Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nathalie

Re: Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Bericht door Nathalie » zo 06 mar 2011, 22:20

felicitaties zijn aan de orde hier zie ik voor Wendy en Viv :) Stoer hoor Wendy van de springles, kan me helemaal indenken dat je het spannend vond, dat heb ik tegenwoordig ook (Cos en ik zijn ook nog niet verder gegaan dan een paar keer een cm of 40 om te kijken of hij het zou doen...en yup..hij deed het :') )
ing-1970 schreef:Natalie , Ah dan heb ik je gevonden,dat ben ik dus.
Ze is erg goed hoor,legt veel uit,en ziet wat er fout gaat en goed gaat.
ben benieuwd dan.
wat leuk dat je er zo positief over bent :) Ze lijkt mij ook ontzettend goed en gezien de mails die ze me schreef over de manier van lesgeven lijkt het precies te passen bij hoe ik het zelf ook voor me zie :) :) :)

@Aria - whoa, een rit van 5 uur? Daar moest ik Cos niet aan wagen, ik hoop al dat we de les van een uur doorkomen samen :P. Voor ons zou dat meer iets zijn voor 'in de toekomst' :D

Jee Wendy, lees nu je laatste bericht goed...maar tjonge..dan sta je ook raar te kijken, wat een ervaring. Ik moest wel lachen om jouw droge beschrijving van het hele voorval :') :')
Wat vonden de eigenaren ervan? Die hadden het dus ook niet zien aankomen....?!?!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 06 mar 2011, 23:04

Zo, wat een verrassing, zo maar ineens een veulentje.

Jullie zijn allemaal goed bezig met jullie C-tjes. C-tje hier loopt nog steeds te flierefluiten buiten. Hij heeft een beetje een puinhoopje gemaakt van zijn boogje.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 07 mar 2011, 07:03

Maar flierefluiten kan ook heul lekker zijn :D

jemig Wen wat een verhaal, helaas lopen er heel veel surprise, grapje, no joke enz rond op den aardkloot.

Springen moet ik ook maar weer eens gaan doen binnenkort, is ook alweer veel te lang geleden.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 07 mar 2011, 07:31

ach Anita, wij hebben ook een jaar (15 maart heb ik Cos alweer een jaar!!) eigenlijk alleen maar lopen flierefluiten hoor! (en over Cos' boogje zullen we het dan maar niet hebben :P). De aankomende les is volgens mij het eerste dat we 'volgens het boekje' doen :P
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » ma 07 mar 2011, 08:13

Wow Wendy wat een verhaal, gelukkig alles goed afgelopen en een mooi veulen er bij! Gefeliciteerd met je winstpunt en alvast veel succes in het L1!!

Amaaai Aria, 40 km! Wij hebben vorig jaar een keer 7u onderweg geweest (incl. ijsjespauze natuurlijk :P ) maar volgens mij bijlange geen 40 km gereden haha.

Gisteren weer een eerste les gehad na de winterstop, god wat is paardrijden vermoeiend haha! Aangezien Gidar echt geen conditie heeft (en ik ook niet :x ) dacht ik dat de les wel voornamelijk in stap zou verlopen, maar dat was buiten m'n instructrice gerekend _O- Gidar was zaterdag niet buiten geweest ivm de HK dus eerst maar gauw aan de longe gedaan. Was braaf dus er op. Ging hij meteen galopperen in een heeel hoog tempo en kreeg 'm niet meer terug, nog een paar flinke bokken er bij en toen was het helemaal feest hihi. Eenmaal uitgeraasd was hij wel superbraaf en werkte hij braaf mee, er zitten minder fratsen in dan bij Hay (of die moeten nog komen? 't Is tenslotte wel familie) M'n instructrice vond het de gaafste fjord die ze ooit gezien had :))
Maar er is nog heeeel veel werk aan willen we een beetje deftig voor de dag komen dus ik weet niet wat ik nu moet doen. Ze wil hem een paar dagen doorrijden op haar stal, maar denk niet dat Louis daar het nut van in ziet, als hij maar braaf z'n rondjes loopt is het al oké voor hem. Maar op ons huidig niveau rijd ik dan weer liever niet want dat vind ik dan weer echt een afgang als je zo voor publiek moet rijden :\ dilemma dus...

Straks osteo bij Hay, ben benieuwd!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Jilly

Bericht door Jilly » ma 07 mar 2011, 09:52

Speciaal voor Nathalie toch nog een paar foto's ;)
Er is nog veel werk aan de winkel, zowel bij mij als bij hem. Ik moet voor mijn gevoel m'n armen echt achter m'n lijf houden en meer hoek in m'n ellebogen houden, handen niet weggeven en recht blijven zitten :)ddd daarnaast kan ik op dit zadel echt niet zitten en zakte het mega scheef. Volgende keer Hay's zadel maar eens proberen, maar Gidar is echt zo rond op z'n schouders dat ik ook daar voor vrees.

Net voor z'n uitspatting :P (ik zie aan z'n kop dat hij rottigheid wil uithalen hihi)
Afbeelding

onze 10 min. controleloos galopperen. 'doe maar alsof je gewoon lekker aan het galopperen bent' iss nie makkuluk :=
http://i54.tinypic.com/2dbp5ld.jpg

en nog een drafje
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 07 mar 2011, 10:41

Kun je de voorste singelstoot verplaatsen bij dat zadel Jil? Als je die 1 naar vren doet zodat de stoot onder de wrong doorloopt heb je kans dattie beter blijft liggen (jaja je leert wat van dat zadelpassen).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 07 mar 2011, 10:42

Bij m'n Massimo bedoel je? Dat weet ik niet := op Hay blijft ie gewoon liggen. Maar ik zal van de week eens kijken of dat lukt.
Viv

Bericht door Viv » ma 07 mar 2011, 11:30

Bij Massimo zittie al vooraan. Bij sommige zadels kun je hem dan nog naar achter zetten zodattie achter de wrong komt voor meer schoudervrijheid.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 07 mar 2011, 11:39

Oh oké, dat wist ik niet. Dit is een oude BF dus volgens mij kan daar helemaal niks aan veranderd worden...
ing-1970

Bericht door ing-1970 » ma 07 mar 2011, 16:00

Volgens het boekje nathalie?
Marloes begint vanaf het begin af aan , en vind het vooral belangrijk dat het een veilig paard word.
Opstijgen op het paard en leren stilstaan ,daar begin je waarschijnlijk ook mee.
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » ma 07 mar 2011, 18:22

Wendy, wat een verhaal! idd wel een echte Surprise dan :P
Jilly, je ziet het idd aan het kopje haha. Maar zal wel lekker vermoeiend zijn geweest, al dat gecros

Ik heb meer spierpijn dan rug op het moment, maar nog altijd heel tevreden :D en 40km met onze crossers is te doen hoor, we gingen een bocht om en waren aan het praten in stap, zaten we plots te praten in galop, zo graag wilden ze vooruit :D
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Orion1996

Bericht door Orion1996 » ma 07 mar 2011, 19:39

Zeker een Suprise Wendy haha. Leuk om mee te maken he.

Ik ben sinds enkele weken weer helemaal van het buitenrijden. Cyra wordt steeds makker buiten (zijn nu denk ik 90% verkeersmak) en ze gaat ook beter lopen. Blijft wel een schreeuwlelijk buiten, ze zet eht hele kwpndorp hier op stelten, maar is toch wel een lekker ding ook al zou ik haar regelmatig met alle liefde achter het behang plakken.
Net na mijn werk nog maar even met Orion de hort op geweest. Mensen wat een heeeeerlijk weer is het toch de laatste dagen.
Zit alleen nu te twijfelen of ik Cyra voor op ijzers moet laten zetten woensdag omdat we toch redelijk wat op de weg komen als het weer zo lekker blijft.
twijfel twijfel twijfel
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Viv

Bericht door Viv » di 08 mar 2011, 06:31

Hangt er vanaf of dr hoeven veel slijten, wij moesten wel aan de ijzers met kdies, heb er geen seconde spijt van.
Gister heerlijk trainingsrondje gedaan, jemig wat een tempo heeft die knol toch.
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » wo 09 mar 2011, 07:47

Gister vreemd gegaan op de western apaloosa van mn dinnetje: Clip (jaja we blijven in de Ctjes). Pfffff dan ben je ineens wel weer erug blij met je eigen Ctje hoor :D
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 09 mar 2011, 08:44

Leuk Viv,ff wat anders tussen de benen hihi.

Net smid gehad. Die vind het absoluut niet nodig om madamme op ijzers te zetten, lekker zo doorgaan. Heerlijk zo'n nuchtere vent die niet gelijk naar hulpmiddelen grijpt
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 09 mar 2011, 08:58

yaay...foto's :) Wat een massief paard heb je zo onder je billen zeg. Maar jij bent dan ook wel een slanke dame natuurlijk :), die 'net doen alsof je lekker aan het galopperen bent'-foto spreekt wel boekdelen met jouw tekst erbij :')

ing-1970 schreef:Volgens het boekje nathalie?
Marloes begint vanaf het begin af aan , en vind het vooral belangrijk dat het een veilig paard word.
Opstijgen op het paard en leren stilstaan ,daar begin je waarschijnlijk ook mee.
En dat vind ik ook vooral belangrijk, vooral met oog op het feit dat Cayleigh er over een poosje ook mee uit de voeten moet kunnen, dus dan vind ik een goede basis heel belangrijk. Stilstaan zit er bij Cos eigenlijk al aardig goed in en met opstijgen blijft hij hoe dan ook stilstaan, brave man :)
Ilona

Bericht door Ilona » wo 09 mar 2011, 09:09

Gisteren een klein beetje quality time met Castor gehad.
Eerst een klein beginnetje (?) gemaakt met vrijheidsdressuur. Stukjes peen voeren met de klicker en daarna object aanraken. Allemensen... wat was hij lekker snel verveelt. Die stukjes peen vond hij ook al snel te klein. Hij had het wel weer gezien haha.
Maar hij heeft toch wel een paar keer netjes het object aangeraakt als ik het verder bij hem vandaan hield.
Geen idee of dit wat voor ons gaat worden, maar als je het niet probeert.....

Daarna m'n ventje nog even meegenomen naar een stukje lekker gras en even op hem geklommen terwijl hij stond te grazen. Zo heb ik toch nog een beetje een soort van 'gereden' met dat mooie weer :')
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » wo 09 mar 2011, 09:15

Herkenbaar Ilona! Bij Hay moeten zo'n dingen allemaal ultra snel gaan, anders is er niks aan hihi en da's niet handig als je er zelf nog niet zo'n handig in bent. Verder wordt hij vreselijk gefocust op het eten. Op de poetsplaats ging hij dan af en toe al z'n kunstjes tegelijk gaan doen 8)7 ben er dan maar mee gestopt haha.
Heb via een ander forum wel een meisje leren kennen die al heel lang VD doet met haar fjord en er nu ook lessen in geeft. We gaan proberen eens een groepje bij elkaar te krijgen en kijken of dat wat leuker is :D

Fijn dat je nog even 'gereden' hebt hihi

Hier is maandag de osteo geweest dus Hay staat t/m morgen met weiderust dus het 'werk' daar beperkt zich weer even tot wat borstelen en stal doen. Heb de overige tijd dan maar door gebracht bij de andere geeltjes. Eerst Gidar gelongeerd en daarna nog wat 24/7 buiten dames ontdaan van modder en haar, wat een werk! Maar wel erg dankbaar werk, je ziet ze zo genieten!
Ilona

Bericht door Ilona » wo 09 mar 2011, 09:31

Het viel mij dus (nu nog dan) dat hij me niet half omver walste voor eten. Hij snapte het nog niet helemaal en dacht wel regelmatig 'ik pak anders alles wel in één keer, dat gaat toch sneller?', maar toch was hij minder gefocust op het eten dan ik verwacht had. Ik kon hem makkelijk bij het eten vandaan houden.
Lesje nemen is wel leuk om wat meer wegwijs en handiger erin te worden misschien. Tot nu toe weet ik hier nog niemand in de buurt. Eerst maar eens zelf een beetje aanrommelen en zien of hij (of wij eigenlijk) het sowieso een beetje op wil pikken.

Nog bijzonderheden bij Hayco bij de Osteo? Klopten je vermoedens dat een 'beurtje' nodig was?
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Plaats reactie