Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Bericht door Keandra » vr 19 jun 2009, 08:59

Githa staat weer mank |( , de vetrinair kmt straks weer langs, we mochten er nu een weekje terug mee werken, en ze is bijlange niet intensief gewerkt, laat me zeggen een kwariertje en eens eenhalfuurtje en dan 2 keer van de ene kant van de weide naar de andere kant zonder kopstuk of zadel, maar dat is niet echt werken he, goed je zit erop, maar ja

ben het beu aant het worden, hoop dat de vet straks niet zecht hoefbevangen of zo, haar benen staan nergens dik of warm(er), enkel de hoef zelf een klein beetje, en das ook niet spectaculair veel warmer

hoop dat ze op 5 juli nog naar de keuring zal kunnen gaan, heb haar nu ingeschreven |o
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 19 jun 2009, 11:54

Jeetje Keandra, wat vervelend voor jullie zeg..hopen dat ze vandaag wat vinden zodat je weet wat je er aan kunt doen.. sterkte!
Keandra

Bericht door Keandra » vr 19 jun 2009, 15:48

Githa heeft een blein in haar linker voorhoef, en de rechter en linker voorhoef zijn bijde nog te gevoelig om mankvrij te kunnen lopen door het te kort bekapt te zijn, 2 weken rust en biotine beginnen bijgeven, puur preventief, het gaat niet direct veel opbrengen maar op de lange termijn wel.

nu moeten we iedere dag in het gaatje in haar hoef een watje insteken waar we isobetadine moeten opdoen O:)

ben al blij dat de DA vandaag nog gekomen is, volgende week vrijdag komt hij scannen om te zien of ze drachtig is *o/*
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 19 jun 2009, 17:50

jeetje zeg dat is ook pech hebben, ik hoop dat ze snel weer opknapt
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 19 jun 2009, 21:29

Wat is een blein? Ontsteking?

Ik heb vandaag voor het eerst op Beer gezeten!!! Zie foto's in Pic's Plaza..
Keandra

Bericht door Keandra » za 20 jun 2009, 06:31

een ontsteking in de hoef, de etter stroomde er zo uit, was niet mooi om zien, nu heeft ze een put in haar hoef
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 20 jun 2009, 07:07

he getsie..hopen dat het dan snel geneest...wel weer 'fijn' dat het iets is dat zichtbaar is..dus niet artrose of iets in de pees.. Sterkte en beterschap!
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 20 jun 2009, 09:01

Fijne van een hoefzweer is dan wel weer als de pus eruit is dan is het in principe ook zo klaar. Arme Githa dat wel.

Kristel wat super dat je op Beer hebt gezeten!!! Heerlijk genieten van dat moment!

Ik kan Brass wel vermoorden op het moment, eergisteren begon ze met zich losrukken. Op haar achterbenen staan, 180 graden om draaien en rennen maar. Tja daar houd je dus echt NIETS aan. Dat deed ze een keer of 5.
Gisteren besloten maar niet uit de wei te gaan en alleen in de wei aan de slag te gaan met freestyle. Rukt ze zich binnen 2 meter los een keer of tig. Ben er boos en verdrietig van. Het ging zo goed. En ik snap het ook echt niet...
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 20 jun 2009, 09:03

Ilonka, ik heb hier met Exel ook mijn handen vol momenteel, volgens mij is het de pubertijd :(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Ilonka

Bericht door Ilonka » za 20 jun 2009, 09:13

Vervelend is dat!
Probleem met Brass is dat ik niet echt eens (lekker) boos op haar kan worden, daarvoor heeft ze nog veel te weinig vertrouwen in mensen. Als ze Ilonk was geweest had ik haar een rotschop verkocht (bij wijze van spreken) en gezegd dat ze niet zo debiel moest doen. Maar ja Brass is Brass en die weet nog zo weinig van de mensen wereld.
Vraag me echt af hoe ik dat op moet lossen...
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Keandra

Bericht door Keandra » za 20 jun 2009, 09:59

aj ocharme ilonk

en super Kristel, mooie foto's heb je ervan, hij trekt zich er nu nog niet te veel van aan

ben blij dat githa niet te veel uitspattingen heeft van puberteit
ben eens aan het uitkijken waar ik om biotine zou kunnen omgaan, er is van Cavalor, Pavo heeft ook biotine en dan zijn er nog tig merken die dat ook hebben, zoals bij Decathlon, maar weet niet of dat die even goed zijn, zijn wel prijselijker maar even goed? :?

anders ben ik van plan om ofwel dat van Cavalor te kopen of dat van Pavo (terwijl ik echt niet ben voor pavo maar ja ... we hebben enkele jaren terug de mengeling voor sobere paarden gekocht en na enkele dagen dat de zak geopend was was hij al slecht geworden, we zijn toen overgeschakeld naar een ander en smakelijker voeding ipv enkel biks)

vanavond gaan we erbij om de wat in haar hoef te vervangen

heb zo enkel nog een andere bedenking, wanneer gaat dat gat weg zijn? met groeien van de heof? dat blijft toch een zwak punt zo?
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 20 jun 2009, 10:55

@ Keandra: Ik had hier wel veel duidelijk info over hoefzweren gevonden..je hebt vast ook al zelf veel gezocht maar ik dacht; zet de link er toch even neer..
http://www.dierenklinieklemmer.nl/page3 ... zweer.html

@ Ilonka: Vervelend dat Brass zo doet zeg...misschien even ene paar dagen met rust laten? Beer heeft ook van die buien hoor..superirritant.. Kan ook het weer zijn misschien..tis al wel een paar dagen heel onstuimig..hier in elk geval dan..haha het waait heel veel en Beer ziet ook overal spoken dan..gek beest! Ben je nog in Ommen binnenkort? Als je zin hebt om langs te komen en Beer te bewonderen ben je welkom!
Keandra

Bericht door Keandra » za 20 jun 2009, 11:48

bedankt kristel voor de link

het zou dus kunnen komen van op een steentje te lopen of zo of op iets scherps (we vinden elke keer als we de weide leegmaken van de mest stukjes glas, mss hiervan) of van op een ander strooisel te staan, Githa heeft hiervoor 2.5 jaar enkel op schafelingen gestaan en dan op stro (wat ik haat, wat een stank) en nu op de weide en in het stalletje ligt vlas (ze vertoeft er veel en graag in in het stalletje)

tja

ik ga haar haar stalletje niet afnemen en deze winter komt ze terug op pension te staan, en ondertussen starten we de zoektocht naar een nieuwe smid, dit is ons al door verschillende mensen aangeraden, de vorige had Githa nooit zo kort mogen zetten

zucht, we gaan er straks heen om de watten te vervangen, en volgende week vrijdag wordt haar voet zowieso terug gecontroleeerd O:)
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 20 jun 2009, 20:14

Mag Brass ook niet meer aanraken, nu rent ze weg voor me *huilt* Ik zal heus niet alles goed doen, maar zo fout?
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 20 jun 2009, 20:51

Ilonka schreef:Mag Brass ook niet meer aanraken, nu rent ze weg voor me *huilt* Ik zal heus niet alles goed doen, maar zo fout?
Ga niet aan je zelf twijfelen, probeer haar eens te negeren, dus de wei in gaan en dan net doen alsof je haar niet ziet. Dat wil weleens helpen, dan worden ze toch nieuwsgierig waarom je zo doet. Ik snap je tranen, ik heb een exemplaar staan die ook altijd wegloopt, ik heb wat traantjes gelaten |(

kristelhans

Bericht door kristelhans » za 20 jun 2009, 21:09

@ Ilonka: Oh jemig wat vervelend...Niet aan jezelf twijfelen..Brass is zo groen als gras en een 'terugval' hoort er toch gewoon een beetje bij...Voordat het beter wordt, moet iets vaak eerst slechter worden..(klinkt wel heel psychologerig haha)

Dat negeren heeft bij mijn oude paard ook geholpen..Heb wel eens uren in de wei gezeten (4 uren) met de rug naar haar toe..wei van een km lang en een km breed...beest ging steeds op de loop als ik er aan kwam..met een boek in de wei gaan zitten en toen ze naar me toe kwam alleen maar geobserveerd en later opgestaan en zonder haar aan te kijken en aan te raken weggelopen..de keren daarna ging het steeds sneller en uiteindelijk kon ik haar gewoon pakken en was die gekkigheid over.

Succes, en het ligt echt niet aan jou joh! :(:) :sorry:
Keandra

Bericht door Keandra » zo 21 jun 2009, 07:47

ik zou het negeren zoals dat de rest doet ook eens toepassen, begin met iets waarbij je haar juist niet nodig hebt, mest ruimen of zo
Githa is dan na 2 minuten bij je

Gister ook nog, ze wou haar niet laten pakken door men vriend, ik zei van kom we gaan water pompen en we staan 45 sec met onze rug naar haar en ze was bij ons

maar ik kan wel geloven dat je dan traantjes laat, maar kop op, het beterd wel :+: :sorry:
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 21 jun 2009, 17:28

Niets zo veranderlijk als Brass blijkt wel weer. Gisteren heb ik haar dus genegeerd (jullie idee was het mijne ook) en vandaag liep ze niet bij me weg maar kwam ook niet. Toen ik Ilonk uit de wei viste stond ze er heel dicht bij, ik heb haar een brokje gegeven verder niets aangeraakt. Doei Brass ik ga met Ilonk op pad. Ben ik achterhoeven aan het uitkrabben kriebelt er wat door mijn haar 'Hoi baas wat doe je? Wat deed ik gek he gisteren?' Rest van de dag liep ze met me mee...

Ik geloof zeker in 2 stappen naar voren en eentje terug met een jong paard maar dit waren en 8 naar achteren want ik kon haar vanaf het begin aanraken. Deze week alleen maar aaien, paaien en gezellig doen daarna maar weer eens met een touwtje aan de slag.

Bedankt voor de lieve woorden. Huilen hoefde ik niet echt maar had het wel gekund.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 21 jun 2009, 18:16

dat is super nieuws zeg, misschien had ze gewoon een baaldag :)

Keandra

Bericht door Keandra » zo 21 jun 2009, 18:25

hehe tof dat ze uit zichzelf bij je kwam

niks zo slim als een baasje 8-)
Gesloten