Het Boomloos-zadel topic!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Het Boomloos-zadel topic!

Bericht door kristelhans » ma 17 mei 2010, 08:58

Ja! Heb ik goede verhalen over gehoord. Ik heb een dekje van HAF en dat absorbeert en is wat stroef. Het enige dat ik nu een beetje heb met dat dekje is dat Beer wat afgeknapte haren heeft op 1 plek (waar het zadel niet eens zit haha..beetje gek).
Keandra

Bericht door Keandra » ma 17 mei 2010, 09:28

wij hebben voor onder onze arizona 2 western dekjes van Busse, voor boomloze zadels
geen problemen met de haartjes en toffe print ook, we hebben een blauwe en een beige
we hebben er toen de laatste 2 bij Nicky's keet gekocht, heeft een speciale onderkant maar is eerder een gewone antislip die degelijk het zweet opvangt
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 17 mei 2010, 15:09

deze grandeur heeft een wollen onderkant.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » ma 17 mei 2010, 18:58

Ik was even aan het mee lezen. Ik kom twee keer per maand langs het adres van de barefoot zadels. Kan meenemen voor je.kan ik geoorloofd ook ff snuffelen.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Esther

Bericht door Esther » ma 17 mei 2010, 19:39

Dit is zonder sympanova.
Bij mij heb ik dus ook wat gekneusde haartjes.. Ik denk dat er binnenkort een nieuw dekje moet komen, hij is best al oud, misschien heeft het daar mee te maken, want bij mij is het ook wel erger geworden..
Misschien maar mee bestellen met nieuwe inlages..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 17 mei 2010, 19:46

`hmm ik heb 2 dekjes..een die precies past en een wat grotere..die grotere, de bruine, die veroorzaakt die plekjes..ga van de week maar weer met de rode rijden om te kijken of dat beter is..lastig hoor.. ik weet online ook nooit precies waar ik nou het fijnste kan shoppen.. tips? ;)
Esther

Bericht door Esther » ma 17 mei 2010, 20:23

Hoewel ik ook heerlijk met mijn boomloze zadel rijd kijk ik ook wel om me heen voor een boomzadel. Maar moet goed zijn en niet zo duur, hihi.. Die heb je niet zo veel..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Keandra

Bericht door Keandra » di 18 mei 2010, 07:09

hier dus ook hoor

we hebben ons boomzadel nog altijd liggen en dit zal niet direct weg gaan
als leslie weer eens een spring-ingeving krijgt dan heb je dat wel nodig
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 18 mei 2010, 07:24

Ik ben ook aan het rondkijken hoor..Heb laatst een op een Zaldi Endurance gereden..LEKKER! En ook nog eens supermooi en hij was ook niet zo heel duur..900 euro compleet..voor dat merk prima te doen (Ziet er heel nieuw uit maar weet niet of ie spiksplinternieuw was of tweedehands). Maar ik ben nu echt blij dat ik geen boomzadel heb gekocht afgelopen winter want Beer is zooo veranderd! Na de zomer maar eens kijken hoe het er voor staat...ik ga in juni op 'pnykamp' met Viv en ik wil dan even wat zadels passen daar als het mag om te kijken hoe bepaalde merken liggen...beetje vergelijken kan geen kwaad!
Keandra

Bericht door Keandra » di 18 mei 2010, 08:41

hehe

volgend jaar kunnen we met Jalenka beginnen
wil wel nog eigenlijk een jaartje wachten, maar leslie wilt dan al beginnen.

voor haar zowiezo eerst boomloos en tegen 5 of 6 een boomzadel (mss)
normaal zou zij dan voor mij zijn (gezien ze toch zo neig al aan me hangt 8-) ) en zal dan nadien wel zien of we naar iets meer moeten kijken
voor Jalenka heb ik wel al 1 ding vastgelegd, die krijgt geen western type zadel. Dat hebben we al 8-) , die zal dan eens gepast worden op haar rug ook, dus wil dan wel een london of cherokee. (dan heb ik mss nog een ander zadel direct voor Githa ook 8-) )
(moest ik nog eens de goesting krijgen van een zadelproef te laten rijden, kan het met dat zadel ook, 60cm is niet hoog om te springen he, dat doet Leslie nu al met die arizona)
Jilly

Bericht door Jilly » di 18 mei 2010, 09:10

Ik heb een boomloos en een dressuurzadel en daar spring ik beide mee, lukt perfect.
Als ik ooit hoger ga springen (HA HA, not 8)7 ) kan ik nog altijd de wintec vzh van Ines eens lenen.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Keandra

Bericht door Keandra » di 18 mei 2010, 09:18

zie me met Jalenka niet hoger gaan dan 60cm voor die zadelproef hoor

(die wilt nu nog niet tijdens vrijspringen over een balkje gaan, wel over een balkje over de grond maar dat is niet spingen he)

en leslie durft niet hoger da 60cm met die arizona omdat hij anders die zadelknop in zijn buik krijgt, het is nu juist niet als hij ermee springt
met ons ander zadel gaat hij tot 1m, klein verschil he, is dan wel nog zo veilig om het met dat veelzijdig zadel te doen
een echt dressuurzadel heb ik niet
Esther

Bericht door Esther » di 18 mei 2010, 11:20

Ik vind dat dus best moeilijk.. Ik wil mijn boomloze zeker aanhouden, Tea kan zo veranderen, met dracht en alles en ik hoor zoveel vervelende verhalen over niet passende zadels dat ik wel huiverig ben voor een boomzadel..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 18 mei 2010, 11:49

Same here, Esther! Wat ik tot nu toe op Beer heb gehad (een zadel of 10) paste nooit...1 zadel (van een fjord) gelukkig wel en daar heb ik Beer mee ingereden maar dat was na 2 maanden echt te krap. Ben ook benieuwd waar ik op uit ga komen 'later'.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 31 mei 2010, 13:54

Daarom zijn wij van boom naar boomloos gegaan.
Die van ons veranderen met de dag lijkt het wel O:) :P

Vandaag het andere zadel voor Peter opgehaald.
Ook een zwarte cheyenne maat 1,oude model.
Daar zat nog bij; zadelhoes,beugelriemen,een FULL hoofdstel (waren we al naar op zoek,dus komt mooi uit dat ze die nog had liggen :)
En nog een paar inlages + 3 dekjes.
Een budgetpad, een grandeur en een rode hAF pad.
We gaan maar eens kijken wat goed ligt en past onder de zadels en dan zien we wel weer verder.
We hebben nu alleen nog een singel nodig :D en dan kunnen we met z'n 2 op stap.

Dus als jullie nog iemand weten voor een cheynne drytex mt 1 dan hoor ik het graag :)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 01 jun 2010, 07:53

Janine, misschien heb ik wel belangstelling voor de drytex...is dat met vps systeem? Ik ben superblij met mijn zadel maar omdat we zoveel rijden nu trekt me dat vps wel..moet me er nog wel wat beter in verdiepen hoor...
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 01 jun 2010, 07:58

Ja,is iss met VPS systeem :)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 01 jun 2010, 08:00

Jammer dat je net een zadel hebt..anders hadden we misschien kunnen ruilen! ;) Ik ga me er in verdiepen en even wat financiën op een rij zetten! ;)
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » di 08 jun 2010, 08:17

Ik kom hier ook even bij. Ik heb ook nog even een paar vraagjes voor jullie boomloze rijders :D

Ik heb net gister voor het eerst les gehad met Daisy en ik wiebelde erg naar links en naar rechts toen ze ging stappen. De instructrice zei dat het komt omdat zij uit balans nog is en door de boomloze zadel. Misschien is het wel een kwestie van vaak doen, oefening baart kunst... Hadden jullie dat toen ook toen jullie boomloos gingen rijden in het begin?? En heb je nog enige tips wat je daarbij kan doen? Want ik denk dat daisy dat ook niet egt prettig vind, zo'n wiebelig mens :P
En binnen hoeveel tijd kan je dit "oplossen"? (als het te lang zo blijft dan kijk ik misschien naar een veelzijdigheidszadel..)
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 08 jun 2010, 08:25

Ik ben met cindy ook boomloos gaan rijden,en die is nu 4.
We zijn nog heel erg bezig met de basis,maar ik heb niet het idee gekregen dat ze uit balans was.
Ze liep juist beter met dit zadel.
Jonge paarden kunnen idd soms wat wiebelig zijn omdat ze idd hun balans nog niet hebben.
Zo was Akes ook en die heb ik met een wintec ingereden.
Weet niet hoe jonge paarden reageren met een boomloos zadel.
Cindy ook de eerste keren ,maar nu overgestapt.
ben jij mss niet wat wiebelig :+ ik bedoel,heb jij wel genoeg steun in het zadel ook in draf enzo?
Mss dat je het onbedoeld nog een beetje eng vind op haar dat jullie daarom mss uit balans raken?
Plaats reactie