Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Daphne!

Re: Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Bericht door Daphne! » za 31 okt 2009, 07:24

gelukkig je bent niet boos of verdrietig...je weet nooit hoe iets overkomt op internet he!
Is het wel met zekerheid te zeggen dat het nog goedkomt dan..niet rot bedoeld maar je bent al 1.5 jaar bezig.
Ik snap al je liefde voor Justin, maar liefde is ook loslaten en soms denk ik (kan het natuurlijk fout hebben hoor!)dat je doorgaat omdat je het zelf wil.(zou ik zelf ook hebben hoor!!)
En ik wil nog zeggen; ik praat nu wel makkelijk, maar als het een van mijn paarden zou treffen zou ik ook niet zo makkelijk praten zoals ik nu doe.
Roselie@ Nee, boos word ik niet zo gouw, en verdrietig ben ik er niet om. Ik kaart dit onderwerp zelf hier aan, ben blij met je mening.

Dat vraag ik me dus ook steeds af, of het nog wel goed komt. Heb daar de mening van de artsen op de kliniek gevraagd, en die van de hoefsmid, en allebij zien ze er op dit moment nog heil in. Ik, Yvonne en Nico denken alleen de laatste tijd, voor hoelang nog.. Heb al zoveel geduld gehad.

Het is ook een moeilijke kwestie. Kijk, het is "maar" een hoefzweer. Daar laat je een paard niet gauw door gaan. Verder is ze kern gezond, en mankeerd totaal niets aan haar benen. Al had ze nou zware artrose, gescheurde pezen oid, dan was het misschien anders.

Wat je aanhaalde, dat ik door ga ommezelf, dat vind ik totaal niet. Kan erg nuchter denken daarover, heb Dokie ook weggebracht omdat ik inzag dat hij niet beter kon worden. Daarnaast heb ik 5 jaar lang een eigen dierenspeciaalzaak gehad, waar ik ook wel eens over het lot van een dier moest beslissen. Dat is het niet. Het is meer van.. We gingen de hoefzweer verhelpen, en nu zijn we 1.5 jaar verder.. Het moeilijke is ook, dat ze in die 1.5 jaar wel periodes goed gelopen heeft, en ook bereden is(puur rereatief).

Kon en paard maar praten, ik wil haar niet opgeven, puur omdat ze bv kreupel loopt omdat het draagvlak van de hoef nog niet volgroeid is, dat wil ik eerst nog uitvinden, wel eerlijk tegenover haar.

Volgende keer, pb ik wel, wil niet dit hele E-tjes topic ermee bevuilen :o
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » za 31 okt 2009, 07:39

Maakt niet uit Daphne...nu gaan we het weer hebben over de Etjes ;)
Ik zie je pb wel verschijnen
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 31 okt 2009, 17:03

djenga101 schreef:Minouk is ook niet heel groot toch? Dus jij zegt, al blijven ze 1.40, als ze de body maar hebben, dan komt het goed. Hoef me dus niet zo druk te maken over de stokmaat?
Minouk is eigenlijk wel vrij groot (1.47-1.48), maar heeft vooral heel veel body. Ze is echt nog ouderwets stevig! Olette en Gaby hebben een maatje van 1.42 maar ook nog van het oude type, vooral Gaby. Eigenlijk moet je ze dan alledrie eens komen proberen als je in de buurt bent, dan merk je de verschillen!

Vandaag kwam ik in de wei aan, liep ik de paddock in kreeg ik me toch een harde hinnik van Evian :D Eigenlijk moet ik weer nieuwe foto's maken, hij is weer aan het veranderen en hij heeft toch een flinke teddyvacht gekweekt in de afgelopen weken!
Heb ze allemaal even gepakt om te poetsen. Evian komt altijd als laatste aan de beurt en hij stond weer te wachten. Hij liep netjes mee aan het touw en liet zich goed vastzetten. Hij heeft het braaf gedaan, de knuffel :)
roos

Bericht door roos » za 31 okt 2009, 17:07

Ja fotos van Evian...:D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 31 okt 2009, 21:02

Yvette, ok. Dus ze is wel vrij groot, sorry. Je woont toch in Limburg? Je zus heeft eens mijn E-tjes gekapt, volgens mij vertelde ze me dat toen.
Ik heb familie net over de grens in belgie wonen, als we daar eens in de buurt zijn, kan ik wel langs komen. Ben erg benieuwd inderdaad! (ook naar Ewald's halfbroer)

Ja leuk, ben ook weer benieuwd naar Evian!

Met mijn E's gaat alles super! Ik vind dat Ewald een beetje stil staat in groei. Op dit moment is Eachann enorm aan het groeien. Eerst was Ewald de reus, en Eachann de baby, maar ze beginnen steeds meer gelijk te trekken.
Vandeweek hebben laura en Yvonne een landbouwzeil over Eachann heen gelegd, dat ging echt super goed! Ewald hebben we even mee gewacht, hoewel hij super mak is, is hij nog wat onzeker met 'enge' voorwerpen enz.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 31 okt 2009, 21:09

djenga101 schreef: Ik heb familie net over de grens in belgie wonen, als we daar eens in de buurt zijn, kan ik wel langs komen.
Gezellig! :D Als het zover is stuur maar een pb'tje 8-)
Woon inderdaad in Limburg, dichtbij Roermond. Dan kom je de dames maar eens proberen :)

Wordt Ewald dan ook wat rillerig met nieuwe dingen?
Wel goed om zo al af en toe te oefenen, wat zullen ze straks dan al veel kunnen.
roos

Bericht door roos » za 31 okt 2009, 21:16

Ekdal is niet echt bang ergens voor, alleen heeft ie de neiging om mee te doen met de marathon, hij gaat dus snel lopen aan de hand. Dat moet ie even afleren, want dat kan ik toch echt niet bijhouden...
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 31 okt 2009, 21:16

Bedankt voor je aanbod!! Ik kom zeker!! Al denk ik wel dat het na de bevallig is, ik ben half maart uitgerekend. Ik ben erg benieuwd hoe de fjorden rijden, ppfff als ik niet in verwachtig was, was ik meteen in de auto gesprongen. Kan altijd erg impulsief zijn in leuke dingen doen, cross daarvoor het hele land door!

Ja, dan wordt Ewald wat rillerig, terwijl hij met dingen die hij kent, wandelen, de weg, hoefsmid, alleen staat enz. echt een slome koe is.
Maar kom je aan met een paraplu, of leg je een sjabrakje op zijn rug, of dat landbouw zijl, dan wordt hij zooo onzeker,,.. Daarom bij Ewald dat soor dingen op zijn eigen tempo, ik wil hem ook niet overrompelen.
Wel raar eigenlijk, dat zou je niet zo snel achter hem zoeken, je zou hem zo bomproef beoordelen. Maar toch, hij is dan wat onzeker, in de groep is hij ook de onderste in rang, het is een beetje een sukkeltje.

Eachann is veel meer kijkerig enz. Met buitenwandelen, en de weg enz. Maar die zoekt die spanning van dat landbouwzeil gewoon op. Hij heeft een grote bek zegmaar..
roos

Bericht door roos » za 31 okt 2009, 21:20

Ekdal heeft ook wel een grote bek, maar een klein hartje hoor.

Daphne krijgt het nog druk met al haar ritjes ;)
Danc zijn boeg en hals heb ik geschoren. Wil dit jaar eens proberen zonder deken de winter door te gaan(lees danc zijn dekens worden altijd gesloopt)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » za 31 okt 2009, 21:42

Eachann grote bek, kan me niet voorstellen, hihi..
Vind het wel knap van hem hoor, en van jullie want het is geen makkelijke!!
Fijn dat hij toch ook qua groei wat aantrekt..

Wil nog wel even kwijt, dat Justin het gelukkig niet erg vindt om op stal te staan, tenminste ik vond haar er totaal niet ongelukkig uit zien, dat scheelt toch ook wel weer wat..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 31 okt 2009, 22:02

Hihi, het is misschien raar om te zeggen (want jullie zijn nog niet zwanger geweest) maar ik heb er echt moeite mee om me zo in te houden. In mijn hoofd wil ik jullie allemaal langs, van hot naar her rennen, leuke dingen doen, maar ik red het lichamelijk gewoon niet. Voel met soms een beetje ontploffen van binnen, maar ik weet waar ik het voor doe, een prachtige beeb straks.
Al heb ik soms het gevoel dat ik niet echt 'leef'op dit moment.
[[zo dat was even een 'lucht-me-hart-tekstje', pff het zullen de hormomen wel zijn]]

Spannend Roos, dat je hem zo geschoren hebt, bij Juweeltje heb ik ook een stropdag geschoren, en dat helpt onwijs met mennen, en zo kan ze toch lekker zonder deken buiten staan. Maar, dit vraagt natuurlijk wel weer om een foto he, van zijn nieuwe kostuum..

Esther, haha, die Eachann, lekker ding, moet altijd een beetje glimlachen als ik aan hem denk, lekkere kwajongen, met een heel goed hart!
Eshter, ik vind het fijn dat je dat zegt, dat gevoel deel ik ook! Ze ziet er super uit, is gelukkig, in goede konditie, ze heeft 4 ijzersterke benen, alleen die rothoef...
En ja, in haar ogen zie ik nog steeds lichtpuntjes, ze straalt nog.. Ze ziet er inderdaad niet zielig of oud uit.

Misschien ga ik de 15e november ook met E en E naar het strand, met de FW strandrit. Het is voor ons een 'thuiswedstrijd', op dat strand rijden we normaal altijd, of wandelen we met de honden. Het gaat er even om of er voldoende handen zijn. Ik heb zelf mijn E-rijbewijs en een trailer met auto, maar ben niet zo fit natuurlijk. En heb Steyn ook. Dan ben ik bang dat als de fjorden het spannend vinden, het fout loopt. En ik ben altijd erg van de veiligheid. Nu is het zo dat Nico waarschijnlijk moet werken, maar stel hij is vrij, dan wil ik toch wel ff gaan, even slag om de arm zegmaar.. Maar het lijkt me wel onwijs leuk, en een mooie ervaring. Vorigjaar wilde ik ook zo graag mee, maar tja, Justin en Juweeltje(aangespannen) zijn niet geel, en hebben geen aalstreep....., dus maar niet in gemengd.
roos

Bericht door roos » zo 01 nov 2009, 12:35

Ik zou alleen naar het strand gaan als je voldoende handen hebt want anders gaat het hem niet worden...

EN nog even over Justin. Natuurlijk is het fijn als een paard gelukkig is in de stal, maar ik neem aan dat je een paard niet alleen hebt om gelukkig te laten zijn in de stal...maar dat is mijn mening.

Zo Ekdal heeft vandaag een trap van mij gehad. Nee ik ben niet zo van het slaan en schoppen, maar hij liep zo door mij heen toen ik de staldeur open wilde maken...moet ie dat maar niet doen..
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 01 nov 2009, 12:48

EN nog even over Justin. Natuurlijk is het fijn als een paard gelukkig is in de stal, maar ik neem aan dat je een paard niet alleen hebt om gelukkig te laten zijn in de stal...maar dat is mijn mening
Esther bedoelde dat toen ze bij ons logeerde voor de keuring in Lisse, dat Justin fijn op stal stond. Toen had ze boxrust ivm de operatie, het was te riskant om in het zand/wei te staan met de hoef voor infecties, vandaar op een dik pak stro op stal.

Normaliter staat Justin (nu ook) van sochtends vroeg tot savonds laat op het land, straks gaat ze in de bak. En alleen snachts op stal, omdat ze anders in paniek raakt in het donker, waarom.....(omdat ze een gekke kwpn-er is denk ik)

Ik begrijp je wel hoor, ik vind zelfs dat je geen paard hebt om alleen maar in de wei te zetten, als standbeeld. We zullen zien over een half jaar, als de hoef dichtgegroeid is..
roos

Bericht door roos » zo 01 nov 2009, 13:05

Over een half jaar praten we wel verder of Justin ok...:D Misschien komt het allemaaal wel supergoed, laten we dat hopen!

Echt Ekdal is een sloperd. Voerbak kapot, knaagt aan het hout in zijn stal..echt een peuter.
Dus maar weer een nieuwe voerbak voor hem. (hij heeft me in dit half jaar al meer gekost als Danc is 12.5 jaar lijkt het wel..)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 01 nov 2009, 13:13

Roos, inderdaad! Over een half jaar zien we wel weer verder met haar. (ivm jouw topic over piekeren, je bent de enige niet hoor, heb ik met Justin)

Stoute Ekdal, das niet leuk dat hij alles sloopt. maar ja, wat doe je er aan he?

Vandaag bij Laura op de manege wezen kijken bij haar proefje, ze is 3e geworden.
Er staat daar ook een fjord, even mee geknuffeld, wat zijn ze toch leuk!
roos

Bericht door roos » zo 01 nov 2009, 14:52

Het is gewoon peutergedrag wat Ekdal doet...gaat vanzelf (hoop ik!)wel weer over...ach zolang het zijn voerbak is en niet hij zelf vind ik nog niet zo heel erg...(heb al genoeg VA kosten gehad...niet dan)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » zo 01 nov 2009, 15:42

Het scheelt dat sommige paarden het lekker vinden op stal. Minouk is er ook zo eentje..
In de winter kijkt ze eerst naar buiten hoe vies het weer is en of het nat is op de grond. Bevalt het haar niet, dan kruipt ze weer terug in haar stalletje... Echt erg is dat, soms moet je haar echt mee naar buiten trekken van hup! Frisse lucht en beweging!

Vandaag weer in de wei geweest. Was een heerlijk herstdagje!
We zijn het bos in geweest. Mijn moeder met Gaby onder het zadel, Minouk en ik aan de hand, mijn vriend met de hond en Harry voor de extra ;) Evian daarna ook nog aan de hand gehad en hij heeft weer goed gestapt & gedraafd en het zeiltje is ook niks meer aan. Moeten weer iets nieuws proberen!
roos

Bericht door roos » zo 01 nov 2009, 16:12

Wat een leuke dag!
HIer is het vanaf 1 uur onwijs slecht weer. En wie stonden er weer achter in het land en wilde niet komen, stonden wel best...D en E!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 01 nov 2009, 19:11

Jij dus leuk paardendagje gehad Yvette :)) .

Nou wij dus ook giga regen gehad Roos, echt ik kwam om half 6 drijfnat thuis.
Justin was al helemaal pissed dat ze nat was, ze stond al te gillen bij het hek, toen ik er aan kwam, schuin met haar kont tegen de regen in heb ik haar naar haar stal gelopen, oeh, wat keek ze boos :( .
En die 4 bolletjes wol, die waren wel drijfnat, maar stonden heerlijk in de regen aan hun wortels en hooi te knabbelen.

Tja, je hebt luxe paarden, en werk paarden he, zullen we maar zeggen _/-o_
(nou, dan ben ik wel een luxe paard, heb me thuis gelijk omgekleed en ben lekker warm op de bank gaan zitten in huispak)
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 01 nov 2009, 19:52

Bij ons zijn ze ook in de stromende regen even naar buiten geweest maar ze waren blij dat ze na anderhalf uur naar binnen mochten ik hoefde een keer te roepen en ze kwamen meteen aanrennen hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Gesloten