Western-fjorden topic
Re: Western-fjorden topic
Met westernzadels kun je vrij veel doen met de pad.
Ze komen minder precies uit als bijvoorbeeld een engels zadel.
Ik ken een trainer die 1 zadel gebruikt op alle paarden, als je een goede pad hebt (eventueel een build-up pad, deze kun je verstellen, vooraan iets dikker, achteraan iets dikker etc.) dan kun je vrij veel doen qua pasvorm.
Het moet zeker niet knellen, de voorkant mag niet over de schoft zakken en de skirts mogen niet te lang zijn, dan zitten ze bij de flanken de beweging in de weg.
@Saskia: bitloze hoofdstellen western-style bedoel je? de Bosal is veel gebruikt in de western en de sidepull zie je ook. Als je paard op "neckreining" gewend is hoef je niet eens met een hoofdstel te rijden want dan stuur je d.m.v. je teugel tegen de hals.
Ze komen minder precies uit als bijvoorbeeld een engels zadel.
Ik ken een trainer die 1 zadel gebruikt op alle paarden, als je een goede pad hebt (eventueel een build-up pad, deze kun je verstellen, vooraan iets dikker, achteraan iets dikker etc.) dan kun je vrij veel doen qua pasvorm.
Het moet zeker niet knellen, de voorkant mag niet over de schoft zakken en de skirts mogen niet te lang zijn, dan zitten ze bij de flanken de beweging in de weg.
@Saskia: bitloze hoofdstellen western-style bedoel je? de Bosal is veel gebruikt in de western en de sidepull zie je ook. Als je paard op "neckreining" gewend is hoef je niet eens met een hoofdstel te rijden want dan stuur je d.m.v. je teugel tegen de hals.
"Paarden weten niets van geld, status en schoonheid. Paarden zien alleen ons hart en accepteren ons voor onze persoonlijkheid ♥"
Maar een te krap zadel blijft te krap, ook met pad eronder.
Bosal ken ik wel ja, sidepull niet. Ik ga eens neuzen. Moet sowieso weer eens les nemen, maar Sjors is al even niet fit dus dat wordt volgend jaar weer een keer.
Bosal ken ik wel ja, sidepull niet. Ik ga eens neuzen. Moet sowieso weer eens les nemen, maar Sjors is al even niet fit dus dat wordt volgend jaar weer een keer.
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

er staat een Contental Equiflex 148 short and wide op Marktplaats. Helaas wilde de eigenaresse het zadel niet een week op proef doen. Kan ik me wel indenken maar voor mij te veel risico. Ik heb al zo'n gedoe gehad met zadels. En ik ben te weinig thuis in de Western fit om te bepalen of het past.
kan je niet passen/rijden en iemand meenemen die er kaas van gegeten heeft?monne schreef:er staat een Contental Equiflex 148 short and wide op Marktplaats. Helaas wilde de eigenaresse het zadel niet een week op proef doen. Kan ik me wel indenken maar voor mij te veel risico. Ik heb al zo'n gedoe gehad met zadels. En ik ben te weinig thuis in de Western fit om te bepalen of het past.
moeilijk is dat hé als je geen passend zadel kan vinden

* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Ik ben blij dat ik het heb laten passen door country mill, van westernzadels heb ik 0,0 verstand.
Heb vanavond voor het eerst sinds lange tijd weer lekker kunnen rijden. Blij paard toen ik aan kwam en dat werd een leuk uurtje in de bak

Heb vanavond voor het eerst sinds lange tijd weer lekker kunnen rijden. Blij paard toen ik aan kwam en dat werd een leuk uurtje in de bak

Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

Ik heb westernspul.nl langs laten komen voor mijn zadel.
Probleempje met mijn EZ-rides deze zijn langer dan mijn huidige beugels, maar heb dus geen gaatjes meer over bij mijn fenders. Maar nu zijn ze eigenlijk net iets te lang (of ik heb toch echt te kortte pootjes
).
Probleempje met mijn EZ-rides deze zijn langer dan mijn huidige beugels, maar heb dus geen gaatjes meer over bij mijn fenders. Maar nu zijn ze eigenlijk net iets te lang (of ik heb toch echt te kortte pootjes

Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
Wat heb je voor zadel?
Heb je losse fenders (zoals bij Barefoot's enzo) dan kun je hem net over het stukje waar het leer overgaat in nylon ombuigen (ook gedaan toen ik mijn EZ Knees eraan had gehangen)
Heb je losse fenders (zoals bij Barefoot's enzo) dan kun je hem net over het stukje waar het leer overgaat in nylon ombuigen (ook gedaan toen ik mijn EZ Knees eraan had gehangen)
"Paarden weten niets van geld, status en schoonheid. Paarden zien alleen ons hart en accepteren ons voor onze persoonlijkheid ♥"
Gaat denk ik zo niet lukken met mijn equiflex en dus geen losse fenders.
Gaatjes bij laten maken in je fenders, zo gebeurd. Fenders zijn overigens altijd los, alleen erug lastig om weer om je boom te krijgen.
Heb er inderdaad gaatjes bijgemaakt, maar nu zitten ze wel erg kort voor het zicht.
Maar voor mij prima.
Iemand nog een fjord nodig om achter het behang te plakken.

nee hoor! dank jesunhild schreef:Heb er inderdaad gaatjes bijgemaakt, maar nu zitten ze wel erg kort voor het zicht.Maar voor mij prima.
![]()

wat heeft hij gedaan?
ik ga even over naar het Barefoot topic met mijn zadeltwijfels zonder proberen wordt het geen Western zadel.
Fjord blijft niet plakken, achter dat behang!
Fjord blijft niet plakken, achter dat behang!
Ik heb nog wel 5 liter behangplaksel staan van mijn surprise, mag je gratis komen halen 

Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

Heel de rit een dooie onder me die niet vooruit te branden was tot het laaste stukje.....
Er ineens vandoor gaan omdat er een 2-span shetlanders eraan kwam in draf. Ook weer een gevalletje die dacht ach het is een fjord dit zijn hele rustige dieren en die schrikken niet.
Heb zelf nog behang over van mijn slaapkamer.
Monne barefoot zijn hele fijne zadels.
Er ineens vandoor gaan omdat er een 2-span shetlanders eraan kwam in draf. Ook weer een gevalletje die dacht ach het is een fjord dit zijn hele rustige dieren en die schrikken niet.

Heb zelf nog behang over van mijn slaapkamer.

Monne barefoot zijn hele fijne zadels.
ik heb vandaag even een ritje met de barefoot Nevada gemaakt. Zit prima maar ik kon niet veel doen en heb niet relaxed gereden. Perfjord was vandaag net zo woest als het weer en we hadden veel last van spetterende mountainbikers. Per is wel een grote fjord maar ik vind het Nevada zadel net iets te massief. Iemand ervaring met de Nevada?
Heb alleen ervaring met de arizona en cheyenne.
Wil eigenlijk nog een keertje de freeform western willen proberen.
Wil eigenlijk nog een keertje de freeform western willen proberen.
Die freeform's vind ik echt super mooi!
Ben benieuwd hoe die zitten, tweedehands kon ik er weinig vinden, ben benieuwd naar ervaringen ermee als die er zijn.
Vandaag mijn XXL pommel in mijn zadel gedaan, doe ik wel ff, dacht ik.... Nou we hebben het 2 man sterk moeten doen, trekkend en duwend en wiebelend
wat een gedoe was dat!
Maar het zit!
Eigenlijk zouden ze speciale fjorden-pommels moeten maken, als er namelijk XXXL zou bestaan zou dat nog net iets beter liggen. Dit ligt nu mooi, heb bloot op zijn rug de pommel gepast, maar niet perfect.
En ik wil eigenlijk perfect.
Dus als iemand een gat in de markt zoekt
Ben benieuwd hoe die zitten, tweedehands kon ik er weinig vinden, ben benieuwd naar ervaringen ermee als die er zijn.
Vandaag mijn XXL pommel in mijn zadel gedaan, doe ik wel ff, dacht ik.... Nou we hebben het 2 man sterk moeten doen, trekkend en duwend en wiebelend

Maar het zit!

Eigenlijk zouden ze speciale fjorden-pommels moeten maken, als er namelijk XXXL zou bestaan zou dat nog net iets beter liggen. Dit ligt nu mooi, heb bloot op zijn rug de pommel gepast, maar niet perfect.
En ik wil eigenlijk perfect.
Dus als iemand een gat in de markt zoekt

Wammes paste de xxl precies en die is mega
ik zoek nog een gat in de markt[een gat in mijn hand heb ik al]

ik zoek nog een gat in de markt[een gat in mijn hand heb ik al]
Heb de luxe positie om bij buitenzinnig te staan. Dus als ik het zou vragen dan mag ik vast wel uitproberen, maar eigenlijk rij ik liever op mijn eigen vertrouwde zadel.
http://www.buitenzinnig.nl

sta je daar op stal? hun hebben ook een leuke fjord hé?sunhild schreef:Heb de luxe positie om bij buitenzinnig te staan. Dus als ik het zou vragen dan mag ik vast wel uitproberen, maar eigenlijk rij ik liever op mijn eigen vertrouwde zadel.![]()