H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2
-
Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee
Is ze ook zo niet onder de indruk van wapperende lakens aan de waslijn? Daar staat Mette gewoon naast te grazen..... ook kinderen op een trampoline kun je op 1 meter van staan grazen.
Hier net heel erg geschrokken, dochterlief was aan het rijden op lajke, we zouden net aan het proefje beginnen. Lajke in galop door de wei (was tweede keer vanavond en ze bleef de eerste keer keurig zitten), helaas dochterlief met een grote boog er af. Daarna hard huilen en een arm die slecht bewoog met een blauwige bult er op. Dus mijn man en dochter zijn naar de spoed, ik vrees dat de arm gebroken is. Dat wordt geen proefje rijden morgen... en ze had net weer zoveel plezier en vertrouwen in het rijden.
Ik voel me slechte mama, was bij de stal aan het rommelen en wilde bijna gaan voorlezen aan de proef. Had wel gezien dat Lajke wat dwars was maar dochterlief pakte het eigenlijk zo goed aan dat ik het vertrouwde om er niet alsmaar naast te staan en ik moest nog van alles dus dacht efficient te zijn.
Hier net heel erg geschrokken, dochterlief was aan het rijden op lajke, we zouden net aan het proefje beginnen. Lajke in galop door de wei (was tweede keer vanavond en ze bleef de eerste keer keurig zitten), helaas dochterlief met een grote boog er af. Daarna hard huilen en een arm die slecht bewoog met een blauwige bult er op. Dus mijn man en dochter zijn naar de spoed, ik vrees dat de arm gebroken is. Dat wordt geen proefje rijden morgen... en ze had net weer zoveel plezier en vertrouwen in het rijden.
Ik voel me slechte mama, was bij de stal aan het rommelen en wilde bijna gaan voorlezen aan de proef. Had wel gezien dat Lajke wat dwars was maar dochterlief pakte het eigenlijk zo goed aan dat ik het vertrouwde om er niet alsmaar naast te staan en ik moest nog van alles dus dacht efficient te zijn.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
He, wat jammer zeg!! Ach, jij kan er toch ook niets aan doen, wat had je willen doen, haar opvangen??
Als je paard rijdt gebeuren dit soort dingen nu eenmaal..
Als je paard rijdt gebeuren dit soort dingen nu eenmaal..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ja dat hoort er allemaal bij, maar wel zielig voor de kleine meid.
Maar geen schuld gevoelens hebben hoor.
Ik weet niet of Fim bang is van wapperende lakens, want ik mijn lakens gaan altijd de doger in, en anders zou ze de lakens ook niet kunnen zien, want ons staat een stukje van de wei af.
Maar denk niet dat mevrouw er van onder de indruk zou zijn.
Maar geen schuld gevoelens hebben hoor.
Ik weet niet of Fim bang is van wapperende lakens, want ik mijn lakens gaan altijd de doger in, en anders zou ze de lakens ook niet kunnen zien, want ons staat een stukje van de wei af.
Maar denk niet dat mevrouw er van onder de indruk zou zijn.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
-
Hier staan de paardjes wel eens in de tuin en daar hangt dan rustig de was aan de lijn te wapperen.
Tja ik was bij de stal en Lajke ging in galop richting stal. Had natuurlijk niet kunnen voorkomen dat ze er af duvelde behalve dan door alsmaar naast haar te lopen en tja die tijd hebben we gehad. Ze rijdt normaal prima maar tegen een dwarse fjord kan een 8jarige natuurlijk niet op.
Ben benieuwd of ze morgen toch wel wil gaan kijken in Panningen. Eerst maar eens zien hoe ze thuis komt en hoe de nacht gaat.
Tja ik was bij de stal en Lajke ging in galop richting stal. Had natuurlijk niet kunnen voorkomen dat ze er af duvelde behalve dan door alsmaar naast haar te lopen en tja die tijd hebben we gehad. Ze rijdt normaal prima maar tegen een dwarse fjord kan een 8jarige natuurlijk niet op.
Ben benieuwd of ze morgen toch wel wil gaan kijken in Panningen. Eerst maar eens zien hoe ze thuis komt en hoe de nacht gaat.
Ik mag zorgen voor
Bloemetje, beterschap met je dochter.
Kan je ook niets aan doen, al had je in de buurt gestaan, was ze ook met boog er af gegaan gok ik zo.
Wel balen.
Heps gaf toen ze hier stond niets om dekzeil, heb er ook wel eens wat overheen gegooid, emmer op haar kont geparkeerd etc.
Denk dat ze zou helpen wasafhalen, om het weer vies te maken, zodat het nog een keer gewassen moet worden.
Schat de meeste van onze nieuwsgierige dondersteentjes in op dat niveau.
Moet wel zeggen dat op moment dat je iets van paarden wil, ze doorgaans wel elk excuus met beide hoefjes aangrijpen om
het niet te hoeven doen.
Kan je ook niets aan doen, al had je in de buurt gestaan, was ze ook met boog er af gegaan gok ik zo.
Wel balen.
Heps gaf toen ze hier stond niets om dekzeil, heb er ook wel eens wat overheen gegooid, emmer op haar kont geparkeerd etc.
Denk dat ze zou helpen wasafhalen, om het weer vies te maken, zodat het nog een keer gewassen moet worden.
Schat de meeste van onze nieuwsgierige dondersteentjes in op dat niveau.
Moet wel zeggen dat op moment dat je iets van paarden wil, ze doorgaans wel elk excuus met beide hoefjes aangrijpen om
het niet te hoeven doen.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Heros geeft ook allemaal niks om dekens/dekjes/boterhamzakjes op beide oren en noem maar op...het is bij ons Cos die echt heel erg bang is voor dat soort dingen...de rest staat dan echt zo te kijken van "wat doe JIJ nou?"....hun grote leider! 
Ach wat sneu voor je dochtertje Bloemetje, wat was er nu uiteindelijk met haar arm aan de hand? Het is toch een hoop paard hoor voor die kleine meisjes, zo'n Fjord...wat dat betreft ben ik zo zielsgelukkig met onze Dicky...mijn hart maakt nu geen overuren meer (al merk ik nu weer dat ze dus hele gekke dingen bedenkt...Dicky in het midden van de wei zetten en dan een aanloop met handstanden en radslagen en dan op Dicky springen....op haar staan, achterstevoren etc. etc....krijg je uiteindelijk ook weer een hoop grijze haren van
)
Wat ziet Fimke er ineens 'groot' uit in haar gezicht....wat hard gaat het allemaal ineens he? Volgens mij heeft Heros net alweer een groeispurt achter de rug....hij is zo'n stuk groter dan Cos.....zal weer eens foto's maken van de muggepoot!

Ach wat sneu voor je dochtertje Bloemetje, wat was er nu uiteindelijk met haar arm aan de hand? Het is toch een hoop paard hoor voor die kleine meisjes, zo'n Fjord...wat dat betreft ben ik zo zielsgelukkig met onze Dicky...mijn hart maakt nu geen overuren meer (al merk ik nu weer dat ze dus hele gekke dingen bedenkt...Dicky in het midden van de wei zetten en dan een aanloop met handstanden en radslagen en dan op Dicky springen....op haar staan, achterstevoren etc. etc....krijg je uiteindelijk ook weer een hoop grijze haren van

Wat ziet Fimke er ineens 'groot' uit in haar gezicht....wat hard gaat het allemaal ineens he? Volgens mij heeft Heros net alweer een groeispurt achter de rug....hij is zo'n stuk groter dan Cos.....zal weer eens foto's maken van de muggepoot!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
-
Achterste voren zitten, als glijbaan gebruiken, op gaan liggen on een boekje te lezen.... Kan prima met Lajke... Dan hoeft ze niet te werken he......
Dochterlief stond vanmorgen al weer op slippertjes in de wei me 1 hand de paardjes te borstelen en denkt er volgende week wel weer op te kruipen. Verband heeft ze al want dat was lastig
nouja ze zal zelf haar grenzen wel respecteren. Fietsen ging nog niet had se gelukkig bedacht en op de trampoline is ze erg voorzichtig (vooral zitten).
Dochterlief stond vanmorgen al weer op slippertjes in de wei me 1 hand de paardjes te borstelen en denkt er volgende week wel weer op te kruipen. Verband heeft ze al want dat was lastig

Ik mag zorgen voor
Zo te lezen heeft ze dus geen trauma op gelopen hihi.
Ja Nathalie gaat hard he, maar ja wat is nu een jaar joh.
Voor je het weet zijn ze al weer twee.
Fim zit ook weer in een groeispurt, kont is weer een stuk hoger dan de schoft.
Duurt ook niet lang meer en ze is net zo groot als Udo en die is 1.46,5.
Ja Nathalie gaat hard he, maar ja wat is nu een jaar joh.
Voor je het weet zijn ze al weer twee.
Fim zit ook weer in een groeispurt, kont is weer een stuk hoger dan de schoft.
Duurt ook niet lang meer en ze is net zo groot als Udo en die is 1.46,5.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Bloemetje, gelukkig vind ze paarden nog helemaal top! zo te horen.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
gelukkig heeft ze geen schrik gekregen van paarden
hier zit Swann ook weer met een groeispurt.
Die blijft ook telkens bewijzen dat ze een grote deugniet is.
Gister had ik les en toen we bij de paarden aan kwamen, kwam er 1 dametje heel parmantig aangegalopeerd. Swann. met gillen en al.
Denk dat ze ondertussen al goed weet wie we zijn en wat ons nut is.
(Als je er dus niet snel genoeg bent, gaat ze een paar minuten lopen gillen. De fjorden kijken dan eens verdwaasd
)
Ook wel leuk dat Jalenka en Swann samen spannen in deugnieterij. Zo kan Jalenka toch haar ei nog kwijt.
Ben wel blij dat ookal is het een derde paard erbij, ze alle drie het goed met elkaar kunnen vinden.
hier zit Swann ook weer met een groeispurt.
Die blijft ook telkens bewijzen dat ze een grote deugniet is.

Gister had ik les en toen we bij de paarden aan kwamen, kwam er 1 dametje heel parmantig aangegalopeerd. Swann. met gillen en al.

Denk dat ze ondertussen al goed weet wie we zijn en wat ons nut is.
(Als je er dus niet snel genoeg bent, gaat ze een paar minuten lopen gillen. De fjorden kijken dan eens verdwaasd

Ook wel leuk dat Jalenka en Swann samen spannen in deugnieterij. Zo kan Jalenka toch haar ei nog kwijt.

Ben wel blij dat ookal is het een derde paard erbij, ze alle drie het goed met elkaar kunnen vinden.
Ik had even een vraagje hè
Hinde heeft een ontstoken oog ziet er niet zo lekker uit.. Nou deed ik bij Polly altijd gewoon een vliegenkap even op en schoonmaken met gekookt water / zalfje erop zeg maar, maar ik Hinde is natuurlijk een jaarling dus kent niet zoveel nog, wat doen jullie in dat geval? Ti's men eerste keer namelijk dat ik echt een jaarling heb dus vandaar dat ik even bij jullie informeer 

♥ Hanne (v. Anton) & Hinde (v. Timor), Preben (v. Tempo), Lysne (Hanne x Gio), Ølvy (Hinde x Gio), Oryza (v. Jelte), Phine (Lysne x Rudsmo Rune) en Perle (Preben x Rudsmo Rune
Ook gewoon even schoon maken met gekookt water! Moeten ze gewoon leren. En Hinde is als veulen wel gewoon naar de keuring geweest dus ze is wel eens gewassen, ook op haar hoofd.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
-
Ik zou ook gewoon schoonmaken met uitgekookt water of met kamillethee (afgekoeld). Als jij doet dat het normaalste zaak van de wereld is, ziet zij dat ook zo (althans zo werkt het hier met alles bij Mette).
Ik mag zorgen voor
-
Hoefsmit is net geweest, was tweede keer voor Mette en hij was redelijk braaf. Even uitproberen maar de smit heeft veel geduld en laat niet los en verheft zijn stem niet dus daar wordt Mette vanzelf rustig van.
Over halfjaar is hij weer aan de beurt of eerder indien nodig.
Over halfjaar is hij weer aan de beurt of eerder indien nodig.
Ik mag zorgen voor
Inderdaad oogjes gewoon schoonmaken of je nooit anders gedaan hebt, Fimke heeft soms wat tranende ogen en die maak ik ook schoon, geen probleem, van de wek haar gewassen en voor het eerst ook haar kuif en koppie gewassen, in het begin vond ze het niet echt leuk, maar was al gauw rustig en kon gewoon haar koppie wassen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Nou het is gelukt hoor
! Ze reageerden beide heel goed (Hanne begon namelijk ook al) heb ze nu zo'n vliegennetje opgedaan (met touwtjes) zonder problemen. Meteen even in gesprayd met dazenspray en ze vonden dat beiden ook prima. Had eerst even naast ze gesprayd ipv meteen erop om te kijken wat de reactie was.. Maar was ook helemaal prima en verder lieten ze het ook toe dat ik het daarna bij hen erop sprayde! Enige reactie was flehmen haha! Ze kende die geur natuurlijk nog niet.. Was wel grappig om te zien hoe ze allebei aan het flehmen naast elkaar waren
maar goed helemaal trots op m'n 2 fjordenvriendinnetjes! 

♥ Hanne (v. Anton) & Hinde (v. Timor), Preben (v. Tempo), Lysne (Hanne x Gio), Ølvy (Hinde x Gio), Oryza (v. Jelte), Phine (Lysne x Rudsmo Rune) en Perle (Preben x Rudsmo Rune
Wat makkelijk zijn die jaarlingen dan eigenlijk toch maar he? Zie dat ook echt bij Heros, die is compleet onverschrokken.
Heb ook nieuwe foto's van de jongeling nu
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=47098
Heb ook nieuwe foto's van de jongeling nu

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=47098
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
moest wel effe kijken wie nu Cos en wie nu Heros is haha, jeetje wat een kanjer zeg.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Jahhh!!! Maandag naar Hjala! Eindelijk na een heel aantal weken. Ik ben zo benieuwd hoe ze er nu uitziet!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Heb haar net nog even een knuffel gegeven. Hjala is echt een lieverd. Ze wordt echt groot!Lisa schreef:Jahhh!!! Maandag naar Hjala! Eindelijk na een heel aantal weken. Ik ben zo benieuwd hoe ze er nu uitziet!