Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Amber_

Re: Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Bericht door Amber_ » wo 08 dec 2010, 22:15

Haha als ik dat zo lees is Toot Aan-of Ingereden *D !

Tootje mag aanstaande vrijdag wel mee, voor een springwedstrijd :)) 50 en 60cm
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Peertje

Bericht door Peertje » wo 08 dec 2010, 22:17

Gaaf dat je weer gaat springen Amber! Daar zijn wij nou nog echt dummies in! :D
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 08 dec 2010, 22:23

Ben wel heel blij dat Tootje ook erg enthousiast is daarin *D!
En zo komt hij weer lekker in handen en onder andere paarden :j..

Maar ik kan niks dressuurmatig haha!
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Peertje

Bericht door Peertje » wo 08 dec 2010, 22:26

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij de 'spring opleiding' van je paarden aanpakt!
Wij komen niet verder dan af en toe een balkje neerleggen, waar Peer dan gelijk over struikelt... :+
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 08 dec 2010, 22:30

Moet zeggen dat ik ook wel mazzel heb met Fjordy en Tootje natuurlijk..
Met Toot ben ik ook begonnen met balkjes en kruisjes, en dat blijven herhalen ! :j
Daarna is hij natuurlijk mee geweest naar Lisse, en daar bleek hij het super leuk op te pikken.
Vlietland, Lunteren deed hij ook goed, veel herhalen en blijven doen :D.

Maar ik ondersteun hem wel veel, pittig aanrijden. Flinke draf of galopje,
Stil zitten, maar wel been eraan met afzet. Met de les zijn we vooral bezig met 1 tempo rijden.

Vaak springen ze ook beter op wat hogere hindernissen hoor, Tootje tilt niet meer op voor 30cm.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Jilly

Bericht door Jilly » do 09 dec 2010, 08:36

Hay valt ook nog steeds in de categorie aan- of ingereden := en dat zie ik nog niet meteen veranderen ai ai... Ik kan het zelf niet op m'n eentje naar een hoger niveau brengen, kan niet lessen, Hay werkt niet mee.
Weet nog niet hoe het met ons verder gaat verlopen. De ene keer denk ik dat graag verder wil leren in de dressuur, maar dan vind ik het weer niks. Heb 0,0 motivatie om in m'n eentje een uur te gaan trainen, Hay lijkt er niks aan te vinden....
Dan denk ik weer om eens western te proberen, of toch alleen boscrossen? *zoekt zichzelf*

Wat fijn wendy dat je weer hebt kunnen rijden!! Hier helaas nog geen sprake van rijden, ondanks de zachtere temperaturen ligt de grond nog steeds steen hard. Dinsdagavond heb ik wat zonder zadel gehobbeld in het binnenbakje, maar in zo'n klein ding vind ik de lol er ook snel af :+ Ik merk ook echt dat Hay dat zijn speelplek vindt, dan let hij nog minder op dan anders en werkt totaaal niet mee.

Trailer eindelijk met groene keuringskaart *o/* we waren op 5 min buiten op het keuringstation, heerlijk echt!

Zaterdag heeft de zadelmaker nog eens beloofd van te komen, ben benieuwd! Als hij nu weer afbelt mag hij het zadel steken waar de zon niet schijnt :=
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » do 09 dec 2010, 09:29

Hahaha 'het donkere gat'.. Best groot zo'n zadel voor zo'n klein.. nou ja laat ook maar.

Super van je trailer! Kun je hier ook eindelijk eens van gaan genieten (als het niet te glad is om er mee op pad te gaan).

Castor valt ook zeker nog in de cat aan- of ingereden. We waren vorig jaar nog wel wat op pad naar de volgende categorie, maar door gebrek aan motivatie van mijn kant zijn we niet meer verder hiermee gegaan.
Boscrossen past mij voorlopig nog het beste al denk ik nu steeds dat ik het in de bak rijden wel weer wat op wil gaan pakken (zodra ik weer te paard ga). Maar of dit idee ook doorgezet gaat worden??
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 09 dec 2010, 09:36

Celony valt in een categorie die er niet bij staat, helemaal nog niet gereden, hihi. Wel is hij voor de kar beleerd en daar is hij toch ook nog een groentje in, licht aangereden zoiets.
Natuurlijk staat hij door zijn blessure inmiddels al flink wat maanden stil maar daar lijkt het wel goed mee te gaan. Het half jaar dat we hem gegeven hebben is nog niet om maar ook al was dat wel zo dan bleef hij toch nog staan. Ivm weer en de omstandigheden hier bij huis lukt het nu gewoon niet om te gaan mennen. En ik vind het niet eerlijk om een paard dat al maanden stilstaat door een blessure zomaar mee te nemen naar de menles en daar dan 1x per week een uur menles van te vragen in een hele zware bak. Het zal dus moeten wachten tot komend voorjaar en ik hopelijk de mogelijkheid heb om hem hier thuis rustig aan weer op te starten. Het liefst zou ik dan eerst weer een aantal keren met hem naar Wannperveen willen gaan om ook zelf weer het vertrouwen te krijgen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 09 dec 2010, 09:40

Ja, voorlopig mag trailertje nog even blijven staan waar hij staat haha, vannacht weer bijgesneeuwd... Was dinsdag wel een gedoe om van stal weg te komen, al dat aangekoekte ijs is niet echt bevorderlijk om makkelijk weg te rijden :D maar banen liggen er super bij, nu ook nog steeds gelukkig.

Misschien dat ik dit weekend even aan het bos ga kijken waar ik makkelijk kan parkeren en of het bos er een beetje redelijk bij ligt. Anders geniet Hay nog maar even verder van zijn congé payé :P
Viv

Bericht door Viv » vr 10 dec 2010, 09:53

Jeeeeejjjj dooiiiiii!!!! Straks meteen weer even erop klimmen. Gister hebben we de bak met hem gesleept en dat ging al super. Stuiter stuiter stuiter...
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » vr 10 dec 2010, 11:50

Hier is het nog steeds niet te doen. Grond is nog keihard en met die gesmolte sneeuw is het een zwembad.
Grrrrr.

Bij mij vallen Coentje en Alco allebei onder licht aangereden(pfffff, moet echt eens wat gaan doen)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 10 dec 2010, 16:47

Bedankt Peertje, dat is even een heel stuk duidelijker voor mij! Hildar zit dan ergens tussen aan-ingereden en gereden :))
En het is idd wel zo dat elke ruiter het anders ziet en paarden ook anders aanrijd, maar toch is ergens een lijn hebben wel handig.

Succes Amber op wedstrijd!

Super voor je Jilly, jammer dat je er nu nog niks mee kunt natuurlijk

hier gaat het dit weekend warm wrden! 7-8graden nog wel, we gaan normaal ook eens lekker springen! ik hoop de 60cm te halen, maar ben echt niet zo'n durver, veel meer een dressuur mens (Hildar gelukkig ook, al kan dat ook aan mij liggen natuurlijk >;) )
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » vr 10 dec 2010, 16:55

Ik ben ook zoooo blij dat het 'warm' wordt dit weekend! Denk dat ik er lekker op uit trek met Hay!
Viv

Bericht door Viv » vr 10 dec 2010, 17:24

Kdies hangt overigens tussen doorgereden en gereden in qua ML dr lijstje. Vind persoonlijk dat je geen oefeningen aan niveau kunt hangen. Op sommige fronten issie net B maar bv contragalop, uitgestrekte gangen en overgangen stap/galop en keertendingen doettie met 6 hoeven in zn neus. Tsja bij de western wordt dat nu eenmaal vroeger in de opleiding gevraagd :=

Net weer ff heerlijk gereden, wat heb ik toch een wereldknol. 2 weken niks kunnen doen en amper buiten kunnen staan ivm de ijsvlakte hier in bak en paddocks. En gewoon opstappen en hup braaf zn ding doen +:)+
Morgen op herhaling :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 10 dec 2010, 17:42

Ik denk idd dat als je het over doorgereden gaat hebben je het niet over de oefeningen hebt, maar meer over de balans, de aanleuning en de bevestiging van de basis. Orion van mij zou volgens dit lijstje de ene dag aangereden zijn en als die zin heeft is die opgeleid tot hoog opgeleid :P
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Peertje

Bericht door Peertje » vr 10 dec 2010, 18:27

Ons Ctje was erg stout vandaag, maar Robbert zat er op dus heb er geen last van gehad! :D

Dat lijstje is natuurlijk ook niet compleet en geldig voor alle takken van sport, maar ik houd dit
ongeveer aan bij het 'screenen' van advertenties en de verwachtingen die ik dan van een paard heb.
Vind zelf wel dat bepaalde oefeningen bij een bepaald niveau horen, maar ik ben dan ook een echt
KNHS dressuur meisje :)
Jilly

Bericht door Jilly » vr 10 dec 2010, 18:55

Peertje schreef:Ons Ctje was erg stout vandaag, maar Robbert zat er op dus heb er geen last van gehad! :D
_/-o_ lekker droog haha

Ik heb mijn CH'tje (nog maar eens :roll: ) uitgelaten in het binnenbakje. Z'n 'vriendje' er bij gezet (het is klein zwart, jong en een echte etterbal. Meer weet ik er niet van haha) en ze gingen flink uit hun dak. Maar ik merk toch wel dat Hay 'ouder' wordt. Dat knieënbijten, steigeren etc. vindt hij allemaal maar niks. Die kop van hem dan :))

Morgen om 10u komt (hopelijk :(- ) de zadelmaker en ik denk dat ik nadien nog even rondje bos ga doen, ben tenslotte nu toch mobiel he! Vriendje heeft vervroegd nieuwjaarszingen met z'n voetbalploeg dus die zie ik van de hele dag niet, dan maar overdosis paarden!
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 11 dec 2010, 14:06

Vandaag nog niks gedaan,zijn stal uitgemest,bleeeh wat een amoniak lucht.
Morgen hoop ik wel te kunnen rijden,de grond is zo drassig.
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » za 11 dec 2010, 14:29

Coentje heeft zich erg misdragen in de bak. de blubber zit echt overal en zijn deken ziet eruit........
Hij heeft als een dolle lopen bokken en springen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Amber_

Bericht door Amber_ » za 11 dec 2010, 14:40

claudia schreef:Coentje heeft zich erg misdragen in de bak. de blubber zit echt overal en zijn deken ziet eruit........
Hij heeft als een dolle lopen bokken en springen.
Hahaha hij ging is lekker uit zijn bol ! *o/*

Tootje was gisteren echt super ! Natuurlijk al klein 2 maandjes niet gehobbelt, en nu rondje 50 en 60cm.Toen ik de inrij bak in kwam, was het vol met kleine meisjes met stuurloze, drukke ponytjes. 8)7 Gelukkig mocht ik in de springbak zelf even los draven zodat hij meeste energie kwijt was. Swingen joh haha, met de draf werd ik echt helemaal omhoog gewipt! :D

Daaran was hij heerlijk en kon ik met lang teugeltje in de Inrijbak stappen. :j Ponys voor me, naast me, achter me, hij vond het allemaal prima. +:)+ In de 50cm waren foutloos, barage ook foutloos. *o/* In 60cm helaas een balkje en even stuurloos momentje O:). Dan merk ik wel dat ik nog weinig stelling en buiging heb. Ik moet hem meer begrensen aan de buitenkant :j

Vandaag is Gio gekomen ! :+: Toot helemaal van slag, dus heb nu 3 strookjes weide. Toot - Fjordy - Gio, laat ze eerst maar is wennen aan het idee van nummer 3 :D. (Toot komt zowiezo niet bij Gio hoor haha)
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Plaats reactie