Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anouska

Re: Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Bericht door Anouska » ma 12 apr 2010, 16:35

Sollicitatie gesprek ging lekker, ik hoor het eind van de week of ik door mag naar de 2e ronde. Heb niet verteld waar het was Kristel ;). Maar is bij de BLGG in Oosterbeek (www.blgg.nl) op de klantenservice.

Ik heb Bjørn bij de fokker gekocht, gaat ook een stukje makkelijker dan. Hebben ook altijd contact gehouden, is heel leuk. Ze wonen ook nog 1 straat verderop als waar ik nu woon.

Super dat Beer niet gehoest heeft, is een feestje waard!

Verder hier een dag met gemende gevoelens. Joepie een sollicitatiegesprek bij een bedrijf waar ik héél graag zou willen werken. En Bah, omdat we een van Bjørn's grootste vriendjes hebben verloren. Zal straks zeggen hoe en wat, wil nu even niet emo worden. Dat kunnen we straks niet gebruiken, de knop moet nu nog blijven staan hoe hij staat.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 12 apr 2010, 17:52

He gatver ook altijd wat... :(
Niks an!
Maar inderdaad even lekker in je positieve bui blijven hangen. Ik mis het even geloof ik, je had net een nieuwe baan toch? In ieder geval duimen dat je wordt aangenomen! Wanneer hoor je het?
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Bailey

Bericht door Bailey » ma 12 apr 2010, 18:28

Mijn afstuderen gaat nu over het gouden ei Marleen. 'Het gouden ei' is een uitdrukking waar we vier jaar lang best wel doodgegooid mee zijn. In de zin van: 'je moet niet gaan zitten wachten tot het gouden ei vanzelf komt, maar bezig gaan'.
Maar het het stomme is: officieel bestaat de uitdrukking op die manier helemaal niet! Dat vond ik grappig, daar gaat het nu over.

Nou, ik zou het ook wel gehad willen hebben hoor Kristel. Ik denk wel eens, als ik met m'n eerste opleiding door was gegaan (engels docent) was ik allang klaargeweest! Maar ja, was ook maar de vraag of ik daar gelukkig van was geworden, heb hier toch heel bewust voor gekozen.

Wat goed dat Beer niet gehoest heeft! Gefeli voor jullie beiden :)

Wat goed Anouska dat je door bent naar de tweede ronde. Wanneer is die?

Bailey was vandaag even boos. Dat werkt alleen niet echt, ik moet zo lachen om zijn 'boos-hoofd'. Ik haalde hem uit de wei, NET op het moment dat de eigenaar bezig was ze een extra strookje gras op de weide te geven. Bailey had dus alle recht om sjagrijnig te zijn ;) Als wraak heeft hij mijn tas gesloopt, zoiets doet hij ook echt alleen als hij flink sjagrijnig is. Hij kan dan zo nukkig kijken! Moet dan echt om dat gezichtje lachen.
Heb hem eerst even flink los laten rennen in de bak en wat grondwerk gedaan totdat we weer vriendjes waren. Toen het zadeltje erop en nog gereden. Ging harstikke lekker!
Bailey

Bericht door Bailey » ma 12 apr 2010, 18:37

hihi, de telefoon gaat net. Callcenter. Of een van mijn ouders aanwezig is.

Okee, heb me er inmiddels al bij neergelegd dat ik bij bijna ieder flesje wijn mijn ID moet trekken omdat ze denken dat ik nog geen 16 ben, maar over de telefoon had ik het nog niet meegemaakt.
Voor de duidelijkheid... ik word deze maand 25 en ben toch al een heel aantal jaren het huis uit hoor ;)
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 12 apr 2010, 19:00

Past het zadel dat je laatst hebt opgehaald Sterre?

Ik ken het hoor, ik heb me ook heel lang moeten legitimeren... Inmiddels ben ik bijna 30... (1 dag na Kristel volgens mij.)

Vandaag even kort stukje met Brass, alleen de 'kuil' in en uit gereden een paar keer, steile stukjes klimmen en dalen en je kan er van verschillende kanten in. Ze deed het best braaf, vond het wel heel moeilijk om zich niet aan de zwaartekracht over te geven.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Elvina

Bericht door Elvina » ma 12 apr 2010, 19:21

Ben niet aan het kamperen hoor! Alleen de eetkamerstoelen zijn er niet dus. Kan heerlijk op de bank naar m'n mega tv kijken ;)

Gefeliciteerd Marleen met je winstpunten! Is ze trouwens braaf op vreemd terrein? Moet ik nog even gaan oefenen want vogens mij laat Beauty me alle hoeken van de bak zien dan :P Of ze zet die nek erop dat ik helemaal niks meer kan. Lachen ze me helemaal uit..
Kreeg nog een leuke opmerking van de week van stalgenoot. Dat er binnenkort ergens een fjordenwedstrijd was dat ik daar maar aan mee moest doen, misschien dat ik dan eerder een winstpunt zou halen want ja tussen de kwpners haal ik dat toch niet zo snel..

Idd proberen positief te blijven Anouska! Sterkte ermee en hopelijk wordt je aangenomen!

Rijden is op het moment beetje hopeloos met Beauty. Ze kan zo sterk worden! Zat me vandaag alweer helemaal druk te maken want ze loopt dus niet zo fijn dus dacht misschien heeft ze last van haar tanden ofzo. Dus ik in haar mond kijken, zie ik dat haar tandvlees helemaal zwart is. Heb ik nog nooit eerder gezien! Dus ik me super druk maken, dacht dat het misschien wel door het bit kwam ofzo.. Heb stalgenoot laten kijken, is het gewoon pigment, had haar paard ook ;) Ben ook zo'n stresskip haha!
Heb d'r vandaag los gelongeerd en balkjes neergelegd, leert ze d'r voeten tenminste optillen. Wilde dit met rijden ook gaan proberen om d'r draf te verbeteren want middendraf kan ze totaal niet! Maar goed dat plan laat ik maar varen want ze is echt te lomp, zou te gevaarlijk worden! Ze tilt ze niet op en breekt bijna d'r benen en dat niet 1x.. En leuk vind ze het al helemaal niet! *zucht*
Bailey

Bericht door Bailey » ma 12 apr 2010, 20:19

Wat leuk zo'n kuil Annalynn! Is zeker een goede oefening, Bailey heeft ook de neiging zichzelf van bultjes 'af te laten rollen' alhoewel dat al wel beter gaat nu ;)
Grappig dat jij blijkbaar ook jonger geschat wordt!

Het zadel dat we probeerden was helaas helemaal niets. We hadden het na het ophalen meteen even geprobeerd dus, leek wel goed. Totdat ik 'm 's avonds thuis naast me had liggen en er eens goed naar keek. En er eens even een latje langs legde. Toen bleek het zadel scheef te zijn!
Echt maf, we hadden de avond ervoor zelfs even (zo'n 5 minuutjes) ermee gereden en Bailey liep er heerlijk mee! Gek peerd, daar kunnen we dus sowieso niet op afgaan om te kijken of het goed is.
Ben in ieder geval blij dat ik er zo snel achter ben gekomen, we hebben het ook gewoon terug kunnen brengen.
Weet nu in ieder geval wel dat een australian stock geweldig zit (weet uit ervaring dat de 'gewone' engelse zadeltjes niet echt mijn ding zijn en dat western het ook niet helemaal is), dus als we de luxe hebben op zadelzoektocht gaan we toch echt daar voor.

Haha, Tessa, ik zou hetzelfde hebben gehad als jij. Ben ook zo'n stresskip :) Gelukkig maar dat het gewoon pigment was. Jammer dat Beauty even niet zo lekker loopt. Hopelijk gaat t snel beter!
Anouska

Bericht door Anouska » ma 12 apr 2010, 20:45

Klopt Marleen, heb nu een nieuwe baan op de kliniek. Helaas neemt het CWI geen genoegen met een parttime baan als je fulltime gewerkt hebt. Dus moet ik door solliciteren.

Hier even het verhaal van onze kanjer Ewout. Ik werd vanmorgen mijn bed uit getrommeld dat ik moest komen helpen. Gisteravond was Ewout al niet helemaal in orde, zag wat raars aan de achterhand en heb dit netjes gemeld. Het was al bekend. Vanmorgen hebben we geprobeerd hem weer op de benen te krijgen. Zijn koppie wilde wel, zijn achterhand helaas niet. Op een gegeven moment zag je dat hij moe werd en het langzaam begon op te geven. De DA was al onderweg en voor mij was het tijd om me klaar te maken om daarna naar mijn solligesprek te gaan. Heb zelfs op het punt gestaan het gesprek af te bellen maar gelukkig niet gedaan. Na het gesprek Wilfred ff snel gebeld en daarna Esther (baasje van Ewout). Andere stalgenoot nam op, ik vroeg hoe het ging en hoorde aan haar stem al genoeg. Ewout zou worden ingeslapen. De tranen schoten me in de ogen, maar moest beloven rustig terug naar huis te rijden. Toen ik bijna thuis was, stroomde me de tranen over de wangen. Thuis aangekomen was de DA er nog, maar Ewout was al overleden. Ben meteen naar stal gegaan waar Esther en nog 2 stalgenoten bij Ewout zaten. Heb hem nog geaaid en een stuk van zijn staart geknipt voor armbandjes. Vanavond kwam de grootste rot klus, hij moest de stal nog uit! Ik wilde daar persé mee helpen, dat had ik Esther beloofd en was het laatste wat ik voor hem kon doen. Vandaar dat ik eerder nog niet verteld had hoe en wat. Moest mijn koppie erbij houden en zijn hoofd begeleiden naar de plaats waar hij morgen opgehaald wordt. Het viel allemaal reuze mee, mijn gedachtes waren erger als irl. Van het begin tot het eind geholpen, halster afgehaald met stalgenoot en afgedekt. Met z'n allen nog wat gedronken, avond voeding klaargelegd en de paarden weer naar binnen gehaald (die hadden we buiten gezet). Toen ik hier met Wilfred op de bank zat, had ik het een beetje moeilijk. Heb Esther nog gebeld om te vragen hoe het ging en of ze wilde weten hoe het gegaan was vanavond. Heb haar alles verteld toen zij begon te huilen, stroomde er bij mij ook tranen. Toch probeer ik sterk te blijven voor haar. Nu gaat het bij mij ook weer fout, Ewout heeft toch een speciaal plekje in mijn hart. Ik heb vroeger les op hem gehad. Dat maakt het niet makkelijker. Het was zo'n KANJER, stoeien met Bjørn en Namiro (de kleuters), opvoeding geven aan de "kleuters", de humor met longeren, de maffe acties na het rollen en alle andere "typisch Ewout" acties. Bedankt voor alles KANJER!

Sorry voor dit lange verhaal, moest het ff kwijt!

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » ma 12 apr 2010, 21:58

Oh Anouska, wat zwaar om zoiets mee te maken. En dat ook nog als je naar een sollicitatie moet.
Arme Ewout... Logisch dat de tranen dan op gegeven moment gaan stromen, je kunt je niet altijd sterk houden.
Heel erg veel sterkte voor Esther en jullie allemaal natuurlijk.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 13 apr 2010, 05:43

oo wat naar anouska. Wel fijn dat je hem hebt mee kunne helpen. Weet je dat hij met respect de stal uitgehaald is.
Dan ook nog net een sollicitatiegespek, gelukkig heb je hem niet afgeegd, maar ik had me het zo voor kunne stellen. Dan ben je er met je koppie niet bij
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » di 13 apr 2010, 05:46

Oh wat vreselijk voor je, Anouska... Klinkt heel heftig, en ik denk dat dat het ook zeker was/is. Dapper dat je je toch door het sollicitatiegesprek heen hebt geslagen, met dit in je achterhoofd.
Heel veel sterkte, en laat die tranen maar lekker gaan...!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 13 apr 2010, 07:34

Heftig Anous! Mooi dat je Ewout nog naar een (een na laatste) plaats hebt kunnen begeleiden.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 13 apr 2010, 08:16

Oh Anous wat heftig zeg! En inderdaad super dapper dat je je door het sollicitatie gesprek hebt geworsteld! Ik ben trots op je. En echt k*t van Ewout maar wel fijn dat je het zo hebt kunnen 'afsluiten'. Als het niet meer gaat, dan moet je gewoon eerlijk tegen je paard zijn en hem helpen..

Sterre, wat leuk dat je ook ooit een bijna docenten carrière hebt gehad haha.. Ik ben namelijk docent Engels hihi (had ik vast al 100 x gezegd).

Ik heb mijn papa gecharterd om 20 kilo muesli voor Beer te halen in het dorp waar ik vandaan kom..dat merk (Havens) verkopen ze hier niet in de buurt) en 20 kilo kost maar 14,95 in de winkel in mijn oude dorp! Beer is echt gek op dat spul en er zitten kruiden in die zijn keel helpen zachter te worden..geef nu altijd voor het rijden een handje (of 3) en dan hoest hij dus niet..en na het rijden als beloning nog wat..braaaaf!

Heb zaterdag eindelijk les..ga dus niet naar de knipdag in Wanneperveen..misschien dat ik 's middags (dan heb ik wel een auto, 's ochtends niet) nog wel even bij de hengstenshow kom kijken (in mijn paardrijkloffie)..
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 13 apr 2010, 08:20

Ohja, Annalynn, jij ziet er idd ookjonger uit..ik word ook echt aaaaltijd jonger geschat! Word ook al bijna 30 (ieks) maar leerlingen geloven dat meestal niet..op excursie in Londen werd ik ook iiieeedere keer door gidsen e.d. voor leerling aangezien.. (where's your teacher, love...) :(
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 13 apr 2010, 09:23

Hihi, ja bekend!
Jij wordt toch ook in juni 30?
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 13 apr 2010, 11:56

brrr, in juni verruil ik de 3 voor een 4.zal ff wennen wezen, maar aan de andere kant, begint het leven dan pas
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 13 apr 2010, 12:59

Ik word 4 juni 30!
Anouska

Bericht door Anouska » di 13 apr 2010, 16:31

Voor mij is bijna alles afgesloten van gister. Esther heeft (heel knap) de stal leeg gehaald. We waren vanmorgen met z'n 4-en en geen van ons heeft gemerkt dat hij opgehaald is, denk dat we aan de koffie zaten. Heb de spullen opgeruimd waar hij op/ onder lag. Het zeil afgespoten, dat ligt nu te drogen. Straks nog even opvouwen en alles is klaar. Dan kunnen we de tijd weer aan andere dingen besteden.

Morgen is Bjørn weer aan de beurt. Vandaag nog geen puf voor.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 13 apr 2010, 18:30

Ik heb net voor het eerst met dubbele lijnen gelongeerd en het was hilarisch! Beer deed het op zich heel braaf maar we hebben in een paddock gelongeerd en dat hadden we nog nooit gedaan (stalbaas was giga hoog aan het springen en had even ruimte nodig) en natuuuurlijk schrok de aanstel-Beer van een wapperend plasticje en van niks..hihi dus in galop aan de bubbele lijnen er vandoor..bok, bok..te grappig... Had de lijn over zijn rug gedaan en later heeeeel even achter de billen en dat vond ie wel spannend!

Met die lijnen had ik wel veeeeel meer controle dan met 1 lijn aan het halster bijvoorbeeld dus ik kon m zo stopzetten..(okee een beetje in de knoop maar dat was ook zo opgelost) 1 x per ongeluk omgedraaid aan de lijnen haha..alleen met gek doen begon meneer zo te proesten en te kuchen dat ik maar gestopt ben..grrrr...dacht dat we er echt van af waren nu..gek paard!

Ohja, heb ook de DA rekening gehad vanmiddag..pffff!
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 13 apr 2010, 19:41

Oh Kristel Ilonka word 4 juni 22! En ik 5 juni 30.
Plaats reactie