Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Bericht door Jilly » za 04 dec 2010, 11:39

Wat een baard heeft Toot, is dat om hem nóg extra mannelijk te laten tonen? :P

Oeh die laatste foto van Castor vind ik prachtig, beetje achtergrond bijwerken en je hebt een top black foto :))
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » za 04 dec 2010, 12:34

Jilly je bent niet alleen, een binnen piste is meer dan welkom! Zelfs met de slee zie ik het niet zitten nu, en rijden zou ook wel eens leuk zijn!

Viv, speciaal is dat, zal wel erg handig zijn! sneeuw tussen de ijzers lijkt me erg gevaarlijk. Hier hebben ze geen ijzers dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken gelukkig.

Tootje wordt vader! wat een leuke veulentjes zullen daar uit komen!?
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 04 dec 2010, 15:25

Kunnen jullie uberhaupt wat doen met dit weer met je paardje? Ik heb sinds de Abop al niet meer gereden en nu ik weer tijd heb vriest en sneeuwt het en is de bak onbegaanbaar. Wel jammer, maar komt vanzelf weer
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Mieke

Bericht door Mieke » za 04 dec 2010, 15:29

Bij ons is de binnenbak ook aan de harde kant, maar er is nog wel in te rijden. Celinde stond vandaag te bibberen van de kou, zo zielig.
Ctje :)
Peertje

Bericht door Peertje » za 04 dec 2010, 17:33

Leuke-Winter-Wollie-Foto's!!! :L

Wij hebben twee binnenbakken :P en deze zijn gewoon altijd in superconditie eigenlijk! We krijgen nu ook veel bezoek 'van buiten' die
voor een paar euro dan bij ons mogen komen rijden. Alleen vanmiddag lag in de 20x60 ook sneeuw :o op de AC lijn, dat was naar binnen gewaaid
door de ventilatie! :D De 20x40 binnenbak is nu tijdelijk twee of drie keer per week opengesteld om te longeren, omdat de paddocks / longeerbakken
natuurlijk wel een drama zijn nu. Daar hangt dan een intekenlijst voor en dan mag je op de door jou ingeschreven tijd een half uur longeren.
De stapmolen wordt elke dag sneeuwvrij gemaakt en gestrooid, dus die is ook altijd prima te gebruiken. Hier geen klachten dus!

Naar stal toekomen vanmiddag, dat was pas echt uitdaging! :=

Heb vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens een keer op Peertje gereden, maar dat ging voor geen meter. -O-
Daarover later meer, mijn Sint-visite staat nu voor de deur!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » za 04 dec 2010, 19:11

Nee veel is er niet aan te doen idd, vorig jaar had ik het zo erg niet, maar nu is alles zo'n gedoe in de andere stal.
Peertje, bij jullie is dat wel goed geregeld, super! kun je ten minste op je gemak werken. En 2 binnenbakken zeg, dat is veel!
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » zo 05 dec 2010, 10:19

Oh wat een luxe ML! Wil ik ook!! Al krijg ik de kriebels van dat intekenen hihi, ben zo een paar keer op een stal gaan kijken waar je voor alles op voorhand moest opschrijven wat je wou gaan doen. Dus nooit zin krijgen om te rijden en dat ook meteen kunnen doen, lijkt me vreselijk :+
Is dat nu bij jullie alleen met dit weer of anders ook?

Ik kan echt niks nu, kan niet van het erf af, buiten ligt alles hard, onder de sneeuw en glad en het binnenbakje is zo mini en slecht van ondergrond dat longeren of rijden ook geen pretje is. Ach Hay vindt even vakantie vast niet erg :D
Peertje

Bericht door Peertje » zo 05 dec 2010, 10:51

Intekenen is alleen nu met dit weer omdat er nu gelongeerd mag worden in de 20*40 binnenbak.
Normaal gesproken is deze bak alleen om in te rijden en te lessen en zijn naast de 2 binnenbakken de 5 paddocks / 4 longeerbakken,
de 70*40 buitenbaan en de 20*60 binnenbak gewoon beschikbaar en kun je dus aankomen en direct doen waar je zin in hebt. Alleen lessen
moet je opschrijven in een agenda, maar dan heb je dus ook de 20*40 binnenbak voor jezelf alleen, daar mogen dan geen anderen bij
komen rijden.
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » zo 05 dec 2010, 13:44

pff wat ik had deze morgen:
ik was nog niet lang wakker of de vrouw die naast onze wei woont belde om te zeggen dat Hildar ontsnapt was. Ze had hem gelukkig terug kunnen zetten. Er is daar gelukkig geen drukke baan, maar mijn paard dat ontsnapt, pfhoe ik moet het niet weten. Hij was er blijkbaar gewoon onder door gekropen, er was geen draad kapot. Er staat blijkbaar geen stroom op de draad daar. nu staat hij veilig in een stalletje met hooi en hij kan nog kroelen met de andere omdat hun schuilstal er naast ligt.
fjorden zijn echte tanken (en houdini's :n )
Jilly

Bericht door Jilly » zo 05 dec 2010, 13:48

Oeh, da's eng... Fjorden en draad zonder stroom (en olifantenhuid + dikke vacht) zijn idd geen goede combinatie. Hay smeerde 'm op m'n vorige stal ook heel vaak zonder wat van draad kapot te doen.
Verder stonden er allemaal warmbloedjes die zonder stroom achter de draad bleven, maar dat was dus met Hay geen waar. Maar eens de trend gezet was kon ook stroom hem niet meer binnen de omheining houden :n

Op m'n huidige stal is het hout vasthouden, maar hij blijft binnen (en dat is best ook, want ze staan naast een 90-weg := ), ook nu er geen stroom op staat. Was vast zijn manier om te zeggen dat de vorige stal maar k*t was :+
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 05 dec 2010, 13:53

Da's niks vergeleken met Cindy....die kruipt gewoon onder het draad door met stroom :x
Of staat er prinsheerlijk tegenaan te hangen om zo bij het gras te komen van het naastgelegen weiland O:)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 05 dec 2010, 14:07

Zou ik toch is controleren of het draad uberhaupt wel voldoende werkt want als het goed is aangelegd en netjes rond kan gaan kan ik je verzekeren dat er geen fjord tegenaan wil staan. Hier dook er ook een constant onder de draden door en stond te vreten met het stroomdraad op haar rug, tot we de boel is gereorganiseerd hebben en netjes hebben aangelegd en na 1 meeting met het draad komt ze er nieteens meer bij in de buurt. Kan haar nu zelfs in een stukje zetten zonder stroom ;)
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 05 dec 2010, 14:48

We hebben het gecheckt,maar er staat wel degelijk stroom op ;)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 05 dec 2010, 15:40

Genoeg ook? Wij hebben de zwaarste weideklok erop voor 2500m2 weiland (A)
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » zo 05 dec 2010, 15:54

Er is idd iets met de stroom, niet met de batterij maar met de draad. Dus er komt woensdag een hele nieuwe draad en dan maar hopen dat mister houdini binnenblijft.
Maar hij was daarstraks zelfs uit zijn stal ontsnapt! daar hebben we nu een balk tegen aangezet. Is niet hoe ik het zou willen maar aan die stal is er nog zo vreselijk veel werk en we hadden dit niet verwacht.
Vind het niet leuk hem binnen te zetten tot woensdag, maar er zit niets anders op, geen voer en alleen hooi. Net gelongeerd, hij was zo lekker druk, en in de stal maar staan hinniken, ik wou hem er zo graag uit halen! |(
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 05 dec 2010, 18:07

Hier een paard wat denkt,bekijk het maar met die sneeuw,
loopt onder het draad door en huppelt vrolijk naar zijn stalletje toe.
hij kan gelukkig niet weglopen omdat je door een hek heen moet alvorens bij de weilanden te komen.
He jammer dat het vandaag zo blubberig was overal,anders mooie foto,s gemaakt.
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 05 dec 2010, 19:17

Staat echt genoeg op, het lukt zelfs de koeien erachter houden.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » zo 05 dec 2010, 20:07

ing: haha leuke fjord heb jij, in plaats van ont-snappen in-snapt ie ;-)
pjotr: maar koeien zijn dom hoor, die kun je tegen houden met een prikkeldraad van 20cm. (hier toch, misschien zijn de belgische dommer dan de nlers?)
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 05 dec 2010, 20:20

Koeien hier staan achter een enkel dun draadje of 1 rijtje prikkeldraad, die zijn over het algemeen veel makkelijker te houden dan paarden.
Tegen de tijd dat je met je bedrading een geit en kip binnen kan houden werkt je omheining echt goed ;)
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » zo 05 dec 2010, 20:21

Orion1996 schreef:Koeien hier staan achter een enkel dun draadje of 1 rijtje prikkeldraad, die zijn over het algemeen veel makkelijker te houden dan paarden.
Tegen de tijd dat je met je bedrading een geit en kip binnen kan houden werkt je omheining echt goed ;)
ja das een goede indicatie idd! :D
Plaats reactie