Jaarlingen topic 2008!
Hoi Solina,
LEUK, LEUK, LEUK!
Ik heb twee jaarlingen. Een meisje en een jongetje. Het jongetje wordt vanmiddag gecastreerd. (Ja, het zit me hoog want ik vind het spannend.)
En we willen natuurlijk heeeeeel graag foto's zien.
Staat ze bij jou in het land?
Gr. Hilde
(38 jaar, 1 man en 1 dochter)
LEUK, LEUK, LEUK!
Ik heb twee jaarlingen. Een meisje en een jongetje. Het jongetje wordt vanmiddag gecastreerd. (Ja, het zit me hoog want ik vind het spannend.)
En we willen natuurlijk heeeeeel graag foto's zien.
Staat ze bij jou in het land?
Gr. Hilde
(38 jaar, 1 man en 1 dochter)
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Gister mijn jaarlingen gemeten.
Henk is 1.20 meter en Doortje meet nu 1.30 meter!
Terwijl Doortje maar 1 maand ouder is.
Henk is van juni 2007 en Doortje is van mei 2007.
Hoe groot zijn jullie jaarlingen?
En kun je iets zeggen van de uiteindelijke grootte als je kijkt naar hoe groot ze nu zijn?
Henk is 1.20 meter en Doortje meet nu 1.30 meter!
Terwijl Doortje maar 1 maand ouder is.
Henk is van juni 2007 en Doortje is van mei 2007.
Hoe groot zijn jullie jaarlingen?
En kun je iets zeggen van de uiteindelijke grootte als je kijkt naar hoe groot ze nu zijn?
'NO FJORD, NO GLORY'
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dakota is van 5 mei 2007 en is nu 1.35
Dhalene is van 28 maart en is 1.29
Bij ons een groot verschil dus.
Dhalene is vandaag precies een jaar
Dhalene is van 28 maart en is 1.29
Bij ons een groot verschil dus.
Dhalene is vandaag precies een jaar

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Niet alle veulens groeien op hetzelfde moment. De een doet een groeispurt in het begin, de ander is meer een laatbloeier.Anna_Dani schreef:Zegt de hoogte nu ook al iets over de lengte als ze volwassen zijn of gaat het ene paard eerder de hoogte in dan de andere?
Van belang voor de eindmaat van een paard is naast genetische aanleg ook de hoeveelheid voer en beweging die ze in de groei krijgen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
- Cindy+Uniek
dj is van 21 mei en is nog maar 1.15 ongeveer...
maar hij is verkocht geweest voor 2 maanden en toen wilde dat meisje er weer van af en heb ik gelijk een dierenartsen rekening van ruim 400 euro ofzo gehad! hij had flinke wormen en was veel te mager... geen levendigheid meer.... dus ik denk/hoop dat hij daardoor nog niet echt aan groeien toe was gekomen en dat dat in het voorjaar/zomer toch wel gaat gebeuren!
maar hij is verkocht geweest voor 2 maanden en toen wilde dat meisje er weer van af en heb ik gelijk een dierenartsen rekening van ruim 400 euro ofzo gehad! hij had flinke wormen en was veel te mager... geen levendigheid meer.... dus ik denk/hoop dat hij daardoor nog niet echt aan groeien toe was gekomen en dat dat in het voorjaar/zomer toch wel gaat gebeuren!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Nou lijkt me niet hoor, aangezien ik een behoorlijke jaarling heb qua maat en het merrieveulen bij ons juist weer wat kleiner is.Hilly schreef: Zouden meisjes wat groter zijn als veulen dan de jongens?
† I'ts better to have loved and lost them...
-
Dj heeft gewoon even een rotperiode gehad. ik hoop dat hij nu weer de oude is.Cindy+Uniek schreef:dj is van 21 mei en is nog maar 1.15 ongeveer...

Dean is op het moment 1.30m en doet het bijzonder goed. vanmiddag nog geweest, hij lag lekker te slapen toen ik kwam. even lekker geknuffeld. hij is echt een schat. en helpt me ook wel met het verlies van veer.
Weeeeh ik wil Djimm ook opmeten! Snel maar eens een dagje plannen om even naar de Eifel te touren
Volgens mij is Djimm niet extreem groot of extreem klein. Yanneke is ongeveer 1.43m en Tsjerk 1.47m ofzo, dus een enorme reus zal ie waarschijnlijk niet worden.
Dit was een maand geleden in de opfok. Ik ben 1.74m ongeveer, dus Djimm zal ook wel rond de 1.25/1.30m zitten ofzo?! Zijn hoofd is ongeveer op mijn ooghoogte nu ongeveer.

Hilly, misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe is de castratie van Henk gegaan?

Dit was een maand geleden in de opfok. Ik ben 1.74m ongeveer, dus Djimm zal ook wel rond de 1.25/1.30m zitten ofzo?! Zijn hoofd is ongeveer op mijn ooghoogte nu ongeveer.

Hilly, misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe is de castratie van Henk gegaan?
We gaan gewoon met z'n allen een dagje Djimm doen. Lekker naar Duitsland. Kan me voorstellen dat je je paardje wel mist als hij zo ver weg staat.
Castratie is heel goed verlopen. Heb zo'n geluk daarmee. En ik ben blij voor Henk dat hij er zo weinig last van heeft. Hij eet, rent en treitert zijn weide-maatjes weer als tevoren.
Castratie is heel goed verlopen. Heb zo'n geluk daarmee. En ik ben blij voor Henk dat hij er zo weinig last van heeft. Hij eet, rent en treitert zijn weide-maatjes weer als tevoren.
'NO FJORD, NO GLORY'