Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
-
Contacteer:
Bericht
door cowgirlwillie » za 05 apr 2014, 16:33
Ik ben weer zo verliefd op lynda. Wat is ze toch een topper!
23 jaar al bijna en ze bezorgde vandaag weer iemand een kinderfeestje om nooit te vergeten.
Er werd gezongen en incl. Een hard hiep hiep hoeraaaa!!! Lyn kreeg aan het eind vd rit applaus toen we het erf weer op reden.
En die malle pony lijtk daar vooral van te genieten. Oortjes erop. Ze grijnst nog net niet haha
De jarige mag altijd even mennen. Je ziet aan lyn altijd dat ze dat meteen doorheeft. Oortjes gaan dan veel meer heen en weer naar achter. Wat wil ze? En zo braaf lopen dan. En stiekem gewoon wachten op mijn stemhulpen

Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
-
Esther
Bericht
door Esther » za 05 apr 2014, 17:04
Goed gedaan dus weer door Lynda!! Gouden paard!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Joram
Bericht
door Joram » za 05 apr 2014, 18:00
Leuk dat de verjaardagsrit zo goed ging. Lynda is echt toppertje!
Nicole,
Weet je ook welke kiezen bij Iwan getrokken zijn?
Esther,
Ik voerde hem daarvoor seniores pirus subli + granemix van subli (waar wel wat zetmeel in zit). Terwijl idee van pavo care 4 life is om zo min mogelijk suiker en zetmeel te voeren omdat Fjorden daar niet altijd goed tegen kunnen (al heb nog nooit wat van gemerkt bij Tobbe).
Maar hij zag vandaag ook alweer wat beter uit, en gisteren blijkt het hooi op land op te zijn dus misschien is dat ook wel geweest. Misschien dat ik hem morgen maar even nog een keer weeg.
Fotos van Tobbe snijtanden.
Ik heb even apart topic aangemaakt om vervuiling te verkomen
-
Nicole
- Moderator
Bericht
door Nicole » zo 06 apr 2014, 08:19
@Joram geen idee eigenlijk. Wanneer begin Tobbe weer aan hooi/kuil? Wanneer had je het idee dat hij weer goed at?
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
-
Joram
Bericht
door Joram » zo 06 apr 2014, 19:40
Hooi en gras at hij wel weer meteen (daarvoor had ook niet aan hem gemerkt dat hij slecht at). Maar harde dingen, dat werd hem echt niet in dank afgenomen. Wortels in kleine stukjes snijden (voor appels geld ook), en krachtvoer alleen slobber.
De eerste week hebben we hem wel dagelijks bijgevoerd met slobber en mij stalgenoot heeft hem goed in gaten gehouden al kon zelf echt niet laten om regelmatig te kijken hoe het gaat.
Eerste week niks hem hem gedaan, daarna rijden voornzicht opgepakt (alleen bitloos)
4 weken daarna hebben we met bit weer geprobeerd en ging erg goed.
Nu merk ik er eigenlijk niks meer van.
Welke paardentandarts had jij?
Bij Tobbe heb ik Paul Versluis gehad en volgende keer wil ik hem weer graag hebben gezien kans groot is dat ene ander moet gebeuren en ik erg tevreden ben over zijn werk.
Tobbe had hij gesedeerd met een pasta in de mond en daar reageerde hij erg goed op.
-
Nicole
- Moderator
Bericht
door Nicole » ma 07 apr 2014, 16:43
Joram schreef:
Welke paardentandarts had jij?
Bij Tobbe heb ik Paul Versluis gehad en volgende keer wil ik hem weer graag hebben gezien kans groot is dat ene ander moet gebeuren en ik erg tevreden ben over
Tobbe had hij gesedeerd met een pasta in de mond en daar reageerde hij erg goed op.
Ik had hans ruygrok, via mijn instructrice, ook wel een fijne man, maar Iwan is niet verdooft geweest, was niet nodig.Iwan eet zijn kuil nog niet van harte. Ik heb hem vandaag ff laten grazen in lang gras en dat ging wel goed. Hij krijgt nu snijmais extra en extra speedibeet van pavo. Zachte dingen dus. Ik hoop dat hij zijn kuil ook weer snel goed eet want hij kan de kilos wel gebruiken.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
-
Joram
Bericht
door Joram » ma 07 apr 2014, 19:38
Fijn dat Iwan wel eet, heel belangrijk.
Misschien kan je hem eventueel met meetlint even in gaten houden?
Ik heb idee dat Tobbe na behandelen het hooi en gras eten meteen goed ging. Alleen harde dingen had hij 4 weken lang problemen (en ik geef hem alsnog liever wat zachter eten).
-
Nicole
- Moderator
Bericht
door Nicole » ma 14 apr 2014, 17:10
Inmiddels eet Iwan weer lekker kuil, hooi en gras! Maar hij is een beetje verwend de afgelopen week met maïs, en daar eet hij zich echt een ongeluk in...
oja en heb ook bitloos gereden omdat Iwan geen bit in mocht, maar das niet mijn ding hoor, voelde mij echt een cowboy maar wel zonder controle over het paard

-
Ootje
Bericht
door Ootje » ma 14 apr 2014, 18:56
Fijn dat Iwan weer goed eet!
Bitloos rijden lijkt me best apart inderdaad als je normaal altijd met bit rijdt. In de bak zou ik het gerust doen met Odet, maar buiten lijkt het me niks, al is ze nog zo braaf.
Odette&Fenna
-
cowgirlwillie
-
Contacteer:
Bericht
door cowgirlwillie » ma 14 apr 2014, 19:33
Misschien een hackamore proberen? Is zonder bit, werkt met druk op de neus.
heb je toch wat te zeggen. Maar moet je ook durven loslaten omdat het wel stevig kan inwerken
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
-
Joram
Bericht
door Joram » ma 14 apr 2014, 21:42
Fijn dat Iwan weer goed eet.
Met hackamore heb je idd meer te zeggen. Eventueel als je samen met iemand rijd is misschien handiger om er achter te rijden in plaats van er naast.
-
Ivonne
Bericht
door Ivonne » wo 16 apr 2014, 09:05
Vanmiddag even een stukje met Marga wandelen. De eerste keer dat ze bij huis weggaat sinds Apollo er niet meer is. Ben benieuwd wat de andere 2 ervan vinden. Ik twijfel zo of ik nou moet wandelen of niet. Als Marga draaft is ze duidelijk kreupel, linksvoor. Maar het stijve lopen is helemaal weg nu ze pijnstilling heeft. Ik denk zelf dat wandlen geen kwaad kan.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
cowgirlwillie
-
Contacteer:
Bericht
door cowgirlwillie » wo 16 apr 2014, 09:53
Wat lastig zeg. Ik zou het ook niet weten. Misschien even bellen met de veearts? Weet je het zeker.
er is een dagje uit geboekt. Wij gaan dus een lente ritje maken met de huifkar
ik heb er minstens zoveel zin in als de kinderen haha
lammetjes spotten onderweg.
-
JoyceNan
Bericht
door JoyceNan » wo 16 apr 2014, 11:45
mijn idee is met medicijnen voor slecht lopen, helemaal niet rijden, wandelen oid tenzij je geen medicijnen meer geeft.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
-
Ivonne
Bericht
door Ivonne » wo 16 apr 2014, 11:47
maar met artrose moeten ze juist in beweging. In het land loopt ze ook veel
Baranna 13-5-2006
-
JoyceNan
Bericht
door JoyceNan » wo 16 apr 2014, 11:48
in t land loopt ze zelf dus is beter en voldoende denk ik
"alleen maar JA en AMEN"
-
Pablo
-
Contacteer:
Bericht
door Pablo » wo 16 apr 2014, 12:05
Ik zou wel lopen hoor Ivonne. Vaak is het ook even lekker voor ze, uit de kudde uit het land en even "aan het werk" (terwijl dus alleen een stukje loopt).
Pablo is ook (altijd) kreupel maar ik ga toch. Hij wordt er wel beter van. Ik moet een half uur stappen van de DA.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
-
Ivonne
Bericht
door Ivonne » wo 16 apr 2014, 12:10
ik ga ook maar een klein eindje hoor, al grazend moet het te doen zijn en lijkt het mij juist wel goed.
Baranna 13-5-2006
-
Esther
Bericht
door Esther » wo 16 apr 2014, 15:50
Soms is het kiezen tussen twee kwaden. Maar geen advies in deze van de VA?
Pijn geeft meestal aan dat je iets moet laten, zeker met pijnstillers ben ik huiverig voor beweging geven omdat je niet weet of je te veel vraagt.
Toen Jeskim met mok stond, ook behoorlijk kreupel, liep ze erg weinig. Daardoor begonnen haar benen wat vol te lopen en toen moest ze toch even een paar keer in beweging gezet worden om dat vocht af te kunnen voeren. Omdat ze niet op pijnstilling stond kon ik redelijk goed bepalen wat kon en wat niet.
Verschil is wel dat Marga wel gewoon door de wei loopt, Jes liep op dat moment echt nog maar nauwelijks.
Voor artrose is beweging wel vaak het beste, ik merk weinig aan Jeskims artrose als ze gewoon in de wei loopt of de uitloop in en uit kan. Als je haar echt in de stal opsluit is ze vaak wel stijf.
Lastig..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
JoyceNan
Bericht
door JoyceNan » do 17 apr 2014, 05:16
Dat vind ik idd anders esther! Jij gaf geen medicijnen.
De kans dat ze er doorheen lopen met medicatie vind ik persoonlijk te groot dus daarom is het voor mij geen denken aan.
"alleen maar JA en AMEN"