hem te helpen ( redden eigenlijk) , ook zijn groei een groot stuk gestopt hebben. En de schade gaat hij nooit helemaal kunnen inhalen.
Ik ga hem dit weekend n keertje meten...

Maar al bij al was ik wel zéér blij met t bezoekje!
Nu binnen 8 weken komt ze terug en dan gaan we een mestonderzoek doen om te bepalen hoe we verder moeten ontwormen. Omdat dit voor hem wel redelijk belangrijk is natuurlijk.
Keandra

Bericht door Keandra » vr 07 mei 2010, 10:38

he tof dat het al een pak beter terug gaat met kleine Jack

hoe groot is hij nu dan?
want Jalenka zit ook nog maar op 135.5cm hoor
roos

Bericht door roos » vr 07 mei 2010, 20:10

Nee een reis zit er niet in.Geld is op.

Fijn dat het met Jack goed gaat!!!!!!

Hoera Eachann is vandaag 2 jaar geworden. Ben vandaag op bezoek geweest en wat hebben ze daar een paradijsje zeg!
Ewald is meer mijn type paard, en qua bouw lijkt ie op Ekdal, terwijl Eachann juist de Timor is. Eachann lijkt helemaal niet op Ekdal, maar qua karakter juist weer wel.
Daphne en mams bedankt, was zo gezellig!!
En Finn is zooo lief en Steyn is ook een kanjer!

Oja ik wil Ekdal eigenlijk vd winter in een land zetten, nog een winter genieten vh jong zijn. Hier komt ie ook 's winters buiten maar 24/7 is nog ff beter. Als jullie een prettig adres weten hoor ik het graag! ( van ongeveer eind oktober tot eind maart, en het liefst bij een fjordenliefhebber, maar dat is geen must)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 07 mei 2010, 20:16

Was gezellig Roos, en je man (haha) is erg aardig!!
En ik kom gauw een keertje rijden hoor.

Jaaa, Eachann al weer 2 jaar, goh, gaat toch eigelijk wel erg hard.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » vr 07 mei 2010, 20:52

En geloof me Eachann groeit echt nog wel! En anders ruilen we.....

Kom maar snel een keertje rijden. Of wil je Danc een paar weken lenen, mag ook! :)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » ma 10 mei 2010, 10:32

Gisteren dan Jack eindelijk toch maar ns keertje gemeten.
Het zal wel niet op cm juist zijn daar we t met n lintmeter gedaan hebben, bij gebrek aan ander materiaal := maar...hij zit nu op ongeveer 1m36 :)
Dat lijkt me toch niet zo'n drastisch verschil tov de andere E-tjes hier he!? En ik maar denken dat hij 1m25 was of zo...Hij lijkt volgens mij alleen erg klein omwille van zijn iele lijfje.

Hij heeft n nieuw weitje gekregen :))
Vrijdag kwam ik op stal aan mijn pony die ik vanop straat zie als ik kom aangeraden, stond nergens 8)7 Blijkt dat de staleigenaar een nieuw weitje voor hem gemaakt heeft met nieuwe grasjes.
Echt een apart, groter lapje grond. Ligt vlak naast de buitenpiste en toen ik zaterdag ging rijden begreep hij t niet helemaal : telkens ik voorbij kwam ging hij hinniken en meelopen...schattig toch.
Maar vind t echt super dat staleigenaar zo aan hem gedacht heeft!! en ik vind t ook n stuk veiliger!
Daphne!

Bericht door Daphne! » ma 10 mei 2010, 10:44

Ruilen Roos, oei,,,,, jij kan vast niet zonder Ekkie Gekkie en ik niet zonder Eachannetje, en anders krijg ik ruzie met Yvonne, die kan zeker weten niet zonder Eachann, haha.

Meen je dat roos, ff Danc lenen? (dat wordt dan ("Dancer op zomerkamp") Ik dacht dat je vandeweek een grapje maaktte, dat zou wel heeeeeeel erg leuk zijn. Maar eerst kom ik wel ff bij jouw rijden, wanneer kan je? Heb gister mijn grootste paardrjibroek gepast, en hij pastte weer, Yes yes!

Verder ben ik ook heel blij!
Ik heb van mijn jongens voor moederdag een digitale fotocamera gekregen, super gaaf, want de oude was stuk, nu kan ik weer lekker spammen met fjorden-pics.

En nog meer blij zijn, heb vorig jaar een fotoalbum gemaakt bij de HEMA, van de eerste maanden van Eachann, maar het lukte maar niet om hem af te drukken. Nu ineens nieuwe software gedoawnload en ineens kan het wel, boek heeft 60 pagina's, lekker dik dus, dus gauw besteld, ben benieuwd hoe hij geworden is.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » ma 10 mei 2010, 12:01

Danc mag beste op kamp in Zwaanshoek hoor. Met buitenrijden is ie niet zo braaf maar in de bak is hij de rust zelf... En een goede opvoeder voor E en E!
Breng je hem gewoon over een maand ofzo weet terug.... Heb je vast genoeg geoefend voor Albert haha!
Morgen eerst kom je morgen rijden, zoooo leuk!!!!!!!!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 10 mei 2010, 12:56

Nou he he, even snel doorgelezen. Wat hebben jullie doorgeklept zeg!!
Gisteren zijn we weer even bij Evita aan gegaan. We hebben haar grof gemeten met een stokje en een touwtje en we kwamen uit op 1.38 m. Viel me toch niet tegen. Maar wat is ze dik zeg! Tjezus, daar moet echt het een en ander aan kilootjes van af! Ze staat met een jaarlingmerrie en ik denk dat die net zo groot of mss wel groter is dan Evita. Die jaarling is smal, dus mss dat Evita daardoor ook wat kleiner lijkt? In ieder geval is ze van achteren nog wat overbouwd, dus ze groeit nog wat. Of ze mama's maat haalt van 1.46 cm, dat geloof ik niet.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
roos

Bericht door roos » di 11 mei 2010, 20:34

Jaaaaaaaaa Daphne heeft op Dancer gereden, zo leuk!!!
En Ekdal gemeten en het enige wat ik zeg is.... Hij is echt GROOT!Ik schrok echt van zijn stokmaat!
Van beide doet Daphne morgen verslag.....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
sandy87

Bericht door sandy87 » di 11 mei 2010, 20:47

jeetje ik heb ook aardig wat tekst in te halen! haha
roos gefeliciteerd!!

chuncky wat fijn dat het goed gaat met jack! 1,36 is niet verkeerd toch

nu ben ik wel nieuwsgierig naar ekdal zn stokmaat!
ik heb seven vorige week gemeten, toen die net 2 was (gewoon leuk om by te houden haha) en kwam uit op 1.41 - 1.42
op sommige momenten vind ik hem nog zo heerlijk puppy, maar soms ziet hy er al zo volwassen uit. je kan merken dat ie hard aan het groeien is, hy zit overal tussen in haha. word na al die veranderingen wel heel nieuwsgierig hoe die eruit ziet als die straks 4 of 5 jaar oud is!

en ja,.. wat een takke weer he! die blondjes hebben nergens last van maar ik wel haha brrrrrr
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Plaats reactie