Het E-tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Bericht door Esther » do 16 okt 2008, 03:50

DaphneT schreef:Elske en Eliene zijn nu definitief zonder moeder, ook Arwen is weg. Schijnen erg rustig te zijn, dus ben erg blij dat het allemaal zo probleemloos verlopen is!
Het is zo mooi als het zo makkelijk gaat.. Ze hebben natuurlijk ook wel steun aan elkaar. Het is toch anders als ze ineens met een koppel vreemde paarden komen te staan..
Eachann en Elvis hebben zo ook wel steun aan elkaar gehad.. Ze staan nu overigens in een weiland naast dat waar Bente en Jeskim staan, maar veel geven ze daar niet om..

Eachann zijn pootje lijkt helemaal in orde gelukkig, hij belast hem gewoon, geen dikkigheid o.i.d. Alleen en klein schaafplekje..

Ze gaan nu trouwens qua uiterlijk steeds minder op elkaar lijken.. Er was een moment dat het heel lastig was, maar ze lijken nu echt niet meer op elkaar.. Eachann lijkt echt op papa, maar Elvis gaat echt mama kant op, alleen dan niet qua maat, hij is nog steeds groter dan Each..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
thorreke

Bericht door thorreke » do 16 okt 2008, 06:25

Hier gaat het ook echt makkelijk, soms zelf veels te makkelijk naar mijn gevoel.

Jara kent zo onderhand alles wat ze op dit moment moet kennen vind k. Kan flink vaststaan (niet te lang natuurlijk) loopt netjes mee, vind het heerlijk om gepoetst te worden, hoefjes uitkrabben gaat als een eitje *o/* ze houd zelf de volgende hoef al klaar.
EN ze is al mee op de baan geweest. En ze kijkt echt naar niets (allé, ze kijkt naar alles, maar loopt overal flink mee door en is nergens echt bang van.
Prinses Jara :-D
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 16 okt 2008, 09:48

Ah wat leuk Clau!

Ik ben van de week ff langs de wei gewandeld waar Jall en Jalina staan.
Die zijn groot geworden! En vooral Jall vind ik zo leuk :L Mooi donker met een lichte pluk en superlief. Haast onvoorstelbaar dat dat een zoon van z'n moeder is :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Esther

Bericht door Esther » di 21 okt 2008, 12:03

Gisteren kwam ik thuis van stage, liepen de boys ineens in een heel groot stuk grasland.. Hadden ze het rantsoenstek gemold..
Draad dwars door midden.. Zullen ze wel omver gespeeld hebben ofzo..

Heb er zo'n hekel aan.. Kom je thuis, moe, moet je eerst dat stek weer gaan maken..

Eerst maar repareren en een stuk losgelaten zodat ze er weer in konden.. Ik had verwacht dat te nog wel een flinke opgave zou zijn om ze er weer in te krijgen, eerst renden ze wat heen en weer, waarbij vooral Eachann een draf liet zien om van te kwijlen, maar de sukkels liepen daarna ook zo het juiste stuk weer in..

Ettertjes, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 21 okt 2008, 12:39

Ze moeten toch op een of andere manier hun (voor hun geboorte al met enige hoop (dat het anders zou worden) besproken) naam eer aan doen of niet?
Geluk is de vrucht van intens werk
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 22 okt 2008, 08:11

Evita gaat als het goed is, zaterdag voor minimaal een maandje logeren bij mijn schoonpapa.
Anca kan het niet goed meer bij benen, met zo´n grote dame naast zich. Dus mag ze lekker bij mijn schoonpapa in de kleine kudde het gras op. Ze zal wel moeten wennen, want bij ons komt ze ´s nachts binnen en daar blijft ze buiten staan. Nou ja, dat komt ook wel goed, denk ik zo. Ik zal haar wel missen, maar ja. Anca moet nu gaan trainen voor de proef en die heeft dus alles wat ze kan gebruiken, nodig en dan niet nog eens een veulen wat haar ´leeg zuigt´.
Zo krijgt jasmijn wel even rust denk ik. Goh, Evita pakt Jasmijn met regelmaat op haar manenkam vast en dan kan die kleine shet niet veel meer! Zo zielig! Ze begint dan wat te draaien en naar Evita achteruit te lopen en gooit dan haar kontje omhoog. MEestal laat Evita dan wel los. Wat een donderstraal!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » wo 22 okt 2008, 19:13

Evita heeft ook nog genoeg streken dus.. Misschien krijgt ze een goed pak op haar broek van haar aanstaande weidemaatjes, hihi..

Het terror team is vannacht hier ook weer bezig geweest..
Ik slaap altijd met het raam open en hoorde ineens een gedoe buiten, met draden en hoeven.. Ik meteen naar buiten, autolampen op de wei gericht en ja hoor, daar stonden de twee heren weer in het verkeerde stuk.. Naja, laat maar even lopen..

Vanmorgen kwam ik in de wei, lag de helft van de rantsoen paaltjes om, wederom het draad geknapt.. Grrr...
Boys waren lekker aan het spelen terwijl ik het stek weer maakte.. Waren aan het rennen, blijkbaar hadden ze niets bezeerd met hun gedoe..
Meteen nu maar een dubbele draad gemaakt. Denk dat het komt omdat ze nog zo klein zijn en dan gaan ze onder het draad door eten en als ze dan hun kop omhoog doen sleuren ze alles kapot, dus hoop dat het nu afgelopen is..

Sukkels liepen gelukkig zo weer het juiste stuk in, Ezels stoten zich normaliter niet twee keer aan dezelfde steen, maar dezen dus wel..

Hmmm. Nu ik erover nadenk, weet ik niet of ik de stroom er wel weer op gedaan heb.. Zo even controleren..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
thorreke

Bericht door thorreke » do 23 okt 2008, 17:06

Wat krijgen jullie E'tjes te eten, want heb het idee dat die van mij echt dik is :o
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 24 okt 2008, 03:04

Die van mij alleen gras op het moment, maar die zijn ook aardig bollig hoor!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
DaphneT

Bericht door DaphneT » za 01 nov 2008, 12:52

Die van mij zijn ook lekker bollig, ook puur op gras. En wollig dat ze plots zijn geworden na de eerste nachtvorst... Elske had vorige week plots een lelijke wond onder haar kin, geen idee hoe ze het voor elkaar heeft gekregen. Mijn moeder had het niet eerder gezien, dus was wat te laat voor hechten, maar nu een week later lijkt het toch mooi te dichten. Heb ze vorige week ook hun eerste enting gegeven. Ze zijn zo stoer, kon ze gewoon los in het land even prikken.
alex19

Bericht door alex19 » za 01 nov 2008, 15:26

Ik meld Esthor aan. Hij staat nog lekker bij zijn moeder en de rest van de kudde. Moeder Sally kan de wei uit en een paar uur weg blijven zonder problemen. Ik zit er aan te denken om hem nog helemaal niet af te spenen omdat het zo goed gaat hij heeft totaal geen hengsten neigingen en staat heel veel bij "oom Floris". af en toe wordt hij flink op zijn nummer gezet door een van de andere en blijft dus zo keurig opgevoed.
Ik weet niet wat de voordelen van het afspenen zijn in deze situatie.
Esther

Bericht door Esther » za 01 nov 2008, 19:19

Ik zou Esthor er nog wel bij laten lopen.. Als de merrie het kan hebben, dat is vaak het probleem, dat de merrie zo wordt leeggezogen..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
alex19

Bericht door alex19 » za 01 nov 2008, 19:33

We voeren haar wel extra bij.
Blijven ze eigenlijk drinken totdat er een volgend veulen komt?
Esther

Bericht door Esther » zo 09 nov 2008, 20:17

Poe, ik denk dat de merrie het wel ene keer zat wordt en het veulen wegjaagd, maar in praktijk weet ik dat eigenlijk niet..
Wat voeren jullie haar bij dan??

Hier dus uitbreiding van de peutergroep..
Eros is erbij gekomen, een donker veulen met een eigenwijze kop, je kunt hem hier niet missen, want hij is echt veel donkerder dan mijn jongens.. Hij is van de hengst Balony..

Gisteren mocht hij met mijn twee kerels in een box verkeren en vanmorgen mochten ze wel naar buiten, ze waren vrij rustig, stonden samen te eten..

Ik dus Eachann en Elvis aan een touw en mijn vader Eros.
Nou, die peuters van mij waren wel wat springerig aan het touw, maar ze gedroegen zich eigenlijk goed.. Toen ze moesten wachten tot ik het hek open had bleven ze ook echt mooi staan.. Mijn vader had meer problemen, maar Eros was natuurlijk ook nog wat om zijn moeder aan het joelen..
Halsters af, die van Eros nog even om gelaten, voor het geval dat, en los maar..
Eachann en Elvis meteen naar Jeskim, die in de wei ernaast stond, lekker snuffelen e.d. Ze hadden haar gemist geloof ik.. toen kwam Eros eraan en er veranderde een hoop.. Elvis die eindelijk, na een lange dag, zijn moeder terug had wilde haar niet delen, ook niet meer met Eachann.. Hij heeft de halve dag bij het draad gestaan dat aan het andere weiland grenst en zodra Eachann of Eros ook maar naar Jeskim keek viel hij ze al aan!! Was zo raar.. Elvis ging echt de jaloerse dominante hengst uithangen.. Zelfs tegen Eachann die er geen drol meer van snapte..
Aan de ene kant stond zijn maatje Elvis boos tegen hem te doen en aan de andere kant een kereltje dat lief was, maar wel wat ruig was met spelen..

Na een poosje waren Eachann en Eros al maatjes, liepen lekker te donderjagen en samen te eten en snuffelen en Elvis stond helemaal alleen bij het draad het zichzelf onmogelijk te maken.. Zelf weten jochie!!

Toen ik thuis kwam van Tea ging het al beter.. Ze hebben echt een poos lopen stoeien en rennen met z'n drieën. Was soms nog wat moeilijk te zeggen of het van Elvis echt stoeien was of dat hij het er nog niet helemaal me eens was..
Eachann kon zich helemaal uitleven.. Eén keer bokte hij zo hoog dat hij bijna over de kop ging, sukkel, hij maakte ook de meest gekke sprongen en zijn ogen glommen van pret!!
Hij draafde ook als een ballerina over de wei, was echt een heel fraai gezicht!!! :~

Denk dat het in de komende dagen allemaal wel gewoon zal worden..
Heb foto's gemaakt, maar moet even uitzoeken hoe dat op deze pc moet..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
thorreke

Bericht door thorreke » wo 12 nov 2008, 09:46

Ik schrik er nog steeds van hoe snel ze groeien/veranderen.
Als ik de foto's van toen ze hier aankwam vergelijk met nu, manman wat een verschil
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 12 nov 2008, 11:25

Ik kkeek laatst ook oude foto's en kon me haast niet voostellen dat ze ooit zo klein zijn geweest..
Kwam er laatst ook achter dat de veulenhalsters echt niet meer passen.. De kleinsten sowieso niet, maar de grotere nu dus ook niet meer.. Het gaat zo snel!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
thorreke

Bericht door thorreke » wo 12 nov 2008, 12:09

Esther schreef:Ik kkeek laatst ook oude foto's en kon me haast niet voostellen dat ze ooit zo klein zijn geweest..
Kwam er laatst ook achter dat de veulenhalsters echt niet meer passen.. De kleinsten sowieso niet, maar de grotere nu dus ook niet meer.. Het gaat zo snel!!
Haha ken dat. Jara heeft twee ponyhalsters, het ene zit ergens in het middelste gaatje, het andere staat al op het grootste (is kleiner model wel)
Miss groothoofd
Afbeelding
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 12 nov 2008, 12:09

alex19 schreef:We voeren haar wel extra bij.
Blijven ze eigenlijk drinken totdat er een volgend veulen komt?
In de natuur blijven ze inderdaad drinken tot een volgend veulen.
Tja ik blijf me ook verbazen hoe hard ze groeien. Bij mij met name Eliene, er is al een behoorlijk verschil in grootte ontstaan tussen die twee van mij.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 12 nov 2008, 13:29

Nou nog effe het vervolg van het logeren van Evita. We hebben Anca nog even mee in de trailer genomen toen we haar gingen weg brengen. Anca in de trailer gelaten en met Evita naar de wei. De 3 dames kwamen al enthousiast naar ons toe. Leo is de wei ingelopen, zodat ze wel de ruimte kreeg om weg te kunnen. Joh, die kleine dame van ons zorgt er wel voor dat die 3 dikke dames in beweging blijven! Ze gingen met 3en achter haar aan, maar Evita trok een sprintje en bleef ze wel voor. Met regelmaat naar voren om naar mama te hinneken. Toen kwam de 'leider' van de kudde naar d'r toe. Ik stond al klaar om haar eventueel weg te jagen, want de bazin heeft haar benen nogal los zitten. Maar wonder boven wonder nam ze haar in bescherming! Cindie deed wel erg lelijk in het begin tegen haar, maar ja, we hadden ook zoiets dat die nu onderaan de ladder stond en zo toch een plaatsje hoger kon komen. Nu zijn het dikke vrienden.
Urma had in eerste instantie weinig interesse in Evita. Maar dat is later bij gedraaid! Ze blijkt een hele tijd achter Evita aan te hebben gelopen en dus waren ze ook flink nat!
Afgelopen zondag gaan kijken, maar het lijkt allemaal goed te gaan. Evita kwam enthousiast naar ons toe, liet zich lekker kriebelen en kwam per ongeluk met haar lip tegen de stroomdraad aan! Was wel zielig. Later kwam ze heel voorzichtig toch terug.
Het is nu erg rustig op stal en ik heb wel het idee dat Jasmijn haar een beetje mist. Ik dacht dat Jasmijn die rust wel prettig zal vinden, maar het lijkt alsof ze nu ook vaker wordt weggejaagd door Anca. Ach ja, dan knuffel ik haar toch maar extra!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » do 13 nov 2008, 19:12

Ik moet wel melden dat ik het helemaal niet zo erg vond om voor beide heren een leuk nieuw halster uit te zoeken, hihi..
Voor Eachann is het een helder oceanblue halster geworden en voor Elvis, wat ik helemaal vond passen, een donkergroene met donkerrode geblokte.. Dacht dat ik nog wel wat pony zou hebben hangen, maar dat was niet het geval.. Heb ze alleen nog niet gepast..

Fijn dat het met Evita ook goed gaat.. Die zet de boel aardig op stelten daar??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gesloten