Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Claudje

Re: Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Bericht door Claudje » do 10 feb 2011, 19:01

Jeej, deel 10 alweer :D

Caylinn heb ik begin oktober geschoren, maar is nu zo ongeveer nog steeds kaal.
Ze heeft een 300 grams deken op, ze staat in een 'binnenstal' echter staan de
deuren aan beide kanten nu de hele dag open en staat ze aan het einde van een
rij, dus lekker dichtbij de deur (geeft toch een buitenstal idee, aangezien ze geen
dichte tralies hebben aan de voorkant van de stal)

Keet gaat de laatste tijd echt zo onwijs goed met rijden, zowaar bijna relaxt te
noemen. Had ik zelf eerlijk gezegd bijna niet meer verwacht :+:

Dit is Caylinn haar stal trouwens, ze eten het hooi dus van de grond voor de stal.
Caylinn staat vanaf dit oogpunt gezien helemaal rechts achterin en de witte deuren
op de foto staan nu open (in ieder geval de rechter, in de zomer staan ze beide open)

Afbeelding

En de website van deze heerlijke pensionstal :D http://www.wobbesheerd.nl
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
ing-1970

Bericht door ing-1970 » vr 11 feb 2011, 04:40

[quote="Aria_zz"]jes heb jullie terug gevonden! wat gaan jullie hard! ik kon het niet bijhouden ing, wat ziet corner er goed uit! en leuk frontriempje ook, ben ook op zoek naar zo iets.

Deze komt van marktplaats af en anders kan je even op het webwinkeltje kijken van horsey shopping , zij verkoopt ze ook nl.
Laatst gewijzigd door ing-1970 op vr 11 feb 2011, 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 11 feb 2011, 07:20

Gezellig stal Claudia! Fijn dat Caylinn zo goed gaat met rijden, lekker genieten dus!

Ben gisteren langs m'n vaste ruitershop geweest, maar dat was zoals verwacht niet veel soeps qua ongevoerde regendekens: HH, Weatherbeeta zag ik wel zitten, maar was niet meer in 185 te verkrijgen, BR vond ik echt te gortig: 100 euro voor een standaard deken 600 D, da's zo stuk hier.
Wel een nieuwe singel gekocht,bij mijn oude BF singel begint aan alle kanten het leer te scheuren, niet echt fijn haha

@Aria: hier is het een combi van wilde vriendjes (paar van die kleine etterbakjes :x ) en zelf zo lomp zijn. Vorig jaar had ik een regendeken van HH gekocht en nog geen dag later lag er een hele losse flap op z'n rug, hoe hij dat flikt weet ik niet hoor... Verder is zijn 200 gr deken ook klaar voor de vuilbak, dat uitbreken heeft een hoop scheuren in het deken gemaakt pff.

Straks maar even langs de Hippo ( :r ) desnoods neem ik daar iets mee om te passen en bestel ik het wel 10 euro goedkoper elders hihi
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » vr 11 feb 2011, 07:24

Huh tik ik met een reply issie weg...

Aria: Afbeelding

Is geen specifiek endurancebit (die bestaan niet) maar ik gebruik hem voor de endurance, dan heb ik net even wat meer te vertellen :D

Hier is de pubertijd begonnen vrees ik. Was eerst zn rechtergalopknop stuk, nu doettie het weer en heeft mijnheer bedacht om rechtsom in galop op de volte ineens naar links uit te breken _-:( met als gevolg dat ik er telkens zowat naast lig, knurft.
Ik lig echt in een deuk met die knol soms.... naja zweep aan de buitenkant en tegen de schouder tikken als we de volte op gaan, buitenteugel er goed bij en niet teveel naar binnen hangen, pfffff paardrijden is best lastig soms :')
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 11 feb 2011, 07:41

Azo, ja dat snap ik wel. Endurance kan lekker hevig zijn haha
hier ook puberen hoor, was ik heerlijk goed aan het rijden, mooie dressuur enz, breekt meneer keihard uit tijden een galopje.

Jilly,fijn zo'n paard, dan doe je zo je best 8)7
ing, ik ga binnenkort naar de horse expo hier, daar zullen ze er ook wel hebben :D
Caylinn staat daar precies wel erg mooi! ze kunnen tenminste lekker uit hun boxje kijken.

die verdomde regen, hoop dat we de paarden niet weer op stal moeten zetten :\
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » vr 11 feb 2011, 07:47

Ik wilde eerst ook naar horse expo, maar m'n weekends in februari zitten al zo vol dat ik maar ga passen. Bokt trui wordt wel thuis gestuurd dan :D
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 11 feb 2011, 07:53

Bij mij is het echt een jaarlijkse geworden, heerlijk al die paarden en koopjes! en interessante nieuwe dingen.
maar er komt ook nog equitana in Duitsland in maart denk ik.
Staat bokt er ook misschien? op de expo
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » vr 11 feb 2011, 08:04

Ja, Fred staat er met een stand van hoefverzorging en denk dat hij daar bokt op combineert ofzo.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 11 feb 2011, 08:13

A Fred van Cabcalor? Dat is ook mijn hoefsmid! Fijn, zal eens langsgaan dan, leuk om te weten.
Jilly

Bericht door Jilly » vr 11 feb 2011, 08:13

Jep, dat is 'm :D
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 11 feb 2011, 08:17

Tof tof, ben benieuwd! hij moet binnenkort nog eens langskomen ook, nu ik er aan denk.
Viv

Bericht door Viv » vr 11 feb 2011, 08:46

wanneer is die expo Jil?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 11 feb 2011, 08:52

25, 26 en 27 februari is dat :)
Ilona

Bericht door Ilona » vr 11 feb 2011, 11:53

Mooie stal Claudia. Wij hebben ook van die stallen met voerhekken. Ideaal vind ik dat. Geen rommel met hooi door de stal heen enzo.
Fijn dat het rijden ook lekker gaat.

@Viv, ah dat herken ik wel dat uitbreken in de volte. Daar was Castor ook nogal eens goed in als ik les had. Het is niet netjes, maar het houdt je wel scherp :P
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 11 feb 2011, 12:07

Had je dat stukje over het rijden nog nadien in het bericht gezet Viv, dat had ik niet gezien :?

Dat uitbreken op de volte was Hay ook koning in, vooral als ik les had. Handig word je er wel van want na een paar keer wist ik precies wanneer hij het van plan was en was ik 'm 9 vd 10 toch voor en dat was zo NIET leuk, oh daar kon hij toch boos om worden haha.
Nu is het alweer maanden geleden dat hij het gedaan heeft, maar ook al lang geleden dat we les hadden natuurlijk :=
Viv

Bericht door Viv » vr 11 feb 2011, 15:37

Achja hij moest toch wat verzinnen het zo vlak voor mn volgende proef :D Maar we komen er wel...
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » vr 11 feb 2011, 15:47

Corner is tijdens mijn les van woensdag ook niet uitgebroken tijdens volte lopen,probeerde het wel iets,maar nu tik op zijn schouder en ..ohja sorry baas.
wat zijn sommige van jullie al in de galop,ik ben daar nog niet mee bezig eerlijk gezegd,en wil dat buiten op rechte stukken straks leren beheersen vanwege meneers evenwicht.
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 11 feb 2011, 15:51

Viv, hij denkt waarschijnlijk : baasje moet ook goed zijn voor zo'n proef, laten we er maar aan beginnen }-)

ing: heb er heel lang moeilijk mee gehad, cirkels in galop, dus doe het niet veel, eerder in draf goed oefenen. Maar eerder omdat Hils evenwicht te goed is dan te slecht; hij sjeest door de bochten voor ik mijn binnenbeen er goed en wel tegen kan leggen en ik zie de grond dan van heel dichtbij. Maar vallen, nee dat doet hij nooit, echt niet, zelfs niet met sneeuw. Dus nu zijn we toch aan het proberen, en het betert nu toch wat gelukkig.
Ilona

Bericht door Ilona » vr 11 feb 2011, 17:56

@Inge, ik heb het ook over voltes in draf hoor en ik gok zomaar Jilly ook.. ;)
Ben niet zo'n bak rijder en heb al in geen tijden een bak meer van binnen gezien met Castor :P

Van t voorjaar hebben ze wel wel een leuke onderlinge wedstrijd hier in de buurt. Als t lukt lijkt het me toch wel eens grappig om een B-proefje mee te doen met Castor. Just for fun en gezellig omdat meer meiden uit t dorp met hun paard daarheen gaan.
Maar dat betekend dus wel dat er gewerkt moet worden! Als ik dan mee ga doen wil ik natuurlijk wel een knappe fjord laten zien die ook nog eens een leuk proefje kan lopen O:)
En dan nog maar afwachten of Castor niet alle witte hekjes omver loopt of bij de jury op schoot springt. Ach.., hebben we ook gelijk een ervaring met rijden op onbekend terrein te pakken en Castor heeft zich bekend gemaakt :D
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 11 feb 2011, 21:15

Vind je dat zo gek Ing, voltes in galop? Ik ben ondertussen al ruim anderhalf jaar bezig met Hay, dan vind ik wel dat ik een volte in galop kan vragen :D met les eind vorig jaar waren we al bezig met het openen en sluiten van de voltes in galop, ging best goed. Nu na onze winterstop is dat foetsie en wil hij liefst weer zo scheef en hard mogelijk sjeezen natuurlijk, dus we beginnen maar weer van voor af aan :D
Morgen ga ik denk naar het bos, mag bij m'n oude bazen parkeren, die wonen op 50m van het bos, heerlijk!

Ik zou het wel grappig vinden moest Castor bij de jury op schoot springen :+ wel een cameraman regelen dan he haha
Plaats reactie