Poe, ik denk dat de merrie het wel ene keer zat wordt en het veulen wegjaagd, maar in praktijk weet ik dat eigenlijk niet..
Wat voeren jullie haar bij dan??
Hier dus uitbreiding van de peutergroep..
Eros is erbij gekomen, een donker veulen met een eigenwijze kop, je kunt hem hier niet missen, want hij is echt veel donkerder dan mijn jongens.. Hij is van de hengst Balony..
Gisteren mocht hij met mijn twee kerels in een box verkeren en vanmorgen mochten ze wel naar buiten, ze waren vrij rustig, stonden samen te eten..
Ik dus Eachann en Elvis aan een touw en mijn vader Eros.
Nou, die peuters van mij waren wel wat springerig aan het touw, maar ze gedroegen zich eigenlijk goed.. Toen ze moesten wachten tot ik het hek open had bleven ze ook echt mooi staan.. Mijn vader had meer problemen, maar Eros was natuurlijk ook nog wat om zijn moeder aan het joelen..
Halsters af, die van Eros nog even om gelaten, voor het geval dat, en los maar..
Eachann en Elvis meteen naar Jeskim, die in de wei ernaast stond, lekker snuffelen e.d. Ze hadden haar gemist geloof ik.. toen kwam Eros eraan en er veranderde een hoop.. Elvis die eindelijk, na een lange dag, zijn moeder terug had wilde haar niet delen, ook niet meer met Eachann.. Hij heeft de halve dag bij het draad gestaan dat aan het andere weiland grenst en zodra Eachann of Eros ook maar naar Jeskim keek viel hij ze al aan!! Was zo raar.. Elvis ging echt de jaloerse dominante hengst uithangen.. Zelfs tegen Eachann die er geen drol meer van snapte..
Aan de ene kant stond zijn maatje Elvis boos tegen hem te doen en aan de andere kant een kereltje dat lief was, maar wel wat ruig was met spelen..
Na een poosje waren Eachann en Eros al maatjes, liepen lekker te donderjagen en samen te eten en snuffelen en Elvis stond helemaal alleen bij het draad het zichzelf onmogelijk te maken.. Zelf weten jochie!!
Toen ik thuis kwam van Tea ging het al beter.. Ze hebben echt een poos lopen stoeien en rennen met z'n drieën. Was soms nog wat moeilijk te zeggen of het van Elvis echt stoeien was of dat hij het er nog niet helemaal me eens was..
Eachann kon zich helemaal uitleven.. Eén keer bokte hij zo hoog dat hij bijna over de kop ging, sukkel, hij maakte ook de meest gekke sprongen en zijn ogen glommen van pret!!
Hij draafde ook als een ballerina over de wei, was echt een heel fraai gezicht!!!
Denk dat het in de komende dagen allemaal wel gewoon zal worden..
Heb foto's gemaakt, maar moet even uitzoeken hoe dat op deze pc moet..