Het E-tjes topic
Re: Het E-tjes topic
Gister belde ik de VA maar toen was het kweekje nog niet goed genoeg en vandaag wel.
Waarschijnlijk is het een wond wat niet goed over is gegaan. Ik moet nu 4 dagen nog zelf spuiten*voel me net een VA*en die wond spuiten(zit een gaatje in)met een soort betadine. Over 4 dagen moet het dan over zijn.
Wat ook nog kan is dat het een verdwaalde kies is, komt bijna nooit voor maar dat behoord wel tot de mogelijkheden. Hoop het niet want dan moet ie geopereerd worden....:'(:'(
Het zielige is dat Ekdal zijn hoofdje helemaal geirriteerd is dat jeukt dus hij schuurt en sommige stukken zijn kaal...maar ach dat is niet het ergste. Voor de rest voelt hij zich HELEMAAL niet ziek, dus dat is wel een positief punt.
Nu ga ik even opschrijven hoe ik moet spuiten voor het geval dat ik het niet meer weet. Maar dat komt wel goed. Hij is braaf met spuiten alleen dat spul in dat gaatje vd wond spuiten is niet zijn favoriet, maar de praam doet wonderen.
Dus Ekdal zijn hoofdje ziet er nu gehavend uit met allemaal kale plekken. Ach...over 4 dagen zien we verder.En ik hoop dat het dus gewoon een wond is en niks anders.....
Waarschijnlijk is het een wond wat niet goed over is gegaan. Ik moet nu 4 dagen nog zelf spuiten*voel me net een VA*en die wond spuiten(zit een gaatje in)met een soort betadine. Over 4 dagen moet het dan over zijn.
Wat ook nog kan is dat het een verdwaalde kies is, komt bijna nooit voor maar dat behoord wel tot de mogelijkheden. Hoop het niet want dan moet ie geopereerd worden....:'(:'(
Het zielige is dat Ekdal zijn hoofdje helemaal geirriteerd is dat jeukt dus hij schuurt en sommige stukken zijn kaal...maar ach dat is niet het ergste. Voor de rest voelt hij zich HELEMAAL niet ziek, dus dat is wel een positief punt.
Nu ga ik even opschrijven hoe ik moet spuiten voor het geval dat ik het niet meer weet. Maar dat komt wel goed. Hij is braaf met spuiten alleen dat spul in dat gaatje vd wond spuiten is niet zijn favoriet, maar de praam doet wonderen.
Dus Ekdal zijn hoofdje ziet er nu gehavend uit met allemaal kale plekken. Ach...over 4 dagen zien we verder.En ik hoop dat het dus gewoon een wond is en niks anders.....
-
Ah gos.. dat is niet fijn
Hopelijk is het inderdaad een wond en gaat het over na het spuiten.
Maar moet je echt met een naald spuiten? Of moet je betadine op de wond spuiten?

Hopelijk is het inderdaad een wond en gaat het over na het spuiten.
Maar moet je echt met een naald spuiten? Of moet je betadine op de wond spuiten?
Bijna goed 
1)ik moet in de wond spuiten met een spuit zonder naald. In die spuit zit ontsmettingsspul
2)ik moet spuiten*met naald!*in zijn hals/nek tegen die ontstekening. Voel me net een DA
Ik hoop echt dat het over is want opereren zie ik niet zo zitten, maar als het zo is is het zo hoor...

1)ik moet in de wond spuiten met een spuit zonder naald. In die spuit zit ontsmettingsspul
2)ik moet spuiten*met naald!*in zijn hals/nek tegen die ontstekening. Voel me net een DA
Ik hoop echt dat het over is want opereren zie ik niet zo zitten, maar als het zo is is het zo hoor...
-
He getverdellekes!
Ik heb dat ook 1x keer moeten doen bij Minouk, met hengstig spuiten.
De 1e dag deed hij het.. en de volgende dag moest ik het doen.
Dus moest ik oefenen. Zo'n lange naald in die nek van haar... Neee dat lukte me echt niet, kreeg er spontaan tranen van
Succes met spuiten de komende dagen! Ik krijg er al de bibbers van (ik word dus ook nooit dokter of DA
)
Ik heb dat ook 1x keer moeten doen bij Minouk, met hengstig spuiten.
De 1e dag deed hij het.. en de volgende dag moest ik het doen.
Dus moest ik oefenen. Zo'n lange naald in die nek van haar... Neee dat lukte me echt niet, kreeg er spontaan tranen van

Succes met spuiten de komende dagen! Ik krijg er al de bibbers van (ik word dus ook nooit dokter of DA

Nouja ik moet wel..nouja dat is ookj weer niet zo maar op de kliniek zetten en de DA laten spuiten is stukker duurder...dusja dan doe ik het zelf maar..

Getverdemme Roos, ik hoop snel dat het over is voor jouw en Ekdal!
Sterkte met alles.
Sterkte met alles.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Ik ga zo naar stal en voor het eerst zelf spuiten. de praam staat gereed , en mijn stalgenoot helpt. Zonder praam is het spuiten met naald wel te doen, maar die zonder naald in de wond..nee dat vindt ie niet echt geweldig
- nancy imka
Wij hebben Hosta ook wel eens moeten spuiten dat ging niet zonder praam. En Imka heb ik meerdere keren moeten spuiten, dat ging eerst prima maar later werd dit een ramp ze was er echt bang voor. Ik deed een jas over dr hoofd dat ze niet zag wanneer hij kwam. Ze schopte zelf dat doet ze echt nooit! De dierenarts zei op een gegeven moment ze is nu zo opgeknapt dat ze naar huis kan ze schopt ons de stal uit hihi!
Met Emy en Elvis gaat het super ze staan lekker te peuzelen van het hoge gras van mijn neef. Die heeft een stukje land wat hij wil verhuren maar nog niemand heeft ervoor. En nu hebben onze paardjes zich moeten opofferen om het kaal te halen heel vervelend dus hihi
Met Emy en Elvis gaat het super ze staan lekker te peuzelen van het hoge gras van mijn neef. Die heeft een stukje land wat hij wil verhuren maar nog niemand heeft ervoor. En nu hebben onze paardjes zich moeten opofferen om het kaal te halen heel vervelend dus hihi
Zo zelf gespoten...Ziet er simpel uit voor een Da...maar het is gelukt!
En wat vervelend zeg Nancy
En wat vervelend zeg Nancy

-
Mijn zus kwam dit weekend naar huis en ik sprak haar vandaag. Ze had een afspraak gehad vorige week om te komen kappen. Had ze het ook over een jaarling-hermansen. En nog een andere jaarling en toen ging er een lampje branden bij mijdjenga101 schreef: Ik ben vandaag helemaal trots op m'n mannen. Ze zijn bij de smit geweest, en hebben zich keurig gedragen, Eachann vind de achterbenen nog een beetje eng, en trapt soms naar ' enge' dingen, maar hij liet zich ook keurig behandelen!

Hihi, dat klopt Yvette,
Toevalig he, jouw zus heeft mijn paarden gekapt (ook mijn kwpn-er) omdat mijn eigen hoefsmit ziek is. Deze week komt ze nog een keer om de shet van nieuwe ijzers te voorzien. We gaan maandag met kwpn en shet op vakantie, dus het moest wel weer even goed zitten.
Ze heeft het super gedaan, en de fjorden waren erg op hun gemak bij haar
Zo zie je maar hoe klein het paardenwereldje afentoe is.
O ja, ik woon in Zwaanshoek, maar dat is heel dicht bij Hillegom hoor
.
Toevalig he, jouw zus heeft mijn paarden gekapt (ook mijn kwpn-er) omdat mijn eigen hoefsmit ziek is. Deze week komt ze nog een keer om de shet van nieuwe ijzers te voorzien. We gaan maandag met kwpn en shet op vakantie, dus het moest wel weer even goed zitten.
Ze heeft het super gedaan, en de fjorden waren erg op hun gemak bij haar

Zo zie je maar hoe klein het paardenwereldje afentoe is.
O ja, ik woon in Zwaanshoek, maar dat is heel dicht bij Hillegom hoor

Gister is het gebeurd...:
Ik heb met Ekdal en een stalgenoot met haar paard buitengewandeld. Je moet bij ons een spoor over en daarom heb ik er even mee gewacht.
Het spoor vond Ekdal helemaal niet eng. Het wandelen zelf ging heel goed, hij liep met grote ogen en een flinke pas!
En braaf dat ie was....
Alleen rennende kinderen zijn nog wat eng!
Ben helemaal blij, brave poownie!

Ik heb met Ekdal en een stalgenoot met haar paard buitengewandeld. Je moet bij ons een spoor over en daarom heb ik er even mee gewacht.
Het spoor vond Ekdal helemaal niet eng. Het wandelen zelf ging heel goed, hij liep met grote ogen en een flinke pas!
En braaf dat ie was....

Ben helemaal blij, brave poownie!

Leuk om te horen dat het met jullie E-tjes ook allemaal zo goed gaat!
Ben wel benieuwd nu naar een foto van Kjeare dan Yvonne!
Met Ezra gaat het ook prima! Hij staat nu lekker met de andere 1 en 2 jarigen in het land!
En jah hoor meneer is natuurlijk de baas over de hele kudde! Gek beest! Hij begint nu ook echt groot te worden!

Ben wel benieuwd nu naar een foto van Kjeare dan Yvonne!
Met Ezra gaat het ook prima! Hij staat nu lekker met de andere 1 en 2 jarigen in het land!
En jah hoor meneer is natuurlijk de baas over de hele kudde! Gek beest! Hij begint nu ook echt groot te worden!

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
- nancy imka
Ik ben weer helemaal trots op mn kleine meisje, nou ja klein het kleine gaat er wel iets vanaf al zeg ik het zelf. Ik weet nog wel dat toen ze kwam ik haar echt een ukkie vond. Gisteravond waren we weer gaan wandelen. We wilde eigenlijk eerst met Imka en het karretje gaan stappen omdat Imka een goeie dag had. Maar toen dacht mn vriendin die mij altijd helpt op woensdag en zaterdag van we kunnen ook met die twee samen wandelen. Dees ging ook mee met Elvis en aangezien ik niet zo ver kan lopen ben ik op Imka gaan zitten. We zijn voor het eerst langs de 80 weg gaan wandelen zodat ze het drukke verkeer zouden zien. Nou is het er erg rustig savonds en en waren dus geen gekken die even dr gas open zette. Maar goed zo voor de 1e keer langs de weg vond ik het prima. Op de terug weg Imka even stil gezet (en dit wil ze absoluut niet) en achter hun aan gedraafd en voorbij en ook hier reageerde ze eigenlijk helemaal niet op. Elvis had het drukker met stenen die in de bocht van de rotonde lagen
En Emy had zoiets van Imka wat maak jij je druk zeg! Hier was ik echt enorm blij mee want Imka word echt paniekerig als ze achter moet blijven lopen. Ik wil Emy dit dan ook echt leren dat ze bij mij moet blijven en niet met een ander moet mee lopen.
Toen we nog maar een klein stukje van huis waren ben ik ff naast Emy gaan wandelen. Dit is toch wel moeilijk want ze loopt voor mij net iets te hard, maar voor haar is het weer een goeie leer om netjes bij mij te blijven lopen ook al loop ik iets minder hard. Verder heeft ze netjes bij mij gelopen terwijl de rest hun tempo ook hoger lag als dat van mij. We hebben "terug" geoefend en dat ging ook erg goed. Een keer maakte ze een foutje door mij over de brug van het erf heen te duwen omdat ze er snel overheen wilde en dat hebben we even over gedaan.
Daarna lekker eten gegeven en weer in het land gezet. Ik was echt zo blij en trots weer op haar! T word al een hele grote meid!
En Imka, dat is maar een hele moeder

Toen we nog maar een klein stukje van huis waren ben ik ff naast Emy gaan wandelen. Dit is toch wel moeilijk want ze loopt voor mij net iets te hard, maar voor haar is het weer een goeie leer om netjes bij mij te blijven lopen ook al loop ik iets minder hard. Verder heeft ze netjes bij mij gelopen terwijl de rest hun tempo ook hoger lag als dat van mij. We hebben "terug" geoefend en dat ging ook erg goed. Een keer maakte ze een foutje door mij over de brug van het erf heen te duwen omdat ze er snel overheen wilde en dat hebben we even over gedaan.
Daarna lekker eten gegeven en weer in het land gezet. Ik was echt zo blij en trots weer op haar! T word al een hele grote meid!
En Imka, dat is maar een hele moeder

Wat braaf van Emy en Elvis zeg..toppertjes!
Ekdal zijn wond is nog niet over na 5 dagen spuiten. Nu de AB in nog een paar dagen en anders moet hij naar de kliniek voor nader onderzoek
Ekdal zijn wond is nog niet over na 5 dagen spuiten. Nu de AB in nog een paar dagen en anders moet hij naar de kliniek voor nader onderzoek

Enzo vanmorgen naar de kliniek gebracht voor castratie. Van de week even geoeffend met de trailer en dat ging allemaal voorspoedig. Gedroeg zich netjes.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Jeetje Roos, wat naar allemaal met Ekdal, vervelend zo'n start. Ik hoop voor je dat de AB goed aanslaat en hij niet naar de kliniek hoeft.
Duim, duim, duim, duim.
Duim, duim, duim, duim.
- nancy imka
Nou Roos dat is idd geen leuk begin met een nieuw paardje! Hoop dat hij snel beter word. Welke kliniek ga je naar toe als hij naar een kliniek toe moet?
Elvis en Emy hebben gister alleen even hun bix moeten opeten. We hebben verder niks gedaan met ze ik was niet helemaal lekker. Normaal knuffelen we nog wel even maar nee geen zin in...
Elvis en Emy hebben gister alleen even hun bix moeten opeten. We hebben verder niks gedaan met ze ik was niet helemaal lekker. Normaal knuffelen we nog wel even maar nee geen zin in...
Zijn wond is nog steeds niet over. Er mag geen pus meer uitkomen, maar dat komt er nog wel uit.Gelukkig wel minimaal, maar het is dus nog niet over.
Overleg gehad met de Da en de AB kuur is op en daar stop ik mee. Heb nog een spuit(zonder naald)die moet ik nog gebruiken totdat ie op is en anders moet ie volgende week naar de kliniek voor een foto. De DA denkt aan een zwerfkies...komt bijna nooit voor, maar je zal natuurlijk net zien dat wij pech hebben ...., wat ik natuurlijk niet hoop. Baal er gewoon van. Niet dat ik het er niet voor over heb ofzo en je weet als je beesten hebt dat ze ziek kunnen worden, maar op een operatie zit ik niet echt te wachten*bye bye belastinggeld.....*
Maar om positief te blijven; nog een paar dagen die spuit en dan hopen dat het weg is. Gelukkig voelt ie zich niet ziek, maar hij wordt wel vervelend van die spuiten, wat geheel logisch is hoor!
Gister op het erf gewandeld...maar hij was erg stout. Nouja stout, hij schrok van de rennende paarden in de bak*hij zag danc, zijn pleegpapa
*en van de boer die handmatig gras aan het maaien was. Dus hij nam een spurt..Gelukkig kon ik hem nog houden. Ik moet blijven wennen dat Ekdal een jong ding is en soms kan schrikken, terwijl opa Dancer nergens van schrikt. Echt wennen!
En het was gister dan ook wel raar weer. Mijn kinderen uit de klas waren ook zo druk, en ekdal is dan ook net een peuter natuurlijk. Zijn jullie paarden ook zo gevoelig voor het weertype? Danc heeft daar totaal geen last van
Oja Danc is vandaag 23 jaar geworden
Overleg gehad met de Da en de AB kuur is op en daar stop ik mee. Heb nog een spuit(zonder naald)die moet ik nog gebruiken totdat ie op is en anders moet ie volgende week naar de kliniek voor een foto. De DA denkt aan een zwerfkies...komt bijna nooit voor, maar je zal natuurlijk net zien dat wij pech hebben ...., wat ik natuurlijk niet hoop. Baal er gewoon van. Niet dat ik het er niet voor over heb ofzo en je weet als je beesten hebt dat ze ziek kunnen worden, maar op een operatie zit ik niet echt te wachten*bye bye belastinggeld.....*
Maar om positief te blijven; nog een paar dagen die spuit en dan hopen dat het weg is. Gelukkig voelt ie zich niet ziek, maar hij wordt wel vervelend van die spuiten, wat geheel logisch is hoor!
Gister op het erf gewandeld...maar hij was erg stout. Nouja stout, hij schrok van de rennende paarden in de bak*hij zag danc, zijn pleegpapa

En het was gister dan ook wel raar weer. Mijn kinderen uit de klas waren ook zo druk, en ekdal is dan ook net een peuter natuurlijk. Zijn jullie paarden ook zo gevoelig voor het weertype? Danc heeft daar totaal geen last van
Oja Danc is vandaag 23 jaar geworden

- nancy imka
Ja Emy, Elvis en zelfs Imka gingen aardig uit hun dakkie afgelopen woensdag avond! Ze vonden het heerlijk dat koelere weer. Emy en Elvis hebben sowiezo een uitleef uurtje op een dag hihi dan halen ze de raarste capriolen uit!
Roos naar welke kliniek gaat hij dan?
Roos naar welke kliniek gaat hij dan?