C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nathalie

Re: C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Bericht door Nathalie » zo 21 feb 2010, 08:37

leuk die kleine beeb foto van Toot.

Iedereen allemaal leuke dingen aan het doen met de C's....ik wacht vooralsnog (met groeiend ongeduld :P)

Lekker hoor, zo veelzijdig Viv...dat lijkt mij ook zo heerlijk...dan weer een stukje met de wagen, kids mee en een grote picknickmand (zo deden we dat ook vaak met het tweespan pony's), dan lekker ohz een rondje bos
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 21 feb 2010, 09:30

Celony was weer zo ontzettend braaf gisteren. Eerst weer even aan de longe in de bak maar die ging er al snel af. En weer even later is Bart met hem uit de bak gegaan en zijn ze naar achteren op het land gestapt (wel weer even aan de longe). Hier eerst ook nog even aan de longe en toen los op het grote land. Hij deed het zo geweldig. Bart is zeer te spreken over hem. Als het weer meezit wordt hij de komende 14 dagen goed doorgepakt en dan mag hij aan het einde van de laatste cursusdag weer mee naar huis. Dan is het de beurt aan Djambo.
Helaas heb ik alleen maar wat foto's kunnen maken in de bak want het heeft vrijwel de hele morgen flink gesneeuwd. Bij de bak kon ik nog onder de open kapschuur staan te fotograveren maar op het land was het niet te doen helaas. Ik hoop er de komende week nog een keer met goed weer heen te gaan en dan wat foto's te maken van op het land en miscchien zelfs wel op de weg.

Inspannen.
Afbeelding

Nog even aan de longe.
Afbeelding

Maar dan los.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 21 feb 2010, 09:41

Wat een sneeuw Anita! Hier heeft gisteren bijna heel de dag de zon geschenen.
Maar wat loopt Celony al netjes voor de wagen :~
Echt super!
Ik begrijp dat Djambo hierna ook voor de wagen beleerd wordt?
Nu eerst hopen dat Celony lekker doorgepakt kan worden aankomende weken.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 21 feb 2010, 09:48

Het is de bedoeling dat Djambo zijn broer gaat aflossen over 14 dagen, mits het weer meewerkt. Het was hier echt bar en boos gisteren. Nu hebben we weer een witte wereld hier, op dit moment nog steeds.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 21 feb 2010, 09:57

Cariena gister ook voor het eerst het land op geweest gister. *o/* Die had er wel pret in... Eerst al niet willen stappen. Maar met een beetje overtuigingskracht toch maar wel.
Daarna lekker voltes en achtjes en slangevoltes gereden op het land om mijn stuur wat verder te krijgen. Maar dat doet ze dan allemaal zo netjes eigenlijk.
Alleen op het eind werdt het haar toch wel wat zwaar... Ze begon erg fanatiek met de achterhand er super onder, maar later wordt ze dan wat moe en dan is het land met 2 personen op het karretje toch nog wel even flink werken.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Jilly

Bericht door Jilly » zo 21 feb 2010, 10:21

Wat een weer daar !!! :o

Ik heb lekker genoten van het zonnetje hihi
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 21 feb 2010, 10:21

Wat doet die het super Anita. Echt leuk.

Wat minder is is die sneeuw bij jullie. Hopelijk is dat weg als wij er wonen hihi en blijft het zeker ook de komende 14 dagen niet liggen. Zou wel super zijn als je hem over 2 weken mee mag nemen
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 21 feb 2010, 10:24

Ik kan je geen garanties geven Anna dat de sneeuw op 1 april definitief is verdwenen. In deze winter kun je volgens mij alles verwachten dus ook een pak sneeuw in april.
Is jullie verhuizing nu echt definitief en alles geregeld waar evt. nog een struikelblok zat? Ben zo benieuwd waar je nu precies komt te wonen.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 21 feb 2010, 10:35

Jemig wat een sneeuwbui Aniet. En wat heeft Cel een waanzinnige trekhouding, wauw.

Meestal is het idd eind maart nog flink koud (denkt terug aan KWB 1 2009 waar ik 2 dagen heb lopen blauwbekken op en (m)endurance).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 21 feb 2010, 11:11

Maar sneeuwen is dan hopelijk wel gedaan? :P (alloewel... Op broertje z'n geboortedag sneeuwde het -> 17 april)

Ik ga maar eens vertrekken naar Hay, eens testen of hij z'n happy mouth bitje lekker vindt!
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 21 feb 2010, 11:54

Dat ziet er al een stuk meer ontspannen uit bij Celony :))
Ben ik toch af en toe blij dat ik in het westen woon en hier gister geen sneeuw is gevallen :D

Gister lekker eventjes met Cas in de bak gereden. In 't begin was hij lekker brutaal en sterk maar met veel geduld richting het eind toch weer meer ontspannen. Gelukkig is meneer ook niet zo snel afgeleid :=
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 21 feb 2010, 12:59

Zo ziet die sneeuw er wel weer net zo ernstig uit als s middags :=
Maar Celony deed het superbraaf, op het land ook...gaf nergens om (in tegenstelling tot de ervaren mafkees O:) ). Moet goed komen!
Geluk is de vrucht van intens werk
Jilly

Bericht door Jilly » zo 21 feb 2010, 16:32

Ik heb echt heeeerlijk gereden vandaag! Bak lag precies goed: ontdooid, geen plassen, niet zwaar (zo mag hij altijd liggen haha) en Hay was lekker voorwaarts, maar zo braaf en met stukken echt geconcentreerd aan het werk. Zo willen we het hebben :))

@Annabel: heb je Cai ook nog voor de kar?
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 21 feb 2010, 19:04

Pfoe vandaag weer dubbele longeles gehad (wat een kutweer vandaag)
Kon duidelijk merken dat Cas de laatste 1,5 week weer weinig had gedaan.
We hadden Yessie en Cas van tevoren nog even losgegooid zodat ze hun ei eerst even kwijt konden. Ze hadden eerst met Yessie les dus Cas kon tussendoor nog even een half uurtje op stal staan.

Jeetje zeg wat had Cas zijn kop er vandaag weer op :( Begon echt weer van voor af aan, leek echt weer zo'n kluns :P Eerst naar buiten weglopen en dan vervolgens weer héél hard naar binnen vallen en dan moet je nog voor elkaar zien te krijgen om hem met je buitenlijn weer naar buiten te sturen :n
Willy heeft hem weer ff overgenomen om Cas weer even te vertellen wat de bedoeling was. Gelukkig had ik 'm aan het eind ook weer aardig, maar die kop van Cas is dan echt geweldig om te zien als het 'm niet meer lukt om me in de maling te nemen en dan ook echt uitslaan als Willy hem met de zweep achter zijn vodden aan zit:D Als hij kon praten weet ik wel watvoor woorden eruit zouden komen :=
Maar 1 ding kan gezegd worden Cas is een echte volhouder in het brutaal zijn :j

Ik ben blij als het weer voorlopig mee blijft werken en ik gewoon elke week kan lessen, dan kunnen we weer lekker de draad oppakken en dan volgende week maandag ook de zadelmaker en dan kunnen we hem onder het zadel ook weer lekker doorpakken :j
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » zo 21 feb 2010, 19:05

Wat een leuke foto's Anita!
Hoe lang duurt het beleren voor de wagen eigenlijk gemiddeld?

Fijn dat het rijden goed ging Jilly!

Wij (Robbert) hebben vanmiddag met wat mensen op stal spontaan ponyvoetbal gehouden met zo'n 65cm gymnastiekbal.
Was erg leuk! Peer vond het allemaal wel prima, hij werd er niet warm of koud van... :D
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Esther

Bericht door Esther » zo 21 feb 2010, 19:21

Celony heeft een mooie trekhouding op de tweede foto!! Fijn dat hij het zo braaf doet!!

Ik denk dat Annabel met ervaren mafkees op Binkie doelt, al weet ik dat niet zeker, want ik was er niet..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ilona

Bericht door Ilona » zo 21 feb 2010, 19:29

Zou lekker zijn als je weer een goed passend zadel hebt Lisette.

Ponyvoetbal, dat lijkt me ook wel lachen. Lijkt me lastig om dan serieus te moeten blijven. Is ook puur voor de fun toch?
Ik kan wel vrij nemen de rest van het jaar.. Wil zoveel leuke dingen gaan doen. Heb echt geen tijd meer om te werken hoor :P

Vandaag heeft voor het eerst iemand anders op Castor gereden!
Fabio (Ciollo) moest echt nodig weer eens een rondje mee. Een vriendin wilde wel mee op Castor.
Zij kent Castor wel. We gaan regelmatig samen rijden (zij dan op haar eigen paard).
Castor gaf er wederom niets om.
Was wel een keer leuk om je eigen paard onder het zadel te zien lopen.
Lekker rondje gedaan, niet te lang want het regende flink en we hadden het op den duur koooouuudddd Afbeelding
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 21 feb 2010, 19:43

Esther schreef:Ik denk dat Annabel met ervaren mafkees op Binkie doelt, al weet ik dat niet zeker, want ik was er niet..
Inderdaad :j....haha apekop, maar hij is nu wel bekend met ruitenwissers (en verhip, dat er ook nog een auto aan vast hoorde was een hele opluchting voor m...8)7 )

@Jilly: Cai doet momenteel niets, maar nu de dooi weer komt hoop ik m wel weer op te pakken. Onder het zadel, maar zeker ook voor de kar. Wel paar keer de neiging gehad om m tijdens de clinicdagen ook even aan te spannen, maar meestal als het zover was, was ik al wel zo door en door koud dat ik dat plan maar weer doorschoof.
Geluk is de vrucht van intens werk
Peertje

Bericht door Peertje » zo 21 feb 2010, 20:28

Ponyvoetbal was inderdaad gewoon voor de fun en afwisseling en het is verplicht om NIET serieus te blijven! :D
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 22 feb 2010, 08:59

Heb je ook foto's gemaakt Marie-Louise van het voetbal?

Dit was voor Celony de 2e keer dat hij voor de kar stond. De komende weken wordt hij flink doorgepakt (mits het weer meewerkt) en dan komt hij naar huis. Natuurlijk is het net als met autorijden, de ervaring krijgt ie in de praktijk na het behalen van het papiertje.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Plaats reactie