Het E-tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: Het E-tjes topic

Bericht door Esther » do 18 jun 2009, 18:15

Ik kan niet zeggen dat we hier veel eenden hebben.. Dat het zo'n scheitertje wordt.. Even nadenken..
Als ik hier iets nieuws had was het wel vaak Eachann die het voortouw nam om het te onderzoeken, die ging er dan vaak te snel op af, iets te baldadig en hij schrok zich dan de pleuris en ging snel achter Elvis staan, Elvis ging daarna even kijken.. Misschien is het niet leuk als je het niet vast kunt pakken, hihi..

Dat met die prikpaaltjes is wel een goed idee.. Denk er wel om dat je niet tussen het jonge spul in komt, ze bedoelen het misschien niet zo, maar als ze net uithalen en je staat er tussen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 19 jun 2009, 12:53

Elvis,
Even in de war...maar ach hier is hij dus echt een schijtert.Hadden ze ook geen Eenden daar bij jullie Esther????Het heeft namelijk een week geduurt voor hij door had dat ze echt niets deden haha..Nu schopt hij ze weg tijdens zijn voerbeurt
Hihi, ik denk dat het gewoon komt omdat het een Timor is, haha.Volgens mij hebben die zoveel temperament. Eachann is de ene keer super mak, met honden, eenden, geiten, enz. Het andere moment is hij super druk, en is hij ontoerekenings vatbaar met zijn wilde buien, haha. Als ik zo lees hier op het forum hebben alle Timor's wel zulke trekjes . Zoals ik lees over Hermansens, dat die chiller zijn. Maar ik kan het mis hebben, ze hebben natuurlijk ook nog een moeders kant. Maar voorlopig beleef je genoeg met 'n Timor :D (al ken ik Elvis vanuit "overijssel,hihi" wel als de rustigste van de twee).

Chunkymonkey, ik heb het gister avond niet goed uit kunnen testen met het voeren. We hebben ze gepoetst, dat doen we voor bij de stallen, en daar hebben we ze dus apart eten gegeven. Ik ga het toch weer anders doen, zal ff uitleggen waarom-------

Vanmorgen ging ik om half 10 voeren, ik kom met m'n biks voor kwpn-er Justin en kuilgras in de kruiwagen aanlopen, halverwege de bak denk ik 'wat heeft Justin natte benen' :? .
Nadat ik dichterbij was zag ik het beter. Ze zat helemaal onder de blubber en had het kroost tot op haar oren en de schoft staan. Arma ding, ze had in de sloot gelegen. Helemaal koppie onder blijkbaar, want haar oren en voorhoofd waren van opgedroogd water. Ik schrok me echt wezeloos, ze is al 18, nou is dat nog niet heel bejaard maar voor haar doen is ze echt al op de retour. Echt een oudje.
Ze draagt snachts een deken omdat ze het snachts koud heeft. Zo zielig, de deken was al helemaal opgedroogd en de klei hard, onderaan de deken zat nog een natte nadruip rand, en dat liep dus nog langs haar benen. De deken gouw afgedaan en haar hele rug zat onder de klei en de kroost. Staart was 1 dun blubberig sprietje. Aan haar zelf was niets te zien, ze begon gelijk aan haar biks, en er leek niks gebeurd te zijn.
Na van de schrik bekomen te zijn was ik super blij dat ze dus zelfstandig uit het water is geklommen, en dat met die natte, dus zware deken op. Ik vroeg me wel af hoe het gebeurd kon zijn, ben gisteravond om half 10 vertrokken, en heb ze verlaten etend aan het kuilgras. Ook staat Justin al 15 jaar op deze wei, en ze is nog nooit in de sloot gevallen, geen enkel dier 8)7

Nu staat er sinds een paar dagen bij mijn buurman, een groepje dieren. Mijn buurman is ver in de 80 en heeft zijn schaapjes weggedaan ivm zijn ouderdom, hij trok het niet meer. Nu is er een vrouw die dat stukje huurt voor wat diertjes. 4 geiten, een oude ezel, en er komen nog 2 oude pony's geloof ik.
En nu komt het, Justin is al haar hele leven doodsbang voor koeien, en de ezel is zwart-wit en balkt.
De eerst dagen bleef de ezel een beetje vooraan hangen, maar als hij zich dus tevoorschijn toverd, dan raakt Justin hyper, snuiven, zich groot maken enz.
Ze is doodsbang voor die ezel, terwijl dat dier niks verkeerd doed, hij staat maar een beetje.
Ik denk dus dat vannacht de ezel zich heeft laten zien, en Justin in paniek is gaan rennen en in de sloot beland is, zou geen ander idee kunnen hebben....

Dus daarom, gaat Justin vanaf vannacht maar weer lekker op stal, ik ga toch elke ochtend en avond voeren, dus dan kan ze mooi over dag op het land.
Een voordeel is dat ik niet hoef te wachtten met weggaan tot ze haar voer op heeft, en als ze niet alles in 1 keer opeet, heeft ze snachts nog een restje (ze is niet zo'n goede eter)

Ook ga ik de wei in tweeen splitsen, ene kant de fjorden, andere kant de shetten. Ze krijgen steeds meer voerdernijd, en de shetten bemachtigen (denk ik) meer ruwvoer dan de fjorden, wat ik vervelend vind, want de wei is vrij kaal.
Dan kunnen de fjorden gerust kuil eten, zonder gepest te worden door de shetten, en de shetten hoeven zich niet zo druk te maken dat ze wat tekort komen.
Overdag gaat Justin dan bij de fjorden in, of ze gaan alle 5 samen, dat zie ik wel hoe het loopt. Maar in ieder geval de vroege ochtend, de nacht en de avond apart. Natuurlijk kunnen ze wel allemaal met elkaar snuffelen.
Ben benieuwd hoe dit weer gaat.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » vr 19 jun 2009, 15:00

Ekdal mag naar huis OLE!!!!!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Elvis

Bericht door Elvis » za 20 jun 2009, 09:28

roos schreef:Ekdal mag naar huis OLE!!!!!
Gefeliciteerd!!!Wat een goed nieuws.Thuis lekker opknappen en bijkomen en snel vergeten al die ellende ;)

Esther,
Tja Hier moet Elvis echt het voortouw nemen want Emy blijft veilig achter haar grote"broer" .
Maar zodra er iets eng is is het juist weer andersom want dan schuilt hij snel achter Emy.Ik had een skippy bal meegenomen omdat ik dacht dit is leuk voor hem,nou eng dat het toch was.Emy vind hem veel leuker.Waar je Elvis dan weer blij mee maakt is een simpele handoek lekker er mee gooien en weer oprapen.
Mijn Timortje is inderdaad ook wat ontoerekeningsvatbaar hoor,ik herken het volkomen.!Hij is nog steeds best Chill en als hij 1x gezien heeft dat het niet eng is is hij zo weer de rustheid zelf maar hij is best verandert denk ik zo.

Jeetje je oude paardje in de sloot is niet zo leuk...Gelukkig geen blessure's opgelopen!Het is lastig de oorzaak van zoiets te achterhalen maar ben altijd blij als dit soort dingen goed aflopen.
Denk dat het een goed idee is om je shetten apart te zetten van je fjordjes.Dat jonge grut moet niets tekort komen vind ik in hun groei.Heb zelf gemaakt wat een ellende het kan verzoorzaken.Op mijn eerste stal heb ik 2 paardjes gehad van veulen af aan en stonden in een gemengde groep echt van 0 tot 24 jaar.Ideaal dat wel maar kwa ruwvoer is het gewoon lastig.Voor krachtvoer werden ze apart binnen gehaald maar dat ruwvoer is ook ZO belangrijk.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 20 jun 2009, 09:56

Mijn Timortje is inderdaad ook wat ontoerekeningsvatbaar hoor,ik herken het volkomen
Buiten dat is hij nog levens gevaarlijk ook Desire! Boven op mijn kleine konijntje gaan staan.... }-) Hoop dat hij/zij nog leeft als we vandaag komen!

Ik zal het even uitleggen, Elvis en Emy hadden gister even hun gekke bui. Emy was op een gegeven moment klaar maar Elvis had even een aanval en bleef gaan. Nou heeft hij drie stukken land op in te rennen en gek doen en uitgerekend komt hij uit boven op mijn konijntje _-:( De haren vlogen in het rond! Die konijnen lopen gewoon los in het weiland omdat ze ontsnapt zijn en ze ons eigenlijk wel goed lopen. T is wel gezellig zo! Hij stond echt vol op dat konijn, maar hij huppelde wel gewoon verder. Hij was geschrokken en ademde erg snel maar pakken konden we hem niet. Hij schoot onder een grote kar waar we niet onder konden dus vandaag moeten we maar kijken of hij er nog is... Ik hoop het natuurlijk van wel. Vanaf de buitenkant zag je niks verder maar of hij bloedingen heeft weet je natuurlijk niet!

En verder deed Emy gister even Bambi on ice na. Ze was mee aan het doen met het gekke kwartiertje nam een bocht en ja hoor daar lag ze. Ze stond op en rende meteen weer door maar daarna was ze toch snel klaar met rennen. T was een zielig gezicht maar we moesten wel lachen hoor bambi on ice... :+

Maar verder gaat het prima met de twee dondertjes. Ze doen het goed hebben veel lol samen en wij met hun! Imka staat ook weer lekker bij ze dus nu maar hopen dat ze lekker gaan groeien :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 20 jun 2009, 10:24

Als ik jullie zo hoor over de Timortjes, dan ben ik zo blij dat we voor Hermansen gekozen hebben O:)

Heb zelf 2/3 jaar een Inco-merrie gereden en zij had ook van die fantastische kuren :P
En ik krijg steeds meer de bevestiging dat het temperament van die bloedlijn best vurig is.
Ik denk dat die uitdaging me te groot is :)) als ik er rekening mee houdt dat ik best een angsthaas ben :=
roos

Bericht door roos » za 20 jun 2009, 11:34

Wie is de vader van Elvis.
Ekdal heeft ook van die gekke kuren. Dingen waarvan ik denk..hiervan gaat ie schrikken, schrikt ie juist niet van..en dingen waarvan ik denk dat is normaal gaat ie van schrikken.

Ekdal staat weer lekker in de wei. Hij was zo blij om weer samen met Danc gek de doen en te te eten natuurlijk!

Ik moet nu 2 weken lang 1 keer daags AB zalf in de wondje spuiten. Dat vindt Ekdal niet zo geweldig, maarja het moet maar...Hopelijk gaat het nu vanuit binnenuit genezen en niet zoals bij de casteratiewond vanuit buitenuit...
Ekdal heeft nu echt zo'n vierkant op zijn hoofd van het wegscheren van de haren voor de operatie. Ziet er best maf uit. Gelukkig groeien er al weer haren op wat naar mijn idee toch een teken is dat de huid nog prima functioneerd.
Wel heb ik kans dat er een litteken blijft op zijn hoofd of een klein gaatje. Maar ach...als dat het ergst is....
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 20 jun 2009, 15:50

Imka heeft ook ooit een operatie gehad aan haar gebit. Zij had ook een groot litteken op dr koppie en dat is ook helemaal weggegaan!

Afbeelding

Je ziet er nu helemaal niks meer van! Wel heeft ze een erg zwak oog aan de operatie over gehouden. Waarschijnlijk hebben ze nml een zenuw geraakt met de operatie van haar oog... Maar goed dat is weer een ander verhaal!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » za 20 jun 2009, 16:04

roos schreef:Wie is de vader van Elvis.
Ekdal heeft ook van die gekke kuren. Dingen waarvan ik denk..hiervan gaat ie schrikken, schrikt ie juist niet van..en dingen waarvan ik denk dat is normaal gaat ie van schrikken.

Ekdal staat weer lekker in de wei. Hij was zo blij om weer samen met Danc gek de doen en te te eten natuurlijk!

Ik moet nu 2 weken lang 1 keer daags AB zalf in de wondje spuiten. Dat vindt Ekdal niet zo geweldig, maarja het moet maar...Hopelijk gaat het nu vanuit binnenuit genezen en niet zoals bij de casteratiewond vanuit buitenuit...
Ekdal heeft nu echt zo'n vierkant op zijn hoofd van het wegscheren van de haren voor de operatie. Ziet er best maf uit. Gelukkig groeien er al weer haren op wat naar mijn idee toch een teken is dat de huid nog prima functioneerd.
Wel heb ik kans dat er een litteken blijft op zijn hoofd of een klein gaatje. Maar ach...als dat het ergst is....
De vader van Elvis is hoe kan het ook een Timortje haha...

En nancy dat stomme konijn moet gewoon beter uitkijken..Een heel veld om te huppelen en uitgerekend op Elvis zijn galoppeer pad gaan zitten _-:(
Als ik het zo hoor zijn inderdaad de Timors lekkere gekke paarden,pittige pony's.Van de meeste Hermansen veulens vind ik ook een rust uitstralen.Kan natuurlijk heel anders zijn.

Leuk dat Ekdal het thuis weer naar ze zin heeft en de wond netjes gaat genezen.Denk dat dat geluk je nu weleens mee mag zitten!

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 20 jun 2009, 18:39

Ah, het konijn :o , hij zal wel geschrokken zijn.

Dat is bij Ewald wel waar, die straalt heel veel rust uit, zijn hele uitstraling, die hang lip. Ja, de Timor's krijgen we denk ik wel mee te stellen, maar ik denk wel dat als je dat doorbroken hebt, je er onwijs leuke werkwillige paardjes van krijgt. En toch, als ze eenmaal bereden kunnen worden, kunnen we elkaar via FW weer tips geven :list: , de tijd zal het leren.
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 20 jun 2009, 18:42

Elvis schreef" Mijn Timortje is inderdaad ook wat ontoerekeningsvatbaar hoor,ik herken het volkomen.!Hij is nog steeds best Chill en als hij 1x gezien heeft dat het niet eng is is hij zo weer de rustheid zelf maar hij is best verandert denk ik zo.
Hoe bedoel je dat hij is veranderd? Is hij juist rustiger geworden, of andersom?
Elvis

Bericht door Elvis » za 20 jun 2009, 21:41

djenga101 schreef:
Elvis schreef" Mijn Timortje is inderdaad ook wat ontoerekeningsvatbaar hoor,ik herken het volkomen.!Hij is nog steeds best Chill en als hij 1x gezien heeft dat het niet eng is is hij zo weer de rustheid zelf maar hij is best verandert denk ik zo.
Hoe bedoel je dat hij is veranderd? Is hij juist rustiger geworden, of andersom?
Nee juist een stukje drukker.Ik ken hem natuurlijk alleen van de verhalen maar hij is toch echt wel een druk mannetje hoor.Vandaag op de weg ook alleen maar dribbelen en met ze hoofd schudden lekker gek doen.Kwa nieuwe dingen verkennen is het momenteel echt een watje...maar goed zoals jullie weten staan we hier in echt dorp met veel verkeer.Dus die verandering zal hem ook wel wat anders maken.Buiten dat is hij jong dus kan nog zoveel gebeuren.Maar zoals jullie hem weleens omschreven ook in vergelijking met Eachann doet hij niet veel er voor onder.Hij heeft ze gedrag misschien wel overgenomen en probeert dit nu uit bij Emy haha..Ook de verhoudingen onderling zijn natuurlijk verandert.Hier heetf Elvis best wel wat te vertellen dus misschien krijg je daar ook wel een grotere mond van!!
:D

Tips geven in de toekomst is misschien wel een goeie!Gelukkig zijn we niet zo snel onder de indruk dus dat scheelt.Ik vind Emy ook echt rust uitstralen van Nancy is wel niet een directe Hermansen maar je ziet wel duidelijk de herkomst.Als je Elvis ze koppie ziet,weet je het meteen echt een duiveltje }-)
Met het konijn gaat het overigens prima we zagen hem vandaag nog gewoon huppelen!

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 21 jun 2009, 03:37

Gelukkig voor het konijn, oeps.. Arm ding..

Hij is misschien net in zijn probeer fase gekomen.. Kan natuurlijk.. Hij heeft als hengst even aan Imka mogen snuffelen.. Het duurt vaak ook nog wel even voor de hormonen ook denken, Oh ja, ik ben nu ruin..
Jeskim is ook niet echt van de zachte aanpak geweest, in het begin wel, maar later heb ik dat geetter recht gezet, maar die moet je ook echt een loei geven eer die onder de indruk is.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther

Bericht door Esther » zo 21 jun 2009, 03:39

Mag ik hier straks toch weer meepraten, hihi.. Al is het geen officiele E..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » zo 21 jun 2009, 08:12

Esther schreef:Gelukkig voor het konijn, oeps.. Arm ding..

Hij is misschien net in zijn probeer fase gekomen.. Kan natuurlijk.. Hij heeft als hengst even aan Imka mogen snuffelen.. Het duurt vaak ook nog wel even voor de hormonen ook denken, Oh ja, ik ben nu ruin..
Jeskim is ook niet echt van de zachte aanpak geweest, in het begin wel, maar later heb ik dat geetter recht gezet, maar die moet je ook echt een loei geven eer die onder de indruk is.
Elvis heeft soms weleens een tik nodig hoor zeker omdat hij echt overal in wil happen en ben het liever voor als dat je straks zo'n bijterig type krijgt.Maar meestal wil een stem al veel bij hem doen.Staat hij gelijk te smakken van jeetje "heftig mag ook niks" :D
Ze "hengstengedrag" is hij aardig kwijt het is nu al ruim 6 weken terug en soms zie je hem wel is denken als hij er dan achter staat te snuffelen van "moet ik hier nu wat mee of niet" Maar verder echt geen last meer van hem.Toen was hij echt in zijn steigerfase ook.

En van mij mag je mee blijven praten hoor Esther!! ;)

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 21 jun 2009, 09:05

Hey,

Ik ben zo trots op mn twee meiden! Gister weer eens gaan wandelen, Imka voor de wagen geknoopt en de bedoeling was om te kijken wat Emy zou doen als we die naast Imka zouden zetten. Nou helemaal niks, ze liep erbij als of het de normaalste zaak van de wereld was! Ook de kar was helemaal niet eng! We zijn denk ik in totaal 20 min weg geweest waarvan ze 10 min naast Imka gelopen heeft. De terug weg is een weggetje met allerlij paaltjes en dat vond ik iets te veel gevraagt :D
Ik had wel eens op show's gezien dat ze twee merrie's en twee veulens ernaast geknoopt hadden voor een wagen en vond dat zo leuk dat ik dacht dat is een leuke foto *-:) Dus zo gezegt zo gedaan :D
Het is overigens niet de bedoeling dit vaak te doen hoor maar zo af en toe om te wennen. Ze vond het zelf ook erg grappig als je dr koppie zag. Daarna is ze bij terugkomst meteen in dr stal gezet met een hele grote bak met lekkers en daarna mocht ze weer lekker dollen in het weiland!
Elvis was ook mee maar die was erg druk om ook even naast de kar te lopen... Die was vooral bezig met hoe gek kan ik doen met mijn hoofd 8)7 Ook die was verders wel erg braaf hoor! T zijn gewoon drie toppers bij elkaar want ik had niet anders verwacht maar Imka verzette ook geen stap verkeerd *o/*
:L :L :L
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » zo 21 jun 2009, 09:59

Ekdal heeft ook echt een tik nodig soms, of een knauw van Danc!

Gister ging ik Ekdal halen uit het land en Danc blijf wel buiten. Dus Ekdal liep eerst als een lammetje en ik dacht nog wat is ie braaf ! Maar toen begonnen de paarden achterhem in het land te rennen en toen nam Ekdal een sprint..touw door mijn houden, mijn vinger helemaal open, hij bokken en slaan, Was ie rustig begon ie weer, maar dacht toch niet dat k ging loslaten ofzo....Misschien heel stom maar ik doe de volgende keer echt een cap op mijn hoofd en handschoenen aan. Misschien wel musterig maar beter te voorzichtig..dan dat er zometeen wat gebeurd....Hij sprong echt alle kanten op.
Ekdal schrikt ook van de stomste dingen....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 21 jun 2009, 10:00

@Nancy; ik heb de fotos op je hyves gezien. Te schattig. De manen van Emy zien er ook al weer goed uit zeg!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 21 jun 2009, 10:01

Gelukkig heeft Emy nog niet van zulke fratsen gemaakt! Denk ook niet dat ik dat erg zou trekken. Gelukkig heb ik een rustig en braaf paardje getroffen!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » zo 21 jun 2009, 10:09

Maar ekdal laat zich opjutten door Dancer. Aan de ene kant is het wel positief dat ie zo met Danc kan opschieten hoor, want danc beschermt hem ook, maar soms ook irri. En Ekdal doet ook gek als je het nier verwacht. Moet ook eerlijk zeggen dat ik ook niet een megaheld ben ofzo. Niet dat Ekdal het altijd gemeen bedoeld, maar als ie gaan bokken, vind ik zijn benen toch niet zo heel prettig als ze zo dichtbij zijn. dus dan maar een cap op...*trouwens ik kwam op dat idee om een cap op te doen, door een artikel in de paard en sport over trailerladen. Daarin werd beschreven dat als je een lastig paard hebt je beter ook een cap op kan doen met trailerladen. Zo'n gek idee is dat nog niet....dacht ik toen!*
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Gesloten