bij ons op stal hebben we erg veel land. lijkt heel fijn, maar helaas. schaapjes moeten ook eten , natuurlijk. maar dan hebben we nog 2 grote weides over. en we hebben 3 paarden. nu is mijn frustratie dat zalie van 9 tot 12 met een van de andere buiten mag en dan om 12 uur gewisseld wordt met paard nummer 3, die vervolgens tot 5 uur blijft staan. (als ze hem te pakken krijgen) zalie zou dus als ik daar zelf tijd voor heb na 5e nog naar buiten kunnen. het vervelende is dat ze tussen 12 en 5 helemaal alleen staat op stal en de hele boel afbreekt.
ze is helemaal van streek. kan haar ook niet fatsoenlijk rijden. ga piafferend over het terein en als ze dan eindelijk gekalmeerd is is ze zo moe van het druk maken dat ze gewoon niet voorwaarts te krijgen is.
tijdje geleden mocht paard nummer 2 en 3 maar tot 3 uur op het land en werd zalie daarna buiten gezet totdat wij kwamen en gingen rijden.
in het boekje hadden ze ook geschreven "ze blijven nu tot 5 uur buiten, dat jullie dat even weten" grrrrr wat een vriendelijk taalgebruik.
oplossing lijkt simpel, zalie in het andere land, maar dat mag dan weer niet.

vind het zo zielig voor mn meisje. ze wordt zo buitengesloten. door de paarden, maar nu ook door de mensen die erbij horen.
ben echt in staat om naar een andere stal te gaan, maar de stal zelf is ideaal. omdat we maar met zn 3e zijn. en omdat je alles zelf moet doen. (heb graag zelf de touwtjes in handen)
vandaag was ik zo boos dat ik een bommetje uit de stal haalde, dat ik niet meer fatsoenlijk kon ontspannen. mn instructrice grijpt elke mogelijkheid om zalie te rijden dus die ging even de het vliegerige eraf rijden. op een gegeven moment was een aan het galoperen, en mam en ik zeggen "hey ze zit verkeerd" en precies op dat moment springt ze een (geplande) wissel! ik was trots.

ze was zo ontzettend lief. maar wel helemaal moe van het drukmaken. tussentijds werden ook nog even de andere paarden uit het weiland naast de bak gehaald, en dan nog expres even staan naast de bak.

na het rijden even laten rollen me meteen in de wei gezet. ga haar straks na het eten binnenhalen.
heeft ze toch haar uurtjes gehad...
zoooo nu ben ik weer helemaal ontspannen...

Lottie als je dit leest; KOM NOU!!!! ik trek het niet meer in mn eentje als "jonkie". (en zalie ook niet. ze heeft een vriendinnetje nodig!!!)