In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!
Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen
De eerste keer ijzers zal best spannend zijn. Ik ben benieuwd hoe ze het allemaal gaat doen.
Dat lijkt mij ook wel wat, om zo dicht bij het strand te zitten.
Dat lijkt mij ook wel wat, om zo dicht bij het strand te zitten.
Odette&Fenna
Zo voor Faira gaat het dus snel beginnen leuk hoor ik ben benieuwd hoe ze het doet.
Nienke heeft Fugo afgelopen zondag even gepakt om hem even in de bak laten lopen nou die ging ook helemaal uit zijn dak, daarna heeft ze hem nog even een kaptoon om gehad en gekeken hoe hij dat vond nou dat was wel goed volgens mij, hij wil echt wel iets doen hoor dan alleen maar tussen de merrie's lopen.
Dus de komende tijd wordt het voor hem wat wandelen langs de weg af en toe wat laten wennen aan het longeren en aan een hoofdstel met een bitje, verder gaan we dit jaar niet in de hoop dat hij nog wat de hoogte in gaat
, maarja Hermansen zijn laatbloeiers toch
Ik hoop echt voor je Ivonne dat Fatoush geen pijn heeft gelukkig speelt hij nog wel met Apollo dus dan zal het wel meevallen toch?
Nienke heeft Fugo afgelopen zondag even gepakt om hem even in de bak laten lopen nou die ging ook helemaal uit zijn dak, daarna heeft ze hem nog even een kaptoon om gehad en gekeken hoe hij dat vond nou dat was wel goed volgens mij, hij wil echt wel iets doen hoor dan alleen maar tussen de merrie's lopen.
Dus de komende tijd wordt het voor hem wat wandelen langs de weg af en toe wat laten wennen aan het longeren en aan een hoofdstel met een bitje, verder gaan we dit jaar niet in de hoop dat hij nog wat de hoogte in gaat

Ik hoop echt voor je Ivonne dat Fatoush geen pijn heeft gelukkig speelt hij nog wel met Apollo dus dan zal het wel meevallen toch?

Fjellko heeft al 4 grote paarden tanden dus hij wordt nu echt groot.
Ik ga hem eerdaags een keertje aan de longeerlijn doen om te kijken hoe hij reageert ben benieuwd wat hij doet vechten of het gewoon doen.
Leuk al die plannen wat gaat de tijd toch hard wisselen eerste ijzers de F-jes worden volwassen.
Ik ga hem eerdaags een keertje aan de longeerlijn doen om te kijken hoe hij reageert ben benieuwd wat hij doet vechten of het gewoon doen.
Leuk al die plannen wat gaat de tijd toch hard wisselen eerste ijzers de F-jes worden volwassen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Wolkj: Fiorano en Aiden gaan pas over 2 jaar weg om voor de wagen te beleren
.
Ik ga volgend jaar pas beginnen met rijden (naja laat ze beleren in de basis). En dan het jaar erna pas voor de wagen. Zo kan ik eerst zelf meer ervaring opdoen, ik heb pas 2 lessen gehad
.
En Aiden is nog erg jong in zijn koppie en heb er een beter gevoel bij om pas volgend jaar te beginnen
.
Ik ga dit jaar wel beginnen longeren, dubbele lijnen en lange teugelles
.
Ik heb ook besloten om na deze zak te stoppen met krachtvoer... Maar krijgen al bijna niks. Ze hebben voldoende aan het hooi en gras, ze hebben een liksteen en ik ga vitamine brokjes geven
.

Ik ga volgend jaar pas beginnen met rijden (naja laat ze beleren in de basis). En dan het jaar erna pas voor de wagen. Zo kan ik eerst zelf meer ervaring opdoen, ik heb pas 2 lessen gehad

En Aiden is nog erg jong in zijn koppie en heb er een beter gevoel bij om pas volgend jaar te beginnen

Ik ga dit jaar wel beginnen longeren, dubbele lijnen en lange teugelles

Ik heb ook besloten om na deze zak te stoppen met krachtvoer... Maar krijgen al bijna niks. Ze hebben voldoende aan het hooi en gras, ze hebben een liksteen en ik ga vitamine brokjes geven

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Spannend voor Faira. Als ik jou was zou ik die ijzers er ook voor die tijd onder laten zetten maar niet al over 2 weken. Dan zijn ze al een heel eind versleten voordat ze ze überhaupt echt nodig heeft. Ze moet tenslotte pas over 7 weken de straat op. Aangezien de meeste ijzers zo'n 8 tot 10 weken meegaan is het natuurlijk zonde om de helft van die tijd te 'verknoeien'.
Of Ferro hier dit jaar al wat gaat doen weet ik niet. Ik zou wel graag willen dat hij beleerd wordt voor de kar maar daar beslis ik niet alleen over. Met Fendora gaan we sowieso niets meer doen, die hopen we zo snel mogelijk te kunnen verkopen.
Of Ferro hier dit jaar al wat gaat doen weet ik niet. Ik zou wel graag willen dat hij beleerd wordt voor de kar maar daar beslis ik niet alleen over. Met Fendora gaan we sowieso niets meer doen, die hopen we zo snel mogelijk te kunnen verkopen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Nou eens even kijken of Fjella echt van Tea en Manus is!! Ik zie alle drie regelmatig en heb het gevoel dat het wel goed zit, hihi..
Zie bij Fjel echt duidelijk trekjes van zowel Manus als Tea.
Denk mooi even op tijd betalen, dan hebben we dat weer gehad.
Binnenkort moet ze ook nog even geënt worden.
Zie bij Fjel echt duidelijk trekjes van zowel Manus als Tea.
Denk mooi even op tijd betalen, dan hebben we dat weer gehad.
Binnenkort moet ze ook nog even geënt worden.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Krijg je al een beetje reactie op haar Anita?
Geluk is de vrucht van intens werk
We hebben een paar reacties gehad toen ze op MP stond maar dat heeft niet tot verkoop geleid. Advertentie is daar nu ook verdwenen. Via FW en bokt helemaal geen reacties gehad.
Als het weer wat beter wordt deze advertenties maar een schopje en een nieuwe op MP.
Als het weer wat beter wordt deze advertenties maar een schopje en een nieuwe op MP.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik vind Fendora wel een mooie merrie! Zou die wel eens in het echies willen zien, maar kan helaas toch niks kopen
Met drie heb ik wel even genoeg 

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Als je het leuk vind kom je maar eens kijken hoor Nikky. Misschien eens combineren met een bezoekje aan Lisa of zo als ze er dan nog is. Maar ook zonder Fendora ben je welkom.Erpel schreef:Ik vind Fendora wel een mooie merrie! Zou die wel eens in het echies willen zien, maar kan helaas toch niks kopenMet drie heb ik wel even genoeg
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Fatoush loopt weer een stuk beter gelukkig. Hij heeft ech een hekel aan die hobbels en bobbels in de wei
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Fugo staat echt af en toe te smeken om wat met hem te gaan doen hij is echt leergierig. Maar echt gaan beginnen met beleren daar wachten we nog mee hij moet nog wat schoppen onder zijn kont krijgen
en nog even lekker een zomer de wei op 

Tamara is wezen knippen vanmiddag, redden wat er te redden valt, zijn manen zijn lastig.
Hier even wat foto's om te zien hoe groot hij is, ik ben maar een mug van 1.66
Op de foto's lijkt hij breder dan in het echie vind ik. Hier zou ik absoluut nog niet opstappen als hij gezonde benen zou hebben, zo'n pup. Timortjes zijn laatbloeiers volgens mij
Tamara denkt volgens mij: kan ik nog vluchten? Wat een bos om te knippen

Poging tot standfoto, hij wilde niet echt goed meewerken

Heerlijk koppie, hou van hem

Kusje voor het vrouwtje

Nou, zo groot dus

Hier even wat foto's om te zien hoe groot hij is, ik ben maar een mug van 1.66

Tamara denkt volgens mij: kan ik nog vluchten? Wat een bos om te knippen

Poging tot standfoto, hij wilde niet echt goed meewerken

Heerlijk koppie, hou van hem

Kusje voor het vrouwtje

Nou, zo groot dus

Baranna 13-5-2006
Maantjes zie er weer lekker uit en wat een lief koppie heeft hij zeg
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Fatoush ziet er goed uit Ivonne! Fijn dat ie weer beter loopt nu 
Leuk om zo alle plannen voor dit jaar te lezen! Finnea mag eerst nog lekker van d'r rust genieten. Hoewel ze er qua bouw al vrij volwassen uitziet, is ze in gedrag nog erg puppyachtig. Komende zomer wil ik wel een beetje met haar aan de slag, denk dat ik er ook wel op stap, maar puur voor de basis. Echt oppakken doen we volgend jaar pas. Ze moet nog minstens 20 jaar mee, dus ik heb de tijd!
Jammer dat het niet zo'n vaart loopt met Fendora, Anita! Weet nog hoe dat met Damaris ging, viel erg tegen... Al is de markt volgens mij nu nog slechter dan toen. Succes, je moet er een beetje geluk mee hebben!
Ik heb Finnea vandaag uitgebreid geplaagd hihi
Eerst manen geknipt (stilstaan blijft lastig), toen voor de eerste keer een hoofdstel in en daarna nog een eindje gewandeld. Oh wat vond ze dat raar, een bitje in! Kauwen als een gek. Had er moeite mee om het bit op de goede hoogte te hangen, d'r kaken draaiden overuren hihi
Dat kijkt zo lastig. Zal er voor de volgende keer op beide kanten een half gaatje bijprikken, dan zit het bit vast beter. Heb het hoofdstel even 5 minuten in gelaten zodat ze goed kon wennen. Daarna hoofdstel af, handje biks erin en hoofdstel opnieuw om. Ze pakte de tweede keer het bit al een stuk beter aan. Over een paar weken doen we het weer een keer. Ik heb er geen haast mee, we doen het spelenderwijs.
Wandelen ging ook best netjes, ook al was ze vrij druk. Ze had nog niet in de bak gespeeld, dus iets teveel energie denk ik
We zijn zelfs nog voorbij de twee houthakkers met hun tractoren, opleggers en vooral heel veel hout gelopen. Ze keek haar ogen uit! Op wat kleine uitspattinkjes na vond ik haar best braaf.
Morgen rustdag
[edit] Vergeet ik de foto's helemaal!

Neusriem sluit niet zo mooi aan, maar Fin krijgt haar eigen hoofdstel nog, dus dat komt helemaal goed

Leuk om zo alle plannen voor dit jaar te lezen! Finnea mag eerst nog lekker van d'r rust genieten. Hoewel ze er qua bouw al vrij volwassen uitziet, is ze in gedrag nog erg puppyachtig. Komende zomer wil ik wel een beetje met haar aan de slag, denk dat ik er ook wel op stap, maar puur voor de basis. Echt oppakken doen we volgend jaar pas. Ze moet nog minstens 20 jaar mee, dus ik heb de tijd!
Jammer dat het niet zo'n vaart loopt met Fendora, Anita! Weet nog hoe dat met Damaris ging, viel erg tegen... Al is de markt volgens mij nu nog slechter dan toen. Succes, je moet er een beetje geluk mee hebben!
Ik heb Finnea vandaag uitgebreid geplaagd hihi

Wandelen ging ook best netjes, ook al was ze vrij druk. Ze had nog niet in de bak gespeeld, dus iets teveel energie denk ik

Morgen rustdag

[edit] Vergeet ik de foto's helemaal!

Neusriem sluit niet zo mooi aan, maar Fin krijgt haar eigen hoofdstel nog, dus dat komt helemaal goed

Fatoush is groot! Fijn dat hij beter loopt.
Gemeen zeg, om Finnea zo te plagen
.
Zo ziet ze er echt volwassen uit, met een hoofdstel om.
Fenna kreeg vanmorgen bijna een trap tegen d'r hoofd
. Ze staat bij een groot wit paard dat wel 40 cm groter is. Fenna stond erachter te eten toen ze ineens haar achterbeen optilde, gelukkig sprong ze op tijd weg.
Ze heeft er trouwens 5 nieuwe vrienden bij: een haan en 4 kippen. Die komen gelijk aanrennen als ik Fenna uit de wei haal en dan eten ze alle gevallen bixjes op.
Gemeen zeg, om Finnea zo te plagen

Zo ziet ze er echt volwassen uit, met een hoofdstel om.
Fenna kreeg vanmorgen bijna een trap tegen d'r hoofd

Ze heeft er trouwens 5 nieuwe vrienden bij: een haan en 4 kippen. Die komen gelijk aanrennen als ik Fenna uit de wei haal en dan eten ze alle gevallen bixjes op.
Odette&Fenna
Wat een heel ander koppie zo met hoofdstel bij Finnea, staat haar goed hoor 

Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
@Ivonne: Toch oogt hij al heel volwassen van de foto zeg, jeetje, wat een knaap...hoe groot is ie? En stevig! zie er wel duidelijk wat Timor zelf in van nu, maar toch ook wel Sebastiaan.
@Reinou: Finnea heeft hetzelfde een beetje wat Cai ook altijd had...eigenlijk is hun koppie zo deftig en zo fijn, dat een hoofdstel al snel grof toont.
@Reinou: Finnea heeft hetzelfde een beetje wat Cai ook altijd had...eigenlijk is hun koppie zo deftig en zo fijn, dat een hoofdstel al snel grof toont.
Geluk is de vrucht van intens werk
Reinou, Wat ziet ze er goed uit met een hoofdstel. Vooral die eerste foto echt een volwassen fjord
Wat knap van Finnea 

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie