B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Brittlover

Re: B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Bericht door Brittlover » wo 23 dec 2009, 22:48

die clicker is het voor mij ook niet. ik beloon britt gewoon odra e het goed doet. elfde idee als met inrijden. dat ging ook goed haha

de prijs komen we wel over uit. hij is in elk geval in een nette staat de papieren kaft it er ook nog om. alleen ergens in een doos op older.
dus als je hem eventueel wil ga ik me even vermaken met oeken naar een boek hihi.

ja idd 1 wp in het L. had ook niet verwacht dat het o goed ou gaan hoor. we doen het rustig aan en ien wel waar we eindigen.
one laatste wedstrijd was 8-11 en 30-12 is de 2de keer dat we L starten. wel spannend dus.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Bodan

Bericht door Bodan » do 24 dec 2009, 11:12

Mrln_ schreef:ja dat deed ik ook, er staan wel heel handige tips in van hoe je het het beste aan kunt leren, maar aan die clicker had ik indd echt niets.

http://img109.imageshack.us/gal.php?g=p1010307.jpg

Ik weet niet of je ze bij bovenstaande link kan zien Florien? Anders moet ik ze je ff apart sturen. Dit is wel de verkleinde versie, ik heb ze dus ook nog in een grotere versie. Foto's zijn echt niet mooi, slecht getimed de hele tijd maar ik dacht hé volgens mij is dat Bodan!
ja de linkt doet het, leuke fotos dankje!
Alleen bodan staat er altijd chaggie op (ook op mijn foto's) 8)7
Die laatste is errrug leuk }>
Elvina

Bericht door Elvina » do 24 dec 2009, 14:17

Vandaag even vriend wat foto's laten maken van m'n bollie maja als ze met een camera staan lukt het nooit :P De meeste foto's waren bewogen helaas.. Maarrr m'n nieuwe dekje staat haar wel mooi he :D

Niet letten op m'n hoofd maar vond Beauty hier zo mooi :~
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jammer dat deze wazig is.. :+:
Afbeelding

Voor een wortel wil ze wel lief kijken :=
Afbeelding

Grr was al een keer afgestapt om m'n zadel goed te leggen maar heeft geen zin want na paar rondjes lag ie weer naar voren :( Heb ze al gebeld maar ze zijn druk dus wordt nog terug gebeld voor een afspraak..
Anouska

Bericht door Anouska » do 24 dec 2009, 16:51

Gaaf dekje Tessa! Wat kijk je geconcentreerd op de foto's hahaha. Jammer dat ze op foto 3 achter de loodlijn loopt, anders was het plaatje mooier geweest ;). Balen dat het zadel niet lekker ligt, hoop dat ze snel tijd voor je hebben. Wat voor zadel heb je eigenlijk?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Brittlover

Bericht door Brittlover » do 24 dec 2009, 17:08

leuke foto's en het dekje staat goed

ik heb vandaag ook een setje gekregen van m'n allerliefste vriendje :D :+:
hoop hem 2de kerstdag te kunnen testen.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 24 dec 2009, 18:40

Dekje staat mooi Tessa! En wat loopt Beauty al lekker zeg! Lijken wij echt lompe, boerenpummels bij hihi..zo elegant zijn jullie!

Ik werd vandaag weer eens voor mijn BN'er zusje aangezien..heb ook een pony in mijn haar sinds kort en ik word nu constant voor Miss Montreal aangezien..
Anouska

Bericht door Anouska » do 24 dec 2009, 20:23

Whahahaha Kristel! Wist wel dat je zusje BN is, maar niet Miss Montreal. Jullie lijken wel op elkaar, vaker zo met zusjes ;)
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 24 dec 2009, 20:38

Haha ja nou dat is dus mijn kleine zussie! Stiekem vind ik het ook best leuk hoor...ben natuurlijk super trots op haar! Ze was net nog bij shownieuws!
Elvina

Bericht door Elvina » vr 25 dec 2009, 12:29

Nee hoor Kristel, het is nog steeds een lompe fjord haha!

@ Anouska: het is een anatomica zadel :) Ik kijk altijd stom op foto's haha! Vriendje stond in bak foto's te maken dus daar zat ik steeds tegen te praten :P

In stap lukt het wel aardig, af en toe loopt ze te diep idd (ze is natuurlijk nog beetje zoekende) in draf af en toe een paar pasjes :) Maja we krijgen les dus ik weet waar we aan moeten werken ;)

@Brittlover: Wat voor setje heb je gekregen? :D Foto's! ;)

Sinds gister staat er een nieuw paard op stal, een prachtige friese hengst! En lopen dat ie kon! Dus ik vroeg me opeens af waarom ik eigenlijk een lompe fjord heb gekocht :P :P Maja vandaag sprong ik er zonder zadel en hoofdstel even op een paar rondjes rijden en galopperen zodat ze wat beweging had. Tja dan ben je toch wel weer blij met die lompe fjord dat dat zomaar kan he ;)

Fijne feestdagen allemaal! :D
Bodan

Bericht door Bodan » vr 25 dec 2009, 14:43

Wauw wat een gave fotos, leuk setje ook! :~
Het ziet er erg makkelijk uit het rijden, ze loopt mooi :))
jammer dat je zadel niet meer goed ligt
edit: wat een giga binnenbak heb je! of lijkt dat alleen maar zo? :o
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 25 dec 2009, 20:51

Zohee, eerste kerstdag overleefd! Nu lekker Home Alone kijken..haha jeugdsentiment!
Bodan

Bericht door Bodan » vr 25 dec 2009, 21:02

leuke dag gehad Kristel? :D
Home alone dat komt nu echt mijn neusgaten uit zovaak heb ik die al gezien hihi :=
er is verder ook niets bijzonders op tv..
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 25 dec 2009, 22:03

Ik heb de film ook maar half gekeken..ondertussen een beetje FW-en.. Vandaag om 10.00 zat ik bij oma, 11.30 bij paps en daar uitgebreid gebrunched..toen door naar mams (stuk rijden) en daar snaaien en theeleuten en toen door naar de schoonouders om te gourmetten..was me het dagje wel weer! Nu met man en katten op de bank..zaaaalig en morgen niks!
Elvina

Bericht door Elvina » za 26 dec 2009, 11:22

@Bodan: Dank je wel :) Ze is alles behalve makkelijk te rijden haha. Jammer genoeg loopt ze niet altijd zo maar ben al blij dat dit soort momenten er wel tussen zitten :)) De binnenbak is niet overdreven groot, wat is de standaard maat, 20x60 ofzo?

Eerste kerstdag was wel rustig, bij mij thuis op de bank hangen en eten ;) Zometeen naar Apassionata :D En daarna bij schoonouders eten. Dus wordt nog drukke dag.. Alleen maar even met bollie gewandeld dus die is morgen een bommetje als ik wil rijden |o

Fijne dag allemaal! :D
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » za 26 dec 2009, 14:26

de standaart maat van een bak is 20 bij 40 ;)

Ik hier gister ook home alone gekeken vanavond maar weer :P.

Gister voor kerst het boek longeren van lammerd haanstra gekregen van mijn ouders + de dvd. Vonachtend gekeken en vanmiddag samen met iemand anders van stal geprobeert bij blos. De dubbele longe! En ze was echt super braaf. Je kon zo van hand veranderen en stil zetten. *o/*

Ik heb vandaag besloten om maar even geen wedstrijden te rijden met blos eigelijk wou ik misschien nog wel 1 of 2 voor de bevalling maar aangezien ze toch weer conditie opbouwen moet met al die sneeuw en vries pret heb ik daar eigelijk niet meer zoon zin in := Eerst reed ik altijd wel 6 x in de week :roll: maar ik ga maar over naar 3 of 4 keer voor de rest wandelen longeren en vd-en. Al zou dit voor mij wel afkicken worden ( hoezo verslaaft :z ) lijkt me voor blos niet zo gek om gewoon tot en met november/oktober weer eens een stapje terug te doen :n

wat een gaaf denkje elvina ziet er al netjes uit! Wat is beauty groot zeg of lijkt dat zo?

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 27 dec 2009, 10:47

Tessa, hoe was Appasionata??

En Blossem wordt dus al een echte zwangere dame.. hihi..rustig aan doen is wel okee..maar ik snap je gevoel helemaal,,.daarom wilde ik vroeger nooit een veulen bij mijn merrie..ze heeft er een gehad op aandringen van opa, die de eigenaar op papier was, en toen ik niet meer kwam rijden was hij er ook klaar mee haha..hij had zich verkeken op de zorg en het rustig aan doen..kon niet meer naar de club, kon niet meer buitenrijden..ging toen wel veel wandelen en als ik toen van vrijheidsdressuur had gehoord zou ik dat vast hebben gedaan.. Toen het veulen er was had ik er echt helemaal niks mee..groot, bont en brutaal..hengst ook nog dus die hebben we na een half jaar verkocht en toen was Tinka weer helemaal voor mij!

Ik ga zo met een Beer een lange boswandeling aan de hand maken..even wat afwisseling voor meneer..tis veel bakwerk geweest de laatste tijd met regelmatig spierpijn voor ons allebei dus we gaan zo lekker wandelen naast elkaar..hopen dat de gladheid in het bos weg is..
Elvina

Bericht door Elvina » zo 27 dec 2009, 11:58

Dank je :) Ik heb geen idee hoe groot Beauty precies is, rond de 1.45 denk ik :) Ik ben zelf maar 1.64 dus ook niet zo groot ;)

Apassionata was leuk :D Ik zat net tegen m'n vriend te vertellen dat er nooit eens een fjord meedeed en in de volgende act zaten 2 fjordjes :D Was wel grappig. We hadden mooie plaatsen, 3e rij maar rij voor ons was leeg dus eigenlijk zaten we vooraan :D

Luk dat Blossem zo braaf was met dubbele longe! Ik heb het boek ook maar heb nog niet veel mee geprobeerd.. Beauty is ook een draak met longeren dus dan ski ik erachteraan of die lijnen zitten in de knoop :=

Gisteren voor het eerst weer het erf afgeglibberd en rondje door het dorp gewandeld maar ze was niet te houden -:(- ;) Dus ik hoop dat ik d'r vandaag in e paddock kan gooien (die was gisteren een ijsbaan) kan ze ff d'r ei kwijt voor ik ga rijden :P

Ben jaloers! Ik wil ook een boswandeling maken! Gaat niet meer nu ik van stal verhuisd ben..
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 27 dec 2009, 13:17

Nou dat was me het wandelingetje wel..haha ben dik 2 uur weggeweest en Beer heeft me weer versteld doen staan.. Hoe braaf hij onder het zadel is..zo tegenovergesteld is hij aan de hand..pfff was niet te houden man..hinniken, krijsen, snuiven en showen en heeeeel irritant doen..heb wel 4588322 rondjes gedraaid en hem 39872 passen terug laten doen..hij is nog een keer of 10 vreselijk geschrokken met alle 4 de benen de lucht in.

Opeens is hij ook niet meer bang voor plassen...stuitert zo door diepe plassen heen..slokje water hier, stampje daar..pff wat een beest! Was er na 2 uur wel klaar mee haha.. Morgen heeft ie nog een dagje vrij..ga morgen al het tuig maar eens even goed invetten en schoonmaken en dan dinsdag weer aan de bak.
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 27 dec 2009, 19:45

!#niekie#! schreef:de standaart maat van een bak is 20 bij 40 ;)

Ik hier gister ook home alone gekeken vanavond maar weer :P.

Gister voor kerst het boek longeren van lammerd haanstra gekregen van mijn ouders + de dvd. Vonachtend gekeken en vanmiddag samen met iemand anders van stal geprobeert bij blos. De dubbele longe! En ze was echt super braaf. Je kon zo van hand veranderen en stil zetten. *o/*

Ik heb vandaag besloten om maar even geen wedstrijden te rijden met blos eigelijk wou ik misschien nog wel 1 of 2 voor de bevalling maar aangezien ze toch weer conditie opbouwen moet met al die sneeuw en vries pret heb ik daar eigelijk niet meer zoon zin in := Eerst reed ik altijd wel 6 x in de week :roll: maar ik ga maar over naar 3 of 4 keer voor de rest wandelen longeren en vd-en. Al zou dit voor mij wel afkicken worden ( hoezo verslaaft :z ) lijkt me voor blos niet zo gek om gewoon tot en met november/oktober weer eens een stapje terug te doen :n

wat een gaaf denkje elvina ziet er al netjes uit! Wat is beauty groot zeg of lijkt dat zo?

:wave:
Je kan nog heel lang doorrijden hoor met een drachtige merrie. Ze geven vanzelf aan wat ze wel en niet aankunnen. Tuurlijk kan je op een gegeven moment niet meer volop dressuren maar nog lekker naar het bos bv kan makkelijk. Is alleen maar goed voor de merrie. En als het zadel er niet meer op past/niet meer lekker zit voor de merrie ga je gewoon lekker zonder zadel :D
Ik weet nog wel dat ik vorig jaar op een hoogdrachtige Friese merrie zat die ff de kolder in de kop kreeg en echt megahard in galop ging en niet 1 keer :o Ik heb daarna echt megaveel spierpijn gehad dat ik echt een aantal dagen niet normaal kon lopen gewoon chagerijnig werd van de pijn :P
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Elvina

Bericht door Elvina » ma 28 dec 2009, 09:16

Haha stoute Beer! Bij Beauty is het andersom, braaf aan de hand maar vervelend als ik erop zit en buitenrit wil maken :P

Het was gisteren zoo druk op stal dat ik maar gelongeerd heb. Lekker met pessoa eraan! Was maar goed ook dat ik niet ging rijden, ze was druk! Echt keihard galopperen. En de paddock was net een zwembad dus keihard door die plassen heen (wat ze eerst nooit durfde..) en soms eroverheen springen (wist niet dat ze dat kon :P ) en showen! Wow! Op een gegeven moment hing de pessoa gewoon los zo mooi liep ze :D (had k nou maar fototoestel he ;) even een bewijs dat ze het wel kan haha!) Dan wordt je meteen helemaal verliefd als je ze zo ziet lopen he :D Zat alleen wel helemaal onder blubber en Beauty ook :=
Gesloten