hehe vind ik ook altijd zo grappig
enkele maanden terug is er een nieuwe wedstrijdruiter bij ons op stal komen staan (heeft er ondertussen al 9 paarden staan welke hij traint, hij heeft geen ander werk) en we waren eens met Githa en Jalenka samen bezig (dus Jalenka met touwhalster mee als handpaard op de buitenpiste) en het eerste dat hij zegt mijn paarden hebben schrik van fjorden.
mijn commentaar: mijn fjorden niet van jouw paarden, het is aan jou om je eigen paard te controleren, wij hebben ook recht om de piste te gebruiken
geen commentaar meer gehad (we moesten toen ook nodig eens op onze strepen beginnen staan want hij wilt dat elke recrea ruiter bij ons op stal voor hem opzij gaat)
gister weer een aanvaring mee gehad:
voor het ogenblik mogen de paarden niet op de weide (bemest en gezaaid) dus wat doen wij: wij gebruiken voor Jalenka de longeerpiste/roundpen om haar makkelijk een loop te geven
dus gisteren Jalenka in de roundpen, en Leslie heeft haar even introductie gegeven aangaande stemhulpen (stap, draf, galop en ho, niet aan de longe, in vrijheid dus) Nadien is hij Githa gaan rijden, maar we wisten dat die wedstrijdruiter er ook was, en na een half uurtje komt hij vragen of we Jalenka binnen willen zetten. Ik nee, we zijn nog met haar bezig (was effectief met haar bezig), leslie was op die moment aan het uitstappen dus zei ik van longeer maar even op de buitenpiste, Githa geeft daar geen zier rond en dat wordt wel vaker gedaan.
Na 5 minuten werd Githa dan ook in de roundpen gezet (als beloning, kunnen ze even bij elkaar gaan kroelen

) en zien we dat die ruiter zijn paard praktisch staat af te kloppen met de longeerzweep omdat hij de roundpen niet kon gebruiken.
was hij erachter na een mislukte longeersessie constant kwaad tegen ons, heb ik gezegd dat het mij heel spijt maar dat ik mijn paarden niet kan buiten zetten op het beschikbare stukje omdat Githa daar telkens op uitbreekt (er is een natuurlijke afsluiting, een diepe beek, en daar is Githa heel bang voor, gereden gaat ze erlangs, maar zonder onze steun weigert ze op die weide te blijven), dus moeten we het op een andere manier oplossen, in de roundpen. En als er niemand of maar 1 persoon een paard aan het uitstappen is dan kun je even goed op de buitenpiste longeren (is 50m breed en 120m diep, dus ruimte genoeg zou ik denken, als ze zelfs niet groter is).
geeft hij de commentaar, zet ze dan binnen. Dat ging niet er stond een hoogdrachtige merrie binnen, dus daar ga ik Jalenka echt niet bijzetten.
Ik heb dan de commentaar gegeven, dat het niet veel moeite is om even je planning te veranderen en dan je andere paarden eerst te rijden, hij weet dat we er telkens zijn voor een uur of 2, hij rijdt (of beter gezegt breekt) dan een paard of 3. Wij hebben evenveel recht om de acomodatie te gebruiken en we gaan met een 2jarige ze echt nog niet aan de longe longeren.
hij is dan vies weggegaan en naar de stalbaas gelopen. Maar we hebben geen commentaar gekregen van de stalbaas. We proberen altijd rekening te houden met wat we doen en wie er aanwezig is, zodat we geen dingen doen waar de anderen schrik van kunnen krijgen. Dus is mijn mening dat de anderen (hoeveel paarden ze ook hebben, dat voor ons ook kunnen doen.
tja moest er even af