Time flies.. de F-jes richting 2 jaar in topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anna

Re: Time flies.. de F-jes richting 2 jaar in topic deel 5!

Bericht door Anna » di 22 mar 2011, 02:23

Wat een leuke foto's weer van Kootje het wordt al een hele kerel zeg en bijna beleerd onder de man :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
wolkj

Bericht door wolkj » di 22 mar 2011, 06:18

Hebben jullie F-jes ook veel verschil in kleur in't jaar?
Ik dacht vorig jaar bij Faira dat nog een beetje het 'veulen' haar er af moest in het voorjaar, omdat ze toen zo wit werd.
Helaas wordt ze dat nu weer, bijna schimmel! ;) Zal van de week s een foto maken!
Ga daarom dit jaar goed kijken wanneer ik dr 't mooist vind, alvast voor de stamboek opname voor volgend jaar kijken wanneer ze't mooist van kleur is! ;) haha

Ooh ja en mocht ik haar ooit dekken dan wordt't een donkere hengst! :=
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 22 mar 2011, 07:21

hihi wolkje tis een meiske hoor :D

Ko heeft heel veel verschil in kleur qua winter en zomervacht :j
op zijn borst wordt het nu alweer helemaal wit en zijn hoofdje wordt nu ook grijzer/witter :j
en dan de rest door elkaar wintervanille en zomerwit, niet echt charmant :+
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 23 mar 2011, 07:21

Nou de haren komen er weer goed vanaf! Gister 10 kilo er afgerost :+
Het lichte begint er nu doorheen te komen :D
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 23 mar 2011, 10:28

Fjella is nu ook druk bezig haar jas uit te doen!! Eens kijken of ik straks ook aan de 10 kilo kom, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 23 mar 2011, 11:51

Wat een prachtig gezicht Suze!! Brave Kootje :L

Ik denk dat ik aan de minste kilo's kom, Finnea heeft namelijk geen wintervacht :D :D Heeft ook nadelen hoor, nu moet ik bijvoorbeeld langer wachten voordat ik haar kan verhuizen...tis nog net even te koud 's nachts.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » wo 23 mar 2011, 13:38

Kwam minder van Fjella af dan verwacht, maar ze is toch een hoop kwijt.
Maar ik kan ook blijven poetsen, als ik ophoud en er met mijn hand over ga dan zit er alweer allemaal los haar.

Nog even Parelli gedaan, maar ze was niet zo gemotiveert, het gras onder haar voetjes was veel aanlokkelijker. Viel me wel op dat ze het in de lange tijd dat we niet geparelliet hebben, toch allemaal nog wel kent, ook achteruit e.d.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
wolkj

Bericht door wolkj » wo 23 mar 2011, 18:02

Hier mijn beloofde foto..
Valt me op dat ze dit jaar veel vroeger haren los laat!
De foto's zijn beiden op 23 maart genomen, alleen met een jaar verschil!

2010
Afbeelding

2011
Afbeelding
Afbeelding
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Anna

Bericht door Anna » do 24 mar 2011, 02:09

Reinou schreef:Wat een prachtig gezicht Suze!! Brave Kootje :L

Ik denk dat ik aan de minste kilo's kom, Finnea heeft namelijk geen wintervacht :D :D Heeft ook nadelen hoor, nu moet ik bijvoorbeeld langer wachten voordat ik haar kan verhuizen...tis nog net even te koud 's nachts.
Fugo heeft ook niet zo'n wintervacht, omdat hij meer binnen staat dan buiten.
Als het weer mee zit gaan ze half april al de polder in. *o/*

Waar ga je Finnea naar toe verhuizen of heb ik iets gemist. :o
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 24 mar 2011, 07:19

jeetje das zeker een vachtverschil zeg!

ik haalde Ko gister klam van het zweet uit de wei zo warm had hij het :(:)
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » do 24 mar 2011, 20:55

Oh, wat ben ik boos op Fjella!!!!!! $@*@%&@%*&!!

Wilde vanvond naar Menles met Tea, vond het wel eng, eerste keer na de valpartij.
Naja op een gegeven moment de knop omgezet, Annabel zou komen om me te helpen, steuntje in de rug!
Dus ik haal Tea uit het land, door het draadje heen, dat is de opening en sluiting van de weide. Ik draai haar om, doe het draad weer dicht, draai me weer naar Tea toe om haar mee te nemen knalt die Stomme knol van een Fjella door het draad heen en walst zo over me heen!! Ik viel en waarschijnlijk heb ik een knal in mijn rug/kont gehad en is ze op mijn knie gaan staan, gelukkig niet voluit ofzo, maar hij is goed dik geworden!!
Nu is ze al twee keer eerder door het draad geknalt, laatst deed ze het ook al een keer en toen dacht ik al dat er geen stroom op stond, later gecontroleerd, mijn vader is de het hele draad langs gegaan om te kijken en ook tikte hij wel weer bij de sluiting.
Maar nu leek het er dus ook weer af te zijn en heeft madam dus door dat je er dan doorheen kunt rennen.. Maar dat geintje gaan we in de kiem smoren, dat soort gedrag heb ik wel zo'n hekel aan. Morgen kijken of mijn spanningsmeter er al eens is, die had ik in tussentijd al wel eens besteld, want wist wel dat het niet goed zat. De draden weer bijlangs en het apparaat van mijn oom lenen, die heeft een flinke en dan krijgen ze ook echt een flinke pets. Ik wil er nu zoveel stroom op hebben dat Fjella al begint te smeulen als ze er alleen al naar kijkt!!!

Ik herinner me nu dat ze een jaar geleden ook al zulke geintjes had.. Het is er wel een die weet wanneer er geen stroom op staat blijkbaar. Bah als ik ergens een hekel aan heb!!! Hebben toen ik op de basisschool zat ook een welsh gehad die er op die knietjes onderdoor ging, maar dat ben je snel zat!!

Daarbij is Fjella dus ook wel erg aan Tea aan het plakken, moet ze dan maar afleren als Tea een veulen heeft, maar dan moeten we dan dus wel een goed stroomapparaat hebben!!

Naja voor de verandering menles weer afgebeld, bah.. Bedoel ik had er niet echt zin in omdat ik het wat eng vond, maar ik vond dat ik er gewoon even doorheen moest..

Maar ik kan die gek wel schieten momenteel!!
En het ging best goed de laatste tijd, ze is lomp, maar begon steeds meer rekening te houden met mij ook door de parelli die ik met haar doen, maar ja, het blijven jonge dieren blijkbaar..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna

Bericht door Anna » vr 25 mar 2011, 02:14

Wat vervelend Esther dit is zeker niet leuk, ik hoop dat je de eventuele lekkage kan vinden van het stroom. Sterkte met je beurse plekken van de val.
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 25 mar 2011, 07:29

ow esther ik kan me je frustratie goed voorstellen.. ik heb daar ook zon hekel aan :=
idd goeie pets stroom erop zitten en laat dr maar voelen.
Ko heeft het op de vorige stal ook heel even gehad door een welsh a die er gewoon doorheen ging telkens, toen heb ik ook een keer express dat draad tegen hem aangehouden van Hier!! daarna niet meer gedaan gelukkig. 1x hier toen er geen stroom op stond, maar verder is er nu gelukkig respect voor het draad...

ik ga vanavond Ko weer even lekker rossen.
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 25 mar 2011, 09:03

Zo werd mijn avondindeling gister ineens heel anders ja. Balen van Fjell, maar van hoger hand willen ze je er op een of andere manier nog niet hebben Es...
Maar het draadjesgeintje is niet geinig nee...laatst met Gerdie ook...vervelend. Als ze maar niet zo een is die haar 'paniek' boven het stroom verkiest....220 Volt en haren overreind dan maar :=

Hier staan sinds maandag FF&E (Flam, Flower & Ekdal) buiten en geloof dat ze dat wel bevalt. Het is nog wel een klein stukje waar ze staan, want het gras is nog niet voldoende gegroeid, maar ze vermaken zich wel met elkaar en een krat vol kuil :P
Geluk is de vrucht van intens werk
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 25 mar 2011, 09:44

Dat gedrag moet je idd even grondig aanpakken want dat kan hele vervelende gevolgen hebben. Balen dat daardoor je menles niet doorging Es, was nu juist zo goed geweest.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » vr 25 mar 2011, 10:15

zondag wordt Fayah al weer 2!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ootje

Bericht door Ootje » vr 25 mar 2011, 19:22

Wat een boef is Fjella. Hopelijk blijft ze nu achter de draad.

Wat een verschil zeg, Faira vorig jaar en nu. Fenna is nu ook al door haar vacht heen en vorig jaar ben ik weken lang aan het rossen geweest voor ze haar wintervacht helemaal kwijt was.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » za 26 mar 2011, 10:29

Gisteren een spanningsmeter/tester gekocht. Eerst even in Wanneperveen getest, daar staat sowieso wel stroom op.
Thuis meteen meten, nou op het draadje voor de doorgang zat dus helemaal niets..
Naast het hekje ook niet!!

Toen getest waar de het apparaat op het draad is aangesloten en daar was het minimaal..

Denk niet dat Fjella er een wordt die paniek boven stroom verkiest, ze is er eerder wel netjes achter gebleven. Kon ze nog zo gek doen bij het draad, maar ze bleef er wel achter. Alleen nu we weer problemen hebben met de stroom begint het weer.
Vanmiddag even mee knutselen..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther

Bericht door Esther » za 26 mar 2011, 17:14

Hihi..
Vandaag dat varkentje even gewassen. :=
Mijn vader had vanmorgen een een stuk draad weggehaald uit de wei. Dat stond er zodat ze niet het hele maisland in konden, maar dat mocht nu wel weer.
En maar beginnen met controleren van de draad, wellicht dat het draad wat mijn vader eruit had gehaald het lek was, want ineens had ik overal weer stroom en knetterde het draad bij de opening van de wei ook weer. Gaf krap aan 4000 volt aan..
Alles even weer mooi strak getrokken, wat potjes vervangen e.d.
Daarna de proef op de som. Ik ging Tea uit de wei halen mijn vader bleef bij het hek. Ik Tea door de opening halen gaat mijn vader Fjella met zijn armen wegjagen, dus ik zeg 'je moet gewoon even dat draad tegen haar aan houden, als ze ineens een sprint trekt en vervolgens door het draad beukt dan houd zo'n schok ze nog niet echt tegen' }-) , dus even laten voelen..
Na enig aandringen, mijn vader zag dat anders dan mij geloof ik, hield mijn vader het draad tegen Fjella aan en PATS was het!! En ze schrok!! }-) }-)
Sadist ben ik he!! ~~}>

Daarna een eindje weggelopen met Tea maar Fjella bleef heel netjes achter het draad, hihi..
Nu even in de gaten houden of de stroom er nu echt op blijft..

Later nog even parelli gedaan met Fjella en toen was ze wel weer heel lief hoor!!
We hebben het weer goed gemaakt, voor nu dan tenminste..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » za 26 mar 2011, 19:39

Wat hebben paarden toch snel door dat er geen stroom op de draad staat.
Fjella heeft nu vast wel geleerd dat ze er beter achter kan blijven.

Fenna komt waarschijnlijk over een week of twee naar Wijk. *o/* Eerst moeten er nog palen geslagen worden en dan kunnen ze komen. Dan kan ik ook eindelijk eens lekker gaan wandelen.

Nog even een voervraag: Voeren jullie bix bij als ze van de zomer 24/7 buiten staan? Zo ja, voeren jullie dan bix voor jonge paarden, podo grow o.i.d. of gewoon onderhouds brok? Afgelopen zomer kreeg Fenna alleen gras en daar deed ze het prima op, maar toen stond ze wel op een heel groot weiland met veel gras.
Odette&Fenna
Gesloten