Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
chunkymonkey

Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4

Bericht door chunkymonkey » ma 09 aug 2010, 07:32

Pff wat een weekend...
normaalgesproken ging ik zaterdag naar het jubileum gaan om ook mijn bestelde FW kleding af te halen...Dit is dan volledig in het water gevallen.
Ik moest 1,5 rijden tot daar en was van plan vroeg te vertrekken.
Mijn DA zou om 8h komen. Uiteindelijk was ze er om 10h...

OK geen ramp, maar toen ik thuiskwam bleek mijn tante, die overigens naast ons woont en alleenstaande is, zwaar ziek te zijn geworden en dus naar EH moest. Ze was al enkele dagen niet echt goed, maar van de nacht vrij/zat was t n stuk erger geworden...

Maar dan even de Jack update...
Tja ik kan niet meer zeggen dan : *o/* *o/* *o/* *o/*

De bevangenheid is volledig weg. Uiteraard wel waakzaam blijven en de korrel mag ik voorlopig niet opdrijven.
Maar ze kon gewoon niet geloven hoe zijn pezen/benen er op dit ogenblik bijstonden : 1 been is eigenlijk helemaal niets meer aan te zien en is volledig dun, geen pulsatie, niets gevoelig.
Het andere been, wat t eerst gekwetst was, is nog iets verdikt en heeft heel licht pulsatie.
Als hij beweegt : stap , draf is dit ook volledig regelmatig.
Ze zei dat ze geen glazen bol had, maar gebaseerd op wat ze nu zag , dacht ze dag ik volgend voorjaar met hem aan t werk kon gaan en dat hij volledig normaal als rijpaard zou kunnen functioneren.
Dat alles dus goed zou komen.
Ze vond het echt chapeau dat ik zoveel tijd en geduld erin had willen steken en het loont blijkbaar, want zoals het er nu uitziet eind goed al goed...

Over zijn bouw moet ik me nog niet al te veel zorgen maken; eens hij in het werk mag gaat hij zowiezo nog uitzetten.

Dus ik ben eigenlijk wel een beetje héél blij :D
Keandra

Bericht door Keandra » ma 09 aug 2010, 11:50

hela super nieuws

*o/*

ben megablij voor jou
roos

Bericht door roos » vr 13 aug 2010, 13:16

Wat een supernieuws zeg!!!!!!!!

Zo ben met Michel een paar dagen in Brugge geweest, toch nog even weg, was erg leuk.
Toen kwam ik thuis lag het boekje in de bus!!!!! geluksnummer 22, we zullen er maar het beste van hopen!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 14 aug 2010, 17:15

Wat geweldig voor Jack, zou toch helemaal geweldig zijn, als je hem helemaal als rijpaard kunt gaan gebruiken, fijn joh!!!

Met Eachann en Ewald gaat het goed. Volgende week keuring. We zijn benieuwd... Eigenlijk oefenen we niet, alleen soms wat los rennen in de bak, hiha.
Ze hebben allebij een voorbrenghalstertje. Ik hoop dat Ewald een beetje loopt, hihi. Ik ga hem deze week maar even in zijn oortjes fluisteren, dat als hij 1 rondje voor mij doordraafd, hij een zak prive-wortels krijgt, wie weet helpt het, hihi de schat.

Eachann die gaat wel lopen, denk ik zo.. Die heeft geen worteltjes-beloftes nodig, kanjer! Al hoop ik dat ze niet zo zwaan-kleef-aan zijn, thuis kunnen ze makkelijk een voor een naar voren, maar op onbekend terein gaan ze misschien niet graag van elkaar weg, ik ben benieuwd, heb er in ieder geval erg veel zin in!! Ik hoop dat het lekker weer is, dan is de dag al geslaagd, weer lekker met de puppy's op stap!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » za 14 aug 2010, 17:18

Misschien ga ik die tip van je wel gebruiken Daphne van de privewortels....
Of Ekdal loopt niet*lees vooruit trekken*of hij moet de sneltrein halen...we zullen zien! Thuis doet hij het goed dus meer kan ik niet doen he.

Even een vraagje; stel dat hij zoef zoef gaat doen, wat moet je dan doen terug nemen of wat anders? Heb namelijk geen idee
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » zo 15 aug 2010, 09:06

Gisteren nog ns n foto gemaakt van Jack :

Afbeelding

( zijn hoefjes zien er weer allesbehalve netjes uit, volgende week staat zijn afspraakje met de smid gepland)

Toen ik met Jack naar de keuring ben geweest had ik vooraf een paar keer geoefend om mee te stappen/draven aan t halster. Maar op de keuring zelf is t toch weer helemaal anders...Jack wilde niet lopen en ook niet stilstaan tijdens t keuren. Was voor hem de eerste keer in een zandpiste, en hij wilde alleen maar gaan rollen :=
Esther

Bericht door Esther » zo 15 aug 2010, 10:05

roos schreef:
Even een vraagje; stel dat hij zoef zoef gaat doen, wat moet je dan doen terug nemen of wat anders? Heb namelijk geen idee
Tja, als het echt te hard gaat en meneer wil echt gaan scheuren dan terug nemen, desnoods even een rondje laten draaien, even rust en opnieuw proberen. Maar doet hij een paar galopsprongen dan eerst even doorrennen, misschien gaat hij weer draven en dan laten ze vaak mooie passen zien..
Probeer hem heel rustig aan te laten draven, dus niet meteen vol gas, maar ga zelf een beetje looppas doen, zodat hij rustig kan aandraven, dan blijven ze vaak ook wat rustiger en de jury ziet dat volgens mij ook graag.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Keandra

Bericht door Keandra » zo 15 aug 2010, 11:48

wij zitten nog altijd te wachten op Jalenka haar mutatiedocument, zonder dat wordt ze niet op mijn pa zijn naam ingeschreven
en zou dat wel graag ok hebben voor de keuring binnenkort
heb er net een mail naar het stamboek voor gestuurd van wat ik kan doen

en als we gaan hebben we een hele fanclub mee :=
een stalgenoot gaat ons voeren en die blijft dan daar met zijn vrouw, en een andere stalgenoot komt ook kijken, dan kan ze eens ergens naartoe

zal plezant worden, hoop dat ze het beide dan goed zullen doen
roos

Bericht door roos » zo 15 aug 2010, 14:26

Bedankt Esther voor je antwoord!
Heb ik zeker wat aan!
Dus je bedoeld bij het aandraven eerst blijven lopen en daarna als Ekdal draaft pas zelf gaan rennen?

mooie foto van jack!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 15 aug 2010, 20:22

Nee, gewoon niet zelf ineens heel hard gaan.. Zelf een beetje draven en hem ook rustig in een draf zetten i.p.v. meteen in volle vaart weg te stuiven. Dan raken die jonkies soms wat te enthousiast..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » ma 16 aug 2010, 11:17

Vandaag Ekdal zijn manen bijgeknipt. Voor het mooie iets te lang maar ach je kan niet alles hebben. Was nog best lastig want hij bewoon elke keer ivm de vliegen. Ook de baard en zijn oren gedaan.

@Esther; ok we gaan het doen zaterdag!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 16 aug 2010, 17:21

Gister even met Emy gewandeld. En vandaag heb ik haar weer eens geborsteld. Gister met wandelen was ze wel super braaf! Alleen was Desire niet aardig want die was stiekem ook gaan wandelen en toen Emy dus terug kwam waren al dr vriendjes en vriendinnetjes weg :( Gillen en rennen door het weiland heen := Gekke pony!

Maar zo staat ze er nu bij

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding Arme Emy helemaal in paniek :=
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » ma 16 aug 2010, 18:39

hehe zo doet Jalenka ook als ze eerst de weide op gezet wordt en Githa nog moet werken _-:(

loopt ze heel de weide af, loopt ze te gillen, en het minste dat ze beweging ziet aan de draad staat ze er O:)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 16 aug 2010, 18:46

Esther schreef:
roos schreef:
Tja, als het echt te hard gaat en meneer wil echt gaan scheuren dan terug nemen, desnoods even een rondje laten draaien, even rust en opnieuw proberen. Maar doet hij een paar galopsprongen dan eerst even doorrennen, misschien gaat hij weer draven en dan laten ze vaak mooie passen zien..
Probeer hem heel rustig aan te laten draven, dus niet meteen vol gas, maar ga zelf een beetje looppas doen, zodat hij rustig kan aandraven, dan blijven ze vaak ook wat rustiger en de jury ziet dat volgens mij ook graag.
:j keer ophouding maken terwijl je doorrent (keer sjor geven aan het touw) En inderdaad, vol gas weg kan wel, maar dan moet je echt een paard hebben wat keurig bij je blijft...zoals Bink lukt me dat wel, maar meestal heb ik ook 2 begin passen waarin ik rustig draaf (meestal moet je daarna ook de bocht om, maar dan hebben ze heel even een moment dat ze kunnen wennen dat je anders naast hen beweegt) en dan ga ik vol gas.
Maar heul benieuwd hoe hij er zaterdag bij staat :D Verwacht wel klein beetje een showtje (en anders moeten we maar even een handje daarbij helpen).
Geluk is de vrucht van intens werk
roos

Bericht door roos » di 17 aug 2010, 08:19

@annabel...owh je voelt je geroepen om een showtje met Ekdal te geven..mag hoor...;)
Stiekem vind ik het wel heel spannend hoor om zelf te doen, zeker na vorig jaar...maarja ik ga het gewoon proberen.

@nancy; gaaf halster zeg, apart kleurtje maar staat Emy erg goed!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 17 aug 2010, 17:47

Morgen word Emy geent ben benieuwd wat de dierenarts van dr vind!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » di 17 aug 2010, 17:55

Ben ook benieuwd!
Wie heb jij als dierenarts?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » wo 18 aug 2010, 17:46

roos schreef:Leuk dat Eros is meegeweest.Waar zijn jullie geweest?...
We zijn in winterswijk/gelderland geweest.

Foto's van eros staan hier: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=40214
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 18 aug 2010, 20:04

Wij hebben normaal altijd pieter beurskens van het leidse land maar die was er nu niet dus hadden we een ander uit de practijk. Het was allemaal goed met de paardjes. Emy heeft idd een vreselijk hoofd met die plekken van de vliegen maar hij kon er ook niks mee. Moet echt een vliegenkap om doen! Verder waren ze goed gezond!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
DaphneT

Bericht door DaphneT » do 19 aug 2010, 07:59

Beetje late reactie, maar wat een goed nieuws over Jack!!!
Ik heb gister de eigenaren van Elske gesproken en daar gaat het erg goed mee. Altijd leuk te horen als nieuwe eigenaren enthousiast zijn! Hoop binnenkort ook eens te gaan kijken.
Plaats reactie