Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Bericht door kristelhans » vr 16 apr 2010, 08:06

Annalynn, wat spannend..maar inderdaad heel fijn dat ze zich nu zo laat pakken..jullie komen er wel! Succes met je spierpijn!

En Bailey die alles eng vindt..hihi herkenbaar..Bij Beer is dat ook zo geweest met wandelen..alsof hij het OPEENS door had en dan was hij ook niet te troosten..werd alleen maar erger..hij is wel overheen aan het groeien heb ik het idee. Achja, 't zijn ook kuddedieren natuurlijk dus ook niet zo raar.

Fijn dat het met Bootje ook zo goed gaat!

En lekker boshoppen met Bink..heerlijk! 't Is hier alleen behoorlijk fris nu..heb een rokje aan met panty maar ik bibberde net wel even toen ik naar een andere locatie moest!

Ik ben gisteren naar een theater optreden van Daniel Lohues geweest en het was heel leuk! Wel moe nu.. Vanmiddag om 12.30 gesprek over een opleiding die ik wil gaan doen naast mijn werk volgend jaar (op kosten van de baas). Duimen!
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 16 apr 2010, 08:55

Yvonne zeker weer langs dezelfde auto, weer in draf, weer een noodstop maar nu geen hond en dus niet omgedraaid.

Duim voor je Kristel!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 16 apr 2010, 09:01

Senks ;) Vind het heel spannend..tis echt ene hele leuke opleiding en er is een lerarenbeurs beschikbaar...dan kost het mij dus niets. Heb wel zin om weer wat te studeren!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 16 apr 2010, 17:43

vanmorgen met Bink alleen in het bos geweest. Dat ging nog niet altijd helemaal fijn, maar vandaag was hij zo vreselik braaf. Daarna nog even gepoetst, en hoefjes gekrabt, was ie ook zo lief. En toen oeps, alweer 11.55, bijna te laat voor school. Maar ik heb heerlijk genoten van BInk vanmorgen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 16 apr 2010, 18:15

Heerlijk, zulke ochtenden! Fijn dat Bink zo braaf was! Kun je dan helemaal blij van worden he?
Anouska

Bericht door Anouska » vr 16 apr 2010, 18:49

Helaas was mijn stalgenootje ziek. Lekker gepoetst en stukje gewandeld. Alweer een record van ons rondje verbroken, rondje is normaal 20 minuten en nu waren we met 14 minuten weer terug op stal :o. Wat heeft Bjørn de pas erin zeg, nog klein stukje gedraafd, pppfff helemaal kapot nu. Toch maar eens zorgen dat ik hier een fiets krijg, ging vroeger ook wel met Bjørn naast de fiets.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 16 apr 2010, 18:52

Wat actief, Anouska! Was hij wel braaf? Ik zit op de bank, manloos vanavond..dikke zak snoep naast me en de tv zonder geluid aan en een muziekje op de laptop via youtube!
Okee ik moet hier ook even spammen! De rest staat bij PP..
Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » vr 16 apr 2010, 19:21

Hij was redelijk braaf! Heb gelijk wat grondwerk en opstellen meegepakt tijdens wandelen. We kwamen een man tegen met hond, hond liep braaf mee aan de lijn en Bjørn begon te snurken alsof hij voor het eerst in zijn leven een hond zag, whahahahahahaha.
Ik moet ook nodig weer eens foto's maken, hij is alleen niet schoon te krijgen. Draait zich weet ik hoe vaak door de mest heen, is maar 1 ding tegen te doen, wassen!
Hier ook lekker bank hangen, flap op schoot en Xfactor op tv.

www.fitenvitaaldier.nl
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » vr 16 apr 2010, 19:31

Ook van deze kant nog maar eens een berichtje, heb het zo druk.. pff.. lees wel alles maar verder komt het er niet van..

Heb nu sinds deze week een bijrijder voor Basco, gisteren heeft ze hem gelongeerd en vandaag even gerden en van wat ik gehoord/gezien heb gaat dat hartstikke prima!

Morgen even een stukje met hem wandelen denk ik zo en even wat oefeningetjes aan de hand.

@ Kristel, leuke foto van Beer zeg! En dat haar? Haha bij Basco komt er nu niet zoveel meer vanaf maar daar is al een heel pak vanaf.. :P
Bailey

Bericht door Bailey » vr 16 apr 2010, 23:04

Da's schrikken zeg, zo'n 180 graden draai Annalynn! Wat goed en braaf van Brass dat ze zo rustig bleef, daar mag je zeker heel blij mee zijn. Komt goed met jullie!

Hoe ging je gesprek Kristel? Welke opleiding wil je erbij gaan volgen?
Beer is een knap peerd hoor, zo even bij je andere foto's kijken.

Wat fijn dat Bink ook zo'n braverik is!

Anouska, jammer dat je stalgenootje ziek was. Maar wat goed dat je je record verbroken hebt! Toch nog lekker gewerkt samen zo te horen.

Bailey is sinds gisteren een beetje drammerig. Misschien iets teveel groene sprietjes gegeten, hij is gewoon erg ongeduldig en wil graag aan het werk.
Vandaag kwam een zadelmaker langs op stal voor een stalgenootje, dus ik vroeg of zij meteen naar Bailey wilde kijken voor een zadel. Was helaas niet heel positief, zelfs haar kortste westernzadel lag nog over de 18e rib. Als ik western wil kom ik volgens haar uit op maatwerk en australian stock is gezien de lengte al helemaal geen optie. Ook een endurance-zadel zag ze niet zo gebeuren aangezien de singelophanging daarbij niet goed zou liggen.
Hoop opties waar ik me op aan't focussen in een keer van de tafel geschoven eigenlijk....
En dat terwijl we eigenlijk niet op zoek zijn naar een engels zadel, tenzij het niet anders is.
Belangrijkste is natuurlijk dat het goed ligt op het paardje. Maar ik zou het toch fijn vinden als ik mijzelf er ook prettig in kan voelen en een zadel kan vinden dat ook aansluit op mijn manier van rijden.

Ik baal dus een beetje, maar geef de zoektocht nog niet op. Er zijn toch wel meer fjordjes met een ander zadel dan een vzh-tje of dressuurzadel. Bailey heeft ook geen extreem korte rug, geen extreem platte schoft, geen extreem ronde buik... moet toch iets voor te vinden zijn, heb zeker moeilijkere ruggen gezien!
Laatst gewijzigd door Bailey op di 27 apr 2010, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » za 17 apr 2010, 06:30

hier ook nog een klein nieuwtje over Blos. Blos word echt al dik! gelukkig is ze over een week en 3 dagen al uitgerekend. Als het zover is dan plaats ik het natuurlijk hier en in het babynieuws!

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 17 apr 2010, 07:09

Sterre, wat baaaaalen van je zadeldrama! Hopen dat je uiteindelijk wel iets kan vinden dat bij jullie allebei past. Misschien iets in de Ijslander hoek zoeken? Dat zijn vaak ook korte zadels..

Danique, wat spannend! Ik zag op de agenda van Fjord 2010 dat jij, Blos en G-tje een demo geven! Super leuk!

Ik heb om 12 uur les en ik heb er zooooveel zin in! Eindelijk weer wat handvaten.. Beer was zo stijf afgelopen keren..en dat is niet gek natuurlijk maar ik heb wel weer even behoefte aan wat feedback.
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 17 apr 2010, 09:17

wat raar dat je geen goed westernzadel kan vinden voor Bailey, ik heb voor Exel ook een westernzadel en dat ligt prima, terwijl Exel ook niet 1 van de langste in de rug is.

Dat worden Spannende tijden Niekie, ik zal babynieuws in de gaten houden

Veel plezier met je les Kristel.

Van deze kant weinig te vertellen over mijn Btje, hij wordt op dit moment vaker door Cathy gereden dan door mij ivm mijn verhuizing. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren straks op een totaal andere omgeving
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 17 apr 2010, 09:17

wat raar dat je geen goed westernzadel kan vinden voor Bailey, ik heb voor Exel ook een westernzadel en dat ligt prima, terwijl Exel ook niet 1 van de langste in de rug is.

Dat worden Spannende tijden Niekie, ik zal babynieuws in de gaten houden

Veel plezier met je les Kristel.

Van deze kant weinig te vertellen over mijn Btje, hij wordt op dit moment vaker door Cathy gereden dan door mij ivm mijn verhuizing. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren straks op een totaal andere omgeving
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Keandra

Bericht door Keandra » za 17 apr 2010, 11:14

hee ik kom ook nog eens terug piepen
(ben te vaak ziek door men zwangerschap (heel draaierig) en heb ook niet verschrikkelijk veel tijd meer)

raar dat je geen western zadel voor Bailey
mss dat zij er daar geen hebben die hem passen en het dan direct proberen af te schuiven als 'er zal hem niks passen'
(ken er zo ook bij ons in de omgeving, en dat gewoon omdat ze proberen je zo bij hen te houden en niet naar andere te laten gaan in de hoop dat je bij hen dan een supper duur zadel aanschaft waar je op zich mss zelfs niet veel mee bent)

probeer eens aan barefoot te denken, wij zijn super tevreden van onze arizona, sinds we die hebben is Githa weer super vooruit gegaan

Nicky van http://www.nickyskeet.nl, doen daar zadelpas mee aan huis/stal, en zijn zelfs tot bij ons gekomen (België!!)
gewoon contact opnemen via de site, en in een mailtje dan een foto sturen van je paard, in zij en vooraanzicht voor een idee toch al te hebben van de breedte
zij geeft alle mogelijkheid om te rijden en zo met het testzadel zodat je zelf direct een duidelijk idee hebt
ze zijn ook super vriendelijk
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 17 apr 2010, 12:47

Sophie, volgens mij wil Sterre geen boomloos..had ze niet zulke fijne ervaringen mee.

Oh mijn les ging GOED! Geen kuchjes te bekennen en ik had geloof ik wel geschreven dat ik Beer zo stijf vond rechtsom in de bak..nou, dat kwam dus door mij! Binnen een paar rondjes zag mijn instructrice al waar het probleem lag..als we rechtsom rijden moet ik mijn linker schouder iets naar voren doen..het gaat maar om een cm of 2 maar het maakte zooo ontzettend veel verschil..Beer liet direct alles lekker los en we konden weer redelijk rechtuit lopen..ook meteen een stuk nageeflijker! Ik ben zo blij dat het aan mij lag..klinkt misschien een beetje gek maar ik vind het makkelijker om bij mezelf iets te corrigeren haha.. Hele les aandachtig met mijn schouders bezig geweest..fantastisch dat zoiets kleins, zoveel impact op je hele paard en manier van rijden kan hebben..en daarom heb ik dus les!

Nu weer 2 weken lekker zelf oefenen en dan weer les..nu al zin in! Beer was zo braaf..ook aan stelling op de volte gewerkt en dan met je buitenteugel begrenzen..vinden we lastig..binnenbeen moet dan het kontje wegduwen zeg maar en dat is ook een mooi huiswerkpunt..Beer heeft nu in de gaten dat als hij dan hard gaat lopen dat ik meer bezig ben met hem terug te nemen dan met de stelling en zo komt ie er onderuit haha..dus nu moet ik de hulpen blijven geven als hij harder gaat en dan mezelf herstellen..pff ik had het WARM man! En dat allemaal in een half uurtje hihi.. Oeh, en we kunnen misschien de jeep overnemen van de instructrice haha..handel!
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 17 apr 2010, 13:46

Anouska: Fijn dat Bjorn redelijk braaf was, dat geeft de burger moed!
Basco: (sorry naam even kwijt) een bijrijder waar je goede verhalen over hoort, fijn hoor, hopelijk blijft het goed uitpakken.
Kristel: Lekker oefenen voor de volgende les.
Danique: stoer hoor een optreden met Blossem en G-tje.
Ziggy: KLinkt wel alsof Exel zich vermaakt toch?

Sterre: Ik geloof er niets van dat er geen zadel kort genoeg zou zijn voor Bailey. Van western zadelds heb ik geen kaas gegeten maar toch.
De Massimo trail van Ilonk van 18,5" is korter dan haar oude Thorowgood Maxam van 17,5". De Massimo past op Brass en die is toch echt aan de korte kant. Wellicht zou je daar eens naar kunnen informeren?

Gisteren alleen een ritje met Brass gemaakt, ze was wat ibbelig (wat schrikkeriger maar dat is ze alleen ietsje meer dan met een vriend) maar wel braaf.
Lijkt alsof ze er niets van heeft overgehouden dat ik er van viel en zij alleen naar huis ging.
Ik ben lekker stijf, word een oude taart...
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Anouska

Bericht door Anouska » za 17 apr 2010, 15:00

Vanmiddag heb ik dan eindelijk gereden, met hulp. Hij was gelukkig braaf, maar is ook niet gek met dit weer. Het heeft me wel even een boost zelfvertrouwen gegeven. Morgen middag weer heel even hobbelen.

Hier een paar foto's van mijn kanjer. Kwaliteit is niet al te best, zijn met mobiel gemaakt, batterijen van mijn digi waren leeg.

Afbeelding

Afbeelding

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 17 apr 2010, 15:44

@Kristel: wat fijn dat je nu weet waar je aan moet werken

@Ilonka: Brave Brass en Exel is ook altijd wat iebelig als ie alleen op pad moet hoor, Vera niet die weet inmiddels wel wat het is, alhoewel als ze de kans krijgt om terug te gaan dan laat ze die kans ook niet onbenut }-) Exel vermaakt zich idd prima met Cathy, die 2 zijn zo leuk samen, echt jammer dat ik haar niet mee kan nemen naar het westen.

@Anouska: heerlijk dat je weer wat zelfvertrouwen terug hebt nu

Wij zijn vanmiddag ook ff op pad geweest, Cathy op Exel en ik op Vera. Maar volgende keer mag ik Exel weer pakken, want meneer heeft zijn "inhaalmanie" weer -:(- Die wilde bergje op ff voorbij komen denderen, deed ie verleden jaar ook en dan is het ff goed aanpakken. Cathy pakte het op zich wel goed op, ze liet 'm gelijk stappen en toen had ie zichzelf ermee, want toen moest ie de berg opstappen, terwijl galopperen toch echt makkelijker is :))

Bailey

Bericht door Bailey » za 17 apr 2010, 18:12

dankjulliewel allemaal voor het lieve meedenken over zadels :)
Ik had de reactie ook eerlijk gezegd niet verwacht, maar ze is wel een zeer deskundig/vakkundig iemand. Ook heel aardig hoor, daar lag het totaal niet aan! We kijken nog even door, proberen kan geen kwaad. Wie weet kunnen we haar ongelijk bewijzen ;)
De ijslander-hoek is helemaal geen gekke gedachte.
Boomloos zal ik niet snel meer kiezen helaas, barefoot schuift toch teveel bij Bailey en daar is ie toch wat te hupserig voor.
Morgen komt er iemand langs met een prachtig, heel kort westernzadel. Ben best heel hard aan't hopen dat het wat wordt!
Anders gaan we dan toch maar zoeken in de massimo-richting denk ik.

@Kristel, wat fijn dat je weer zo'n stap vooruit bent met de les! En een jeep, cool hoor! Ben benieuwd.
@Anouska, leuk om weer foto's te zien van je kanjer! Het is een leuke vent :)
@sophie, wat vervelend dat je zo vaak ziek bent door je zwangerschap. Wanneer ben je uitgerekend?
@Danique, wat spannend! ben nu al benieuwd naar de kleine!

Vandaag is er een nieuw fjordje gearriveerd op stal, een rooie! En... een merrie. Dus Bailey is verliefd. Nu valt hij bijna voor iedere merrie hoor, liefde op het eerste gezicht gaat bij hem vrij vlot ;) Hij heeft het er maar druk mee gehad, was er druk mee om hem bij de les te houden tijdens het rijden. Kleine casanova is het, hihi
Plaats reactie