Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » wo 13 feb 2008, 21:49
Dus Toot verhaart enorm of Toot is enorm verhaard.
even als voorbeeld..
(hier nog een met NLs als goedste vak

nee niet beste)
Dan toch!?
Geluk is de vrucht van intens werk
-
Amber_
Bericht
door Amber_ » wo 13 feb 2008, 21:50

Jupz ! We hebben hetzelfde

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
-
Hilly
-
Contacteer:
Bericht
door Hilly » do 14 feb 2008, 09:23
Wat is Tood, eh Toodt, of Toot een superfjord! Een heel lief koppie. Hij ziet er uit of hij de hele dag wel wil knuffelen. En wat een mooie bouw heeft hij!
Je mag Toot hier wel heen brengen...

'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
-
Claudje
Bericht
door Claudje » do 14 feb 2008, 09:56
Toot trekt een Caylinn neusje

-
Viv
Bericht
door Viv » do 14 feb 2008, 10:33
Toot is cool en megasjiek zeg.
Mijn C gaat als het een beetje tegenzit tegen onze wil in verhuizen. Doordat Ydel weg gaat komt hij alleen te staan en we hadden een toezegging van iemand die erbij zou komen maar die heeft vandaag weer afgezegd.
Dus komend weekend maar op stallenjacht tussen het jureren door. Eigenlijk voldoet geen enkele stal op dit moment want hij is dan genoodzaakt om op stal te staan 23/7 maarja heb weinig keus. Alleen staan is ook geen optie (straks staat hij net als Tjo ook tig maanden in zn up).

Baal er echt zo verschrikkelijk van. Sorry moest het ff kwijt.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Annemarie
Bericht
door Annemarie » do 14 feb 2008, 10:36
@Viv, jammer zeg dat Cadiz moet verhuizen. Waarom gaat Ydeltje weg dan?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Amber_
Bericht
door Amber_ » do 14 feb 2008, 10:47
Jemig Viv !! Wat rot joh.. Waarom moet Ydel weg ?
Maar Cadiz kan toch wel weekje, 2, alleen staan tot je misschien iemand anders hebt die bij jullie ken komen staan ?
Hilly schreef:Wat is Tood, eh Toodt, of Toot een superfjord! Een heel lief koppie. Hij ziet er uit of hij de hele dag wel wil knuffelen. En wat een mooie bouw heeft hij!
Je mag Toot hier wel heen brengen...

Als hij te puberaal wordt, zal ik hem brengen

We houden het op Toot

!
Claudje schreef:Toot trekt een Caylinn neusje

Muahah waar ?
Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » do 14 feb 2008, 11:02
Wauw wat is Tootje "groot" geworden. Hoog was hij al maar hij begint nu ook meer massa te krijgen. Hij is leuk!
Eveline heeft op zinloosgezever uitgelegd waarom ze weggaat. Wel balen natuurlijk Viv. Maar er was toch pas iemand komen kijken, heeft die nu aangegeven niet te willen komen? Een tijdelijke opfok, voor een aantal weken, in een groep zou ik persoonlijk niet voor kiezen. Ik zou dan ook iets structureels willen hebben. Het duurt toch altijd ffies voordat ze hun plaatsje in de groep hebben verworven wat er soms best hard aan toe gaat en het levert wel weer stress op voor het dier. Cadiz is er een die nog niet veel in handen geweest is voor hij bij jullie kwam toch? Die heeft al veel te verwerken gehad in zijn bovenkamer de afgelopen weken. Bovendien is dat nu nog lastig te vinden natuurlijk een adres waar ze lekker naar buiten kunnen midden in de winter. Bij jullie lastiger dan bij ons denk ik. Ik zou me wel afvragen waar ik mijn jonge paard meer plezier mee zou doen, lekker buiten staan en kunnen bewegen (ook al is het in zijn eentje) of in een box moeten staan 23 uur per dag...
Morgan!!

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
-
Amber_
Bericht
door Amber_ » do 14 feb 2008, 11:14

Eindelijk meer Massa..
Nou daarom zei ik ook, beter dan eventjes 2 weken ofzo alleen dan op stal. Vind dat altijd zo sneu. Als ik Toot zolang op stal zet,

Dan probeert hij de stal uit te komen whaha.
Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
-
Claudje
Bericht
door Claudje » do 14 feb 2008, 12:23
Amber_ schreef:Claudje schreef:Toot trekt een Caylinn neusje

Muahah waar ?
De eerste foto vooral, tweede ook wel
Kijk maar:
Zie je

-
Viv
Bericht
door Viv » do 14 feb 2008, 12:42
Amber_ schreef:
Maar Cadiz kan toch wel weekje, 2, alleen staan tot je misschien iemand anders hebt die bij jullie ken komen staan ?
[
2 weken???? Was het maar waar. Gezien de stalprijs vrees ik dat het weet tig maanden leeg staat net als vorig jaar (het loopt niet echt storm met 200 ero kale boxhuur als er 2 straten verderop 2 stallen zijn met 100 euro kale boxhuur) dus ik ga daar niet op wachten, dat is niet fair tegenover Cadiz, hij heeft niet om deze situatie gevraagd en heb geen zin in een contactgestoord paard of een die knetter wordt als hij eindelijk eens een ander paard ziet.
Ter info Tjo heeft door het vetrek van Vjelko van begin April t/m eind September in dr uppie gestaan, ook niet echt fijn dus.
Dus helaas......

-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » do 14 feb 2008, 12:48
Heb je helemaal geen andere opties dan een stal waar hij 23 uur per dag binnen moet staan? Het is inderdaad een hoop geld 200 euro kale boxhuur. Ik zou dat persoonlijk ook teveel vinden. Maargoed daar heb jij natuurlijk helemaal geen drol aan.
Pff probeer voor je mee te denken voor een oplossing...voor 50 euro een shettenhengst op de kop tikken? Dan heeft ie wel een maatje en misschien kunnen ze de box samen delen?
Morgan!!

-
Viv
Bericht
door Viv » do 14 feb 2008, 12:53
Marijke&Rosco schreef:Wauw wat is Tootje "groot" geworden. Hoog was hij al maar hij begint nu ook meer massa te krijgen. Hij is leuk!
Eveline heeft op zinloosgezever uitgelegd waarom ze weggaat. Wel balen natuurlijk Viv. Maar er was toch pas iemand komen kijken, heeft die nu aangegeven niet te willen komen? Een tijdelijke opfok, voor een aantal weken, in een groep zou ik persoonlijk niet voor kiezen. Ik zou dan ook iets structureels willen hebben. Het duurt toch altijd ffies voordat ze hun plaatsje in de groep hebben verworven wat er soms best hard aan toe gaat en het levert wel weer stress op voor het dier. Cadiz is er een die nog niet veel in handen geweest is voor hij bij jullie kwam toch? Die heeft al veel te verwerken gehad in zijn bovenkamer de afgelopen weken. Bovendien is dat nu nog lastig te vinden natuurlijk een adres waar ze lekker naar buiten kunnen midden in de winter. Bij jullie lastiger dan bij ons denk ik. Ik zou me wel afvragen waar ik mijn jonge paard meer plezier mee zou doen, lekker buiten staan en kunnen bewegen (ook al is het in zijn eentje) of in een box moeten staan 23 uur per dag...
Tijdelijke opfok kan niet want alles zit vol (en alles staat binnen). Dat was zowizo nooit een optie.
En heb hem liever 23u in een box maar waar hij wel ccontact heeft met soortgenoten en dan 's avonds lekker wandelen of los in de bak dan helemaal Remie in een paddock waar hij als enig contact de mens heeft en de stalpoes.
Adressen waar ze buiten kunnen in de winter zijn er gewoonweg niet in deze regio, simpel. Maar mensen die er geld voor over hebben ook niet.
En geld voor een 2e paard hebben we ook nog niet momenteel.
Gaat verder balen...

-
Viv
Bericht
door Viv » do 14 feb 2008, 12:56
Marijke&Rosco schreef:Heb je helemaal geen andere opties dan een stal waar hij 23 uur per dag binnen moet staan? Het is inderdaad een hoop geld 200 euro kale boxhuur. Ik zou dat persoonlijk ook teveel vinden. Maargoed daar heb jij natuurlijk helemaal geen drol aan.
Pff probeer voor je mee te denken voor een oplossing...voor 50 euro een shettenhengst op de kop tikken? Dan heeft ie wel een maatje en misschien kunnen ze de box samen delen?
helaas vraagt hij voor een shet ook 100 euro boxhuur en ga geen paard kopen waar ik geen f*ck aan heb, dan koop ik liever een fjordveulen maarja die zijn inmidels ook weer bijna een jaar dus €€€

-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » do 14 feb 2008, 13:03
Nee dan zou ik dat ook niet doen. Maar in dit geval zou de shet natuurlijk wel een functie hebben, als je je er op instelt dat ie weer weggaat kan je het ook makkelijker als tijdelijke oplossing zien. Hoe disrespectvol dat dan ook richting de shet mag lijken...maar even uit egoistisch oogpunt bekeken.
Misschien dat je de stalbaas nog eens een keer zou kunnen vragen hoe op te lossen. Want 100 euro voor een shet willen ontvangen is natuurlijk echt mega veel. Maar als je nu weg moet dan loopt hij 200 mis. Met het vertrek van Eef erbij gerekend 400. Is dat 400 euro. Dan zou ik als ik hem was liever de helft ontvangen dan helemaal niets ontvangen. Misschien dat hij als je het uitlegt wel zoiets heeft van, zet er dan maar een shet bij en als er een ander is vertrekt die weer?
Maargoed ook shet kan dingen overkomen waar een dierenarts voor nodig is en moet eten en ontwormd worden en naar de hoefsmid...
Even heel hammerysk gezegd Eef betaald ook nog een maand door die ze er niet meer staat, kan een shetje dus 2 maanden van staan
.
Morgan!!

-
maroes
Bericht
door maroes » do 14 feb 2008, 17:05
Jammer Viv,helaas dat de stalhuur zo hoog is,anders had ik graag gekomen met Ciara.
De stal waar ik sta en Kimmes,daar komen de paarden wel buiten.Het is geen ideale stal,maar je paard komt wel buiten.Misschien een optie?
-
Amber_
Bericht
door Amber_ » do 14 feb 2008, 17:20
Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
-
yvette
Bericht
door yvette » do 14 feb 2008, 17:24
Amber_ schreef:Dus het is .. Toot verhaart en Toot heeft vorig jaar verhaard.

Bijna goed:
Hij IS vorig jaar verhaard...
Tot zover de Nederlandse les.
Balen Viv dat je met Cadiz moet verhuizen. Hoop dat je toch nog een fijn plekje vindt.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
-
Amber_
Bericht
door Amber_ » do 14 feb 2008, 17:30
Muahaha jemig en ik had een 8 voor NL

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
-
Viv
Bericht
door Viv » vr 15 feb 2008, 06:40
Ga zaterdag bij zomerland kijken waar ze evt 1 mei op zouden kunnen. Daarna kijken we wel verder.
@Marijke, wij zijn geen mensen om een paard even voor erbij te kopen en dan te verkopen. En wat je zegt, alssie wat gaat mankeren....