Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Bericht door roos » do 22 apr 2010, 10:37

Ik moet weer eens Ekdal fotos plaatsen, maar zooo druk... sorry!
En ik heb besloten, ik laat Ekdal inrijden....
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Elvis

Bericht door Elvis » do 22 apr 2010, 10:49

Ik wil Ekdal ook wel weer eens zien!!

Was fijn te horen dat Esther Elvis er goed uit vond zien,een leuk mannetje :D En me manenkam was goed gelukt *o/*
Hier worden de E'tjes gewoon door ons zelf ingereden,nancy zal wel hulp van mij en haar verzorgster krijgen.Het is niet de eerste voor mij ofzo.
Beleren voor de wagen gaat niet hier gebeuren.Of ze gaan naar Ruinen of naar Wanneperveen..
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » do 22 apr 2010, 11:55

Jaa idd foto's van Ekdal zijn al lang geleden, lekker foto's spammen hoor! (als je weer tijd hebt).

Hier worden ze ook door onszelf ingereden. Vind het zelf erg leuk om te doen, maar mijn zus die gaat over het zadelmak maken, daar heeft ze al veel ervaring in en waarschijnlijk aan mij de taak voor het doorrijden. Ik vind het altijd erg leuk om weer terug te moeten naar de basis en te denken.. ohja dit paard loopt niet vanzelf nageeflijk en de galopknop zit er ook nog niet op. Back to the basics :D
Keandra

Bericht door Keandra » do 22 apr 2010, 15:50

hier zal Jalenka volgend jaar (als ze er klaar voor is) ingereden worden op een andere stal, dus het zadelmak maken he
de rest doen we wel zelf, is bij Githa ook wel goed gegaan

en volgend jaar staat er in de planning dat Jalenka en Githa samen naar de hengst zullen gaan, weet nog niet welke, maar hiervoor wilt Leslie dan wel een eindje rijden, omdat ze dan samen gaan
ik hoop dat het er dan wel toe komt dat ik uiteindelijk een veulen ga hebben, want heb nu zo iets van: IK WIL EEN VEULEN!!!
het is echt erg, ben zelfs al aan het zien waa rze veulentjes in de omgeving van ons verwachten, dat ik kan gaan kijken en zo
maar zijn er maar 2 of zo

vandaag het uitvlucht gevonden voor Githa nu naar Hjellar te doen (of toch binnen een weekje want ze heeft vorig weekend nog maar hengstig gestaan denk ik)
als Githa werkt, is Jalenka met haar gedachten bij Githa en niet bij mij als ik met haar wat grondwerk wil doen (leren meelopen aan touw en zo, voetjes geven op commando als ze los staat, ...) dus de helft van de tijd sta ik voor spek en bonen in de roundpen, terwijl ik ze wel iets wil leren _-:(
heb het al enkele keren tegen Leslie gezegd, maar hij had precies vandaag maar door dat Githa dan echt niet in de geburen mag zijn, dus ook niet in de stal of binnenpiste (gehoorafstand, want de dames roepen naar elkaar)
nu moet hij mij maar eens zien te helpen opdat Jalenka ook eens leert dat ze degelijk moet luisteren en respect voor ons moet hebben _-:(

in elk geval, Jalenka krijgt nu wel goed massa bij hoor
zal dit weekend foto's trekken, vind dat ze er super bij staat nu
roos

Bericht door roos » do 22 apr 2010, 19:36

Ik heb gewoon te weinig ervaring voor het inrijden zelf en een goede basis vind ik gewoon erg belangrijk, vandaar mijn keuze ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 22 apr 2010, 19:52

Ik heb ook geen ervaring met inrijden, toch heb ik ervoor gekozen Emy zelf te gaan inrijden. Okey ik zal best wel wat hulp krijgen. Maar ik ga er vast met mn vriendin en Dees wel uitkomen. Al weet ik niet of ik volgend jaar er al op stap. Eerst maar eens kijken hoe groot ze volgend jaar is. Is ze naar mijn idee er nog niet aan toe dan wacht ik nog een jaartje! Beter een jaar langer geduld als mn meisje verpesten omdat ik niet kon wachten. Maar dat zien we volgend jaar wel.

Het beleren voor de wagen wil ik wel laten doen. Maar dat is meer omdat je op de weg ook andere in gevaar brengt met het beleren. En ik ook niet zo'n held ben en ik vind dat je je paard wel goed moet kunnen begeleiden als hun wat onzeker worden. En buiten dat hebben bart en of geert veel meer ervaring als dees en ik samen!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » do 22 apr 2010, 19:59

Ik denk dat je gewoon moet doen waar je het beste gevoel bij hebt. ALs jullie zelf inrijden prima, ik begin er niet aan...niks aan het handje toch,ieder zijn keus! :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 23 apr 2010, 03:06

Elvis!!! Wat wordt hij leuk!!
Emy is overigens ook leuk hoor, maar die is in het echt toch wel heel anders dan op de foto.. In het echt is ze leuker!!

Mijn moeder vond de foto's bij pics plaza ook wel heel leuk!! Wow, die is gegroeid zei ze!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 23 apr 2010, 07:56

Esther schreef:Elvis!!! Wat wordt hij leuk!!
Emy is overigens ook leuk hoor, maar die is in het echt toch wel heel anders dan op de foto.. In het echt is ze leuker!!

Mijn moeder vond de foto's bij pics plaza ook wel heel leuk!! Wow, die is gegroeid zei ze!!
Ja het is idd een heel paard geworden! Zeker als je de eerste foto erbij ziet :D

En leuk dat je Emy ook leuk vind. Heel ander typje dat wel! Maar ook een leuk ding veel chiquer (of hoe je het ook schrijft hihi)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 23 apr 2010, 08:01

Ivm het inrijden:
Ik kan Roos wel volledig begrijpen :) Ik rijd nu al enkele jaren 'intensief' dressuur, krijg 1x week privé les, en ga ook geregeld op wedstrijd. Dus ik durf wel zeggen datk een redelijke basis heb.
Maar mijn paard was 13 als ik hem kocht en kende behoorlijk wat: sprong parcours 1m20 met zn ogen dicht bij wijze van spreken, en liep behoorlijk wat dressuur. En bovendien hij was/is doodbraaf. Ik heb enorm van hem geleerd, en wij zijn als combinatie gegroeid.
Maar een jong, groen paard dat niks kent is toch wel héél wat anders. Zo'n jong paard moet alles van jou leren, en ik weet niet of ik daar wel voldoende ervaring voor heb. De ene moment denk ik ja ik wil het graag zelf doen omdat je het dan zelf gedaan hebt. Maar de andere kant denk ik: je kan zoveel verkeerd doen en een goede basis is toch wel belangrijk!?

Bovendien ben ik helemaal al niet zo'n held, dus is het misschien al helemaal niet zo'n goed idee.

Dus ik twijfel nog wel sterk...
Bovendien zou ik niet weten door wie ik hem zou laten inrijden dan. Het moet iemand zijn die ik ook 100% vertrouw met mijn paardje.

Gisteren Jack nog eens flink gepoetst : hij blijft zo flink staan op de poetsplaats. Vroeger stond hij te draaien en was hij wat nerveus. Maar nu staat hij stil en geniet hij van het borstelen. Ook als ik even wegga om wat te halen blijft hij flink wachten.
Voetjes geven ging ook prima.
Ik ben lijnzaadvlokjes voor hem gaan halen. Maar op de zak staat 100-150gr / dag. Is dat niet wat veel? Nu ga ik straks nog n zak zemelen halen om dit erdoorheen te halen.
Keandra

Bericht door Keandra » vr 23 apr 2010, 10:37

bij ons krijgen ze de lijnzaadvlokken van de aveve (weet dat je dat wel zult kennen he ;) )
en dat is maar een klein schepje, zo'n 20g, Githa krijgt iets meer (meer gewicht bij haar, bijna gedaan met uitzwaren) dan Jalenka
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 23 apr 2010, 11:44

Keandra schreef:bij ons krijgen ze de lijnzaadvlokken van de aveve (weet dat je dat wel zult kennen he ;) )
en dat is maar een klein schepje, zo'n 20g, Githa krijgt iets meer (meer gewicht bij haar, bijna gedaan met uitzwaren) dan Jalenka
Ja die ben ik gaan halen :)
Maar op de zak staat 100 - 150 gr, dat vind ik toch wel héél veel eigenlijk per dag. Maar jullie geven toch ook n klein schepje dan. Ik heb gisteren 2 kleine schepjes ( zo'n 15 gr/ schep ) gegeven.
Misschien even mijn DA bellen voor zekerheid :=

Merken jullie effect van die lijnzaadvlokken?
Keandra

Bericht door Keandra » za 24 apr 2010, 17:20

ze krijgen dat toch al een tijdje bij, en dan vooral tijdens het ruiven
en die van ons waren wel de eerste paarden die in een degelijke mooie zomervacht stonden
geen problemen met ruiven, lekker zachte vacht
verder merk ik er niet veel van

ze krijgen het hier wel niet continu, dus enkel tijdens de ruifperiode, dus 2 keer een paar maand
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 24 apr 2010, 19:06

Nou hier zijn onze Etjes weer eens naar de smid geweest. Vandaag voor het eerste echt eigenlijk bekapt. Hele nette hoefjes alleen hebben ze wat rotstraal. Dus moeten we het even teren van de smid!

Ze waren weer super braaf *o/* Dit keer was Emy een engeltje ipv een bengeltje. Ik zei nog moet ik haar een muilkorf om doen als je haar bekapt :+ Maar hij durfde het wel aan om dr zonder te doen hihi. Ze was super braaf als of ze niet anders doet. Vanmiddag dus naar de winkel om teer te kopen want dat hadden we natuurlijk niet!
In de winkel een cap geprobeerd. Hele mooie bruine cap 60 euro, en een bodyprotector... Zelfs in mijn maat (heb nogal een voorgevel :o ) Scheeld wel dit zit beter als een sport bh hihi

Dus we weten wel waar we voor gaan sparen! Heb trouwens ook een cap opgehad van 1300 euro niet normaal toch!!!!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » zo 25 apr 2010, 09:11

1300 euro voor een cap, met goud zeker ???

Voor de liefhebbers, over een paar minuten; Danc en Ekdal fotos ;) bij PP (ja ook nog van de winter haha)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » zo 25 apr 2010, 09:45

Nee niet eens van goud!haha..Een GPA.
Zei al tegen dat meisje,dat kostte me paard nog niet :=

Over 4 weken komt mijn Hoefsmid nog een keertje terug voor Elvis hij heeft een scheef voetje die licht gecorrigeerd word.Beter in etappe's dan in 1x!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 25 apr 2010, 09:53

Pff photobucket is veranderd..nu snap ik niks meer van het uploaden :(
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 25 apr 2010, 10:50

Het lukt al jullie zullen het weten dat ik maanden geen foto heb geplaatst hahahaha
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » zo 25 apr 2010, 17:29

voor de rotstraat problemen die we bij Jalenka gehad hebben, zijn we naar de apotheker gegaan om jodiumtinctuur
werkt super ertegen, je ziet het per dag beter worden en helemaal uitdrogen
is bij ons (België) vrij te verkrijgen en niet duur
roos

Bericht door roos » zo 25 apr 2010, 18:58

Ik zou teerspray gebruiken, is een dunner laagje, smeer je het ook niet dicht. Ik smeer bij Ekdal nog gewoon uit een knijpfles, want die vindt spray nog te spannend. Maar dun smeren en het is zo weg(is mijn ervaring bij Danc hoor)

Ekdal was vandaag weer heel braaf met wandelen. De knapperd!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Plaats reactie