Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Bericht door kristelhans » vr 03 jul 2009, 22:29

Whoeehooeee!

Vandaag los gestapt en ook maar een drafje gewaagd! Ging super en puur op stemcommando..zoo handig dat ie dat nu zo goed kent...de beenhulpen worden dan een stuk eenvoudiger om aan te leren! Ook voor het eerste de hele bak door geweest! Los!

Beer is tha man!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » za 04 jul 2009, 13:55

Jeej! Het gaat echt goed met Beer en jou zo te horen! Goed man!
Benthe en ik vertrekken maandag voor 6 weken naar Vlieland!! Zin innnnnn!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Keandra

Bericht door Keandra » za 04 jul 2009, 19:51

super dat het zo goed gaat met Beer

hier begint Githa haar voet te beteren, ze ziet er al zo veel niet meer van af, toen ze echt pijn had kon er zelfs geen begroeting meer vanaf, maar nu terug wel *o/*

nu krijgt ze nog een weekje extra rust en binnen 2 weken wordt de training terug heropgenomen met stapsessies

morgen wordt ze hengstig gespoten := , omdat ze precies een cyclus is overgeslagen maar toch is ze niet drachtig, dus nu willen we zeker zijn :))
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 04 jul 2009, 20:18

wat goed van Beer zeg en Keandra ik ga voor jullie duimen :)

Ik ben momenteel druk aan het oefenen voor de keuring met Exel, hij pakt het gelukkig heel goed op
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 05 jul 2009, 07:38

Wat een lieve fjordenbeesten zijn het toch ook..zo braaf allemaal..

Ziggy, naar welke keuring ga je met Exel?
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 05 jul 2009, 10:55

kristelhans schreef:Wat een lieve fjordenbeesten zijn het toch ook..zo braaf allemaal..

Ziggy, naar welke keuring ga je met Exel?
zaterdag naar Sevenum :=
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 05 jul 2009, 17:15

Spannend! Heel veel plezier en succes natuurlijk! Wel foto's maken!

Ik ga morgen weer op Beer!
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 05 jul 2009, 17:28

Oepss.. topic een klein beetje vergeten.. :o

@ kristelhans, gaat wel goed hè, jeetje wat gaan jullie goed joh.. top :)

Met Basco gaat het overigens heel goed, zijn nou sinds een paar weken weer aan het lessen en dit gaat top, hij doet erg zijn best.
Daarnaast was ik zaterdag ook nog even naar hem toegeweest en heb toen ook even gereden, dan moet je van tevoren weten dat basco problemen heeft met hindernissen/balkjes, en toevallig lagen er in de bak een paar balkjes, dus eerst basco maar even lekker los gereden en toen maar eens de gok gewaagd.. zou meneer wel of niet over de balkjes gaan :?

Dit ging echter prima, hij liep mooi over de balkjes heen zonder problemen, dus na een paar keer in stap over de balkjes te zijn geweest.. wou ik het toch even proberen in draf, ook dat ging prima.. hij wou wel heel graag..
Dus toen heb ik maar even een hindernis neergezet, zonder verwachtingen, want tja basco is zeker niet de makkelijkste als het om springen gaat.
Maar dit keer? Niks aan de hand hoor, moest hem zelfs inhouden, en uiteindelijk hebben we 50 cm gesprongen, toch al een hele prestatie, helemaal trots op mijn paardje.. *o/*
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 05 jul 2009, 18:59

vind je Basco niet wat te jong om mee te springen? Mij is altijd geleerd dat je moet wachten tot ze minimaal een jaar of 6 zijn

MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 05 jul 2009, 20:09

Nou, eerlijk gezegd niet.
Ik geloof best dat het beter is als je er later mee begint, maar in basco's geval kan hij al stappend nog over de 'hindernis', dus zo slecht zal het niet zijn. (behalve de hindernis van 50 cm, maar goed dat was ook maar 1 keer)
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 06 jul 2009, 11:19

ik heb een filmpje van mij en Beer van vanmorgen bij Pic's Plaza gezet..zoooo leuk! We hebben krap 10 minuten gereden maar ik was alweer helemaal in de zevende hemel..
Keandra

Bericht door Keandra » ma 06 jul 2009, 17:20

ik denk dat als ze er niet klaar voor zijn dat ze dan niet over de hindernis zullen gaan hoor, of dat ze wel de balk zullen afwerpen

Githa heeft zo enkele maanden terug al vlotjes over 90 cm gegaan, zonder enige vorm van druk, we weten dat ze kan weigeren en ze zal er niet overgaan als de ruiter twijfelt

maar super voor basco dat hij mooi over die 50 cm ging, tof tof
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » di 07 jul 2009, 07:53

Heb je filmpje gezien kristel, echt leuk :)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 07 jul 2009, 08:22

senks!
Keandra

Bericht door Keandra » do 09 jul 2009, 17:48

hier gaat het beter met Githa, geen mank meer, morgen wordt ze terug gescand om te weten wanneer we de laatste poging van dit jaar doe nom haar drachtig te krijgen

dit is een foto van Githa met haar nieuwe hoofdstel (bitloos)

Afbeelding

en hierop van mijn vriend met een heel nuchtere Githa, die haar niks aantrekt van zijn gekke streken

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 09 jul 2009, 19:00

Die laatste foto is grappig! Staat ze daar gewoon rustig van de struik te happen? :P

Het hoofdstel is niet echt mijn smaak, maar het misstaat haar zeker niet! Hoe bevalt dat bitloos rijden bij jullie?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Keandra

Bericht door Keandra » do 09 jul 2009, 19:47

ze staat niet echt naar bladjes te happen, maar eerder te geeuwen puur uit oninterresse

het hoofdstel is gekozen door men vriend anders had ik de zwart wit versie gekozen, mss dat ik me die later nog wel eens aanschaf

voor het ogenblik de enkele keren dat ze ermee gereden is beviel ons vrij goed, aangeizen ze zo lang mnk heeft gestaan is er niet veel mee gedaan, maar ze komt er wel veel kalmer en volwassener uit, Leslie kan nu al al springende opstappen terwijl hij ze losjes 'vasthoud' aan de teugels, dus zonder steun of bankje hop erop, en ze doet er niks meer op
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 10 jul 2009, 07:28

Jaa nog een bitloze fjord! Beer reageert er super op maar ja..hij weet ook niet beter..er heeft nog nooit een bit in zijn mond gelegen.

Voordat ik mijn vriend zo gek krijg om op Beer (of welk ander paard dan ook) te gaan zijn we denk ik 200 jaar verder ;) Hij durft Beer nu wel vast te houden..een beetje..Beer in de bak met een touw over de rand en vriendlief erbuiten en dan het touw vasthouden hahaa!

Loopt Githa weer beter nu dan?
Keandra

Bericht door Keandra » vr 10 jul 2009, 10:17

de foto's die ik geplaatst heb zijn van juist voor de mank periode :=

en een hoofdstelletje passen en showen gaat ook als ze mank zijn

maar we hebben vandaag groen licht gekregen van de da om terug het 'werken' op te nemen

dus vandaag heeft ze als begin van de training staples gehad met leslie op de barebackpad en het bitloos hoofdstel
ging super, Leslie mag er achterstevoren op rijden en hem draaien, hij mag erafspringen en er dan als ze draaft terug opspringen, hij is er zelfs gewoon in stap even gaan op recht staan, zoals die kozakkenruiters in galop doen, dat lukt bij githa bitloos in stap *o/* , daarna uitvoerig beloond :))
Ik ben dan ook nog even opgestapt, en voor mij is het echt wennen dat je ze zoveel vrijheid moet geven zogezegd, je mag met dat hoofdstel van ons echt niet veel contact hebben of ze draait of staat stil of zo, maar ze reageert er dus echt wel super op

ons hoofdstel en barebackpad zijn van het merk FRA, Freedom Riding Articles

ze is ook dernet gescand, en maandag zouden we weer meer moeten weten om de effectieve insemineerdag te weten, veel kans dinsdag, ze heet nog geen goede follikel voor het ogenblik, maar het begint wel te komen *o/*
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 10 jul 2009, 14:21

OOhh ik ken FRA! Ik denk dat ik een boomloos zadel via hun ga aanschaffen als ik toe ben aan een ander zadel..heb ze eens op een beurs hier in de buurt gesproken..die man die ook op al die plaatjes staat..superaardig! Zij hebben ook een boerderij in Duitsland waar je met je paard op vakantie kan en dan krijg je ook les..leek me wel leuk omdat het heel betaalbaar is! Mooie ritten maken daar en veel leren!

Nou, ga zo door..als je er beide plezier aan hebt..tis zo goed voor de vertrouwensband!
Gesloten