Proficiat Roos met je huwelijk!!
Gaan jullie ook nog op huwelijksreis?
Gisteren is de DA langsgeweest voor check up van Jack:
Hij kreeg zijn Rhino herhalingsenting.
En natuurlijk ook de peesjes controleren: dat was zeer positief

. De zwelling was/is volledig weg. Op 1 been ( linker geloof ik) mag ze echt al duwen erop en hij laat dit volledig toe. Daarvoor ging hij uit pijn op zijn poep zitten of sloeg hij met zn benen. Het andere been is wel nog n stuk gevoeliger.
Ook het stappen ging vlot.
Ik mag hem nu 1kg/ dag van de Havens cool mix gaan voeren. We hebben de samenstelling even overlopen en dat is goed voer voor hem nu op dit moment. Hij is al flink aangekomen, maar ze zei wel dat dit zeer geleidelijk aan zou gaan, en je hem niet op 1 week meteen mooi vol zou zien staan.
Ook het koelen mogen we afbouwen: tot 1x dag 's avonds.
De weidegang blijft voorlopig zoals het is: ze wil geen risico's nemen. We hebben het nu al zo rustig aan gedaan, en hij gaat door deze behandeling met gigantische sprongen vooruit. Dus wil ze het voorlopig zo houden.
Een paar minder positieve dingen :
- Door de lijnzaadvlokken is Jack heel mooi uit zn wintervacht aan t komen. Maar nu zag ik in de loop van vorige week op zijn hals grijze vlekken. Dit blijkt dus schimmel te zijn. Maar wel in zeer beperkte mate. Ik mag het behandelen met iso betadine shampoo en enkel de besmette gebieden.
Dit komt volgens de DA wanneer paarden met heel dikke vacht naar dunnere vacht gaan en ze dan in de regen staan soms, ze dit wel eens kunnen krijgen. Vorig jaar heeft hij dit ook gehad. en toen is hij op kliniek hiervoor behandeld. ( ten tijde van castratie)
- Ze verwacht dat hij ong 5cm nog zal groeien. Dat wil dus zeggen dat hij zéér klein blijft. Ik ben zelf 1m60 en ook niet van de dikste, maar dan nog vrees ik niet dat ik er ooit mee zal kunnen rijden. Ik kan mee lopen dan
De reden is : dat we door zijn eten af te pakken, om hem te helpen ( redden eigenlijk) , ook zijn groei een groot stuk gestopt hebben. En de schade gaat hij nooit helemaal kunnen inhalen.
Ik ga hem dit weekend n keertje meten...
Maar al bij al was ik wel zéér blij met t bezoekje!
Nu binnen 8 weken komt ze terug en dan gaan we een mestonderzoek doen om te bepalen hoe we verder moeten ontwormen. Omdat dit voor hem wel redelijk belangrijk is natuurlijk.