B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilonka

Re: B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Bericht door Ilonka » za 19 dec 2009, 12:28

Oh is Kris op vakantie?
Tja schrikken is niet heel handig in de sneeuw. Met Ilonk ging ik, als ze geen ijzers had, hele einden draven en galopperen, heerlijk! Maar die is bombproof en staat mega stevig op die korte pootjes van d'r.

Half januari breng ik Ilonk en Brass naar Ommen omdat we op vakantie gaan. Ze gaan logeren bij Jaël, wellicht kan je dan paarden komen kijken?!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 19 dec 2009, 12:36

Jaa leuk! Dan kom ik langs! Ja, ze zijn naar Nieuw Zeeland voor 6 weken en ik controleer de paardenbeesten een paar keer per week..de boer die naast hun woont ook maar die heeft niks met paarden dus ik wandel er af en toe ook even langs..is achter Beers stal dus ben er vaak zat in de buurt..

Laat maar weten wanneer je in Ommen bent..misschien neem ik Beer wel mee! ;) Hij is vrij koelbloedig maar hij zit in zo'n fase..en niemand wil mee van stal want iedereen heeft ijzers haha.. (niet leuk ;) )
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 19 dec 2009, 12:55

Leuk als je Beer zou meenemen, maar vanaf jou stal is het wel meer dan 10 km enkele reis, dus ik weet niet of je rijdend zou willen komen?

Met Ilonk rijd ik ook wel met ijzers in de sneeuw maar de afgelopen dagen was het zo ontzettend plakkerige sneeuw dat het té erg klonterde. Meestal valt dat wel mee en kan je als je draaft prima rijden.

Heerlijk Kris in New Zealand, wil ik ook wel. Ik laat even weten wanneer de dames naar Ommen verhuizen, ze staan dan bij de Nieuwe Brug in de buurt.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 19 dec 2009, 13:30

Ha ja laat maar weten...rijden is inderdaad te ver..maar dan kom ik gewoon lekker alleen, kunnen we ook even theeleuten!
Anouska

Bericht door Anouska » za 19 dec 2009, 13:35

@ Marleen: Normaal geeft hij nooit een kopstoot, heb er zelf ook een hekel aan! De muts heb ik 2 maanden terug in Denemarken gekocht toen ik daar op vakantie was. Vrees dat ik via vrienden van Wilfred (die in Denemarken wonen) een hele bestelling moet plaatsen, iedereen wil zo'n muts maar kunnen ze hier niet vinden, of betalen de hoofdprijs ;).

Vanochtend de fysio weer gehad, hoeft niet meer terug te komen. Mag alles weer doen.
Ik wil ook rijden, bak is geen doen en hier hebben de auto's de sneeuw op de wegen dusdanig vansgereden dat het spekglad is.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » za 19 dec 2009, 13:54

hier is Githa niet meer mank, zal dus gewoon gevoelig geweest zijn van nu terug zonder zool te lopen *o/*

ze heeft gister samen met Jalenka lopen showen op de weide, als enigste van de stal mochten ze buiten, en dat was feest *o/*
mooie foto's en filmpjes, moet juist nog zien wanneer Leslie ze op de pc kan zetten en aan de filmpjes moet gewerkt worden eer ze te doen zijn om hier te plaatsen (yep wij zijn geen mensen die vaak filmen en al rijdend filmen :n )

deze ochtend geraakten we zelfs net op stal, de baantjes die lopen naar de stal waren spekglad, er lagen daar mss al 5 auto's in de gracht e we wouden het er niet op risceren
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » za 19 dec 2009, 14:06

Gisteren Basco even gelongeerd, ging prima op een enkele gekke sprong na, haha hij was een beetje drukjes :P
Kan nu eigenlijk alleen maar longeren, echt vervelend.
En dinsdag wordt hij dan ingeënt, jullie al wat gehoord van dat West-Nijl virus?
Laatst gewijzigd door MiSs_vOsj op zo 20 dec 2009, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Anouska

Bericht door Anouska » za 19 dec 2009, 14:57

@ Linda: Ben laatst naar een lezing van een aantal DA's hier in de buurt geweest. Enting zal rond de €50,- incl. BTW excl. voorrijkosten gaan kosten (bij ons in de buurt). Moet je jaarlijks herhalen en net als met influenza tetanus ook eerst basisenting en na paar weken herhalen.

www.fitenvitaaldier.nl
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » za 19 dec 2009, 15:08

Anouska schreef:@ Linda: Ben laatst naar een lezing van een aantal DA's hier in de buurt geweest. Enting zal rond de €50,- incl. BTW excl. voorrijkosten gaan kosten (bij ons in de buurt). Moet je jaarlijks herhalen en net als met influenza tetanus ook eerst basisenting en na paar weken herhalen.
Hmm, begreep hier dat het toch wel wat duurder uitkwam, heb overigens niet 'gehoord' dat je het moet blijven herhalen, dacht dat het 2 entingen waren (eerst 1x keer en na een paar weken/maanden de volgende) en dat het dan klaar was.
Zal het nog eens doorlezen.
Brittlover

Bericht door Brittlover » za 19 dec 2009, 15:14

jeej githa weer beter, gelukkig maar!!
kristel hoe doe je dat dan met dat binnenbeen over het balkje. bij 1 van die stukje red je dat toch niet, of ben ik nu weer onhandig aan het denken.
50 euro voor een enting jemig.... ik heb de laatste keer iets van 18 euro betaald.

helaas niet buiten gereden, als ik bij de manege weg moet is het spekglad dus heb geen idee hoe ik bij het bos moet komen.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 19 dec 2009, 15:15

Niks over gehoord...als de stalbaas zijn paarden gaat enten doe ik wel mee maar anders niet.. Hij gaat veel op concours en weet goed wat wel en niet te doen..
Anouska

Bericht door Anouska » za 19 dec 2009, 21:09

Wij enten ook nog niet.
@ Linda: Dat is wat de DA en fabrikant hier zeiden op die lezing. Kan het verder niet terug vinden in de folder of op de site van fortdodge.

@ Ineke: West Nile is een stuk duurder en fort dodge is de enigste die de vergunning heeft gekregen in europa. Influenza en tetanus zijn wij €12,- kwijt.

Ik maak me er nog geen zorgen over. Zolang ik nog geen kraaiachtige dood zie in abnormale hoeveelheden. En het is seizoensgebonden, voornamelijk van juli t/m oktober. Meer info staat op www.westnile.eu

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » zo 20 dec 2009, 11:25

Fijn dat Githa weer beter loopt :)

Wat een super gave foto's van Bente! Dat je dat durft, rijden in de sneeuw! Lijkt me zo gaaf :D Maja mijn bollie heeft 4 ijzers dus die stond al te glijden met foto's maken >;)

Ik heb op school ooit eens een verslag moeten schrijven over het West-nijl virus maar das alweer zo lang geleden dat ik er niks meer van weet :P

Vanmiddag meer rijden, kan weinig anders met dit weer.. Het blijft maar sneeuwen en er ligt zo'n dik pak 8)
Brittlover

Bericht door Brittlover » zo 20 dec 2009, 15:06

ow vandaar interessant

ik ben het bos in geweest met Britt, door de nieuwe sneeuw kon ik weg bij de manege. Britt vond het leuk.... heel leuk.... net een knotjespaard.. wel erg leuk gehad en niet eens o koud.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 20 dec 2009, 17:56

Oh leuk! Ik wil dat ook maar ik heb vanmiddag even zelf gewandeld in het bos en het was zo glad! Durf het niet aan met Beer die ik zijn schrikfase zit haha..en niemand van stal wil mee..het enige paard dat geen ijzers heeft is een mega-angsthaas.. haha!
Elvina

Bericht door Elvina » ma 21 dec 2009, 08:59

*jaloers*
Wil d'r ook in de sneeuw laten spelen |(

Heb gister maar gereden. De knopjes zaten er nog maar half op haha! In de stap liep ze rond maar in draf niet meer :P En zelfs in de binnenbak sneeuwde het! Viel een berg sneeuw een paar cm van Beauty's hoofd. Maar ze keek niet op of om terwijl een ander paard doodsbang was van een klein vlokje sneeuw dat op de hoefslag lag :)) Zoo leuk is het dan om een fjord te hebben haha!

Heerlijk die vakantie! Wat zal ik eens gaan doen vandaag :? Misschien eens opruimen, heb zoveel zooi! Iemand nog op zoek naar paardenspullen, heb zoveel dus kan wel ff kijken wat ik heb :=
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 21 dec 2009, 09:07

Ohaha wat goed dat Beauty zo braaf bleef! Lijkt wel hoe kouder het is, hoe doller ze worden...heb je daar ook last van? Beer is net een stuiterbal haha! Ik ga vanmiddag even longeren..of morgen..mooi rustig aan..heb niet zoveel zin in rijden met dit weer..het is te koud haha..sllleecht!

Ik wil nog thermolaarzen en beugels met elastiek, van die veiligheidsdingen..heb je da nog? En een uitrijdekentje is ook wel handig denk ik..doe nu steeds even de zweetdeken half op en af..lukt wel maar is zo groot!
Elvina

Bericht door Elvina » ma 21 dec 2009, 10:01

Daar was ik bang voor dat ze dol zou worden met die kou (vorig jaar nl wel :P) Ze was donderdag in de les wel druk, maar eigenlijk alleen heel hard draven en zo loopen te sjouwen dat je d'r ijzers steeds hoorde tikken.. Niet bokken of er vandoor gaan ofzo. En gister was ze de rust zelve ;)

Hmm nee, ik heb alleen een uitrijdeken in de aanbieding maar denk dat die voor Beer ook wel klein is, nl een 175.. En m'n thermolaarzen doe ik niet weg haha, die heb ik veelste hard nodig haha ;)
Elvina

Bericht door Elvina » ma 21 dec 2009, 18:02

Jaaa de paddock was goed te doen vandaag dus mijn bollie heeft ook in de sneeuw gespeeld! Heb d'r nog nooit zo blij gezien! bokken, rennen en rollen en met d'r neus door de sneeuw. Echt geweldig! :+:
Anouska

Bericht door Anouska » ma 21 dec 2009, 18:23

Hier vandaag de paardjes ook weer buiten, Bjørn vermaakt zich geloof ik wel.
Wilde gister foto's maken, maar nu heeft Bjørn Wilfred een kopstoot gegeven. Resultaat: bloedneus en tand door de lip. Nou hij heeft het geweten! Heeft er een paar gehad, niet te zuinig! Wat een draak. Wordt tijd dat de sneeuw weggaat kan hij weer wat doen.

www.fitenvitaaldier.nl
Gesloten