C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!
Re: C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!
Met Cyra?
Het begint wel een trend te worden ,dat bitloze.
Als je toch vriendelijk met bit omgaat , is het dan nodig vraag ik me af?
Ik bedoel,je houding bepaalt toch ook veel.(algemeen)
Het begint wel een trend te worden ,dat bitloze.
Als je toch vriendelijk met bit omgaat , is het dan nodig vraag ik me af?
Ik bedoel,je houding bepaalt toch ook veel.(algemeen)
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Ben benieuwd Anna hoe ze daarop gaat reageren.
Ik zit er ook al heel lang over na te denken, maar twijfel nog teveel.
Ik zit er ook al heel lang over na te denken, maar twijfel nog teveel.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Cyra is aan het wisselen. In maart voorspelde de dierenarts al dat ze er last van zou gaan krijgen maar dat hij het beter kon doen in juli als ze geent moest worden omdat er een hoop nog vast zat, hij heeft er toen wel 2 doppen uit gehaald. Planning was dus idd volgende maand bij de enting de tanden te laten doen, maar ik kan er nu dus geen bit meer in krijgen.
Ik heb in de laatste 8 weken misschien 5 keer een bit erin gehad en ze is er momenteel niet happy mee. Sinds de laatste 3 keer is het zelfs drama, zelfs met longeren. Ik mag niet meer sturen, heb geen rem meer en met longeren aan het bit loopt ze zich liever dood dan dat ze stopt.
Longeer ik dan met halster is er niks aan de hand.
Daarom dus bitloos, vind het zelf helemaal niks hoor, zal er nieteens de weg mee opdurven. Gisteren even zonder zadel erop met dat hoofdstel en dat ging al beter dan de andere keren. In ieder geval konden we 10 minuten stappen zonder dat ze er vandoor probeerde te gaan, dus denk wel dat het aan het wisselen ligt.
De reden dat ik dan maar bitloos ga is dat ik geen zin heb om met haar te wachen met rijden tot ze klaar is met wisselen maar sta er zelf totaal niet achter, vind het maar een vreemd idee.
Ik heb in de laatste 8 weken misschien 5 keer een bit erin gehad en ze is er momenteel niet happy mee. Sinds de laatste 3 keer is het zelfs drama, zelfs met longeren. Ik mag niet meer sturen, heb geen rem meer en met longeren aan het bit loopt ze zich liever dood dan dat ze stopt.
Longeer ik dan met halster is er niks aan de hand.
Daarom dus bitloos, vind het zelf helemaal niks hoor, zal er nieteens de weg mee opdurven. Gisteren even zonder zadel erop met dat hoofdstel en dat ging al beter dan de andere keren. In ieder geval konden we 10 minuten stappen zonder dat ze er vandoor probeerde te gaan, dus denk wel dat het aan het wisselen ligt.
De reden dat ik dan maar bitloos ga is dat ik geen zin heb om met haar te wachen met rijden tot ze klaar is met wisselen maar sta er zelf totaal niet achter, vind het maar een vreemd idee.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Oh wat erg van mij,m,n kereltje was vandaag jarig bedacht ik ineens.
Nee ik was weer werken bij de julianatoren,dus kon er niet heen.
Dus hiep hiep hoela,Corner 4 jaar.
Maandag krijgt hij zijn verjaars maaltje.
Nee ik was weer werken bij de julianatoren,dus kon er niet heen.
Dus hiep hiep hoela,Corner 4 jaar.
Maandag krijgt hij zijn verjaars maaltje.
Gefeliciteerd met Corner

Gefeliciteerd met Corner!
Tja Anna je moet toch wat
Succes ermee 
Gisteren mocht Castor voor de 5de keer voor de kar.
We zijn nu een rondje met hem over de weg geweest.
Wel met nog iemand ernaast mee lopend voor morele steun en ingrijpen indien nodig.
Hij deed het echt superdesuperdesuper!
Lekker ontspannen lopen en wilde het liefst gewoon lekker gaan. Maar mijn conditie laat het helaas niet toe om een heel rondje naast hem mee te rennen dus hij mocht voornamelijk stappen
Helaas kwam er op den duur nog een hele grote groep motorrijders achterop... We zagen het net te laat om even snel de longeerlijn aan te klikken en we waren ook net niet op tijd bij de afslag waar wij naar rechts wilden...
Castor werd niet blij van de achteropkomende pruttelbrommers.
Na 8 motors hadden we al een paar stukjes berm gezien en wilde hij toch liever even omdraaien.
Nu weet ik in theorie wel dat je dit soort dingen 'voorwaarts' op moet lossen, maar de praktijk werd anders.
Castor ging stilstaan en bleef toen rustig wachten tot ze alle 20 (!) voorbij waren.
Pfff gelukkig is Castor niet van het ervandoor gaan! En vertrouwd hij voldoende op ons dat hij zolang wij rustig blijven hij ook rustig blijft wachten...
Na zo'n motor of 8 toen Castor in paniek dreigde te raken heb ik mijn hand als stopteken naar die motorrijders opgehouden...
Maar gewoon niet reageren he! Je ziet een paard voor een wagen die zwalkend over de weg gaat en in de berm gaat enz, maar gewoon niet even stoppen zodat wij 20 meter verder de afslag kunnen pakken.
Stomme motorrijders! (deze groep in ieder geval wel!!)
Na dit gevalletje weer verder gekart en Castor was ook direct weer ontspannen. Dus al met al gewoon een superknol!
Hij loopt al zo makkelijk voor de wagen dat je in de verleiding komt om gewoon erbij op de kar te gaan zitten. Maar nog even geduld, en in gedachten houden dat hij er pas voor de 5de keer voor liep
Tja Anna je moet toch wat

Gisteren mocht Castor voor de 5de keer voor de kar.
We zijn nu een rondje met hem over de weg geweest.
Wel met nog iemand ernaast mee lopend voor morele steun en ingrijpen indien nodig.
Hij deed het echt superdesuperdesuper!
Lekker ontspannen lopen en wilde het liefst gewoon lekker gaan. Maar mijn conditie laat het helaas niet toe om een heel rondje naast hem mee te rennen dus hij mocht voornamelijk stappen

Helaas kwam er op den duur nog een hele grote groep motorrijders achterop... We zagen het net te laat om even snel de longeerlijn aan te klikken en we waren ook net niet op tijd bij de afslag waar wij naar rechts wilden...
Castor werd niet blij van de achteropkomende pruttelbrommers.
Na 8 motors hadden we al een paar stukjes berm gezien en wilde hij toch liever even omdraaien.
Nu weet ik in theorie wel dat je dit soort dingen 'voorwaarts' op moet lossen, maar de praktijk werd anders.
Castor ging stilstaan en bleef toen rustig wachten tot ze alle 20 (!) voorbij waren.
Pfff gelukkig is Castor niet van het ervandoor gaan! En vertrouwd hij voldoende op ons dat hij zolang wij rustig blijven hij ook rustig blijft wachten...
Na zo'n motor of 8 toen Castor in paniek dreigde te raken heb ik mijn hand als stopteken naar die motorrijders opgehouden...
Maar gewoon niet reageren he! Je ziet een paard voor een wagen die zwalkend over de weg gaat en in de berm gaat enz, maar gewoon niet even stoppen zodat wij 20 meter verder de afslag kunnen pakken.
Stomme motorrijders! (deze groep in ieder geval wel!!)
Na dit gevalletje weer verder gekart en Castor was ook direct weer ontspannen. Dus al met al gewoon een superknol!
Hij loopt al zo makkelijk voor de wagen dat je in de verleiding komt om gewoon erbij op de kar te gaan zitten. Maar nog even geduld, en in gedachten houden dat hij er pas voor de 5de keer voor liep

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Lekker dat die zo snel weer de boel oppakt.
Hier ook weer even gereden zonder bitje. Mama fotos gemaakt, dus zal zo even kijken of ik alweer op mn eigen computer kan en de fotos online kan zetten
Hier ook weer even gereden zonder bitje. Mama fotos gemaakt, dus zal zo even kijken of ik alweer op mn eigen computer kan en de fotos online kan zetten

Vandaag is bij Corner de tandarts geweest,en was ook nodig .
Ik merkte al dat hij niet meer nagaf ,en niet goed meer op het bitje reageerde.
Dat moet nu weer opgelost zijn.
Dat hij niet nagaf ,had te maken met de achterste kiezen
die niet lekker meer op elkaar sloten,er was dus geen ruimte meer.
Nu is alles weer netjes bijgewerkt,en gaat het weer beter.
Interresant om te zien hoe dat gaat,ik heb nog nooit zo,n bek met tanden gezien(sorry mond)
Ik merkte al dat hij niet meer nagaf ,en niet goed meer op het bitje reageerde.
Dat moet nu weer opgelost zijn.
Dat hij niet nagaf ,had te maken met de achterste kiezen
die niet lekker meer op elkaar sloten,er was dus geen ruimte meer.
Nu is alles weer netjes bijgewerkt,en gaat het weer beter.
Interresant om te zien hoe dat gaat,ik heb nog nooit zo,n bek met tanden gezien(sorry mond)
Da's echt interessant he
heb vorig jaar bij de tandarts ook mogen meekijken, leuk!
Hopen dat Cyra snel geen last meer heeft van de tanden zodat ze lekker aan het werk kan (want dat wil ze toch?
)
Hay's vakantie is over, morgen mag hij ook weer lekker aan de bak, die is er iets minder blij mee denk whaha

Hopen dat Cyra snel geen last meer heeft van de tanden zodat ze lekker aan het werk kan (want dat wil ze toch?

Hay's vakantie is over, morgen mag hij ook weer lekker aan de bak, die is er iets minder blij mee denk whaha
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Zo dat is een wereld van verschil ,als er een tandarts is geweest,Corner reageerde stukken beter op het bitje .
het lessen ging ook beter dan de vorige keer.
het lessen ging ook beter dan de vorige keer.
Lisa heeft gisteren even met Celony (en Djambo) geoefend voor de keuring. Op stand zetten ging prima (heb een paar mooie foto's kunnen maken) maar van draven aan de hand snapte de schat nog niet veel, hahaha. We moeten dus nog flink aan de bak de komende 3 weken dat Lisa hier nog is want ik kan zelf op het moment helemaal niks.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- pjotr_nientje
- Contacteer:
Super dat castor het zo goed oppakt
@Anna; waar blijven de foto's
Gister Cindy weer gereden na haar dwarse dag de laatste keer.
En ook nog voor het eerst met een dubbelgebroken bitje.
Ze deed het SUPER.
Pakte alles weer lekker op en het draven ging ook weer super.....heb het er anders even goed ingemept
klinkt erger dan dat het is hoor....
Nog wel even aan het lijntje aangezien ze de laatste keer zo idioot deed,volgende keer maar weer zonder.
En als ze de komende paar keer zich net zo voorbeeldig gedraagd gaan we een galopje proberen

@Anna; waar blijven de foto's

Gister Cindy weer gereden na haar dwarse dag de laatste keer.
En ook nog voor het eerst met een dubbelgebroken bitje.
Ze deed het SUPER.
Pakte alles weer lekker op en het draven ging ook weer super.....heb het er anders even goed ingemept

Nog wel even aan het lijntje aangezien ze de laatste keer zo idioot deed,volgende keer maar weer zonder.
En als ze de komende paar keer zich net zo voorbeeldig gedraagd gaan we een galopje proberen

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Cindy heeft het licht dus weer gezien hihi
leuk dat het zo goed ging!
Handig Anita, hulpje Lisa in huis
maar vast wel frustrerend dat je zelf niks kan...
Ik heb me vandaag nog een keer aan wat sprongetjes gewaagd met Hay, sjonge wat wordt dat beest dan over-enthousiast!! Van zodra hij een sprong ziet trekt hij er zo naartoe en hij vliegt er met gemak over. Werd er zelf ook helemaal blij van haha
ik tref echt altijd springpaarden (ofwel springen gewoon alle fjorden liever dan dat ze dressuren?)

Handig Anita, hulpje Lisa in huis

Ik heb me vandaag nog een keer aan wat sprongetjes gewaagd met Hay, sjonge wat wordt dat beest dan over-enthousiast!! Van zodra hij een sprong ziet trekt hij er zo naartoe en hij vliegt er met gemak over. Werd er zelf ook helemaal blij van haha

Pfoeh zit nog even na te genieten van vanmiddag.
Castor mocht weer voor de kar. Dit keer wat verder op pad geweest. Fietspad op richting dorp en drafje gewaagt met niemand er meer naast. Wel achterop de kar op scherp voor het geval dat.
Maar niks aan t handje. Heerlijk drafje. Af en toe een beetje té voorwaarts maar dat is vrij goed te temperen.
Tussendoor nog flink gestapt en zo het dorp in gereden.
Op 1 puntje is mijn vriendin van de kar gestapt en bij hem gaan lopen. Hier werd het wel erg smal en stond er een enge kar en mensen die erin aan het rommelen waren.
Daarna weer op de kar erbij en verder. Nog even langs mijn ouders gereden en toen weer dezelfde weg terug gepakt.
Hij was verrot het laatste stukje, maar wat deed hij het heerlijk!!
Pas voor de 6de keer voor de wagen en het dorp al ingeweest zonder ernaast mee te hoeven lopen.
Bij mijn ouders voor het huis moest hij ook even 5 minuten stilstaan en dat ging ook zonder problemen. Heerlijk gewoon!
Spannend oefenen voor de keuring Anita. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen. Gelukkig nog even de tijd om te oefenen.
Cindy lijkt ook weer lekker te gaan. 'vooral doorgaan' zo!
@Jilly, leuk dat hij zo lekker springt. Ik heb Castor laatst ook tijdens een buitenritje over een balkje gestuurd. Hup eroverheen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Moet echt zijn springbloed eens gaan testen.
Castor mocht weer voor de kar. Dit keer wat verder op pad geweest. Fietspad op richting dorp en drafje gewaagt met niemand er meer naast. Wel achterop de kar op scherp voor het geval dat.
Maar niks aan t handje. Heerlijk drafje. Af en toe een beetje té voorwaarts maar dat is vrij goed te temperen.
Tussendoor nog flink gestapt en zo het dorp in gereden.
Op 1 puntje is mijn vriendin van de kar gestapt en bij hem gaan lopen. Hier werd het wel erg smal en stond er een enge kar en mensen die erin aan het rommelen waren.
Daarna weer op de kar erbij en verder. Nog even langs mijn ouders gereden en toen weer dezelfde weg terug gepakt.
Hij was verrot het laatste stukje, maar wat deed hij het heerlijk!!
Pas voor de 6de keer voor de wagen en het dorp al ingeweest zonder ernaast mee te hoeven lopen.
Bij mijn ouders voor het huis moest hij ook even 5 minuten stilstaan en dat ging ook zonder problemen. Heerlijk gewoon!
Spannend oefenen voor de keuring Anita. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen. Gelukkig nog even de tijd om te oefenen.
Cindy lijkt ook weer lekker te gaan. 'vooral doorgaan' zo!
@Jilly, leuk dat hij zo lekker springt. Ik heb Castor laatst ook tijdens een buitenritje over een balkje gestuurd. Hup eroverheen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Moet echt zijn springbloed eens gaan testen.
Castor

Fijn dat Castor het zo goed doet voor de wagen Ilona. Ik vind het super voor je.
Ook fijn dat Cindy deze weer braaf was, het is wel wisselend hè bij jullie.
En Hay een springwondertje, maar goed dat je er dan zelf ook zo'n plezier aan hebt Jilly.
Het is idd balen dat ik zelf nu helemaal niks kan. Ben natuurlijk sowieso wel beperkt in mijn mogelijkheden maar is het helemaal 0, 0.
Heb hier wat foto's die ik afgelopen donderdag heb gemaakt. Zal later ook nog even een topic openen bij PP met nog meer foto's.

Ook fijn dat Cindy deze weer braaf was, het is wel wisselend hè bij jullie.
En Hay een springwondertje, maar goed dat je er dan zelf ook zo'n plezier aan hebt Jilly.
Het is idd balen dat ik zelf nu helemaal niks kan. Ben natuurlijk sowieso wel beperkt in mijn mogelijkheden maar is het helemaal 0, 0.
Heb hier wat foto's die ik afgelopen donderdag heb gemaakt. Zal later ook nog even een topic openen bij PP met nog meer foto's.

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Super Ilona! Laat maar weten als het allemaal goed bevestigd is, dan kom ik (eindelijk
) een keertje langs haha.
Veelzijdig paard
Ik ben zelf niet zo'n springheld hoor Anita, maar om de een of andere reden tref ik altijd paarden die graag springen (Bidonja en Alm waren er ook cracks in), dan laat je je vanzelf wel wat meeslepen in hun enthousiame hihi.
Leuke foto's van Celony. Is de ondergrond niet recht of is hij zo overbouwd? Nóg wat cm er bij

Veelzijdig paard

Ik ben zelf niet zo'n springheld hoor Anita, maar om de een of andere reden tref ik altijd paarden die graag springen (Bidonja en Alm waren er ook cracks in), dan laat je je vanzelf wel wat meeslepen in hun enthousiame hihi.
Leuke foto's van Celony. Is de ondergrond niet recht of is hij zo overbouwd? Nóg wat cm er bij

- pjotr_nientje
- Contacteer:
Het houd je wakker zeg ik maarAnita45 schreef:Ook fijn dat Cindy deze weer braaf was, het is wel wisselend hè bij jullie.

Jilly, volgens mij is bij de 2de foto de ondergrond niet helemaal recht.
Hebben jullie hem al weer eens gemeten anita?
Leuke foto's Anita. Ga zo gelijk ff je topic in PP zoeken 
Hij lijkt inderdaad wel erg overbouwd zo.
In het begin leken hij en Castor zoveel op elkaar, dat zie ik nu niet meer zo. Appart toch.. Alleen die laatste van zijn hoofd zie ik nog een kleine vergelijking.
en qua beleren voor de kar

Hij lijkt inderdaad wel erg overbouwd zo.
In het begin leken hij en Castor zoveel op elkaar, dat zie ik nu niet meer zo. Appart toch.. Alleen die laatste van zijn hoofd zie ik nog een kleine vergelijking.
en qua beleren voor de kar

Castor

Ik denk dat de bak van rechts naar links wat afloopt. Op de eerste standfoto staat hij dus voor hoger dan achter en op de tweede andersom. Alle foto's zijn vanuit dezelfde positie gemaakt. De laatste keer dat we hem gemeten hebben kwamen we op ongeveer 1.42m uit.
De foto's in PP moet ik nog plaatsen, dat is er gisteravond niet meer van gekomen. Lisa heeft gereden op Meline en daar heb ik ook foto's van gemaakt. Heb dus nog wel wat te doen vandaag.
Wie weet is dit een fase Ilona en gaan ze toch nog wel weer wat meer op elkaar lijken. Qua karakter blijven ze dat sowieso, allebei zo braaf.
De foto's in PP moet ik nog plaatsen, dat is er gisteravond niet meer van gekomen. Lisa heeft gereden op Meline en daar heb ik ook foto's van gemaakt. Heb dus nog wel wat te doen vandaag.
Wie weet is dit een fase Ilona en gaan ze toch nog wel weer wat meer op elkaar lijken. Qua karakter blijven ze dat sowieso, allebei zo braaf.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Dat is zeker Anita 

Castor