Nog 3 daagjes dus en Dj is hengst-af. Djimm zal wel de volgende worden. Ben alleen nog een beetje in twijfel of dat in Duitsland gaat gebeuren (heb ik er geen omkijken naar om het maar even cru te zeggen en daarnaast kan hij herstellen in zijn vertrouwde omgeving) of dat ik het in Nederland laat doen (op een kliniek, sterieler en mochten er complicaties optreden kan er daar direct naar gehandeld worden). Ik neig naar Duitsland...niet eens om de 'medische' redenen, maar meer zodat Djimm daar in alle rust in zijn vertrouwde omgeving kan herstellen.
Ergens vind ik het toch wel jammer, dat castreren, maar een hengst houden is voor mij geen optie. Aan de andere kant tóch die lichte twijfel... Djimm is volgens mij een mooi, correct, oud fjordentype. Geen 'standaard' bloedlijn (
http://www.abcpiazza.nl/FindHorse.asp?s ... vensnummer). Ik moet alleen nog even uitvinden of hij net zo kan lopen als zijn vader want dan is ie al helemaal leuk

Als ik er ben staat hij alleen maar te eten

Anderzijds heb ik absoluut geen zin om dat hele HK-circus in te gaan met een zeer grote kans op een 'teleurstelling' (wanneer maakt een hengst kans? Volgens mij is het echt een kwestie van smaak) en wil ik hem veel te graag bij me houden
Misschien wacht ik gewoon even de reactie/het advies van het Hengstenfonds af over Dj, even peilen hoe zij over dit soort 'particuliere gevalletjes' denken!